Jörgen Karlssons S&S Sportster - På gatan

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Snyggt,vet dock att det där va just for show-tempo.
Brukar ju öka lite in real life,har jag sett...
( bye the way,visste inte att det va en street/flattrack/motard,det där :D )

Tack!

Lite fortare kanske jag kör ibland i vanliga fall, men jag vågade inte riktigt ha sommartempo på Bogan när det var 5 grader varmt ute :gnissla

/J

Du är ju gymbiff :va

Han väger trettio pannor mindre än jag, så det retsamma är att Cyrén med min egen hoj förmodligen skulle kunna köra bättre tider på strippen än jag om han fick träna lite :gnissla

Jag kanske ska träna upp honom till finaljockey, mitt hemliga vapen att sätta in om vi kommer bra till i kvalificeringarna. :hihi

/J

Last edited:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Du verkar ju fått bra fart på den där, gillar gruskörningen.. :tummenupp
Lite "onboard" vore kul..

Och vem är gubben som stjäl hojen i början av filmen? :tungan

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Jag kanske ska träna upp honom till finaljockey, mitt hemliga vapen att sätta in om vi kommer bra till i kvalificeringarna. :hihi

/J

Han kvalificerar in under lätt fjädervikt :D Dit med ett blybälte runt midjan på karln och dit med en sissybar så han sitter kvar sen är han snabb av fan!

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jävligt fin hoj..

Tack ska du ha! :)

/J

Du verkar ju fått bra fart på den där, gillar gruskörningen.. :tummenupp
Lite "onboard" vore kul..

Och vem är gubben som stjäl hojen i början av filmen? :tungan

Tack! Ja Cyrén vill skaffa en sån kamera, så det kanska går att ordna nästa sommar om vi båda fortfarande har lust.

Det vetefan, ser ut som en lönnfet Reinfeldt :va

Last edited:

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Hoj
XB12S
Nice film och nice sound i hojen! Som sagts tidigare; onboard vore ju ballt också. Som gummiröksfetischist uppskattade jag startsekvenserna extra mycket. :D

När jag ser filmen önskar jag att jag hade kört i helgen, kan ge mig fan på att det kommer börja snöa i veckan bara för att jävlas.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Ja det var lite dålig timing att jag bytte till gatdäck för 300 mil sedan. Offroaddäcken jag hade på i somras hade varit bättre detta.

fetare gaffel/däck som du snackar om uppöver vore grymt för utseendet :tummenupp nästa steg?

MikkE

Guest
Fan va gött grabbar! Jag tycker att det har vart ganska så lite hojfilmer detta året och ni har gjort en skön mullerfilm med lite av varje =)

Jörgen: Kul som sjutton att du bjussar på bänkning, lite wheelies, bomberstarter och flybyes [flajbajs] och även racing med Nisse. En sak, när du gör starterna ser det ut som att du drar full rulle och inte slirar någon koppling alls... hur fan gör du?

Inte heller många "jänkarhojar" jag tycker om med flattracks är fanemej ganska så pfhett :tummenupp

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
När man läser tråden så verkar det finnas mycket att slipa på vad det gäller redigeringen... Men jag tycker att filmen är helt ok! Det var ju bra ljud hela filmen igenom, och den gnutta musik som var med passar perfekt. Fint klippt också tycker jag.

Riktigt snygg och grym hoj, gött ljud! :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Fan va gött grabbar! Jag tycker att det har vart ganska så lite hojfilmer detta året och ni har gjort en skön mullerfilm med lite av varje =)

Jörgen: Kul som sjutton att du bjussar på bänkning, lite wheelies, bomberstarter och flybyes [flajbajs] och även racing med Nisse. En sak, när du gör starterna ser det ut som att du drar full rulle och inte slirar någon koppling alls... hur fan gör du?

Inte heller många "jänkarhojar" jag tycker om med flattracks är fanemej ganska så pfhett :tummenupp
Tack!

Jag slirar alltid ut kopplingen i början av första växeln, annars blir det helt okontrollerat. Vill man burna får man dumpa lite mer bestämt, men det är ju samma på riskokare, enda skillnaden mot HD är att det är lågvarvigare och mer vrid så man behöver inte varva så mycket. Det är soft även på grusväg för man behöver aldrig växla ned för att gasa upp ett ställ.

/J

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
fetare gaffel/däck som du snackar om uppöver vore grymt för utseendet :tummenupp nästa steg?

Ja kanske! Fast "problemet" är bara att jag har dyrt ISR-ok och och skiva specialgjort för min gaffel och fälg, och jag vill fortsätta med ISR. Så den dagen jag byter kommer det inte bara kosta att skaffa en USD nippon- eller Öhlinsgaffel, jag kommer få köpa ISR-bromsar till den gaffeln också. :gnissla Å andra sidan finns det säkert ngn classic racer i världen som vill handla min nuvarande gaffel.
I vinter ska det först och främst byggas ett tokopimerat 2:1-avgassystem i rördelar från Burns, med stegade krökar, mm. Samt byggas tillbakaflyttade fotpinnar.

Den nuvarande gaffeln är mest ett estetiskt problem. Funktionen är rätt acceptabel eftersom det är den sällsynta sportster-sport-gaffeln, med progressiva fjädrar, ställbar fjäderförspänning, ställbar bump och rebump. Dessutom är den extrautrustad med wobbelstag samt styrdämpare. Det är i långa högfartssvängar med knölig bana som den är lite spagetti, samt vid riktigt knölig asfalt.

/J

Last edited:

MikkE

Guest
Tack!

Jag slirar alltid ut kopplingen i början av första växeln, annars blir det helt okontrollerat. Vill man burna får man dumpa lite mer bestämt, men det är ju samma på riskokare, enda skillnaden mot HD är att det är lågvarvigare och mer vrid så man behöver inte varva så mycket. Det är soft även på grusväg för man behöver aldrig växla ned för att gasa upp ett ställ.

/J
Ah, I see. Jag provade göra snabba starter med min (nu stulna) CBR och där var det sliiiiiir, annars började man wheela :)
Provade också polarens VTR och som du säger, den har mer vrid och man behöver egentligen bara slira lite och inte varva lika mkt, twin är king!
Skulle vara jävligt kul om man tjackade en Highland DirtTrac eller liknande, dock vet jag inte vad de ligger i på för prisklass eller försäkringar..

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Perfekt! ska tänka på det! Redigeringen är jag helrookie på, kör som du verkar förstådd i windows movie maker :gnissla Vegas är på ingång!

Jo jag kände igen moviemaker. Körde med det själv i ca 2 min :tungan Att jämföra moviemaker och vegas är nästan som att jämföra paint och photoshop :tungan

Men som sagt, Vegas är ganska lätt att förstå. Sen är det väldigt lätt att tima ljud och bild i Vegas då du kan flytta ljud/bildspåren med rätt bra precision. Så gå in på valfri torrentsida och "köp" vegas :yoparty. Du har talang och den vill vi se mer av. Gärna fler filmer om Jörgens Muskedunder!

MVH Niclas

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Schysst schysst schysst....

lite "småploppar" i ljudet som enkelt kan redigeras bort.

Rundvandringen kring motorcykeln 1:08-1:32 in kan göras jävligt schysst med ett antiskakverktyg. Skulle se ut som du hade en kamera på räls.

Och för er som inte sett och hört den motorcykeln live i verkligheten så kan jag avslöja att det är ett jävla pulver i den spisen.

Kul att se en gedigen säkerhetskontroll innan avfärd :)

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Schysst schysst schysst....

lite "småploppar" i ljudet som enkelt kan redigeras bort.

Rundvandringen kring motorcykeln 1:08-1:32 in kan göras jävligt schysst med ett antiskakverktyg. Skulle se ut som du hade en kamera på räls.

Och för er som inte sett och hört den motorcykeln live i verkligheten så kan jag avslöja att det är ett jävla pulver i den spisen.

Kul att se en gedigen säkerhetskontroll innan avfärd :)

Ja visst är det några små klickljud där vid precheck i garaget? Jag trodde det var Cyrén som bet på naglarna av åtrå vid åsynen av mitt sexiga skinnställ. Men ack så fel jag hade, det är säkert ngt elektråniskt :(

Toppen att du ger synpunkter, på filmen, då blir Cyrén glad! :tummenupp

Tack! Ja jag brukar faktiskt kolla att saker och ting sitter fast innan jag sticker ut, HD skakar... :hihi

/J

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Böhmerland 600

Det är inte lätt att vara stadig på handen när man har en släng av parkinson:D Vet du vart jag kan titta på ett sådant "antiskakverktyg"?

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Det är inte lätt att vara stadig på handen när man har en släng av parkinson:D Vet du vart jag kan titta på ett sådant "antiskakverktyg"?

Beror lite på vilket redigerinsverktyg du använder.

Själv kör jag med Adobes suite och då finns ett plugin som heter 2d3 SteadyMove. Funkar otroligt bra.
http://www.2d3.com/html/products/steadymove_overview.html

Kolla deras "examples"

Dock måste man tänka på att man vid filmingen måste zooma ut lite eftersom antiskak-funktioner snor lite av bilden ute i kanterna.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy