Bearwood
Medlem
Ju mer man läser här, desto mer saknar man Superduken. Fick nån jävla grusåkarsjuka och sålde den bästa hoj jag någonsin ägt. Inte helt omöjligt att det blir en Superduke igen och en enduro på sidan om.
Vad gäller problem med KTM så hade jag inte en enda driftstörning på min Superduke -08:a. Det känns som att de värsta problemen var på gamla LC4, altså innan 690:in.
990:in har väl varit ganska förskonad från problem vad jag förstått, förutom div egenheter som Superduke -05-06 hade.
Finns ett youtubeklipp när en holländsk MC-tidning river en 990-motor som rullat 4500 mil och allt är inom toleranserna med god marginal.
Det är ju bara att surfa in i teknik- och mekforumet, så ser man ju att riskramarna inte direkt har det helt problemfritt i sitt mc-utövande.
Vad gäller problem med KTM så hade jag inte en enda driftstörning på min Superduke -08:a. Det känns som att de värsta problemen var på gamla LC4, altså innan 690:in.
990:in har väl varit ganska förskonad från problem vad jag förstått, förutom div egenheter som Superduke -05-06 hade.
Finns ett youtubeklipp när en holländsk MC-tidning river en 990-motor som rullat 4500 mil och allt är inom toleranserna med god marginal.
Det är ju bara att surfa in i teknik- och mekforumet, så ser man ju att riskramarna inte direkt har det helt problemfritt i sitt mc-utövande.
Last edited: