Jävla pack!!

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
KTM 625 SMC -04
Jag och min pappa har en elaffär i Malmö..
För tillfället jobbade jag ensam och fick givetvis besök av tre zigenarkärringar..
Och efter dom gått fattades en massa grejor, som jag VET var där innan.
Blir så jävla förbannad!!
Synd att man inte kan göra som killen som har jourbutiken på hörnan, han är jugge, han ber dom dra åt helvete så fort dom kommer in genom dörren..
Men nej.. då blir man anmäld!
 

NinjaJimmy

Fegis
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Kvikkjokk
Hoj
Honda
McRae skrev:
Jag och min pappa har en elaffär i Malmö..
För tillfället jobbade jag ensam och fick givetvis besök av tre zigenarkärringar..
Och efter dom gått fattades en massa grejor, som jag VET var där innan.
Blir så jävla förbannad!!
Synd att man inte kan göra som killen som har jourbutiken på hörnan, han är jugge, han ber dom dra åt helvete så fort dom kommer in genom dörren..
Men nej.. då blir man anmäld!


Välkommen till Sverige.
Här bestämmer vi nämligen inte över det som vi själva äger. Vi har alltid "storebror" bakom ryggen som talar om för oss vad vi får och inte får.

Man får ju inte slå upp en friggebod på sin egen tomt heller utan att fråga varenda jävel om det är okej först. Om man sen ska måla den också måste man fråga grannarna om färgvalet är okej, så det inte retar deras ögon.

Själv sade jag upp bekantskapen med diverse myndigheter och byråkrater ungefär samtidigt som jag lärde mig gå.

Det hat jag känner över att tvingas leva under sådana föhållanden är obeskrivbart. Tyvärr (?) är man ju laglig, så man har inte stålar att dra heller.
 

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
NinjaJimmy skrev:
Välkommen till Sverige.
Här bestämmer vi nämligen inte över det som vi själva äger. Vi har alltid "storebror" bakom ryggen som talar om för oss vad vi får och inte får.

Man får ju inte slå upp en friggebod på sin egen tomt heller utan att fråga varenda jävel om det är okej först. Om man sen ska måla den också måste man fråga grannarna om färgvalet är okej, så det inte retar deras ögon.

Själv sade jag upp bekantskapen med diverse myndigheter och byråkrater ungefär samtidigt som jag lärde mig gå.

Det hat jag känner över att tvingas leva under sådana föhållanden är obeskrivbart. Tyvärr (?) är man ju laglig, så man har inte stålar att dra heller.

Ja, och själv känner jag för att slå en massa människor på käften hela tiden men det får man inte. Jävla skitland.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
McRae skrev:
Jag och min pappa har en elaffär i Malmö..
För tillfället jobbade jag ensam och fick givetvis besök av tre zigenarkärringar..
Och efter dom gått fattades en massa grejor, som jag VET var där innan.
Blir så jävla förbannad!!
Synd att man inte kan göra som killen som har jourbutiken på hörnan, han är jugge, han ber dom dra åt helvete så fort dom kommer in genom dörren..
Men nej.. då blir man anmäld!

Var inne i en kiosk i går, den ligger vid en skola med uteslutande svenska elever... På kioskdörren hänger en skylt som säger "SKOLELEVER -max två åt gången i butiken"

...butiksägaren måste vara rädd att eleverna ska locka in "Zigenarkärringar i butiken" *s* :kocko :kocko :kocko :7peta :7peta
 

NinjaJimmy

Fegis
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Kvikkjokk
Hoj
Honda
URRninja skrev:
Ja, och själv känner jag för att slå en massa människor på käften hela tiden men det får man inte. Jävla skitland.

Missförstå mig gärna.
Det räcker med att vara i närheten av att ha en fungerande hjärna för att förstå mig.

Nej, nu ska jag in till söder och umgås med mina fiender, rödvinskommunisterna.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Ska bli JÄVLIGT spännande att se om folk nu kommer börja försvara våra kjol och stövelknivbärande vänner :rolleyes:
 

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
NinjaJimmy skrev:
Missförstå mig gärna.
Det räcker med att vara i närheten av att ha en fungerande hjärna för att förstå mig.

Du menar att det är dåligt att man inte får diskriminera människor på grund av deras etniska härkomst. Du och McRae tycker att man borde få be romer dra åt helvete så fort dom kommer innanför dörren och du säger att det är dåligt att staten berättar vad man får och inte får göra. Right?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
McRae skrev:
Jag och min pappa har en elaffär i Malmö..
För tillfället jobbade jag ensam och fick givetvis besök av tre zigenarkärringar..
Och efter dom gått fattades en massa grejor, som jag VET var där innan.
Blir så jävla förbannad!!
Synd att man inte kan göra som killen som har jourbutiken på hörnan, han är jugge, han ber dom dra åt helvete så fort dom kommer in genom dörren..
Men nej.. då blir man anmäld!

Blir juggen anmäld ?
Tja, vi får väl gå tillbaka till stenåldern och börja sälja saker över disk igen....
 

Therudeboy

Guest
Det som är synd är att man kan inte säga emot en zigenare för mycket, dom gillar att använda kniven. Sen glömmer dom jävlarna aldrig att man gjort något mot dem, de skall alltid hämnas gång på gång.
 

pageer

-
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
Ducati 750 ss -97, Honda GL1000 -79
Korvgubbe; Nu ger jag mig in i diskutionen igen! :D

Klart man inte kan neka personer inträde i affärer mm. Men jag kan även förstå att affärsägare blir trötta på alla stölder som begås av just romer.
En polare som jobbar i häktet i Malmö säger att dessvärre är dom ovannämda väldigt överrepresenterade där. :confused:
 

pageer

-
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
Ducati 750 ss -97, Honda GL1000 -79
Fast jag skiter i vilket.. jag tycker dom är kul att kolla på! :D
"fladderbrallor", mockajacka, loafers och alltid gapandes högt på finska. Det slår aldrig fel, det är humor! :rofl
 

sandstream

Guest
Utan att ta ställning för eller emot romerna så finns det faktiskt en anledning till att de har det ryckte de har. Tyvärr så är de överrepresenterade i brottsstatistiken.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
pageer skrev:
Korvgubbe; Nu ger jag mig in i diskutionen igen! :D

Klart man inte kan neka personer inträde i affärer mm. Men jag kan även förstå att affärsägare blir trötta på alla stölder som begås av just romer.
En polare som jobbar i häktet i Malmö säger att dessvärre är dom ovannämda väldigt överrepresenterade där. :confused:


Tjenare där! Så du kunde inte hålla dig utanför...

Jag påstår inte att det inte finns grupper som är överrepresenterade... Inser det och tycker det är beklagligt.. Men att plötsligt särbehandla en folkgrupp baserat på just deras etniska tillhörighet kommer ju bara få det hela att bli en självuppfyllande profetia... Hur ska man komma in i ett sammhälle som konstant stänger en utanför?

Även om 90% av alla i det område där jag bor skulle stjäla skulle jag bli galen om jag särbehandlades bara för att jag har samma postnr som dem..

För mig är det viktigare att inte dömma oskyldiga än att sätta dit de skyldiga till varje pris. Jag köper inte resonemanget om "lite svinn får man räkna med"..
-"visst vi har en fem tio oskyldiga på kåken men det kan det vara värt.."
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
sandstream71 skrev:
Utan att ta ställning för eller emot romerna så finns det faktiskt en anledning till att de har det ryckte de har. Tyvärr så är de överrepresenterade i brottsstatistiken.
Nu förutsätter du orsak och verkan - nämna grupps beteende är orsaken till omvärldens reaktioner. Jag är ingen sociolog, men verkar det inte minst lika vettigt att se romernas handlande som en funktion av omvärldens påtryckningar?
 

semlan

slemlan
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Sverige
Hoj
semla
mb skrev:
Nu förutsätter du orsak och verkan - nämna grupps beteende är orsaken till omvärldens reaktioner. Jag är ingen sociolog, men verkar det inte minst lika vettigt att se romernas handlande som en funktion av omvärldens påtryckningar?


Varför uppstod isåfall ryktet från första början?
 

pageer

-
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
Ducati 750 ss -97, Honda GL1000 -79
mb skrev:
Nu förutsätter du orsak och verkan - nämna grupps beteende är orsaken till omvärldens reaktioner. Jag är ingen sociolog, men verkar det inte minst lika vettigt att se romernas handlande som en funktion av omvärldens påtryckningar?

Jag vet inte riktigt om jag köper det.. i så fall är det en väldigt märklig reaktion att sno grejer.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
semlan skrev:
Varför uppstod isåfall ryktet från första början?

Var uppstår rykten? .... kan uppstå var som helst!

Varför tror amerikaner jag träffat att vi har isbjörnar på gatorna? De tror och är dessutom övertygade om att det stämmer....
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
semlan skrev:
Varför uppstod isåfall ryktet från första början?
Spelar det någon roll egentligen? Vad jag ville ha sagt var att man kanske själv bidrar till rådande situation genom späda på dessa rykten och generalisera negativa attityder till att gälla en hel folkgrupp.
 

sandstream

Guest
mb skrev:
Nu förutsätter du orsak och verkan - nämna grupps beteende är orsaken till omvärldens reaktioner. Jag är ingen sociolog, men verkar det inte minst lika vettigt att se romernas handlande som en funktion av omvärldens påtryckningar?

Vet inte exakt vart du vill komma med ditt resonemang? Menar du att man ska ha förståelse för att visa folkgrupper beter sig på ett visst sätt beroende på deras sociala status och/eller historia?

Är inget vidare på historia men vad jag tror mig veta är att romerna inte har något eget land och har flackat runt i Europa i flera hundra år. Oavsett vart de kommer så ser folk ner på dem och det har vi lärt oss att göra av vår omgivning. Jag säger inte att det är rätt utan konstaterar bara att de är kraftig överrepresenterade i brottsstatistiken.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top