Nu skiter jag i puckona på vårdcentralen. Bläh. Åkte först dit för att kanske få en mellantid, det var ju ingen annan. Så efter 20 min såg jag ett tantskrälle. Jag raskar upp "Tjena hoppsan, jag är lite konstig idag märkte jag. Jag har ett utslag på kroppen som gör ont. Men det har gjort ont i flera dagar, fast jag har inte sett utslaget då det sitter lite bakom och under armen." Så jag visar upp och det konstateras att "ja, du behöver ju prata med nån. Ta och och åk hem och ring detta numret 104200." Där blev jag lite liksom.. "jahå, varför åka hem o ringa till stället jag är på...?" .. Hursomhelst... åkte tillbaka till jobbet, vilket jag var på när jag upptäckte utslagen. Ringer därifrån och får en telefonsvarare. Det fanns två alternativ, de var "1. Vänta på sköterska", eller "2. Tryck ett för att prata med sköterska".. så jag valde 3! ... vilket ledde till att det blev lite tyst o sen fick jag iaf ändå alternativ 1. Så jag fick nått sketet telefonsvar "Lämna ditt telefonnummer nu..." så det gör jag o får till svar från en datorröst att kl14:15 kommer en sjuksköterska ringa dig. Jahopp, det var ju bara en timma! Sagt o gjort, börjar jobba o knarka lite. Tiden går... jag petar lite på utslagen o det känns precis som en stor stark finne som sitter mitt på pannan, fast det är GÄNGFINNAR. Det är 6st stora finnar samlade på 5x5 cm. Detta området får ej vidröras då det gör ont faktiskt, vekling som jag är. Ser iaf att jag även fått det på ryggen samt på 2 andra ställen, men i lite skala. Jag åkte tillbaka till vårdcentralen efter jobbet o satt där och uggla i 30 minuter tills jag gav upp och gick hem, för alla andra gick hem oxå som jobbade där. Så jag åkte ner till Apoteket för att blotta mig. Frågade första bästa "Hej, vill du se mig naken?" .. svarade var ett rungande ja från denna 35-40åriga stenåldersmänniskan. Så jag slet av mit Tshirten typ o visade mitt skinn varpå hon säger "jahå, det såg ju inte bra ut. " Men ändå log hon. Konstigt. Kanske bara ville se min kropp. Utnyttjar dem en på Apoteket? Jag nämner iaf att jag vill nog ha lite salva med antibiotika i. Men nee, de hade dem inte .. sure. Så jag säger att jag har lite Hydrokortisonsalva hemma. Får då förslaget att jag ska testa, men även åka ner till vårdcentralen ... imorgon igen. Det kommer jag, men nu är jag iaf hemma och har precis duschat... o luktar naturell. Har krämat på jämnt o fin lager av denna hydrokortison på de ställen av kroppen som är attackerade.
Har även en sån där tub med ABCDE-vitaminer. Så jag krana upp lite vatten i ett glas och sular i ett piller. Det fräser fint o 2 minuter senare var det färdigt o drickas. Sen har jag även järntabletter, så jag tog även 2 sånna i denna kur.
Sen vet jag att ökad kroppsvärme gör det goare för kroppen att läga, så nu sitter jag packad som en norrlänning med dubbla kläder o mössa på mig ... Innomhus. Men det känns varmt o fint iaf.
Så vad kan ha förorsakat detta utbrott? Jag har mina egna funderingar, men ni får gärna hjälpa och leka doktor. Jag har sedan i Torsdags förra veckan varit smått sjuk och som ni kanske kommer ihåg så skrev jag en "Jag är svullen"-tråd varpå jag påpekar att min fot är knas o behöver bytas ut för den gör ont. Men då den uppgraderingen inte fanns så valde jag att vrida på foten lite för o "knäcka" den... detta gjorde INTE saken bättre utan ledde till att lederna o brosk o tjosan i foten kackulerade o sa upp sig. Men efter ökad löneförhöjning så kom de tillbaka dagen efter o jobbade på strongt igen. Anledningen till att min fot svulla var alltså att jag var sjuk...
Jag har sprungit runt o härjat hela tiden sedan dess.. som om jag inte varit sjuk. Vilket förstås inte är bra alls. Jag jobbade på Fredagen och spelade innebandy på kvällen... sen gjorde jag annat sliteri i övrigt t.ex lyfta lite tunga grejer, bolla med boll i taket (tidsfördriv)... Så på Söndagen började jag få ont i högersidan av kroppen kände jag, samt leden i vänster axel som kajkade när jag drog armen ur led kändes allt för väl. Så jag tog o gjorde lite styrketräningar.. lyckat? Nej.. men jag visste inte bättre. o vet fortfarande inte bättre än o tro att jag aldrig blir sjuk. Så iaf, på Måndag.. igår då så började jag jobba igen. Slitigt värre o det var skitkul (ironi) .. och sen hem igen o började jobba. Jag har ju 3 jobb... Industri, datahacker o .. SH räknar jag som ett jobb oxå. Mer än heltid.....
Jag har även senaste 2-3 veckorna inte sovit mer än max 6 timmar i snitt. Jag brukade sova typ 12 timmar före denna period.
Så doktor som jag är rekommenderar jag mig att sjukskriva mig i 1-2 veckor alternativt säga upp dagjobbet. Sen även fortsätta äta vitaminer. Och även återgå till minst 8-10 timmars sömn, med start kl24 och inte kl04.
Kan ni andra doktorer här göra en egen granskning och ge mig era åsikter.
Tack tack! Medans jag väntar så ser jag ut såhär:
fast varm då
/Dr egocentrisk Johnny
Har även en sån där tub med ABCDE-vitaminer. Så jag krana upp lite vatten i ett glas och sular i ett piller. Det fräser fint o 2 minuter senare var det färdigt o drickas. Sen har jag även järntabletter, så jag tog även 2 sånna i denna kur.
Sen vet jag att ökad kroppsvärme gör det goare för kroppen att läga, så nu sitter jag packad som en norrlänning med dubbla kläder o mössa på mig ... Innomhus. Men det känns varmt o fint iaf.
Så vad kan ha förorsakat detta utbrott? Jag har mina egna funderingar, men ni får gärna hjälpa och leka doktor. Jag har sedan i Torsdags förra veckan varit smått sjuk och som ni kanske kommer ihåg så skrev jag en "Jag är svullen"-tråd varpå jag påpekar att min fot är knas o behöver bytas ut för den gör ont. Men då den uppgraderingen inte fanns så valde jag att vrida på foten lite för o "knäcka" den... detta gjorde INTE saken bättre utan ledde till att lederna o brosk o tjosan i foten kackulerade o sa upp sig. Men efter ökad löneförhöjning så kom de tillbaka dagen efter o jobbade på strongt igen. Anledningen till att min fot svulla var alltså att jag var sjuk...
Jag har sprungit runt o härjat hela tiden sedan dess.. som om jag inte varit sjuk. Vilket förstås inte är bra alls. Jag jobbade på Fredagen och spelade innebandy på kvällen... sen gjorde jag annat sliteri i övrigt t.ex lyfta lite tunga grejer, bolla med boll i taket (tidsfördriv)... Så på Söndagen började jag få ont i högersidan av kroppen kände jag, samt leden i vänster axel som kajkade när jag drog armen ur led kändes allt för väl. Så jag tog o gjorde lite styrketräningar.. lyckat? Nej.. men jag visste inte bättre. o vet fortfarande inte bättre än o tro att jag aldrig blir sjuk. Så iaf, på Måndag.. igår då så började jag jobba igen. Slitigt värre o det var skitkul (ironi) .. och sen hem igen o började jobba. Jag har ju 3 jobb... Industri, datahacker o .. SH räknar jag som ett jobb oxå. Mer än heltid.....
Jag har även senaste 2-3 veckorna inte sovit mer än max 6 timmar i snitt. Jag brukade sova typ 12 timmar före denna period.
Så doktor som jag är rekommenderar jag mig att sjukskriva mig i 1-2 veckor alternativt säga upp dagjobbet. Sen även fortsätta äta vitaminer. Och även återgå till minst 8-10 timmars sömn, med start kl24 och inte kl04.
Kan ni andra doktorer här göra en egen granskning och ge mig era åsikter.
Tack tack! Medans jag väntar så ser jag ut såhär:

/Dr egocentrisk Johnny