Jag är min egen doktor

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nu skiter jag i puckona på vårdcentralen. Bläh. Åkte först dit för att kanske få en mellantid, det var ju ingen annan. Så efter 20 min såg jag ett tantskrälle. Jag raskar upp "Tjena hoppsan, jag är lite konstig idag märkte jag. Jag har ett utslag på kroppen som gör ont. Men det har gjort ont i flera dagar, fast jag har inte sett utslaget då det sitter lite bakom och under armen." Så jag visar upp och det konstateras att "ja, du behöver ju prata med nån. Ta och och åk hem och ring detta numret 104200." Där blev jag lite liksom.. "jahå, varför åka hem o ringa till stället jag är på...?" .. Hursomhelst... åkte tillbaka till jobbet, vilket jag var på när jag upptäckte utslagen. Ringer därifrån och får en telefonsvarare. Det fanns två alternativ, de var "1. Vänta på sköterska", eller "2. Tryck ett för att prata med sköterska".. så jag valde 3! ... vilket ledde till att det blev lite tyst o sen fick jag iaf ändå alternativ 1. Så jag fick nått sketet telefonsvar "Lämna ditt telefonnummer nu..." så det gör jag o får till svar från en datorröst att kl14:15 kommer en sjuksköterska ringa dig. Jahopp, det var ju bara en timma! Sagt o gjort, börjar jobba o knarka lite. Tiden går... jag petar lite på utslagen o det känns precis som en stor stark finne som sitter mitt på pannan, fast det är GÄNGFINNAR. Det är 6st stora finnar samlade på 5x5 cm. Detta området får ej vidröras då det gör ont faktiskt, vekling som jag är. Ser iaf att jag även fått det på ryggen samt på 2 andra ställen, men i lite skala. Jag åkte tillbaka till vårdcentralen efter jobbet o satt där och uggla i 30 minuter tills jag gav upp och gick hem, för alla andra gick hem oxå som jobbade där. Så jag åkte ner till Apoteket för att blotta mig. Frågade första bästa "Hej, vill du se mig naken?" .. svarade var ett rungande ja från denna 35-40åriga stenåldersmänniskan. Så jag slet av mit Tshirten typ o visade mitt skinn varpå hon säger "jahå, det såg ju inte bra ut. " Men ändå log hon. Konstigt. Kanske bara ville se min kropp. Utnyttjar dem en på Apoteket? Jag nämner iaf att jag vill nog ha lite salva med antibiotika i. Men nee, de hade dem inte .. sure. Så jag säger att jag har lite Hydrokortisonsalva hemma. Får då förslaget att jag ska testa, men även åka ner till vårdcentralen ... imorgon igen. Det kommer jag, men nu är jag iaf hemma och har precis duschat... o luktar naturell. Har krämat på jämnt o fin lager av denna hydrokortison på de ställen av kroppen som är attackerade.

Har även en sån där tub med ABCDE-vitaminer. Så jag krana upp lite vatten i ett glas och sular i ett piller. Det fräser fint o 2 minuter senare var det färdigt o drickas. Sen har jag även järntabletter, så jag tog även 2 sånna i denna kur.

Sen vet jag att ökad kroppsvärme gör det goare för kroppen att läga, så nu sitter jag packad som en norrlänning med dubbla kläder o mössa på mig ... Innomhus. Men det känns varmt o fint iaf.

Så vad kan ha förorsakat detta utbrott? Jag har mina egna funderingar, men ni får gärna hjälpa och leka doktor. Jag har sedan i Torsdags förra veckan varit smått sjuk och som ni kanske kommer ihåg så skrev jag en "Jag är svullen"-tråd varpå jag påpekar att min fot är knas o behöver bytas ut för den gör ont. Men då den uppgraderingen inte fanns så valde jag att vrida på foten lite för o "knäcka" den... detta gjorde INTE saken bättre utan ledde till att lederna o brosk o tjosan i foten kackulerade o sa upp sig. Men efter ökad löneförhöjning så kom de tillbaka dagen efter o jobbade på strongt igen. Anledningen till att min fot svulla var alltså att jag var sjuk...

Jag har sprungit runt o härjat hela tiden sedan dess.. som om jag inte varit sjuk. Vilket förstås inte är bra alls. Jag jobbade på Fredagen och spelade innebandy på kvällen... sen gjorde jag annat sliteri i övrigt t.ex lyfta lite tunga grejer, bolla med boll i taket (tidsfördriv)... Så på Söndagen började jag få ont i högersidan av kroppen kände jag, samt leden i vänster axel som kajkade när jag drog armen ur led kändes allt för väl. Så jag tog o gjorde lite styrketräningar.. lyckat? Nej.. men jag visste inte bättre. o vet fortfarande inte bättre än o tro att jag aldrig blir sjuk. Så iaf, på Måndag.. igår då så började jag jobba igen. Slitigt värre o det var skitkul (ironi) .. och sen hem igen o började jobba. Jag har ju 3 jobb... Industri, datahacker o .. SH räknar jag som ett jobb oxå. Mer än heltid.....

Jag har även senaste 2-3 veckorna inte sovit mer än max 6 timmar i snitt. Jag brukade sova typ 12 timmar före denna period.

Så doktor som jag är rekommenderar jag mig att sjukskriva mig i 1-2 veckor alternativt säga upp dagjobbet. Sen även fortsätta äta vitaminer. Och även återgå till minst 8-10 timmars sömn, med start kl24 och inte kl04.

Kan ni andra doktorer här göra en egen granskning och ge mig era åsikter.

Tack tack! Medans jag väntar så ser jag ut såhär: :3freak fast varm då :brinnerup

/Dr egocentrisk Johnny

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Att vänta en timme och få en tid hos en professionell läkare tilltalar inte?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Åt hevete med vårdcentralen. Jag skjutsade mamma till akuten idag för att vårdcentralen skulle ringa tillbaka klockan halv fyra. och klockan var 11 när mamma ringde dit. Vad gör dem egentligen? När jag varit där har det aldrig varit mer än 4 personer i väntrummet...

Så det var till o åka till sjukhuset. Hur dumt känns inte det när man likförbannat kunde åkt till vårdcentralen. Men personalen på akuten på Huddinge var hur underbara som helst. Vi behövde bara sitta där i 2 ½ timme också. Det är ruggigt bra gjort att vara så trevliga och omtänksamma trots all stress och underbemmaning!

All heder åt trevliga människor i ett sånt slitigt yrke!

Swedie; sorry mitt spam, ville bara förtydliga hur dåligt det är..
KRYA PÅ DIG GRABBEN!

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Swedie skrev:
Jag är ej längre JohnnyViking, jag är en JohnnyVekling!!!

Vila!!!! Det verkar som om din kropp skriker efter lite vila :va ..
Överdriv intemed tabletter heller, de har ju sina egna biverkningar oxå. Vila så kommer du att bli bättre....
Promise! :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Valmers o BB ... väntetiderna.... bläh! Men jag ska nog dit imorgon till den öppna .. öh.. va heter det. Tiden. Mellan kl10-11. Jag var där kl13 o kl16.30 idag. Inga bra tider egentligen. Mellan kl10-11 vet jag iaf att jag till slut bli inropad för då är sjuksköterska där just för å fixa så att de som har nummerlapp blir undersökta.

De kliar just nu...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Swedie skrev:
Valmers o BB ... väntetiderna.... bläh! Men jag ska nog dit imorgon till den öppna .. öh.. va heter det. Tiden. Mellan kl10-11. Jag var där kl13 o kl16.30 idag. Inga bra tider egentligen. Mellan kl10-11 vet jag iaf att jag till slut bli inropad för då är sjuksköterska där just för å fixa så att de som har nummerlapp blir undersökta.

De kliar just nu...
Öppen mottagning. Se till att hänga på låset bara.

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Har du kollat så inte hermanhedning i kallinge också har utslag?

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
Swedie skrev:

De kliar just nu...

du börjar att bli gammal :D , sådana krämpor har man haft i många år. bara att skita i för det blir inte bättre och slösa tid på att grunna på det fungerar inte. låter som cali sjukan drabbar vissa hårt.

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Välkommen till verkligheten med hur livet är när man jobbar och står i.
Så är livet när man jobbar och så är livet resten av livet ut.

Läkarvården nu suger oftast. Det tär på en att jobba men man ska vara glad för ha ett jobb.

Vill du ha en ny fot så kan jag tälja en i trä åt dig.

Dea

En potatis
Gick med
20 May 2003
Hoj
R1
Har du haft alla barnsjukdomar?

Jag fick vattkoppor härom året (nästan 30 år gammal). Du det var ingen lek, hade säkert 100 i bara anskitet. Och det var ingen, jag menar verkligen ingen, del av kroppen som inte hade samma kliande täthet. Ni skulle ha sett hur jag såg ut, rena skräckfilmen.

Det började lite som du beskriver, sen efter typ två tre dar, rena skräcken :skrämd

Kan ju så klart vara nåt helt annat i ditt fall, men man vet aldrig :tummenupp

Pilsner

Lägger mig gärna ner...
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Fazer 1000, R1 bana, Sachs MadAss
Tiden går... jag petar lite på utslagen o det känns precis som en stor stark finne som sitter mitt på pannan, fast det är GÄNGFINNAR. Det är 6st stora finnar samlade på 5x5 cm. Detta området får ej vidröras då det gör ont faktiskt, vekling som jag är. Ser iaf att jag även fått det på ryggen samt på 2 andra ställen, men i lite skala.

De kliar just nu...

Har du haft vattenkoppor?

Tyro

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Honda Jättesvart fågel -98
Väntetiderna på sjukan kan vara ganska långa...
En gång var jag på vårdscentralen för att undersöka axeln. Jag tog en kölapp och fick prata med en tant i receptionen som sa att jag skulle sätta mig och vänta ett litet tag. 4 timmar senare kommer hon tillbaka och säger att det är lite körigt idag, och undrar om jag kan komma tillbaka efter lunch.
OK tänker jag, sticker iväg och äter och far tillbaka lite senare. Och får vänta 3 timmar till. :banana :banana

Fantômas

I'm going as wide as I can
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
KTM 990 Superduke
Allergisk reaktion?

Har du bytt tvättmedel, sköljmedel, deodorant, tvål eller så?

Själv är jag extremt känslig mot fel typ av tvättmedel & sköljmedel, får stora jäkla utslag o vill klia sönder mig i stort sett.

Ett tips för att slippa sånt här är en privat sjukvårdsförsäkring (folkhemsalternativet suger)

Blir jag sjuk ringer jag bara ett speciellt nummer, de kollar alla sjukhus i närheten för att se vem som kan ta emot fortast, står det andra på kö utan försäkring så slänger de dem åt sidan och så tar de hand om mig ...

Detta gäller allt ifrån influensor till knäoperationer .... :tummenupp

:hej

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
valmers skrev:
Öppen mottagning. Se till att hänga på låset bara.
Japp, var där 90 dagar i rad, alltså varje dag... jag vet vad vänta är. Hubba... Brukar ta cirka 45-60 minuter här i etuna.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Fireblade, här är i kryptiska.. å svaret är neeeej.

Yesböx! Jag har haft vattenkoppor. Hmm! Just nu känns den där ansamlingen av finnar av utan att jag ens rör det.. det typ gör ont.

Jag KOMMER gå till sjuksköterskerna imorgon för o charma till mig lite nya krämer på tub.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...