J*vla Trafikförsäkringsföreningen -obs *varning för..*

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sgtpepper skrev:
Ja, eller tänk på pundarna i sina gamla rostiga 245:eek:r med körförbud! Dom blir lika upprörda som du när TFF skickar räkningen till deras kvart, "satans skit" skriker de och de kan åtminstone skylla på ett tungt heroinmissbruk som orsak till deras oförmåga att hålla sina fordon försäkrade. Vad är din ursäkt jävla lipsill?
:rofl :lol :rofl
 

IronMike

Guest
Såja lugn å fin.

Va inte meningen att tråden skulle spåra, å få halva sporthoj att bli osams me varann...dock verkar det som att många blivit utsatta för tff oärliga sätt att tjäna pengar.

Man gör inte samma misstag två gånger ... MEN det är alldeles för enkelt att bli blåst första gången!!!

:kocko

..själv så ringde jag tff idag, å snacka lite. Jag inledde med att jag har alibi för att hojjen stått i garage under avsedda tiden dom debiterat mig för. "ok" svara damen i telefonen ... sen lite allmänt surr. Sen sa jag kort att jag inte tänkte betala ett öre - vilket jag inte ska, jag tänker göra revolution. Jag ska dra dom till rättegång dom jävlarna..... Och få rätt,. Det ska bli en vändpunkt!

Snacka med en duktig jurist idag. Finns flera brister i deras strategi. Skiter i min räkning,. det är deras tillvägagångssätt som jag lackat på.
 

Mr Edholm

Putsbög och stolt...
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Motala/Vadstena
Hoj
ein rejser mewtosewkel
Men snälla du!

Ett påställt fordon ska vara trafikförsäkrat! Det får man lära sig på körskolan to.m! Är man dessutom lite påläst runt svensk fordonslag, så tillhör det även allmänbildningen.

Myndigheterna vet inte om du åker runt på hojen, påställd, men utan giltig trafikförsäkring, eller om du har den stående i garage, så de tar det osäkra före det osäkra!(Och det är det du lackar ur på?) Och ordnar en "nödförsäkring" utifall fel saker skulle hända. Därför finns TFF!
Och ja, det tillhör skyldigheterna att ha sitt påställda fordon trafikförsäkrat.
Så per automatik, så hör det även till skyldigheterna att veta vad som händer om man inte trafikförsäkrar.
Den juridiska jargongen här i Sverige fungerar så, att gör man inte som man ska, så får man på ett eller annat sätt "sota" för det. Som tur är så bedrivs det på sitt sätt konstruktivt. När man får fortkörningsböter, så kostar det flis. Men man lärde sig förhoppningsvis något i stil med "Gör inte om det där" eller liknande. Har man påställt utan trafikförsäkring, så får man betala den svindyra Trafikförsäkringsförenings-avgiften, men är samtidigt inte ute på den allra tunnaste isen(ingen som helst trafikförsäkring).

Som tidigare talare har sagt, så rycker TFF in och pumpar fram pengar när det allra helst behövs. Men det är viss marginal till det också, dvs det krävs att man eller någon som såg till att man förolyckades hamnat rätt rejält "i skiten" för att de ska öppna lädret. :hihi

Jag lärde mig tidigt, att fordonet helst ska vara avställt vid ägarbyte, men innan jag fattade, så blev det några inbetalningar till TFF. Ett tillfälle var dock inte mitt "fel". Ägaren innan fattade inte vad jag menade med "Är den verkligen avställd nu då??" vid fyra olika frågetillfällen. Och svarade "Jaa, de e den..." på frågan vid samtliga. :rolleyes: Vem tror ni fick en söt lapp för fyra dagars TFF-avgift i brevlådan ett tag senare? Det var nära att det blev en åktur samt tillhörande strypning av förra ägaren, som förövrigt är rätt besläktad med Lactuca sativa (Kålhuvud):D

Jag har också svurit och skrikit många fula stavelser riktat mot vår kära Trafikförsäkringsförening. Ställt frågan: "Varför finns de!? :4skrika " os.v.
Men tillslut insett att de är nog inte så dumma ändå, om man ser det på rätt sätt. :)

Tipset är att fordonet är avställt redan när ägarbytet skrivs på och skickas in. Då blir det 0:- från ditt konto till TFF vid framtida ägarbyten.
Och du klagade också över deras tillvägagångssätt. Men om de ringde och berättade att: "Nu har du minsann ett påställt fordon här, så vi tänker ta ut en svindyr avgift för att nödförsäkra det..:tungan" så vore det väl ändå lite självdestruktivt? Vad ska de leva på annars? :confused:

Det är inte så dumt att de finns ändå.
Och ställa av ett oförsäkrat fordon hör till ren praxis, faktiskt.
För du tänker väl inte åka oförsäkrat? :ajjabajja
Säkert inte, men vad finns det som definitivt bekräftar det för myndigheterna?
Nä just det, som jag sa så tar de det säkra före det osäkra.


Och som det sagts i tidigare trådar: "Frihet under ansvar fungerar inte i Sverige!" Utifall någon tänkte säga: "Men de ska väl skita i om jag tänker åka utan trafikförsäkring?"

Och det vet storebror!


Vore jag du, så skulle jag lägga ner alla tankar på att processa i rätten osv.
Risken är rätt stor, att du förlorar, och då blir det bara fler nävar grovsalt i såren om du får slanta för advokat och rättegångskostnader också.
Det är bara att bita i det sura äpplet.
Det gjorde jag, och lärde mig hur jävla illa det smakade...:3freak


Det finns do's and don't´s inom hojvärlden också...
 
Last edited:

IronMike

Guest
Mr Edholm skrev:
Men snälla du!
Allt tidigare nedlåtande kunde sammanfattas i ditt inlägg. Jag blir bara mer intreserad av att försöka få en ändring på allt.. Det känns mer och mer fel hela tiden.

Tycker att det är fel, oavsett vad man får lära sig. Principen, objektivt sett, är att det är helt fel att ta betalt utan att någon vet om det. Antingen får dom skicka ut en "varning", eller så får dom gå ut med succesiv information.

Ang skyldighet, så behöver dom isf förtydliga. Istället för att hänvisa till paragrafer som somliga inte alls förstår.
 

Mr Edholm

Putsbög och stolt...
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Motala/Vadstena
Hoj
ein rejser mewtosewkel
IronMike skrev:
Tycker att det är fel, oavsett vad man får lära sig. Principen, objektivt sett, är att det är helt fel att ta betalt utan att någon vet om det. Antingen får dom skicka ut en "varning", eller så får dom gå ut med succesiv information.

Ang skyldighet, så behöver dom isf förtydliga. Istället för att hänvisa till paragrafer som somliga inte alls förstår.


Föreställ dig, om TFF inte fanns istället. Då skulle du önska att de gjorde det. Med all säkerhet.

Och informationen finns, om man letar lite.

Här och var uppmanas det tydligt att man är pliktig att ha giltig trafikförsäkring. Det kan du väl inte ha missat? :confused: Det har att göra med att man ska slippa TFF-avgifterna blandannat. Samt om någon smäller med dig, eller du smäller med någon, så ska respektives trafikförsäkring rädda, vems försäkring som tar det, beror på vem som var vållande.

Det är rätt vanligt att man ställer följdfrågor som:
"Vad händer om jag inte trafikförsäkrar?"
Då får man svaret, där är med att TFF blandas in. Blandannat.
Tänk om de inte skulle blandas in istället....ordet "existensminimum" har redan nämnts i den här tråden...

Om du nu villl ändra på det, hur vill du att det ska se ut då? :confused:
 

Mr Gixxer

En gång Biker alltid Biker
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki GSXR 1100
TFF Tjyvar, banditer o byråkrater

Om man har en skruttig gammal Mazda då och skroten kommer och hämtar den!
Japp skrotad borta väck alla problem ur vägen!!?

Tills typ ett år senare när det dimper ner en TFF räkning på dryga 24.000kr
just det!! tjugofyratusen kronor!!... faa.... fick 1000kr för den av skroten.
Först då får man veta att bilen inte är skrotad, Skroten har helt enkelt missat!? att ställa av och skrota den! men visst skrotad e den, borta och väck likaså bilskroten, finns en tom industriplats kvar där skroten låg.
Lös den juridiken med TFF!!! jag har inte lyckats!!
Jag e fortfarande skylldig dom pengarna + räntor och andra avgifter.

(ja bilen är avställd nu)

Har jag lust att betala.... NEEEEJ!!!!
 
Last edited:

IronMike

Guest
Mr Edholm skrev:
Föreställ dig, om TFF inte fanns istället. Då skulle du önska att de gjorde det. Med all säkerhet.

Och informationen finns, om man letar lite.

Här och var uppmanas det tydligt att man är pliktig att ha giltig trafikförsäkring. Det kan du väl inte ha missat? :confused: Det har att göra med att man ska slippa TFF-avgifterna blandannat. Samt om någon smäller med dig, eller du smäller med någon, så ska respektives trafikförsäkring rädda, vems försäkring som tar det, beror på vem som var vållande.

Det är rätt vanligt att man ställer följdfrågor som:
"Vad händer om jag inte trafikförsäkrar?"
Då får man svaret, där är med att TFF blandas in. Blandannat.
Tänk om de inte skulle blandas in istället....ordet "existensminimum" har redan nämnts i den här tråden...

Om du nu villl ändra på det, hur vill du att det ska se ut då? :confused:

Jag skulle aldrig köra en oförsäkrad hoj.

I mitt fall köpte jag en hoj, som genast stäldes in i garaget ... den bara stod. Skulle jag köra skulle jag se till att ha försäkring såklart.

Har haft stressigt senaste tiden, med jobb och annat. Inte tänkt en tanke på vad som skulle kunna hända.... Trodde den va avställd. Så mkt annat som tagit tid, för att jag skulle hunnit tänka efter;

-vilket jag gjorde till slut. Som tur var.. Dock strax över två veckor för sent.

Ang att dom kan vara "bra att ha", finns inte för mig. Om jag har ett fordon jag använder, så har jag försäkring. Det är första jag ser till att skaffa mig då jag normalt sett byter fordon:

Har bytt bil 14 gånger på 1,5 år - aldrig varit nåt strul. Grejjar alltid försäkring.

Men som i detta fallet, när jag tror mig köpa en avställd hoj, å sen ställer in den i garaget, i väntan på sommar och avklara lite övrigt....

Fel.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Tar folk verkligen körkort genom att avlägga teoretiskt och praktiskt prov, eller köper man ett av Slobodans pass- och körkortsservice?
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Minimorran skrev:
Varning..? Vet du inte att ett fordon i trafik ska vara försäkrat...? Den du borde vara arg på är väl säljaren som inte meddelade att hojen var påställd? Eller dig själv som inte frågade...
Du sa ju tidigare att du trodde den var avställd... eller??
ja jag vet att ett fordon skall vara försäkrat, jag är inte arg på någon.
bara ett enkelt litet misstag som kostade runt 200spänn. jag har brännt mig på plattan och kommer inte att göra om det,
jag trodde ingenting om att den var avställd/påställd, jag tänkte inte på det, och det verkar som att andra gör samma misstag. nu var ju det här en gammal skoter och det kostade inte så mycket,hade det varit en hoj så hade det blivigt avsevärt mycket dyrare,
det jag försöker säga är att det är enkelt att man missar att kolla om fordonet som man köper är påställt/avställt. speciellt om man köper en mc/skoter och köper den på vintern/sommaren, då man inte brukar fordonet.
det verkar som att det är fler som missar detta och då är det någonting som brister i informationen från TFF, och som synes så kan det bli ett riktigt dyrt misstag
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Mr Gixxer skrev:
Om man har en skruttig gammal Mazda då och skroten kommer och hämtar den!
Japp skrotad borta väck alla problem ur vägen!!?

Tills typ ett år senare när det dimper ner en TFF räkning på dryga 24.000kr
just det!! tjugofyratusen kronor!!... faa.... fick 1000kr för den av skroten.
Först då får man veta att bilen inte är skrotad, Skroten har helt enkelt missat!? att ställa av och skrota den! men visst skrotad e den, borta och väck likaså bilskroten, finns en tom industriplats kvar där skroten låg.
Lös den juridiken med TFF!!! jag har inte lyckats!!
Jag e fortfarande skylldig dom pengarna + räntor och andra avgifter.

(ja bilen är avställd nu)

Har jag lust att betala.... NEEEEJ!!!!

Det där har ett ex till mig råkat ut för med en gammal Volvo 240. Första räkningen kom efter 3 månader.

Vi skickade bara in kopia på skrotningskvittot och så var det problemet löst...
 

Mr Gixxer

En gång Biker alltid Biker
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki GSXR 1100
Lime skrev:
Det där har ett ex till mig råkat ut för med en gammal Volvo 240. Första räkningen kom efter 3 månader.

Vi skickade bara in kopia på skrotningskvittot och så var det problemet löst...


Har inget (fick inget) och skroten e väck
 

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Kawasaki zzr600
Mr Gixxer skrev:
Om man har en skruttig gammal Mazda då och skroten kommer och hämtar den!
Japp skrotad borta väck alla problem ur vägen!!?

Tills typ ett år senare när det dimper ner en TFF räkning på dryga 24.000kr
just det!! tjugofyratusen kronor!!... faa.... fick 1000kr för den av skroten.
Först då får man veta att bilen inte är skrotad, Skroten har helt enkelt missat!? att ställa av och skrota den! men visst skrotad e den, borta och väck likaså bilskroten, finns en tom industriplats kvar där skroten låg.
Lös den juridiken med TFF!!! jag har inte lyckats!!
Jag e fortfarande skylldig dom pengarna + räntor och andra avgifter.

(ja bilen är avställd nu)

Har jag lust att betala.... NEEEEJ!!!!

Hur kan du få TFF till tjuvar och banditer, när det var skroten som inte ställde av bilen (och inte du heller tydligen....)
 

Mr Gixxer

En gång Biker alltid Biker
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki GSXR 1100
Minimorran skrev:
Hur kan du få TFF till tjuvar och banditer, när det var skroten som inte ställde av bilen (och inte du heller tydligen....)

Så enkelt som att ta 24.000kr i tf avgift under ett år, på en MAZDA dessutom!!
Och sedan kräva omöjliga uppgifter o intyg för att över huvudtaget godta att man lämnar in en överklagan.....

Har du någon sin haft med dom att göra!!?? Bara undrar!!??

Ställde av bilen gjorde ju jag i samband och i och med att bilen skulle skrotas av en auktoriserad bilskrot som då i sin tur är auktoriserad av länstyrelsen som då e gällande kontroll organ!!
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
Mr Edholm skrev:
Men snälla du!

Ett påställt fordon ska vara trafikförsäkrat! Det får man lära sig på körskolan to.m! Är man dessutom lite påläst runt svensk fordonslag, så tillhör det även allmänbildningen.

Myndigheterna vet inte om du åker runt på hojen, påställd, men utan giltig trafikförsäkring, eller om du har den stående i garage, så de tar det osäkra före det osäkra!(Och det är det du lackar ur på?) Och ordnar en "nödförsäkring" utifall fel saker skulle hända. Därför finns TFF!
Och ja, det tillhör skyldigheterna att ha sitt påställda fordon trafikförsäkrat.
Så per automatik, så hör det även till skyldigheterna att veta vad som händer om man inte trafikförsäkrar.
Den juridiska jargongen här i Sverige fungerar så, att gör man inte som man ska, så får man på ett eller annat sätt "sota" för det. Som tur är så bedrivs det på sitt sätt konstruktivt. När man får fortkörningsböter, så kostar det flis. Men man lärde sig förhoppningsvis något i stil med "Gör inte om det där" eller liknande. Har man påställt utan trafikförsäkring, så får man betala den svindyra Trafikförsäkringsförenings-avgiften, men är samtidigt inte ute på den allra tunnaste isen(ingen som helst trafikförsäkring).

Som tidigare talare har sagt, så rycker TFF in och pumpar fram pengar när det allra helst behövs. Men det är viss marginal till det också, dvs det krävs att man eller någon som såg till att man förolyckades hamnat rätt rejält "i skiten" för att de ska öppna lädret. :hihi

Jag lärde mig tidigt, att fordonet helst ska vara avställt vid ägarbyte, men innan jag fattade, så blev det några inbetalningar till TFF. Ett tillfälle var dock inte mitt "fel". Ägaren innan fattade inte vad jag menade med "Är den verkligen avställd nu då??" vid fyra olika frågetillfällen. Och svarade "Jaa, de e den..." på frågan vid samtliga. :rolleyes: Vem tror ni fick en söt lapp för fyra dagars TFF-avgift i brevlådan ett tag senare? Det var nära att det blev en åktur samt tillhörande strypning av förra ägaren, som förövrigt är rätt besläktad med Lactuca sativa (Kålhuvud):D

Jag har också svurit och skrikit många fula stavelser riktat mot vår kära Trafikförsäkringsförening. Ställt frågan: "Varför finns de!? :4skrika " os.v.
Men tillslut insett att de är nog inte så dumma ändå, om man ser det på rätt sätt. :)

Tipset är att fordonet är avställt redan när ägarbytet skrivs på och skickas in. Då blir det 0:- från ditt konto till TFF vid framtida ägarbyten.
Och du klagade också över deras tillvägagångssätt. Men om de ringde och berättade att: "Nu har du minsann ett påställt fordon här, så vi tänker ta ut en svindyr avgift för att nödförsäkra det..:tungan" så vore det väl ändå lite självdestruktivt? Vad ska de leva på annars? :confused:

Det är inte så dumt att de finns ändå.
Och ställa av ett oförsäkrat fordon hör till ren praxis, faktiskt.
För du tänker väl inte åka oförsäkrat? :ajjabajja
Säkert inte, men vad finns det som definitivt bekräftar det för myndigheterna?
Nä just det, som jag sa så tar de det säkra före det osäkra.


Och som det sagts i tidigare trådar: "Frihet under ansvar fungerar inte i Sverige!" Utifall någon tänkte säga: "Men de ska väl skita i om jag tänker åka utan trafikförsäkring?"

Och det vet storebror!


Vore jag du, så skulle jag lägga ner alla tankar på att processa i rätten osv.
Risken är rätt stor, att du förlorar, och då blir det bara fler nävar grovsalt i såren om du får slanta för advokat och rättegångskostnader också.
Det är bara att bita i det sura äpplet.
Det gjorde jag, och lärde mig hur jävla illa det smakade...:3freak


Det finns do's and don't´s inom hojvärlden också...


Du beskriver problematiken med TTF:s verksamhet väldigt väl. Vad jag inte förstår är din slutsats. :3freak

/O
 
Last edited:

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
Lime skrev:
Det där har ett ex till mig råkat ut för med en gammal Volvo 240. Första räkningen kom efter 3 månader.

Vi skickade bara in kopia på skrotningskvittot och så var det problemet löst...

Det är inte alltid så enkelt. Rätt trist att betala 24 000 kr om du verkligen inte haft något uppsåt att göra fel.

/O
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
valmers skrev:
Tar folk verkligen körkort genom att avlägga teoretiskt och praktiskt prov, eller köper man ett av Slobodans pass- och körkortsservice?

Jisses...har du aldrig haft något annat att tänka på än att leva upp till myndighetsrelaterad byråkrati. :tungan

/O
 

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Solna
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
IronMike skrev:
Ni som köper ny hoj - men inte ska börja använda direkt. Ställ av eller teckna försäkring!!!

Trafikföreningsförenig-slynorna skickar inte ut ngn varning om att deras försäkring börjar gälla automatiskt så fort ett ägarbyte sker. Dom skickar inte ut ngn info om att "nu börjar det ticka på en massa pengar..." inte mindre än 178,14:- PER DYGN !!! Jävla svin.

Ok, jag må vara klantig MEN det är lätt att inte tänka på det, vanligtvis börjar man använda sin nya leksak på direkten...

Gör inte samma misstag som jag nyss gjort, fick en räkning på 3000:- för två veckor, inte kul alls !

:fatta! :död :3freak

Kalla TFF för slynor och svin bara för att Du inte har koll på vad som gäller :huvet Bad luck mate...Läropengar är vad det kallas i den vanliga världen---->Trafikföreningsförenig :banana hehe
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
Goose skrev:
Kalla TFF för slynor och svin bara för att Du inte har koll på vad som gäller :huvet Bad luck mate...Läropengar är vad det kallas i den vanliga världen---->Trafikföreningsförenig :banana hehe

Förstår Mikes vredesutbrott men jag förstår inte varför TFF ska delfinansieras av stackare som inte avsiktligen undlåtit att trafikförsäkra sina fordon.

/O
 

Racerpelle

Pelles Konsult och Motor AB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös stackare
Olzki skrev:
Förstår Mikes vredesutbrott men jag förstår inte varför TFF ska delfinansieras av stackare som inte avsiktligen undlåtit att trafikförsäkra sina fordon.

/O

Nå, och hur ska då TFF finansieras?

Som jag förstått (bl.a. av tidigare resonemang i tråden) så finansieras TFF huvudsakligen på två sätt. Till en mindre del solidariskt av alla trafikförsäkringstagare samt till huvuddelen av de som av ett eller annat skäl tillhör riskgruppen "påställt utan trafikförsäkring". Eftersom den senare gruppen är en ekonomisk risk för alla trafikförsäkrade så tycker iaf jag att det är rimligt att med ekonomiska styrmedel (dyr avgift) försöka hålla den så liten som möjligt.

Sen fattar jag inte problemet med att hålla koll på om ett fordon är på- eller avställt. För länge sen, när jag först kom i kontakt med dessa regler (jo, jag är en gammal gubbdj*vel, så du behöver inte bry dig om vad jag skriver) kunde man i okunskap hamna "fel" under några dagar pga. att bilregistret kommunicerade brevledes. Men nu när man kan få reda på allt via dator o telefon så tyder det mera på ruskigt lågt intresse...

Naturligtvis kan det bli fel, som den "oskrotade" Mazda´n tex. men jag är rätt säker på att anledningen till TFF-räkningen mycket ofta finns nära fordonsägaren.

Racerpelle
 

Mr Edholm

Putsbög och stolt...
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Motala/Vadstena
Hoj
ein rejser mewtosewkel
Olzki skrev:
Du beskriver problematiken med TTF:s verksamhet väldigt väl. Vad jag inte förstår är din slutsats. :3freak

/O

Ingen klandrar dig, jag framlade nämligen aldrig någon slutsats,:tungan utan ville bara vädra lite om TFF för trådskaparen...
 
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Top