Zormin skrev:En tanke. Eftersom IF och Trygg Hansa inte tycker att deras försäkringar gäller på bankörningar. Går TFF in och täcker kostnaden för skador på den andra parten då vid en eventuell olycka? I så fall borde ju alla med IF och Trygg Hansa också kunna köra på bankörningar eftersom de kan hänvisa till TFF!
HAHAH Håller med. till och med blinda möss lär sig efter att ha bränt sig en gång..Liwa1 skrev:Hur kan man råka ut för det gång på gång??
Som första köp kanske man inte har koll på det hela. Men efter det bör man ju ha koll på läget liksom.
Då vet man att man ska ställa av den om man inte har försäkring.
Maria1980 skrev:Trafikförsäkringsplikten gäller för motordrivna fordon... Så även om ett fordon inte är registreringspliktigt är det fortfarande försäkringspliktigt.
ohlsson skrev:För min del så hade de den utsökta vänligheten att vänta i tre månader innan de hörde av sig...
Den räkningen var INTE liten...
Trafikförsäkringföreningen...
Emmi skrev:OK, så om man kör oreggad cross på gatan så hoppar TFF in vid olycka?
Du betalar inget till TFF förutom om du tafflar dig vid ägarbyte.DwD skrev:Hoppas inte!. jag vill inte betala när folk krashar när dom kör på Bana.
Maria1980 skrev:Varför läsa alla lagparagrafer? Det räcker att läsa det man själv skrivit under på registeringsbeviset... Där står att man måste ha trafikförsäkring från ägarbytesdatumet...
Tack. Om bara alla moppefuckon i åldern 15-40 år kunde fatta detta också.Maria1980 skrev:Informationen står ju på registreringsbeviset. Om alla läste det så vet ju alla att man måste ha försäkring från första dan när fordonet är påställt. Svårare än så är det inte.
DwD skrev:Tyvärr är det väl så att när man köper ett fordon så har man annat å tänka på än om fordonet är påställt.
Tycker nog att Trafikförsäkringsföreningen borde ringa upp en eller dylikt så dom kan påpeka att dom tänker ruinera en på väldigt kort tid.
annars tycker jag att det är en bra ide med TFF
IronMike skrev:Ni som köper ny hoj - men inte ska börja använda direkt. Ställ av eller teckna försäkring!!!
Trafikföreningsförenig-slynorna skickar inte ut ngn varning om att deras försäkring börjar gälla automatiskt så fort ett ägarbyte sker. Dom skickar inte ut ngn info om att "nu börjar det ticka på en massa pengar..." inte mindre än 178,14:- PER DYGN !!! Jävla svin.
Ok, jag må vara klantig MEN det är lätt att inte tänka på det, vanligtvis börjar man använda sin nya leksak på direkten...
Gör inte samma misstag som jag nyss gjort, fick en räkning på 3000:- för två veckor, inte kul alls !
Fan vad tråkit.IronMike skrev:Ni som köper ny hoj - men inte ska börja använda direkt. Ställ av eller teckna försäkring!!!
Trafikföreningsförenig-slynorna skickar inte ut ngn varning om att deras försäkring börjar gälla automatiskt så fort ett ägarbyte sker. Dom skickar inte ut ngn info om att "nu börjar det ticka på en massa pengar..." inte mindre än 178,14:- PER DYGN !!! Jävla svin.
Ok, jag må vara klantig MEN det är lätt att inte tänka på det, vanligtvis börjar man använda sin nya leksak på direkten...
Gör inte samma misstag som jag nyss gjort, fick en räkning på 3000:- för två veckor, inte kul alls !
Bra ide där .. ska höra runt lite, har kunnat deala med försäkringsbolag förut.Oldman skrev:Fan vad tråkit.
Känner inte någon på ditt försäkringsbolag? Har du tur kan dem backa till baks till rätt datum och du slipper denna avgift
G.S.G.G. skrev:om man köper en hoj som precis är uttagen då, som det inte finns nått märke att skrapa kod på o därmed ställa av? hur fan skulle jag då kunna ställa av sa jag när jag råka utför asen"dom hade skickat samma dag som jag köpte hojen".. du skulle inte köpt hojen va hennes svar.. tack tack !!! pröjsa folks olyckor när dom kör oförsäkrat bor dom kunna finansiera med LITE mindre stålar än 180 kr per dag...
Maria1980 skrev:Det tror jag inte på. *inside information*
Olzki skrev:Lider med dig.
Pissig organisation eller pissiga direktiv för ledning/styrning. Vet inte vilket som gäller på TTF, bara att de agerar riktigt ruttet för att hova in pengar.
/Olzki
=Vi!Lime skrev:....
Resten får föräkringsbolagen hosta upp. VÅRA föräkringsbolag.....
Foggy skrev:=Vi!
/F.
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag