Jävla pack!!

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
Morsan hade en affär innan, zigenare kom in en gång och stal allt de kom åt. Så det är ett jävla pck, man får inte ett sånt rykte oförtjänt...

Sparka dem åt helvete anser jag :mad:
 

Joeni

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2004
Ort
Stockolm
Hoj
cbr900rr -92
korvgubbe skrev:
Jag köper inte resonemanget om "lite svinn får man räkna med".. -"visst vi har en fem tio oskyldiga på kåken men det kan det vara värt.."
hehe.. ok, jag tycker inte att man ska döma folk efter folkgrupp, eller att man ska jaga varenda liten tjuv med blåslampa. Men om man vänder på ditt resonamang, Det blir ju visst lite svinn... alla tjuvar åker ju inte dit. :)
kanske lite onödigt inlägg...
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
sandstream71 skrev:
Vet inte exakt vart du vill komma med ditt resonemang? Menar du att man ska ha förståelse för att visa folkgrupper beter sig på ett visst sätt beroende på deras sociala status och/eller historia?
Du antydde att ryktet berodde på deras beteende. Jag ville ha sagt att beteendet lika gärna kunde bero på ryktet, omvärldens attityder. Funderar man på det en stund så är det rätt logiskt. Det är frågan om en ond cirkel.
 

Coola Ola

Guest
sandstream71 skrev:
Vet inte exakt vart du vill komma med ditt resonemang? Menar du att man ska ha förståelse för att visa folkgrupper beter sig på ett visst sätt beroende på deras sociala status och/eller historia?

Är inget vidare på historia men vad jag tror mig veta är att romerna inte har något eget land och har flackat runt i Europa i flera hundra år. Oavsett vart de kommer så ser folk ner på dem och det har vi lärt oss att göra av vår omgivning. Jag säger inte att det är rätt utan konstaterar bara att de är kraftig överrepresenterade i brottsstatistiken.

Om folk förväntar sig att en annan person ska vara på ett visst sätt så är det faktiskt ofta så att den personen till slut blir på det sätt. Det finns vad jag vet ganska mycket forskning som pekar på det.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
sandstream71 skrev:
Vet inte exakt vart du vill komma med ditt resonemang? Menar du att man ska ha förståelse för att visa folkgrupper beter sig på ett visst sätt beroende på deras sociala status och/eller historia?

Är inget vidare på historia men vad jag tror mig veta är att romerna inte har något eget land och har flackat runt i Europa i flera hundra år. Oavsett vart de kommer så ser folk ner på dem och det har vi lärt oss att göra av vår omgivning. Jag säger inte att det är rätt utan konstaterar bara att de är kraftig överrepresenterade i brottsstatistiken.


Du tror inte statistiken skulle visa att personer (oavsett etniskt ursprung) som:
- inte släpps in i ett samhälle.
- hela tiden bemöts med avsky och förakt bland övriga medborgare.
- som bara kan drömma om ett hygglig anställning med "vanliga svenskar" runt sig..
- som saknar sociala skydsnät
.....är överrepresenterade i brottstatistiken?
 

pageer

-
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
Ducati 750 ss -97, Honda GL1000 -79
Blackninja skrev:
Morsan hade en affär innan, zigenare kom in en gång och stal allt de kom åt. Så det är ett jävla pck, man får inte ett sånt rykte oförtjänt...

Sparka dem åt helvete anser jag :mad:

Ord och inga visor.. hjälp :näsblod
 

sandstream

Guest
mb skrev:
Du antydde att ryktet berodde på deras beteende. Jag ville ha sagt att beteendet lika gärna kunde bero på ryktet, omvärldens attityder. Funderar man på det en stund så är det rätt logiskt. Det är frågan om en ond cirkel.

Då är jag med :tummenupp
 

sandstream

Guest
korvgubbe skrev:
Du tror inte statistiken skulle visa att personer (oavsett etniskt ursprung) som:
- inte släpps in i ett samhälle.
- hela tiden bemöts med avsky och förakt bland övriga medborgare.
- som bara kan drömma om ett hygglig anställning med "vanliga svenskar" runt sig..
- som saknar sociala skydsnät
.....är överrepresenterade i brottstatistiken?

Jo, helt klart! Men jag har inte påstått något annat heller :confused:
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
korvgubbe skrev:
Var uppstår rykten? .... kan uppstå var som helst!

Varför tror amerikaner jag träffat att vi har isbjörnar på gatorna? De tror och är dessutom övertygade om att det stämmer....

Förmodligen för amerikaner är korkade i allmänhet
 

Therudeboy

Guest
Blackninja skrev:
Morsan hade en affär innan, zigenare kom in en gång och stal allt de kom åt. Så det är ett jävla pck, man får inte ett sånt rykte oförtjänt...

Sparka dem åt helvete anser jag :mad:





Dra dem bara inte över en kam. Finns fullt med ziggisar i sverige som är som du och jag, dvs jobbar och sliter.
 

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
KTM 625 SMC -04
Har inget emot dom i sig själv, men nu i detta fallet var de zigenare. Nästa gång knarkare, nästa svensk eller nån från mellanöstern..
Jag menade tjuvpack!
Vi har några fasta kunder som är zigenare men inte fan snor dom..
Men dessa kärringar som kom in snor som fan, men vad fan kan man göra?
Kan ju inte titta hela tiden..
Men det är väl synd om dem.... Not!!
Dom snor av MIN lön! Subbor!!
 

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
hemma
Hoj
cykel
hm

mb skrev:
Du antydde att ryktet berodde på deras beteende. Jag ville ha sagt att beteendet lika gärna kunde bero på ryktet, omvärldens attityder. Funderar man på det en stund så är det rätt logiskt. Det är frågan om en ond cirkel.

Efter att ha jobbat inom krimvården i många år så kan jag bara ge mitt medhåll till trådens skapare......Denna grupp lär sig från barnsben att allt ditt är mitt :kocko
 

Therudeboy

Guest
Goodstuff skrev:
Så du har aldrig tagit något som inte tillhört dig? Impregnerad på min ära.





Nej, har fått den uppfostran att vill man ha något går man hem och frågar efter pengar och blir det ett nej så är det ett NEJ.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top