Racerpelle skrev:
Nej Olzki,
det var inte svaret jag sökte - men väl det svar du gav mig.
"TFF ska verkligen inte delfinansieras med medel avtvingade av personer som oavsiktligen hamnat i deras register."
Nehej, så då är det OK om TFF endast finansieras via en andel av allas trafikförsäkringspremier? Personligen tror jag att en majoritet försäkringstagare anser att det skulle vara sämre.
/ Racerpelle
Observera att Olzki skriver OAVSIKTLIGEN bör väll rimligt vis ha nån poäng!!
Sedan tycker väll även då jag, som oavsiktligen fått fete räkningen från tff att tff fyller en vettig funktion angående skydd mot oförsäkrade fordon, smitare och annat löst pack!
Men det måste ju fortfarande finnas en vettig substans och och logik i deras förfarande. som ex en liten vink/varning om att hjulet börjat snurra. samt tarifferna dom använder sig av. vare sig det e en hoj, bil, lastbil eller vad det nu änn är, kör nån ihjäl nån så dör dom likväl! eller nästan än värre blir svårt invalidiserade (min åsikt inget att ta fäste vid) sen spelar det väll ingen roll om fordonet hadde mer eller mindre hk större eller mindre vikt.
Visst dom kan väll lägga en viss förhöjd premie mot vad det normalt skulle vara att trafik försäkra samma fordon kalla det på tvingad trafikförsäkring med exra administrativa kosnader eller vad som hellst. Inte som i ex vis mitt fall 24.000kr på en gammal Mazda som kanske skulle kostat högst ett par tusen under den tiden.
Det kallar då jag tjyveri att jämföra med andra skummrask affärer som tas upp i tråden!!
Har man uppenbart skitit i eller på annan medvetet sätt undanhållit att försäkra så e det ju bara att bita i det sura o pröjsa! fast med ovan skrivna kriterier uppfyllda från tff sida. Ok nu gäller det som gäller men borde ses över!!
På den biten förstår man mycket väl varför svordommarna kommer från dom flesta.
Inte emot vill "bara" ha en vettig förändring.............
En annan liten sak med tff (ja jag har haft massa kontakt med dom vid det här laget) förstår att många ringer dit o gapar, men när man verkligen inte gör det utan ringer dit och försöker vara vänlig och reda ut ärendet med dom så är man tydligen redan stämplad innan man ens hunnit säga hej i luren.
Mest otrevliga och o hjälpsamma personer jag stött på! Många säger att tex A-kassorna är fördjävliga men dom jag talat med under mina dagar är rena drömen jämfört med TFF.
Tänkte säga att kurs rekomenderas men det vore ju dumt, skulle ju bli ännu dyrare avgifter!!
Skulle som ni ser kunna skriva o argumentera om tff hur länge som hellst men det blir väl långrandigt............ slut på sagan (verklighets baserad)
Ps du som har tjej på tff kan du inte vidare befodra denna länk till henne? kanske inte till henne personligen men till instansen.