Jävla pack!!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Joeni skrev:
hehe.. ok, jag tycker inte att man ska döma folk efter folkgrupp, eller att man ska jaga varenda liten tjuv med blåslampa. Men om man vänder på ditt resonamang, Det blir ju visst lite svinn... alla tjuvar åker ju inte dit. :)
kanske lite onödigt inlägg...


Nej, alla åker inte dit.. och jag föredrar ett par skurkar på våra gator framför oskyldiga i våra fängelser..
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
Goodstuff skrev:
Alla här inne som inte har snattat någoting, någonsin räcker upp en hand.

Som vuxna? Inte såå många hoppas jag!! :)


Haha, brorsan driver en möbelbutik. Han fick besök av (samma?) 3 zigenartanter. Av erfarenhet övervakades de ganska noga. Men tro fan att det saknades en 50 cm hög bordslampa för 3700kr efter att de lämnat butiken. :va
Ett gott skratt fick man sig iaf... :rofl
 

mamartin

Mamartin
Gick med
28 Mar 2004
Ort
WestCoast
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -02
Hehe alltid detta tjat... Svart pa vitt " Invandrare" ar kraftigt overrepresenterade i brotts statistiken alltsa de stjal och begar mer brott an "svenskar" men det ar val ingen nyhet...Sa ar det och sa kommer det alltid att vara. Men som sagt man kan inte dra lla over en kant. Moral och etik :tummenupp
 

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
Sicka fina jämförelser, alla har la pallat ett äpple när man var liten, men en jävla skillnad när vuxna, ofta föräldrar som skall vara förebilder går och stjäl.

Om det finns bra zigenare vet jag ej, min mor kommer hälften från tjeckien och hatet de känner mot dem där nere går ej beskriva. Tur morfar var tysk och pappa svensk, annars skulle jag haft samma temprament :lol
 

NinjaJimmy

Fegis
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Kvikkjokk
Hoj
Honda
URRninja skrev:
Du menar att det är dåligt att man inte får diskriminera människor på grund av deras etniska härkomst. Du och McRae tycker att man borde få be romer dra åt helvete så fort dom kommer innanför dörren och du säger att det är dåligt att staten berättar vad man får och inte får göra. Right?


Det är inte diskriminerande att avvisa ziggar... Det är ju ett faktum att det är tjyvpack :fakta

Jag tycker det är dåligt att staten lägger sig i vad man gör med sin egendom.
Om man äger butiken tycker jag, självklart, att man ska få ha rätt att avvisa "kunder" om dem uppträder "bedrägligt" eller om dem har stulit förut.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
mamartin skrev:
Hehe alltid detta tjat... Svart pa vitt " Invandrare" ar kraftigt overrepresenterade i brotts statistiken alltsa de stjal och begar mer brott an "svenskar" men det ar val ingen nyhet...Sa ar det och sa kommer det alltid att vara. Men som sagt man kan inte dra lla over en kant. Moral och etik :tummenupp

Folk som inte komme rin i sammhället, inte får jobb och inte har ordentliga sociala skyddsnät är överrepsresenterade i brottstatistiken...

Sen kan man säga att invandrare är väldigt överrepresenterade i denna grupp..


80% av alla invandrarungdommar delar rum med syskon och/eller föräldrar
20% av svenska gör detsamma...
När dessutom invandrare mest umgås med varandra förstår jag att de föredrar att vara ute än sitta med föräldrarna och kompisarna..

Jag och mina polare var alltid hos den av oss där man slapp sitta i samma rum som en massa vuxna..
Om ingen i gänget hade haft ett sånt rum hade vi nog troligen varit ute...
 

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
Kan TYVÄRR inte mer än hålla med många! Jag jobbade tidigare i en Preem affär i Oskarshamn, där fick vi besök en sommar av en "klan" med zigenare. dom kom i sina fina Mercor och BMW och tvättade i automattvätten, sen kom dom in och sa att tvätten hade förstört deras 40.000 kr fälgar! Men dom hade visst försökt samma sak i tre mackar innan oss, och i kalmar, och västervik .... and on it goes! Sen var detta gäng i o-hamn nån månad eller så. Till slut bosatte sig en polispatrull utanför deras "uppställningsplats", då stack dom! Dom hade npn hunnit med att vara inne i varje affär i stan och stulit något nästan överallt!

Nån månad senare kom en familj till! Dom var jättetrevliga! Tyvärr så kom många ihåg trålkigheterna från förra gänget, så dom hade det inte lätt i början! Men när man väl märkte att dom var reko så gick allt bra! Det finns nog alla sorter hos dessa mäniskor med, men tror defibitivt att de "fula fiskarna" är många fler! Sen varför det är så kan diskuteras i evighet, men det är inget nytt fenomen! Mina föräldrar och mor/far föräldrar berättar än idag om när zigenarna kom till byn och stal...
 

pageer

-
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
Ducati 750 ss -97, Honda GL1000 -79
korvgubbe skrev:
Folk som inte komme rin i sammhället, inte får jobb och inte har ordentliga sociala skyddsnät är överrepsresenterade i brottstatistiken...

Sen kan man säga att invandrare är väldigt överrepresenterade i denna grupp..


80% av alla invandrarungdommar delar rum med syskon och/eller föräldrar
20% av svenska gör detsamma...
När dessutom invandrare mest umgås med varandra förstår jag att de föredrar att vara ute än sitta med föräldrarna och kompisarna..

Jag och mina polare var alltid hos den av oss där man slapp sitta i samma rum som en massa vuxna..
Om ingen i gänget hade haft ett sånt rum hade vi nog troligen varit ute...

Ja, varför inte. You've got a point there! :tummenupp
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Therudeboy skrev:
Vad vet du om det?

Har du aldrig pallat ett äpple så har du antingen varit instängd i en bunker eller så snackar du BS. Du har aldrig gjort något annat du inte blivit uppfostrad att inte göra, köra för fort t ex?

Jeje, skitsamma. Du har inte gjort det. Jag tror dig. Förlåt. *dum*

:tomten
 

Therudeboy

Guest
eisbaer skrev:
Har du aldrig pallat ett äpple så har du antingen varit instängd i en bunker eller så snackar du BS. Du har aldrig gjort något annat du inte blivit uppfostrad att inte göra, köra för fort t ex?

Jeje, skitsamma. Du har inte gjort det. Jag tror dig. Förlåt. *dum*

:tomten



Varför palla när man kan fråga? Allt handlade om att det var ungar och pallade där först och jag knackade på och frågade och då sa ägaren "ta så mycket du vill" just därför jag aldrig pallat ett äpple.
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Therudeboy skrev:
Varför palla när man kan fråga? Allt handlade om att det var ungar och pallade där först och jag knackade på och frågade och då sa ägaren "ta så mycket du vill" just därför jag aldrig pallat ett äpple.

Spännande ju. Varför tjuvrökte man och rånade tanter? :rolleyes:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top