Jävla pack!!

Therudeboy

Guest
eisbaer skrev:
Rånade inte du nåra tanter när du var liten? :dummer Har väl alla gjort.





Jovisst, gärna handikappade med så man får minsta möjliga motstånd :rolleyes: Nej du, så dum kommer jag aldrig bli.
 

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
eisbaer skrev:
Drogade rullstolsbundna ja, det var tider det.

Va fan, det var de enda ragg jag fick så.... :rofl

skål, nu e det fredag och jag har varit på jobbintervju. Får se hur det blir med det, men firar man ej finns det gravöl :fyllisar
 

twang

Ny medlem
Gick med
14 May 2004
Ort
Sverige
Hoj
BMW
Zigenare

McRae skrev:
Synd att man inte kan göra som killen som har jourbutiken på hörnan, han är jugge, han ber dom dra åt helvete så fort dom kommer in genom dörren..
Men nej.. då blir man anmäld!

Som butiksägare har du rätt att avisa vem du vill ut ur butiken :yoparty
Säg inte varför du avisar dom, då kan du bli anmäld.
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
korvgubbe skrev:
Folk som inte komme rin i sammhället, inte får jobb och inte har ordentliga sociala skyddsnät är överrepsresenterade i brottstatistiken...

Sen kan man säga att invandrare är väldigt överrepresenterade i denna grupp..


80% av alla invandrarungdommar delar rum med syskon och/eller föräldrar
20% av svenska gör detsamma...
När dessutom invandrare mest umgås med varandra förstår jag att de föredrar att vara ute än sitta med föräldrarna och kompisarna..

Jag och mina polare var alltid hos den av oss där man slapp sitta i samma rum som en massa vuxna..
Om ingen i gänget hade haft ett sånt rum hade vi nog troligen varit ute...

Och därför är det okej att stjäla? :dummer

När jag va mindre va vi också ute hela kvällarna (fast vi hade hus att va i) och inte fan snodde vi en massa grejjer för det. Man kan inte ALLTID skylla på samhället. Kanske va samhällets fel att jag körde 119 på valhallavägen i höstas också?

edit:

Min mamma och hennes 3 syskon delade rum i 15 år. Inte stal dom heller.
 
Last edited:

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
EBS skrev:
Och därför är det okej att stjäla? :dummer

När jag va mindre va vi också ute hela kvällarna (fast vi hade hus att va i) och inte fan snodde vi en massa grejjer för det. Man kan inte ALLTID skylla på samhället. Kanske va samhällets fel att jag körde 119 på valhallavägen i höstas också?

Påstod han det? Han säger att det är något att ha i baktankarna. Du har väl inte haft en sån uppväxt eller en sån plats i samhället så det kanske kan vara svårt att uttala sig om?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
EBS skrev:
Och därför är det okej att stjäla? :dummer

När jag va mindre va vi också ute hela kvällarna (fast vi hade hus att va i) och inte fan snodde vi en massa grejjer för det. Man kan inte ALLTID skylla på samhället. Kanske va samhällets fel att jag körde 119 på valhallavägen i höstas också?

edit:

Min mamma och hennes 3 syskon delade rum i 15 år. Inte stal dom heller.


Jag har aldrig påstått att det är sammhällets fel. Min poäng är snarare att det skapas förutsättningar för kriminalitet i vissa miljöer. Och i de miljöerna är invandrare överrepresenterade.

Det jag hade velat se är en korsrefererad statistisk bild över "samhällsklasser" och krimminalitet samt brottsatistiken..

Min poäng är att det är arbetslösa, fattiga utan socailt skyddsnät som är överrepresenterade oavsett ursprung.
 

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
eisbaer skrev:
Påstod han det? Han säger att det är något att ha i baktankarna. Du har väl inte haft en sån uppväxt eller en sån plats i samhället så det kanske kan vara svårt att uttala sig om?

Det finns fattigt folk som inte stjäl............. Det är ingen ursäkt. Sen får alla i detta landet sån social hjälp att det bara är patetiskt att ens på något sätt försvara sånt beteende.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
jojo alla här har aldrig stulit nåt, det är givetvis fel men nyfikenhet eller liknade kan locka fram de sämsta sidor hos yngre personer i första hand.

Man har väl tyvärr gjort en del olagliga saker i sina dagar, men det betyder ju inte att man inte växer ifrån sånt beteende.
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Blackninja skrev:
Det finns fattigt folk som inte stjäl............. Det är ingen ursäkt. Sen får alla i detta landet sån social hjälp att det bara är patetiskt att ens på något sätt försvara sånt beteende.

Jooo men en sur uppväxt med sura föräldrar, sura polare, sur omgivning tenderar säkert att påverka en negativt. Suuurt helt enkelt.
 

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
KTM 625 SMC -04
eisbaer skrev:
Jooo men en sur uppväxt med sura föräldrar, sura polare, sur omgivning tenderar säkert att påverka en negativt. Suuurt helt enkelt.

I detta fallet med zigenarkärringarna så hade de en praoelev med sig..
en av deras döttrar..
Ytterligare en framtida yrkeskvinna....
Om nu hon inte väljer att inte bli som sin morsa..
Alla har ett val...
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
McRae skrev:
I detta fallet med zigenarkärringarna så hade de en praoelev med sig..
en av deras döttrar..
Ytterligare en framtida yrkeskvinna....
Om nu hon inte väljer att inte bli som sin morsa..
Alla har ett val...

Klart alla har ett val men det är nog betydligt lättare att göra ett bra sådant om man får vägledning när man är ung, eller?
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
NinjaJimmy skrev:
Om man äger butiken tycker jag, självklart, att man ska få ha rätt att avvisa "kunder" om dem uppträder "bedrägligt" eller om dem har stulit förut.
Det är klart att du får, men att tillhöra en etnisk grupp innebär inte automatiskt att man är "bedrägligt".

"Hallå där din jävla <insert valfri gruppering>, eftersom du tillhör <insert valfri gruppering> så är du dömd till ett liv där du automatiskt räknas som bedräglig och därför ska du få på käften".

<insert valfri gruppering> = t.ex 20-åriga högeranarkister från Huddinge eller annat valfritt pack.
 

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
KTM 625 SMC -04
eisbaer skrev:
Klart alla har ett val men det är nog betydligt lättare att göra ett bra sådant om man får vägledning när man är ung, eller?

Sant. Men i dessa kretsar så får dom lära sig det från barnsben att det är ok att stjäla.
Inte som en familj från tex mellanöstern kommer hit och får det kämpigt och ramlar in på den vägen...
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
McRae skrev:
Sant. Men i dessa kretsar så får dom lära sig det från barnsben att det är ok att stjäla.
Inte som en familj från tex mellanöstern kommer hit och får det kämpigt och ramlar in på den vägen...

Ja, kanske är det så.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top