Jävla missfoster............

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Gabor skrev:
2659679 Tack för de uttömmande svaren...:tummenupp .

De som är så skrämmande är att det går väldigt många " icke brisserade" våldsbomber av olika slag ute i det fria samhället, å det behövs väldigt lite för att få dessa att slå runt å göra andra illa.

Uppsala är ingen trevlig stad på helgernanätterna att vistas i....massor av olika våldsbrott, många anmäls inte ens,för det är ingen ide....

Hört från både bekanta, både i och utanför rättssytemet, vad som har hänt på helger å nätter och många tappat tron på rättsväsendet......man tar till egna metoder istället å så är spelet igång......

Men det visar ju nivån på hjärnan i stan.
Anmäl ALLA brott, även cykelstölder. Om allting anmäls och registreras så syns det vid årsslutet hur många brott som klaras upp och inte. Till sist behövs det ju fler poliser antagligen och brotten går förhoppningsvis ner.

Fast det är ju klart, om ingen bryr sig att folk begår brott så är det ju bara att fortsätta med inbrott och slagsmål - ingen bryr sig ju. Till slut bär folk pistoler och har ihjäl varandra för ingen bryr sig ju.

Det måste skapas en fristat i landet snart, högt, HÖGT uppåt i skyn med elstängsel&taggtråd ovanpå höga betongmurar där bara eliten och lite bättre folket vistas, sen kan man skita i resten av packet och vad de gör mot varandra där nere i gamla Sverige. :tummenupp
 

Kia

Guest
korvgubbe skrev:
2658526 Ja, tacka vet jag de mindre fina sällskapen. Finns inte en plats där värderingar och åsikter är så väl genomtänkta och självständiga som i en smutsig byggbarack, där ingen lämnat grundskolan med fullständiga betyg. Det är fanimej en skam för samhället att det krävs en akademisk examen för att bli jurist när alla vet vilka pantskallar som är akademiker. De håller bara på å daltar och tramsar.... Näe, tacka vet jag länder med utbredd analfabetism och ytterst lite utbildning.. Där sitter det inga fina sällskap och tramsar utan där kapas händerna direkt på tjuvar, de otrogna och våldtäktsmännen stenas och häxor bränns. Mer sånt!!!! :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty


Som sagt SH är hopplöst att göra sig förstådd på ibland...

Allt tolkas totalt bokstavligt och som sagt det verkar krävas en A4 sida där man skriver ner ALLT väldigt utförligt....

Vet att många i byggbarackerna har fullständiga betyg och gått ut både grundskola och gymnasium. Min pappa te x jobbade tills för bara några år sedan på just bygge och satt i dessa skitiga baracker och käkade lunch.... han har ingenjörs utbildning och har tidigare jobbat som produktutvecklare på pharmacia.... har gått ut med fullständiga betyg alltså. (bara för att vara lika petig)
Det jag menar är att i sällskap där folk anser sig lite finare än andra... lite mer... härjar ofta dessa åsikter om att ta hand om våra stackars brottslingar ganska fritt. Å många gånger tror jag att åsikterna kommer ifrån att "man ska tycka så" helt enkelt.... det anses lite "finare" att tycka så än som de skitiga arbetarna som tror på enkel rättvisa.....

korvgubbe skrev:
2658531 Vad jobbigt livet måste vara när man har den inställningen. Tänk vad mänsklighetens utveckling hade avstannat om folk bara nöjde sig så...
- Äh, eftersom jag inte fattar så finns ingen förklaring, jorden måste alltså vara platt!!


Du drar hela tiden saker till sin spets....

Inte alls jobbigt att ha sån attityd och inställning....

Vissa saker behöver man inte förklara.... det klarar andra så bra åt en.... helt uppenbart ju.

Hur vet du att jorden är rund egentligen? Har du med egna ögon sett det? Eller litar du bara på vad någon annan sagt? Om man nu måste dra saker till sin spets sådär....

Mark skrev:
2658538 I ärlighetens namn.

Skulle du, om DU råkade springa på denna man fastbunden och naken - kastrera honom med en rostig och slö osthyvel?

Om "Ja" - tänk om du gett dig på fel gubbe? :va

Kom igen när du har lite bättre lösningar och sluta vara så jälva stängseltuff!

Själv slår jag ett slag för att psykvården ska komma på fötter igen!


Om han hade varit på mina barn på något sätt så är svaret självklart JA jag hade kastererat honom på plats....
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Kia skrev:
2659715 Som sagt SH är hopplöst att göra sig förstådd på ibland...

Allt tolkas totalt bokstavligt och som sagt det verkar krävas en A4 sida där man skriver ner ALLT väldigt utförligt....

Min pappa är utbildad ingenjör.

lite finare än andra... lite mer... härjar ofta dessa åsikter om att ta hand om våra stackars brottslingar ganska fritt.

Å många gånger tror jag att åsikterna kommer ifrån att "man ska tycka så" helt enkelt.... det anses lite "finare" att tycka så än som de skitiga arbetarna som tror på enkel rättvisa.....

Jaha, vad hade din pappas utbildningsnivå med detta att göra?
Du menar kanske att han får höra hur grovarbetarna vill ta hand om pedofilerna på sitt eget sätt samtidigt som han av sina utbildade lite finare kollegor utan smuts under naglarna får höra att man ska ta hand om pedofilerna, men båda folkgrupper tycker som grovarbetarna - dvs att man ska skära ballen av dem med nåt rostigt redskap?

För det framgick inte :hihi

De med utbildning kanske förstår att det inte hjälper att skära ballen av dem på plats i skogen. Om man inte tycker så men är rädd för att hålla med grovarbetarna vet jag inget om.
När jag jobbade som snickare och satt i barackerna med Skanska så var alla överens om att man skulle skjuta dem när man hittade dem(pedofilerna alltså). Så sådant snack florerar i dessa baracker, visst.

En gång sa jag att: "Våld föder våld."
Då var de flesta överens om att det bara var trams och har man gjort något så fruktansvärt ska man dö. Medans ett fåtal kunde hålla med.
Så det är nog lite olika.

Vill man att händerna ska huggas av när man snattar så flytta till arabmögländerna :tummenupp
 

Kia

Guest
valmers skrev:
2658545 Precis, tacka vet jag världsvana lapplisor.


Jaaa precis som byggjobbarna verkar ha ett visst rykte om sig att vara smutsiga och lågutbildade så har nog vi lapplisor också ett rykte vi "förtjänar".... :rolleyes:
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Kia skrev:
Om han hade varit på mina barn på något sätt så är svaret självklart JA jag hade kastererat honom på plats....

Men då hade du fått fängelse och just under den tiden som ditt barn behöver dig som mest!
Ja det är klurigt.

efter att du kommit ut och ditt barn knappt känner dig längre så får du inget jobb, du har skadestånd att betala och står längst ner i hierarkin och bara har det oehört mycket sämre än innan :rolleyes:
 

Kia

Guest
Mavve skrev:
2659735 Jaha, vad hade din pappas utbildningsnivå med detta att göra?
Du menar kanske att han får höra hur grovarbetarna vill ta hand om pedofilerna på sitt eget sätt samtidigt som han av sina utbildade lite finare kollegor utan smuts under naglarna får höra att man ska ta hand om pedofilerna, men båda folkgrupper tycker som grovarbetarna - dvs att man ska skära ballen av dem med nåt rostigt redskap?

För det framgick inte :hihi

De med utbildning kanske förstår att det inte hjälper att skära ballen av dem på plats i skogen. Om man inte tycker så men är rädd för att hålla med grovarbetarna vet jag inget om.
När jag jobbade som snickare och satt i barackerna med Skanska så var alla överens om att man skulle skjuta dem när man hittade dem(pedofilerna alltså). Så sådant snack florerar i dessa baracker, visst.

En gång sa jag att: "Våld föder våld."
Då var de flesta överens om att det bara var trams och har man gjort något så fruktansvärt ska man dö. Medans ett fåtal kunde hålla med.
Så det är nog lite olika.

Vill man att händerna ska huggas av när man snattar så flytta till arabmögländerna :tummenupp


Gjorde bara en jämförelse för att förtydliga för alla att man behöver inte vara lågutbildad för att sitta i en byggbarack....

Mavve skrev:
2659738 Men då hade du fått fängelse och just under den tiden som ditt barn behöver dig som mest!
Ja det är klurigt.

efter att du kommit ut och ditt barn knappt känner dig längre så får du inget jobb, du har skadestånd att betala och står längst ner i hierarkin och bara har det oehört mycket sämre än innan :rolleyes:


Är du förälder vet du att du skyddar ditt barn till varje pris....
Om du ser pedofilen som skadat ditt barn för livet ligga naken och fastbunden, menar du då på fullaste allvar att du skulle knyta upp repen och köra honom till psyket??
I ett sånt läge tror jag den s.k reptilhjärnan slås på och man gör det man för stunden känner är bäst.... man tänker nog inte så mycket på i morgon eller framtid... kanske tyvärr...
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Kia skrev:
Är du förälder vet du att du skyddar ditt barn till varje pris....
Om du ser pedofilen som skadat ditt barn för livet ligga naken och fastbunden, menar du då på fullaste allvar att du skulle knyta upp repen och köra honom till psyket??
I ett sånt läge tror jag den s.k reptilhjärnan slås på och man gör det man för stunden känner är bäst.... man tänker nog inte så mycket på i morgon eller framtid... kanske tyvärr...

Det är rätt, yrka på tillfällig sinnesförvirring :tummenupp
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Kia skrev:
2659748
I ett sånt läge tror jag den s.k reptilhjärnan slås på och man gör det man för stunden känner är bäst.... man tänker nog inte så mycket på i morgon eller framtid... kanske tyvärr...
Viket är just precis så som alla brottslingar fungerar! Och det är också just precis därför de är brottslingar...
(Förresten är det också en av anledningarna till att straff inte fungerar som avskräckande metod.)
Känns det inte bra att se att gränsen mellan goda och onda inte är så skarp?

Mavve skrev:
2659770 Det är rätt, yrka på tillfällig sinnesförvirring :tummenupp
Jag måste be om ursäkt! Av en eller annan anledning hade jag fått för mig att Mavve var en ganska grovyxad våldsförespråkare. SÅ fel man kan ha!
Vill bara påpeka att jag är imponerad av dina inlägg!:pannkyss
Korta, konkreta och smarta.
 
Last edited:

Gabor

Guest
bonny skrev:
2659794 Viket är just precis så som alla brottslingar fungerar! Och det är också just precis därför de är brottslingar...
(Förresten är det också en av anledningarna till att straff inte fungerar som avskräckande metod.)
Känns det inte bra att se att gränsen mellan goda och onda inte är så skarp?


Jag måste be om ursäkt! Av en eller annan anledning hade jag fått för mig att Mavve var en ganska grovyxad våldsförespråkare. SÅ fel man kan ha!
Vill bara påpeka att jag är imponerad av dina inlägg!:pannkyss
Korta, konkreta och smarta.

Ont ska med ont förgås, så tycker nog många tyvärr, fast i vissa fall vore det bästa att SKYDDA de skötsamma samhällsmedborgarna från brottslingar.

Låsa in, på obestämd framtid....

Skulle någon göra mina nära å kära riktigt illa, då är nog mitt tålamod slut med daltandet...då kommer ugriska temperamentet fram, på sofistikerat sätt avlägsnas samhällets böld, permanent. Tyvärr..:näsblod :gnissla ..... men saknas uppgift mot uppgift, då har mina barn sin far fortfarande nära..:pannkyss
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
bonny skrev:
Jag måste be om ursäkt! Av en eller annan anledning hade jag fått för mig att Mavve var en ganska grovyxad våldsförespråkare. SÅ fel man kan ha!
Vill bara påpeka att jag är imponerad av dina inlägg!:pannkyss
Korta, konkreta och smarta.

Oj, här sitter man och tävlingsväger med kollegan på kontorsstolen och blir generad samtidigt. :rodnar

:pannkyss

Gabor skrev:
...det bästa att SKYDDA de skötsamma samhällsmedborgarna från brottslingar.

Det är ju det jag förespråkar. Bygg ett utopi vilandes på betongpelare där endast vi, de bättre, personerna får bo&vistas. Allt ska finnas där liksom i det gamla Sverige + lite till.

När jag vinner på Lotto ett par gånger ska jag bygga mig denna värld, helst där det är varmt 80-90% av året så alla kan köra motorcykel oftare än i detta klimatet vi har fått här. Det behövs inte poliser, endast ordningsvakter så att de, uslingarna, där nere inte ska kunna komma upp i vår nya, bättre, värld.
Brott existerar inte här och luften är ren.
Sköter man inte sig slängs man ut och får aldrig mer komma tillbaka :)


I have a dream! :tummenupp
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Mavve skrev:
2659813 Oj, här sitter man och tävlingsväger med kollegan på kontorsstolen och blir generad samtidigt. :rodnar

:pannkyss



Det är ju det jag förespråkar. Bygg ett utopi vilandes på betongpelare där endast vi, de bättre, personerna får bo&vistas. Allt ska finnas där liksom i det gamla Sverige + lite till.

När jag vinner på Lotto ett par gånger ska jag bygga mig denna värld, helst där det är varmt 80-90% av året så alla kan köra motorcykel oftare än i detta klimatet vi har fått här. Det behövs inte poliser, endast ordningsvakter så att de, uslingarna, där nere inte ska kunna komma upp i vår nya, bättre, värld.
Brott existerar inte här och luften är ren.
Sköter man inte sig slängs man ut och får aldrig mer komma tillbaka :)


I have a dream! :tummenupp

Vilka ska få bo där då? Var ska man dra gränsen? Måste man vara helt fläckfri?
Ska proffsboxare få bo där? Om man har "prylat" någon då? Får man bo där då? :p

Jag flyttar gärna.
 

Gabor

Guest
Starstriker skrev:
2659850 Vilka ska få bo där då? Var ska man dra gränsen? Måste man vara helt fläckfri?
Ska proffsboxare få bo där? Om man har "prylat" någon då? Får man bo där då? :p

Jag flyttar gärna.

Du ska vara fackligt aktiv...:rolleyes:

Helt obefläckad heter det väl...:D

Inte finnas i ett kriminalregister, inte ens en P-bot....:pannkyss
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Starstriker skrev:
2659850 Vilka ska få bo där då? Var ska man dra gränsen? Måste man vara helt fläckfri?
Ska proffsboxare få bo där? Om man har "prylat" någon då? Får man bo där då? :p

Jag flyttar gärna.

Du utger dig ju för att vara en antivåldsverkare - du får bo där.

Vi kommer göra sedvanlig kreditbedömning med :hihi

Pojkstreck kan man se mellan fingrarna på beroendes vad det gäller, tex om man prylat nån som verkligen förtjänade det, alltså en av de som alltid får bo "där nere".
Kloaksystemet kommer fungera som så att det spolas rätt ut till de där nere så kan de göra vad de vill med det. Skit ska skit ha :D :hoppskrat

Fackförbund kommer inte behövas i mitt utopi :tummenupp
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag vet dock inte om jag vill bo på en ö uppe i luften. Jag vill ha vägar, hav, natur och allt annat som vi har här på marken.

Är det inte bättre att gräva ner "de andra" istället? Finns ju gott om plats några kilometer ner.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Starstriker skrev:
2659869 Jag vet dock inte om jag vill bo på en ö uppe i luften. Jag vill ha vägar, hav, natur och allt annat som vi har här på marken.

Är det inte bättre att gräva ner "de andra" istället? Finns ju gott om plats några kilometer ner.

Gräva ner dem :lol :lol :rofl :rofl :banana

Allt som du finner på land kommer finnas där uppe som vattenfall, gejsrar, öken, isberg, korallrev, vägar, RRbanor, regnskog, fornminnen(tex. södergatan), flygplats etc etc etc.

Fast det där med att gräva ner allihopa som inte platsar in kanske är bättre - mer yta till oss ordentligare, bättre människor :D
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Mavve skrev:
2659813
Det är ju det jag förespråkar. Bygg ett utopi vilandes på betongpelare där endast vi, de bättre, personerna får bo&vistas. Allt ska finnas där liksom i det gamla Sverige + lite till.

När jag vinner på Lotto ett par gånger ska jag bygga mig denna värld, helst där det är varmt 80-90% av året så alla kan köra motorcykel oftare än i detta klimatet vi har fått här. Det behövs inte poliser, endast ordningsvakter så att de, uslingarna, där nere inte ska kunna komma upp i vår nya, bättre, värld.
Brott existerar inte här och luften är ren.
Sköter man inte sig slängs man ut och får aldrig mer komma tillbaka :)


I have a dream! :tummenupp

http://en.wikipedia.org/wiki/Gated_community

"In Argentina, they are called barrio privado (private district) and they can be described as a symbol of wealth. While most gated communities have only houses, some bigger ones have their own hospital, school, shopping mall and more. Also, others have lakes, used by people with boats who wants to go for a ride. Some gated communities, instead of have private security guards, are protected by police or coastguards, allowed to carry firearms, providing more security."


-----------------------

@ Bonny, bra förklarat! Då vet man det.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Får man ha hund i det här nya området?



Edit; Galler på hallandåsen och stänga bron, borde inte det ge ett finfint område för skumma existenser?
 
Last edited:

Gabor

Guest
t-rex skrev:
2659901 Får man ha hund i det här nya området?



Edit; Galler på hallandåsen och stänga bron, borde inte det ge ett finfint område för skumma existenser?

Bara amstaff, pitbull, å liknande hundar, ev varg , om du har regnrock å hatt...

Enklare att bara skeppa slödret över till Danmark, Spräng bron å det är klart.
Stadsanställa samerna som norra skandinaviens gränspoliser, med rätt att skjuta på allt som kommer från öst.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Gabor skrev:
2659929 Bara amstaff, pitbull, å liknande hundar, ev varg , om du har regnrock å hatt...

Enklare att bara skeppa slödret över till Danmark, Spräng bron å det är klart.
Stadsanställa samerna som norra skandinaviens gränspoliser, med rätt att skjuta på allt som kommer från öst.

:D haha!
Sen finns det ungf 1-2miljoner att deportera. Därefter har vi en bra start och med tanke på vilka som styr nu kanske det till o med kommer fungera för en gångs skull.
Hey, vi testar :)
 

Kia

Guest
bonny skrev:
2659794 Viket är just precis så som alla brottslingar fungerar! Och det är också just precis därför de är brottslingar...
(Förresten är det också en av anledningarna till att straff inte fungerar som avskräckande metod.)
Känns det inte bra att se att gränsen mellan goda och onda inte är så skarp?


Jag måste be om ursäkt! Av en eller annan anledning hade jag fått för mig att Mavve var en ganska grovyxad våldsförespråkare. SÅ fel man kan ha!
Vill bara påpeka att jag är imponerad av dina inlägg!:pannkyss
Korta, konkreta och smarta.


Men nu blir jag riktigt nyfiken.... Om just DIN son eller DIN dotter har råkat ut för något riktigt riktigt hemskt och du sen träffar på den som gjorde det, (Eller som det skrevs tidigare... sprang på personen i fråga naken och bunden...) vad skulle du göra då?? Vad skulle DU som PAPPA till ditt barn göra då?? Handen på hjärtat....
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top