Jävla missfoster............

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
SSB skrev:
2658583 Den dagliga "nakksckÅts tråden" ser jag.

Kan vi inte införa en standardiserad "aftonbladspoll" med alternativen:
1. NakCsckått
2. Kastera den jeveln
3. Det är han som är offret, han behöver vård!
4. Vart är sverige på väg?1!
5. Släng ut han/hon/dom/det
6. Hade JAG vart där, då jävlar!
7. Alla ovanstående.
8. Är du dum på riktigt LR?

Det blir så mycket enklare på det viset. Då slipper alla skriva massa text utan kan bara instant-förfasa sig genom ett enkelt knapptryck.

/SSB


Efter sommarens (eller när det nu var) banningar har ju i ärlighetens namn lunarnivån i den här delen av forumet tagit sig skrämmande proportioner.


Så, ja, förslaget ovan är alldeles strålande.

Edit; I detta samanhanget bör sverige stavas svergie. Tror jag det var.
 

Gabor

Guest
Hur mång av er som tycker en massa i den här tråden läste och FÖRSTOD vad ...

...som står i artikeln....???

Lätt att dömma något som ingen vet något om...

Flickan kanske blev kissnödig å drog av sig kläderna själv, straxt efter kom en lösspringande hund farande..??

Eventuell våldtäkt blev avfärdad av läkare...

samtidigt undrar man vad fan föräldrarna hade för koll på sin 6 åriga dotter...

...jag bara undrar....:rolleyes:
 

PiEn

I grow
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Norrköping
Hoj
en Orange <3
Förklara och försvara hmm.. om någon säger "han är sjuk, därför gjorde han såhär" är det ENLIGT MIG både att förklara och försvara på samma gång, det är förklarat "varför" han gjorde som han gjorde. Men genom att säga att han gjorde det för att han var sjuk, kan det också tolkas som att "han skulle inte gjort det om han var frisk" man försvarar alltså gärningsmannen genom att skylla på sjukdomen. Det kanske var så Kia menade?

// Sophie
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
PiEn skrev:
2658638 Förklara och försvara hmm.. om någon säger "han är sjuk, därför gjorde han såhär" är det ENLIGT MIG både att förklara och försvara på samma gång, det är förklarat "varför" han gjorde som han gjorde. Men genom att säga att han gjorde det för att han var sjuk, kan det också tolkas som att "han skulle inte gjort det om han var frisk" man försvarar alltså gärningsmannen genom att skylla på sjukdomen. Det kanske var så Kia menade?
// Sophie

På vilket sätt skulle man försvara gärningsmannen genom att förklara vad som fick honom att göra som han gjorde?! Ni kanske tycker att rättsväsendet helt ska strunta i orsaker och motiv?!

Det låter otroligt bra. Alla gärningsmän döms efter vad de gjort. Punkt. Samma straff för samma handling rakt av, inget snack!

En död = Livstid, alltid, rakt av, inget snack!
En blåklocka = grov misshandel, 2år, rakt av, inget snack
30km för fort = vårdslöshet, indraget körkort, rakt av inget snack!
- Vaddå?! Försökte du transportera din akut sjuke son till sjukhus? Det är ovidkommande! hit med körkortet, inget snack!

- vaddå?! Har gärningsmannen en mental förmåga som en treåring och schitzofreni?! In med honom i buren, rakt av bara, inget snack!
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Gabor skrev:
2658612 ...som står i artikeln....???

Lätt att dömma något som ingen vet något om...

Flickan kanske blev kissnödig å drog av sig kläderna själv, straxt efter kom en lösspringande hund farande..??

Eventuell våldtäkt blev avfärdad av läkare...

samtidigt undrar man vad fan föräldrarna hade för koll på sin 6 åriga dotter...

...jag bara undrar....:rolleyes:
Här har man inte behövt ha koll på sina barn innan, och ska inte behöva heller. Det är ett väldigt skonat samhälle med ungäfer 350 hushåll, samt att de bor utanför i ''skogen''. Det är som du säger en aning oklart i artikeln vad som egentligen har skett....
 

PiEn

I grow
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Norrköping
Hoj
en Orange <3
korvgubbe skrev:
2658659 På vilket sätt skulle man försvara gärningsmannen genom att förklara vad som fick honom att göra som han gjorde?! Ni kanske tycker att rättsväsendet helt ska strunta i orsaker och motiv?!

Det låter otroligt bra. Alla gärningsmän döms efter vad de gjort. Punkt. Samma straff för samma handling rakt av, inget snack!

En död = Livstid, alltid, rakt av, inget snack!
En blåklocka = grov misshandel, 2år, rakt av, inget snack
30km för fort = vårdslöshet, indraget körkort, rakt av inget snack!
- Vaddå?! Försökte du transportera din akut sjuke son till sjukhus? Det är ovidkommande! hit med körkortet, inget snack!

- vaddå?! Har gärningsmannen en mental förmåga som en treåring och schitzofreni?! In med honom i buren, rakt av bara, inget snack!

Jag skrev helt enkelt vad jag tyckte att det sedan gör dig upprörd bryr jag mig faktiskt inte om. Jag har ALDRIG skrivit något alls som har att göra med "Samma straff för samma handling" det jag skrev var hur jag tänkte angående just fall som övergrepp på barn. Du är väldigt bra på att hitta på saker och sedan påstå att folk sagt det.

Alla har rätt till sin åsikt, jag har aldrig sagt att det jag tycker är det rätta i alla lägen:va
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
PiEn skrev:
2658673
Alla har rätt till sin åsikt, jag har aldrig sagt att det jag tycker är det rätta i alla lägen:va

Jag undrar bara hur du kan likställa att förklara med att försvara?

PiEn skrev:
2658673 Jag har ALDRIG skrivit något alls som har att göra med "Samma straff för samma handling"

Det är ju precis vad du skriver när du antyder att det inte är någon skilnad mellan att förklara en handling och att försvara den.
 
Last edited:

PiEn

I grow
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Norrköping
Hoj
en Orange <3
korvgubbe skrev:
2658685 Jag undrar bara hur du kan likställa att förklara med att försvara?
Jag likställer det inte. Men man kan säga att jag "ser" en likhet, men anser inte att det är helt samma sak. Och som du nästan snällt förklarade för mig så funkar inte detta resonemang i alla lägen Ex. Pappa skjutsar sin son till sjukan. Men som jag också påpekade så vet jag att det inte håller i alla frågar. Men i Övergrepp mot barn, våldtäckt mm så är det helt enkelt så jag tycker, och jag tror inte att vi kommer komma så mycket länge i denna diskussion.

ursäkta, när jag skrev "kan tolkas" menade jag inte att det ÄR samma sak
 
Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Gabor skrev:
2658587 Hur fungerar det i verkligheten, du som är insatt ??

När vet man att vårdtagaren är frisk å kan återanpassats till samhället ??

Hur känns det när en sådan får ett " återfall " å våldför sig igen på nya offer ??
Ska försöka att svara även om det är lite svårt att förstå vad "det" syftar på.
Först och främst kan man aldrig veta att någon är fullt frisk. Vad gäller pedofili (som det iofs finns flera "undervarianter" av) så kan man nog inte bota någon från själva driften, men det går att få de att avstå från övergreppen. Det finns en del behandlingsmetoder som sakta blir mer effektiva med tiden. De flesta verkar konstigt nog komma från Canada. I Sverige är det nog en som heter Kwarnmark (tror jag) utanför Västervik som ligger längst framme. Fast nya metoder kommer kanppast med inställningen att det inte går att försöka förstå...

Att föra tillbaka i samhället eller inte är ju bara ett problem för rättspsyk, inte vanliga fängelser som bara går på tid. Generellt håller man kvar sexbrottslingar lite längre för att vara så säkra som möjligt och man har olika riskbedömningsmetoder, men eftersom ingen kan se in i framtiden så får vi leva med den osäkerheten.
Hur de känns om man missar? Vet jag inte ännu, men det är nog inte så svårt att gissa är jag rädd för.

Nu finns ju alternativet att låsa in folk och kasta bort nyckeln för de som känner för det, men inget jag tror på.

Vidare så fungerar inte kastrering eftersom:
1. Den måste ske frivilligt eftersom preparaten inte kan ges som sprutor.
2. Effekten slåss lätt ut av t.ex. anabola.
3. Kan de inte använda kuken använder de tillhyggen. (Sexuella övergrepp handlar sällan om kärlek och sex...)
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
bonny skrev:
2658742 Ska försöka att svara även om det är lite svårt att förstå vad "det" syftar på.


Först och främst kan man aldrig veta att någon är fullt frisk. Vad gäller pedofili (som det iofs finns flera "undervarianter" av) så kan man nog inte bota någon från själva driften, men det går att få de att avstå från övergreppen.

Tjena!

Har en fråga jag funderat länge på.

Det här med sexualiteten, är det något man kan påverka?

Jag är själv hetro, men det känns inte att jag har valt det en bra dag med solen i ansiktet.

Folk som är homo har väl precis som jag vuxit in i sin sexualtitet, en del tidigt en del senare.

Folk som blir pedofiler, upplever dom det på samma sätt? Har dom till stor del själva blivit utsatta och därmed har ett frö såtts?

Måste ju vara jävligt pissit att födas till en sexualitet som är förbjuden och jävligt hatat. Antar att det finns en del pedofiler som inte är aktiva...sen en del som inte kan hålla sig.

Eller är jag helt ute o seglar?

bonny skrev:
2658742
3. Kan de inte använda kuken använder de tillhyggen. (Sexuella övergrepp handlar sällan om kärlek och sex...)


Ja det var jag visst...vad är det då dom går igång på?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Mark skrev:
2658768
Jag är själv hetro, men det känns inte att jag har valt det en bra dag med solen i ansiktet.

Folk som är homo har väl precis som jag vuxit in i sin sexualtitet, en del tidigt en del senare.

Folk som blir pedofiler,

Är det inte olika saker du pratar om?! :va Bonny borde kunna svara men jag har trots allt fått för mig att det ena är en sexuell läggning, den föds man med... Man tänder på stock eller skåra från födseln helt enkelt.

Däremot kan man utveckla en sexualdrift med tiden. Barnskåra eller babypenis. Stora tuttar eller smisk, blöjor och bajs, våldtäkt eller piss i nyllet..
Den delen av sexualiteten växer väl fram och kan väl formas men läggningen är väl konstant? En gång hetro alltid hetro?!
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
korvgubbe skrev:
2658776 Är det inte olika saker du pratar om?! :va Bonny borde kunna svara men jag har trots allt fått för mig att det ena är en sexuell läggning, den föds man med... Man tänder på stock eller skåra från födseln helt enkelt.

Däremot kan man utveckla en sexualdrift med tiden. Barnskåra eller babypenis. Stora tuttar eller smisk, blöjor och bajs, våldtäkt eller piss i nyllet..
Den delen av sexualiteten växer väl fram och kan väl formas men läggningen är väl konstant? En gång hetro alltid hetro?!

Ja, alla svar är bra :)

Oki, så det är bara homopeddon som går på pojkar och hetropeddon som gillar småspringor?

Oki, men hur har ett peddo misslyckats med sin läggning? En läggning som är helt oaccperad verkar ju jävligt krånglig att ha jämfört med att gå igång på dammsugare eller bara cheyer (inte för att dom är så problemfria, men de är iaf legitimt och rumsrent).
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Mark skrev:
2658790 En läggning som är helt oaccperad verkar ju jävligt krånglig att ha jämfört med att gå igång på dammsugare eller bara cheyer

Ja, de har det nog inte lätt. Mörkertalet för pedofiler lär ju vara oerhört stort då jag är övertygad om att 90% av peddosarna faktiskt aldrig förgriper sig på barn.
(Däremot tycker jag att de underblåser övergreppen om de konsumerar barnporr)

Det finns ju otroligt många drifter och avarter. Munbajsare och blöjsexarna.. de som vakuumpumpar kropsdelar så de blir helt vanställda och de som gillar att töja saker till bristningsgränsen.. det finns pungsparkare och de som bara vill knyta ihop alla så de ser ut som en bit kassler...

De flesta drifter skadar aldrig någon så därför finns det heller ingen anledning att moralisera eller fördömma dessa..
 

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Gabor skrev:
2658587
När vet man att vårdtagaren är frisk å kan återanpassats till samhället ??
QUOTE]

Som Bonny Skriver går det ej att lämna garantier, och återfallsfrekvensen är tyvärr inte vacker(kanske har Bonny bra siffror). Men en stor del av arbetet är ju att bedöma vilka framsteg patienten gör, och utskrivning blir ju inte aktuell så länge patienten visar tecken på att inte kommit tillräckligt långt i sin rehabilitering.
Alla fängelsestraff är på tid, där görs ingen bedömning om risken för återfall i kriminell verksamhet föreligger när tiden löpt ut. Kanske tur att körkortsindragning är tidsbestämt så att det inte är upp till vägverket/tingsrätt att bedömma när risken för ny hastighetsöverträdelse är minimerad.
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Jag ska försöka att ge ett så kort och vettigt svar som möjligt på de frågor som finns här. Men det gäller att komma ihåg att det är komplicerat och ofta finns olika teorier men jag ska försöka ge en hyfsat bild.
Sexualiteten föds vi med men hur den tar sig uttryck är till stor del via inlärning. Homo eller hetero? Tja, det finns en del geneti där (Kromoson Xq28) som är vanligare bland manliga (inte kvinnliga) homosexuella, det finns även ett litet nervcentrum i en del av hjärnan (hypothalamus) som har en annorlunda storlek hos hetero och homo, men som med allt annat är det inte e n 100% korrelation så det är troligen så att miljön har en viss betydelse.
Vad gäller pedofili så kan vi börja med att dela in i två grupper: "riktiga" och engångs. Skillnaden ligger i om du någon gång varit intresserad av vuxna eller inte. det händer nämligen att män (oftast) kan förgripa sig på yngre (oftast styvbarn9) i perioder av stress, t.ex. skilsmässor. Detta speglar inte deras egentliga läggning, ungefär som homosexualiteten i ett fängelse är mer uttrryck för driften än läggningen. Man tar det som finns helt enkelt! Denna typen är lätta att "bota" eftersom de i grund och botten inte är pedofiler.
Bland "riktiga" kan man enkelt uttrycka det som att ju yngre målgrupp desto svårare att bota.
Även om det kan verka provocerande så är de flesta pedofiler inga monster, de flesta går inte över gränsen, och det är även målet med behandlingen. Tvärtom är de ofta väldigt trevliga mot barnen, ok det är av "Mörka anledningar", och ger dem uppmärksamhet, något som många barn är svältfödda på, även om de kanske har senaste mobilen. (Jag är väl medveten om att undantag finns!)

Normalt är det dessutom ganska tragiska människor som är rädda för vuxna men vill ha värme och kroppskontakt, många får inte en sutlösning under övergreppen, och då är barn enklare. Barn är vana vid att lyda och lita på vuxna. :)
De flesta har blvit utsatta för övergrepp som barn, ofta både sexuella och fysiskt/emotionella, men detta är inte en ursäkt!!!! De vet att de gör fel och alla som har blivit utsatta för övergrepp går inte vidare på detta spåret. För de som undrar: Det är alltså INTE ok att skylla på detta i behandlingen.:tummenupp

Gruppbehandling verkar vara den effektivaste formen och socialträning, moral utveckling verkar vara förutsättningar för att lyckas. Fantasier tillåts!
Finns oliak siffror på återfallsfrekvens och jag vågar inte svära, eller leta, så här innan frukost men har för mig att effektiva metoder ligger runt 80% utan återfall. Men det kan vara att minnet spökar.:trött

Vad jag irriterar mig på är att vi tillåter sexualisering av barn, allt från stringtrosor till 8-åringar till Juniorschalger festivalen, men vill sedan hänga dem som går på det. Sedan hade det ju varit bra om vi hade ett samhälle där barnen fick tid med vuxna så de inte blev så enkla att hala in för pedofilerna.

Å sist men inte minst: Sexualiteten är stark och fantsin fri och vi har alla haft perversa fantasier. Se bara hur fascinerande alla tycker det är om ordet pedofil står i en rubrik eller hur många som söker på teeny el.lik på nätet.

Det är också så, konstigt nog, att alla offer inte blir traumatiserade. Fast å andra sidan är det utan större konkurrens det jobbigast siom finns att lyssna på de som blivit det. För min del är det "lättare" att prata med förövarna.

Så då är det fritt fram att hacka på mig för att jag inte tror på slakt och inte ser dem som monster....
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Försvarsadvokater försvarar inte själva handlingen utan själva klienten. Annars kan ju en arg domare döma honom till livstid och då slås ju hela rättssystemet ur balans.
Då kan man ju lika gärna döma en snattare till livstid, eller en som råkat köra utan bilbälte.

Nä, lagen är till för att följas, liksom straffen - sen kan man tycka att straffen är för låga. Vill man driva den frågan så kan man ju faktiskt göra det med på olika sätt.

Det är inget försvar att säga att någon är psykiskt sjuk, utan just en förklaring. Medicinera, behandla och så blir personen kanske frisk igen.

bonny skrev:
Så då är det fritt fram att hacka på mig för att jag inte tror på slakt och inte ser dem som monster....

Ja nu ska du få...
Nä, men undrar bara om du jobbar som försvarsadvokat och sitter på sporthoj.com-forum och argumenterar? :rolleyes:

Paralympicsgrejjen du vet - even if you win you´re still a......... :näsblod

Jag jobbar med :banana och hatar det! Frukost först om en timme och sen ska jag köpa ett Ballingslöv-kök hähä!
 
Last edited:

Gabor

Guest
bonny skrev:
2659652 Jag ska försöka att ge ett så kort och vettigt svar som möjligt på de frågor som finns här. Men det gäller att komma ihåg att det är komplicerat och ofta finns olika teorier men jag ska försöka ge en hyfsat bild.
......
...
Det är också så, konstigt nog, att alla offer inte blir traumatiserade. Fast å andra sidan är det utan större konkurrens det jobbigast siom finns att lyssna på de som blivit det. För min del är det "lättare" att prata med förövarna.

Så då är det fritt fram att hacka på mig för att jag inte tror på slakt och inte ser dem som monster....

Tack för de uttömmande svaren...:tummenupp .

De som är så skrämmande är att det går väldigt många " icke brisserade" våldsbomber av olika slag ute i det fria samhället, å det behövs väldigt lite för att få dessa att slå runt å göra andra illa.

Uppsala är ingen trevlig stad på helgernanätterna att vistas i....massor av olika våldsbrott, många anmäls inte ens,för det är ingen ide....

Hört från både bekanta, både i och utanför rättssytemet, vad som har hänt på helger å nätter och många tappat tron på rättsväsendet......man tar till egna metoder istället å så är spelet igång......
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top