Jävla pack!!

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Skutskär
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
korpe skrev:
HEHE!!! tack tack för det korvgubbe och du jag vet att jag är en ambassadör och geni du behöver inte tjata om det så fort jag skriver ett inlägg :)

Ä jag vet vem du är så sluta jiddra :arsele

Jobbar som väktar på nätterna och när jag skulle stänga en bensinstation, så kom de ett gäng romer precis när jag skulle stänga. Och började tjafsa utan för butiken medans kvinnorna med kjol gick in i butiken, varför ville dom villse leda mej för? är alltid på min vakt när romer kommer in i en butik (tyvär men så är de) :6surkart
 

Em74

Ny medlem
Gick med
1 May 2004
Ort
S-vall
Hoj
.
Min fd hamnade mitt i ett knivslgsmål då han såg en zigenare ta plåboken av en onykter kille... Så visst är vissa felande helt klart. Men jag har även exempel där motsatsen bevisas..En kille jobbar som socionom åt kommunen i Gävle tex,,han är rom och han hjälper andra romer att komma in på rätt bana i livet. Så visst finns det andra också.

Men jag håller med..som väktare blir man utsatt för dessa ständigt. (och invandrare i allmänhet.)
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
En bekant berättade till mig för hon äger en kiosk. Också hade det kommit in mor och son i hennes affär och handlat, och utan att kiosk-ägeren hade märkt något så hade det naturligtvis trillat ner en godispåse i sonens fickor också hade dem gått ut för att dem har handlat klart.

Så kommer dem tillbaka och mamman sur som bara den och ger kiosk-ägaren godispåsen igen. Jag tycker bara detta bevisar en vis del att ungarna tror dem får göra vad som helst för mamma och visa upp det för henne och få en lapp på huvudet.. som tur är så var det ju snällt av mamman och gå tillbaka med godiset ju.

Och samma sak har även hänt mig, min cykel blev stulen när jag var "liten" också låg den helt plötsligt MITT på en tomt för en polare hittade den som bor granne med dem och det var tyvärr icke svenskar det heller.

Gämför er som bor hemma då, hade ni kommit in med en cykel på tomten och bara ställt den där så fint och sagt "titta mamma jag har hittat en cykel" ........... ja min morsa hade ju gett mig en sån smäll som kallas duga och bett mig lämna tillbaka den snabbare än blixten.
 

VaLLe

天皇
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Harley-Davidson FXDWG
McRae skrev:
Jag och min pappa har en elaffär i Malmö..
För tillfället jobbade jag ensam och fick givetvis besök av tre zigenarkärringar..
Och efter dom gått fattades en massa grejor, som jag VET var där innan.
Blir så jävla förbannad!!
Synd att man inte kan göra som killen som har jourbutiken på hörnan, han är jugge, han ber dom dra åt helvete så fort dom kommer in genom dörren..
Men nej.. då blir man anmäld!

Ja det är något speciellt mellan Zigenarna och oss Juggar :tungan
 

jontte

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2003
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 990 Adventure
Det som anser att de olika folkgrupperna är kassa, skit eller vad ni nu vill kalla dom. Vad har ni för belägg för era påståenden ?
Är det bilder som media gett er eller har ni kollat i brottsstatistiken ?
Vad talar denna statistik om ? Jo, hur många som blivit straffade för en viss typ av brott. Ok, där är finns dom fler än vi svenskar eller några andra grupper. Och, hur kan det komma sig att dom finns där mer än vi ? Kan det vara så att vi misstänker dom mer än andra och håller därför ett extra öga på dom och det är därför dom åker fast mer än andra?! Jo, precis så är det. Det finns undersökningar som inte är helt färdiga men vi (stundet på PHS) har fått förhandsinfo om det. De har undersökt hur fördelningen på folkgrupper, ålder på personer och samhällsklasser fördelar sig på statistiken på snatteri. Resultatet är att det inte finns några större skillnader på oss svenskar eller andra med annan etnisk bakgrund. Det enda gruppen so var något överrepresenterad var pensionärer.
Har läst en hel del om statistik inom polisen och rättsväsendet och läser nu en kurs om hatbrott.
 

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Framför datorn!
Hoj
1000RR Repsol Replica
jontte skrev:
Det som anser att de olika folkgrupperna är kassa, skit eller vad ni nu vill kalla dom. Vad har ni för belägg för era påståenden ?
Är det bilder som media gett er eller har ni kollat i brottsstatistiken ?

Är det inte i dom flesta fall personliga åsikter med riktiga erfarenheter från riktiga människor med egna företag som har skrivit eller det har skrivits om i denna tråd som har sagt sin mening och sin personliga åsikt, motsatt dig som endast har läst om det i en bok eller någon 2 timmars föreläsning?

Man har väl rätt till sin egen åsikt eller är det så att allting måste vara politisktkorrekt hela tiden? Om det är så kanske du ska studera och ta fram lite statistik på hur ofta ordet Svenne används i ett negativt syfte eller sammanhang!
 

skids

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2004
Ort
västerås
Hoj
har ingen än:(
jontte skrev:
Det som anser att de olika folkgrupperna är kassa, skit eller vad ni nu vill kalla dom. Vad har ni för belägg för era påståenden ?
Är det bilder som media gett er eller har ni kollat i brottsstatistiken ?
Vad talar denna statistik om ? Jo, hur många som blivit straffade för en viss typ av brott. Ok, där är finns dom fler än vi svenskar eller några andra grupper. Och, hur kan det komma sig att dom finns där mer än vi ? Kan det vara så att vi misstänker dom mer än andra och håller därför ett extra öga på dom och det är därför dom åker fast mer än andra?! Jo, precis så är det. Det finns undersökningar som inte är helt färdiga men vi (stundet på PHS) har fått förhandsinfo om det. De har undersökt hur fördelningen på folkgrupper, ålder på personer och samhällsklasser fördelar sig på statistiken på snatteri. Resultatet är att det inte finns några större skillnader på oss svenskar eller andra med annan etnisk bakgrund. Det enda gruppen so var något överrepresenterad var pensionärer.
Har läst en hel del om statistik inom polisen och rättsväsendet och läser nu en kurs om hatbrott.

Kom tillbaka när du har bott tio år i ett ghetto, kom tillbaka när dina barn har gått hela skoltiden i en "invandrarskola" eller du har jobbat i den skolan. Vissa saker går inte att beskriva, de måste upplevas.

Den tiden jag bodde i ett "halv ghetto", har helt förändrat min syn på vissa folkgrupper. Man måste uppleva det för att förstå. Tidigt under min uppväxt tyckte jag att "rasister och nazister" var helt dumma i huvet hur kan man dömma folk efter deras hudfärg och ursprung, men nu har jag förstått det är skillnad på folk och folk, inte bara utseende, utan även deras beteande.

Men desto äldre jag blev, desto sämre upplevelser har jag fått, allt från elever som klättrar på bänkar och skriker som apor under nationella prov, till elever som har slagit lärare över världens skitsak.

Jag ska inte säga att alla mina upplevelser med minioritets grupper har varit dåliga, men de flesta är dåliga.
 

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Råttárd
Självklart så har många skapat sig en bild av zigenare pga av vad de hör från folk. Och då jag i mitt jobb pratar mycket med bensinstationer så kan jag säga för min del att jag är inte förvånad.

För i stort sett alla saker som har tagits upp i denna tråd har jag hört. Visst säger de flesta att det finns någon zigenarfamilj som sköter sig. Men de som sköter sig placeras tyvärr i samma fack av många och de får lida för att några eller många av de missköter sig.

Några exempel i korthet.

Biltvätten som togs upp i tidigare svar. Där jag vet stationer som inte säljer tvättpoletter till zigenare för de orkar inte med diskutionen om att deras bil blivit repad. Inga andra klagar. Varför bara de??

Jag vet stationer där personalen får släppa allt de gör för att följa de genom butiken. Varför? Jo för att saker har försvunnit när zigenare har varit i butiken. Och då blir det slutligen att alla dras över samma kam.

Jag vet vissa stationer som har parkerat in zigenarnas bil så de inte kan åka utan att betala för soppan. Varför? Jo för att de är trötta på att samma och då menar jag samma person som tidigare har åkt utan att betala, ska göra det igen. Tänk på att här sa jag inte alla. Utan det som förvånar mig är att de vågar åka tillbaks och tanka på den station, de en gång har smitit från att betala. För det är ju inte ett riktigt brott att missa betala soppan, så de åker istort sett inte dit för det.

Har en polare som har bott granne med en zigenarfamilj och de var verkligen trevliga. Den familjen förändrade min bild av zigenare tillfälligt. Tills jag för skojs skull nämde denna familj för några som är poliser. (Har några i släkten). Och fick till svar att de känner vi till. De hade en "liten" mapp på de.

Om man nu får höra sådana saker hela tiden. Hur tror de att våran syn på de blir?
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
skids skrev:
Kom tillbaka när du har bott tio år i ett ghetto, kom tillbaka när dina barn har gått hela skoltiden i en "invandrarskola" eller du har jobbat i den skolan. Vissa saker går inte att beskriva, de måste upplevas.

Den tiden jag bodde i ett "halv ghetto", har helt förändrat min syn på vissa folkgrupper. Man måste uppleva det för att förstå. Tidigt under min uppväxt tyckte jag att "rasister och nazister" var helt dumma i huvet hur kan man dömma folk efter deras hudfärg och ursprung, men nu har jag förstått det är skillnad på folk och folk, inte bara utseende, utan även deras beteande.

Men desto äldre jag blev, desto sämre upplevelser har jag fått, allt från elever som klättrar på bänkar och skriker som apor under nationella prov, till elever som har slagit lärare över världens skitsak.

Jag ska inte säga att alla mina upplevelser med minioritets grupper har varit dåliga, men de flesta är dåliga.

Själv tycker jag att Västeråsare är drägg. Jag har mött många Västeråsare och alla har varit svin. Det finns säkert schysta Västeråsare, men man undrar :kocko. Nä, om det kommer en Västeråsare i närheten då jäklar är jag på min vakt.

gladh
 

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Ort
Malmö
Hoj
Honda VTR1000F
Har genom VÄLDIGT säker källa fått veta att av dom Ziggisar som bor i Malmö och som är straffmyndiga så finns ALLA (ja 100%) av dom i polisens register för diverse brott...
Tänk på det nästa gång dom gör entrè.
McRae skrev:
Jag och min pappa har en elaffär i Malmö..
För tillfället jobbade jag ensam och fick givetvis besök av tre zigenarkärringar..
Och efter dom gått fattades en massa grejor, som jag VET var där innan.
Blir så jävla förbannad!!
Synd att man inte kan göra som killen som har jourbutiken på hörnan, han är jugge, han ber dom dra åt helvete så fort dom kommer in genom dörren..
Men nej.. då blir man anmäld!
 
Last edited:

VaLLe

天皇
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Harley-Davidson FXDWG
gladh skrev:
Själv tycker jag att Västeråsare är drägg. Jag har mött många Västeråsare och alla har varit svin. Det finns säkert schysta Västeråsare, men man undrar :kocko. Nä, om det kommer en Västeråsare i närheten då jäklar är jag på min vakt.

gladh

:rofl :rofl :rofl
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
gladh skrev:
Själv tycker jag att Västeråsare är drägg. Jag har mött många Västeråsare och alla har varit svin. Det finns säkert schysta Västeråsare, men man undrar :kocko. Nä, om det kommer en Västeråsare i närheten då jäklar är jag på min vakt.

gladh

Och bilmekaniker! Jag har träffat några och de var alla skitiga, talade taskig svenska, rökte som fan och skitade ner i min bil. Och alla har försökt lura mig på pengar. Bilmekaniker är ett jävla pack! :mad:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top