Jävla missfoster............

Kia

Guest
korvgubbe skrev:
2658445 Då får jag väl omformulera frågan:
- Kan du på allvar säga att du ofta stöter på folk som försvarar våldsamma sexförbrytare som våldför sig och grovt misshandlar barn?!:va
(Försvarsadvokater är självfallet undantagna då de har ett jobb att sköta)


Har väl inte påstått att jag springer på såna ofta....?

Men för att förklara vad jag menar då. (Det här med att läsa med lite känsla och mellan raderna verkar ju aldrig fungera på SH. Man måste skriva exakt och ordagrant vad man menar. Gärna en halv A4 sida för att undvika eventuella missförstånd.)
Hur ofta hör man inte människor som försvarar sexförbrytare och våldtäktsmän med: "....men han är ju så sjuk, han måste ha hjälp förstår du.." som om det skulle vara nån jäkla ursäkt för såna handlingar. Eller som de många häver ur sig när man berättar att man blivit antastad på krogen: "... ja men hur va du klädd då? Kort, kort och urringat det är klart att killarna blir lite PÅ..." Det var det jag menade med att det finns människor som försvarar hemska människor och hemska handlingar....
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Kia skrev:
2658462
Hur ofta hör man inte människor som försvarar sexförbrytare och våldtäktsmän med: "....men han är ju så sjuk, han måste ha hjälp förstår du.."

Jag vet inte, så sällan att det knappt ens går att räkna är min erfarenhet.


Det är precis det som är min fråga till dig!!
- Hur ofta hör man folk som faktiskt FÖRSVARAR dessa personer?

...Jag hör däremot väldigt ofta folk, precis som du, som gnäller över att så många "försvarar" dem.. men jag har aldrig hört någon faktiskt försvara dem.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
En idé kan ju vara att vänta med att ropa NakCskÅt tills polisen hört flickan.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
valmers skrev:
2658486 En idé kan ju vara att vänta med att ropa NakCskÅt tills polisen hört flickan.

Jävla party pooper!
Party-Pooper-Image.jpg


Dessutom är nAkcSkåt så djävla 2005.. nu är det rostiga verktyg som gäller! :fakta
 

Kia

Guest
korvgubbe skrev:
2658475 Jag vet inte, så sällan att det knappt ens går att räkna är min erfarenhet.


Det är precis det som är min fråga till dig!!
- Hur ofta hör man folk som faktiskt FÖRSVARAR dessa personer?

...Jag hör däremot väldigt ofta folk, precis som du, som gnäller över att så många "försvarar" dem.. men jag har aldrig hört någon faktiskt försvara dem.


Så du har aldrig hört just.... "men han är ju psykiskt sjuk, det är därför han gör sånt här..." eller "....om bara psykvården fungerade som den ska så skulle det aldrig ha hänt..." Brukar finnas nån barmhärtig samarit i de flesta sällskap. Speciellt de lite "finare" sällskapen.Där medelålderskärringar sitter med terriern i knät och ska försöka vara världsvana.... Dyker upp ibland på lite tjusigare uteserveringar på somrarna...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Kia skrev:
2658506 Så du har aldrig hört just.... "men han är ju psykiskt sjuk, det är därför han gör sånt här..."...

Är du oförmögen att skilja mellan att "förklara" en företeelse och att "ursäkta" eller "försvara" den. :va
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
korvgubbe skrev:
Dessutom är nAkcSkåt så djävla 2005.. nu är det rostiga verktyg som gäller! :fakta
men Ketting på tacket geller väll fort farande Tvåtussensäx?+

Iallafall håpas han fårr en ketting på tacket!1

Jag tänkte även tillägga att killen är psykiskt sjuk och han behöver hjälp. Eller helst skulle han väl troligtvis ha fått hjälp för länge sen.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Kia skrev:
2658506Speciellt de lite "finare" sällskapen.Där medelålderskärringar... försöka vara världsvana....

Ja, tacka vet jag de mindre fina sällskapen. Finns inte en plats där värderingar och åsikter är så väl genomtänkta och självständiga som i en smutsig byggbarack, där ingen lämnat grundskolan med fullständiga betyg. Det är fanimej en skam för samhället att det krävs en akademisk examen för att bli jurist när alla vet vilka pantskallar som är akademiker. De håller bara på å daltar och tramsar.... Näe, tacka vet jag länder med utbredd analfabetism och ytterst lite utbildning.. Där sitter det inga fina sällskap och tramsar utan där kapas händerna direkt på tjuvar, de otrogna och våldtäktsmännen stenas och häxor bränns. Mer sånt!!!! :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty
 

Kia

Guest
korvgubbe skrev:
2658520 Är du oförmögen att skilja mellan att "förklara" en företeelse och att "ursäkta" eller "försvara" den. :va


Om det är så du resonerar så Jaaa då är jag nog det.
I min värld där jag bor kan man inte "förklara" en sån företeelse. Det finns ingen förklaring.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Kia skrev:
2658527 Om det är så du resonerar så Jaaa då är jag nog det.
I min värld där jag bor kan man inte "förklara" en sån företeelse. Det finns ingen förklaring.

Vad jobbigt livet måste vara när man har den inställningen. Tänk vad mänsklighetens utveckling hade avstannat om folk bara nöjde sig så...
- Äh, eftersom jag inte fattar så finns ingen förklaring, jorden måste alltså vara platt!!
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Kia skrev:
2658527 Om det är så du resonerar så Jaaa då är jag nog det.
I min värld där jag bor kan man inte "förklara" en sån företeelse. Det finns ingen förklaring.

"Bor: I en luddig och rosa värld nån meter ovanför molnen" Haha, du blev just ägd av dig själv
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Kia skrev:
2658527 Om det är så du resonerar så Jaaa då är jag nog det.
I min värld där jag bor kan man inte "förklara" en sån företeelse. Det finns ingen förklaring.


Blir det inte väldigt jobbigt att lösa problem i din värld?

Edit; Jösses vad alla högg där! Loggar av igen och återgår till arbetet...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
t-rex skrev:
2658533 Blir det inte väldigt jobbigt att lösa problem i din värld?

Vaddå?! Det är ju inte hennes fel att problemen inte går att lösa!! :mad: Eftersom hon inte kan lösa problemen så är de ju alltså olösbara per definition!!!! :7peta
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Kia skrev:
2657967 Bara att kasterera med en slö, rostig osthyvel....

I ärlighetens namn.

Skulle du, om DU råkade springa på denna man fastbunden och naken - kastrera honom med en rostig och slö osthyvel?

Om "Ja" - tänk om du gett dig på fel gubbe? :va

Kom igen när du har lite bättre lösningar och sluta vara så jälva stängseltuff!

Själv slår jag ett slag för att psykvården ska komma på fötter igen!
 
Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Kia skrev:
2658506 Så du har aldrig hört just.... "men han är ju psykiskt sjuk, det är därför han gör sånt här..." eller "....om bara psykvården fungerade som den ska så skulle det aldrig ha hänt..." Brukar finnas nån barmhärtig samarit i de flesta sällskap. Speciellt de lite "finare" sällskapen.Där medelålderskärringar sitter med terriern i knät och ska försöka vara världsvana.... Dyker upp ibland på lite tjusigare uteserveringar på somrarna...
Precis, tacka vet jag världsvana lapplisor.
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Kia skrev:
2658462 Har väl inte påstått att jag springer på såna ofta....?

Hur ofta hör man inte människor som försvarar sexförbrytare och våldtäktsmän med: "....men han är ju så sjuk, han måste ha hjälp förstår du.." som om det skulle vara nån jäkla ursäkt för såna handlingar. Det var det jag menade med att det finns människor som försvarar hemska människor och hemska handlingar....
Eftersom jag nog är en av de där som "försvarar" sexförbrytare vill jag nog kommentera detta lite, men först påpeka att jag blir lite provocerad av att du och dina gelikar utmålar det som att jag försvarar dessa handlingar. Vad menar du egentigen med det? :confused: Jag har valt att jobba med bl.a sexförbrytare, för att göra det så måste jag FÖRSTÅ och klara av att FÖRKLARA handlingarna. Det är lite tråkigt att du inte klarar av att se skillnad på det och FÖRSVARA.
Vill du lösa ett problem, vilket det än må vara, så är det smart att börja med att sätta sig in i det, och om du tror att jag sitter och lyssnar på pedofiler för att det är så förb-at kul så har du fel. Jag gör det, med allt vad det innebär för mitt välmående, enbart med en förhoppning om att kunna rädda framtida offer. Att det då finns folk som utmålar en som försvarare av handlingarna är provocerande. :gnissla Faktum är att sjukskrivningar för de som jobbar med detta, som du inte vill ta i med tång, är hög och vi hade uppskattat om folk gjorde mer för att underlätta än att skiva mer eller mindre naiva inlägg på internett. Som jag skrev tidigare så finns det många sätt att dra ditt strå till stacken.

Jag kan dock lova dig att direkt efter att ha pratat med en pedofil, våldtäktsman eller deras offer så ligger även jag på din linje med straff:pannkyss , men med distans kan det vara så att vi som jobbar med det inte propagerar för hårdare straff av den enkla anledningen att vi vet att det inte fungerar.
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Mark skrev:
2658538 I ärlighetens namn.

Skulle du, om DU råkade springa på denna man fastbunden och naken - kastrera honom med en rostig och slö osthyvel?

Om "Ja" - tänk om du gett dig på fel gubbe? :va

Kom igen när du har lite bättre lösningar och sluta vara så jälva stängseltuff!

Själv slår jag ett slag för att psykvården ska komma på fötter igen!

Som ett tillägg vill jag påstå att det är en rätt stor skillnad på ord & handling. Men OM man är kapabel att hämnas med en likasinnad handling ser jag ärligt talat ingen skillnad på förövaren och den som hämnas förövaren. Båda lär ha någon form av störning.
 

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
Den dagliga "nakksckÅts tråden" ser jag.

Kan vi inte införa en standardiserad "aftonbladspoll" med alternativen:
1. NakCsckått
2. Kastera den jeveln
3. Det är han som är offret, han behöver vård!
4. Vart är sverige på väg?1!
5. Släng ut han/hon/dom/det
6. Hade JAG vart där, då jävlar!
7. Alla ovanstående.
8. Är du dum på riktigt LR?

Det blir så mycket enklare på det viset. Då slipper alla skriva massa text utan kan bara instant-förfasa sig genom ett enkelt knapptryck.

/SSB
 

Gabor

Guest
bonny skrev:
2658554 Eftersom jag nog är en av de där som "försvarar" sexförbrytare vill jag nog kommentera detta lite, men först påpeka att jag blir lite provocerad av att du och dina gelikar utmålar det som att jag försvarar dessa handlingar.

Jag kan dock lova dig att direkt efter att ha pratat med en pedofil, våldtäktsman eller deras offer så ligger även jag på din linje med straff:pannkyss , men med distans kan det vara så att vi som jobbar med det inte propagerar för hårdare straff av den enkla anledningen att vi vet att det inte fungerar.

Hur fungerar det i verkligheten, du som är insatt ??

När vet man att vårdtagaren är frisk å kan återanpassats till samhället ??

Hur känns det när en sådan får ett " återfall " å våldför sig igen på nya offer ??
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top