J*vla Trafikförsäkringsföreningen -obs *varning för..*

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Olzki skrev:
Hehe...kanske om du jämför med kassan på apoteket eller liknande att din jämförelse håller. :lol

Hade jag suttit i kassan på en butik med kunder och fått samma fråga av väldigt många kunder så hade jag allvarligt funderat över vad butiken gjorde fel. Inte gnällt på kunderna.

/Olzki out
Du menar för att dom inte talar om för kunderna innan dom betalar vad varorna kommer kosta i kassan?
Givetvis menar jag INNAN kunden kommer till kassan.
//Tobbe

Last edited:

schrunken

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 640 Adventure -03
En kompis drabbades av tff och kontaktade bilregistret för att få datumet på ägarbytet ändrat (i samråd med den förre ägaren) och då var problemet löst... Tff kunde bara konstatera att räkningen de skickade var felaktig

Vurpnisse

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2004
Hoj
HondaCBR600F
Jag r¨kade själv ut för för den skiten förra året :kocko 10.000 gick det på bara för att mitt dj**la försäkringsbolag klantat sig :fatta!

Nejm

Ny medlem
Gick med
27 May 2005
Hoj
Gsxr 750 -98
IronMike skrev:
Gör inte samma misstag som jag nyss gjort, fick en räkning på 3000:- för två veckor, inte kul alls !

:fatta! :död :3freak

Jaha idag fick jag också en lapp!!! :huvet När jag skrev under ägarbytet kryssade jag även i rutan för avställning! Dum som jag var trodde jag att dom skulle behandla ärendena samtidigt! :kocko ICKET!

Det tar nämligen 4 dagar för dom att fatta att man skall avställa fordonet också! Vad jag inte förstår är varför det inte finns så man kan fylla i datum för avställning, när den skall börja ske. Varför i h-vete finns det bara så man kan kryssa i en ruta?!?! :4skrika

och det är ju inte direkt en billig "trafikförsäkring" heller.
Varför vara så giriga när det ändå är vi skattebetalare som håller dom med pengar?? Jag hatar i alla fall den som bestämde detta!

Time for revolution! :mad:

IronMike

Guest
Jag har fortfarande inte betalat min...

Dom kommer inte få en spänn *asg* .. Dessutom tror jag att det är rena skoj-verksamheten, man kan inte vara tvungen att betala de där.

Precis som man får hem en del falska fakturor, skoj-företag som pysslar me oärliga grejjer....

Tabac

SUKI SUKI
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Jag åkte på runt 9000kr till trafikförsäkringsföreningen för tre år sedan. Det är inte roligt kan jag medge.

I vintras bytte jag bil med en polare och han sa att vi kunde köra på varandras försäkringar nån vecka efter ägarbytet. Jag var lite orolig över om det funkade så men han var säker. Det slutade med att jag fick betala 700kr till trafikförsäkringsföreningen för 11dagar eller så oförsäkrat. Inte kul när det gäller en bil som är värd runt 3000kr. :)

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM