Old Badger
SportHojsentusiast
Skärp mig för helvete.
"skjämma en stackajs hojåkaje så!".
Sansa mig för fan!
Ändrade lite så det blev bättre...
Vi vet ju ännu inte om kompisens kompis är en ful fisk, han gör förhoppningsvis det rätta!
Skärp mig för helvete.
"skjämma en stackajs hojåkaje så!".
Sansa mig för fan!
Läser vi samma tråd? I princip alla anser att föraren bör ersätta den skada han genom en olycka tyvärr skapade. I princip ingen tycker att det skall krävas våld för detta och i de fall det riskerar att bli konflikt hänvisar de flesta till domstol.
Jag är knappast moralens väktare när det kommer till att köra hoj men jag känner inte igen din beskrivning. Vill man bomba får man leva med att alla inte uppskattar det. Däremot ör det gott om moralpoliser på SH som ständigt påminner om fördelen med reflexväst och att köra fönfort är farligt...
p.s Hade du några armband över? Du svarade aldrig på den
Ändrade lite så det blev bättre...
Vi vet ju ännu inte om kompisens kompis är en ful fisk, han gör förhoppningsvis det rätta!
Men innan vi säkert vet, så tänder vi facklorna. För säkerhets skull...
Nog har du tänt facklorna allt.. Jag ser inte att det uppmanas till hot, uppläxning och misshandel här i tråden, bara att provköraren bör stå för olyckan. Exakt hur är det sedan lite olika förslag på. Den som uppviglar är ju du.Men innan vi säkert vet, så tänder vi facklorna. För säkerhets skull...
Intressanta inlägg här... Alltifrån att förklara för honom att hans moraliska plikt är fanimig att betala för något han har haft sönder, till att göra honom illa i sjukhussängen.
Sporthoj.com är verkligen outlaw. Ingen tänker på det juridiska och vad TS gjort för fel.
Intressanta inlägg här... Alltifrån att förklara för honom att hans moraliska plikt är fanimig att betala för något han har haft sönder, till att göra honom illa i sjukhussängen.
Sporthoj.com är verkligen outlaw. Ingen tänker på det juridiska och vad TS gjort för fel.
Jag håller med om att det är korkat att hota med att ge spekulanten stryk i sjukhussängen om han inte gör rätt för sig, ifall det nu förekommit (jag har inte lusläst tråden så jag vet inte).
Du tycker alltså inte att det är din moraliska plikt att betala för andras saker om du har sönder dem? Påminn mig om att aldrig låna ut något till dig
Mer exakt vad är det som TS gjort fel då, i din mening?
Jag håller med om att det är korkat att hota med att ge spekulanten stryk i sjukhussängen om han inte gör rätt för sig, ifall det nu förekommit (jag har inte lusläst tråden så jag vet inte). Men i övrigt kan jag inte se att det är TS som gjort fel i den här frågan och jag ser heller inga konstigheter med att man gör rätt för sig och ersätter folk om man har sönder deras prylar. Det hör till sunt förnuft och folkvett
Jag tycker absolut att man ska stå för vad man gjort, och göra rätt för sig. Du hade tryggt kunnat låna ut saker till mig med vissheten att jag ersatt dig för varenda pinal jag slitit på, skadat eller haft sönder. Men eftersom jag aldrig kommer att låna något av dig så kan du dra upp trosorna igen.
TS tycker själv att hon gjort fel i juridisk mening. Annars är rubriken sjukt missvisande.
Jag känner inte notrightrider(?) och sarkasm funkar dåligt i skrift. Han gillar ju att blända bilister så varför vill han inte skada en intressent som medvetet skrotar en hoj? Fast intressent är nog fel ord eftersom notrightrider inte ens trodde att han var en spekulant. Men jaja...
Vi har sett det ett flertal gånger på SH. En medlem gör en trådstart om en misstänkt bluffannons, en incident i trafiken, en provkörning, en MC-firma... You name it. Stämningen piskas upp (i denna tråden redan lite i inlägg #6). Folk hänger på och det urartar i vad som kanske är på skoj, men misstolkas, och rätt som det är så reggar sig part B för att ge sin syn på saken. Men då har alla redan cementerat sig i att han har fel för det är så tråden har trissats upp.
Jag har försvarat en kille vars intention varit - förmodligen hela tiden - att ersätta TS. Så TS fel var i detta fallet att skapa en tråd på SH utan alla fakta bordet.
Mitt fel var att göra en reflektion av inläggen.
Jag tycker absolut att man ska stå för vad man gjort, och göra rätt för sig. Du hade tryggt kunnat låna ut saker till mig med vissheten att jag ersatt dig för varenda pinal jag slitit på, skadat eller haft sönder. Men eftersom jag aldrig kommer att låna något av dig så kan du dra upp trosorna igen.
TS tycker själv att hon gjort fel i juridisk mening. Annars är rubriken sjukt missvisande.
Jag känner inte notrightrider(?) och sarkasm funkar dåligt i skrift. Han gillar ju att blända bilister så varför vill han inte skada en intressent som medvetet skrotar en hoj? Fast intressent är nog fel ord eftersom notrightrider inte ens trodde att han var en spekulant. Men jaja...
Vi har sett det ett flertal gånger på SH. En medlem gör en trådstart om en misstänkt bluffannons, en incident i trafiken, en provkörning, en MC-firma... You name it. Stämningen piskas upp (i denna tråden redan lite i inlägg #6). Folk hänger på och det urartar i vad som kanske är på skoj, men misstolkas, och rätt som det är så reggar sig part B för att ge sin syn på saken. Men då har alla redan cementerat sig i att han har fel för det är så tråden har trissats upp.
Jag har försvarat en kille vars intention varit - förmodligen hela tiden - att ersätta TS. Så TS fel var i detta fallet att skapa en tråd på SH utan alla fakta bordet.
Uppdatering.
Jag har idag plockat hem hojen från verkstaden i väntan på reparation och delar. Lite snett styre repig och ful men körbar. Tyckte den lika gärna kunde ge mig lite glädje i vår solen i stället för att damma igen på verkstaden.
Försäkringsbolaget tar på sig detta, jag (köparen) åker på en självrisk på 4000 kr. Reparationen är uppskattad till över 40 000 kr.
Förhoppningsvis slutar detta bra
Biltemastyre för nödfix tills verkstan får tid?
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari