Jag är min egen doktor

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vem här har haft bältros? Det verkar fortfarande sprida sig. Enligt doktorn så skulle det behandlas efter senaste 72 timmar. Tror det gått lite mer än det. :(

Hur länge håller det i sig? Är det smittosamt till andra? Tänkte jag ska skita i att ta hem de där 15 brudarna jag tänkte bjuda hem över de nästkommande dagarna. :rolleyes:

Det gör varken ont eller kliar så mycket. De kliar, men jag är rätt bra och kontrollera mig själv så jag inte sitter o kliar på tsiten.

Mingves

Guest
Swedie skrev:
Vem här har haft bältros? Det verkar fortfarande sprida sig. Enligt doktorn så skulle det behandlas efter senaste 72 timmar. Tror det gått lite mer än det. :(

Hur länge håller det i sig? Är det smittosamt till andra? Tänkte jag ska skita i att ta hem de där 15 brudarna jag tänkte bjuda hem över de nästkommande dagarna. :rolleyes:

Det gör varken ont eller kliar så mycket. De kliar, men jag är rätt bra och kontrollera mig själv så jag inte sitter o kliar på tsiten.

Bältros kan smitta och ge vattkoppor hos någon (oftast barn) som inte utsatts för vattkoppsvirus, men det är mycket sällsynt. Däremot kan man inte få bältros genom att vara i kontakt med en person som har bältros eller vattkoppor.

Kolla:

http://netdoktor.passagen.se/sjukdomar/fakta/herpeszoster.shtml

Krya på dig
///M

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Mingves skrev:
"är vanligast hos personer över 60 år och hos dem som har nedsatt immunförsvar. Det kan alltså vara ett tecken på att immunförsvaret inte fungerar som det ska på grund av annan sjukdom, som hos HIV-patienter"

Ujuj Swedie! Antingen så genomgår du någon mystisk form av för tidigt åldrande eller så har du fått HIV. Låter inte bra ;)

Äsch, det går säkert över snart och så länge man kan sitta upprätt och spela datorspel så är det ju rätt skönt att vara sjukskriven :). Krya på dig!

Mingves

Guest
Namnet gör att det låter värre än det är.
Du kommer nog bli helt frisk Swedie.
///Mats

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
hahaha ! Läste oxå just HIV, höll på o tippa baklänges. Jag har HIV, jippi! :banana Nä men allvarligt dock, de här är skitkul.. not.

Tack! Förväntar mig vara frisk om några månader :rolleyes:

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Swedie skrev:
hahaha ! Läste oxå just HIV, höll på o tippa baklänges. Jag har HIV, jippi! :banana Nä men allvarligt dock, de här är skitkul.. not.

lika bra o testa sig?

fast de e klart nämne inte farbror doktorn nått så borde risken va liten

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Swedie skrev:
hahaha ! Läste oxå just HIV, höll på o tippa baklänges. Jag har HIV, jippi! :

Jag tänker på en sång,,,,på en sång och ett hot,,,eller kanske ett löfte? :va :rolleyes:

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Där ser ni gubbar... amatördoktorn Felix gissade rätt... Swedie håll ut, för mig gick det bort på några veckor har jag för mig, men satan så irriterande.. en typisk sjuka som gamla pensionärer får har jag hört :D

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Swedie skrev:

Fi f-n HIV är inte kul, förmodligen så fick du det den där kvällen i San Fran Slisko, inte bra att hänga hela nätterna på Blue Oyster bar, men bot finnes.

Enligt en Finsk patolog så skall man doppa veken i koskenkorva före och efter akten, vad som händer då är att HIV trollen blir fulla och somnar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
hum! De där pillrena jag fick, var det sömntabletter? Jag råkade typ bara sätta mig i sängen o föll över och typ somna direkt. Detta var vid kl0:30. Sjukt tidigt för mig.. hehe. Svarade på några girly-sms.. men han inte ens skriva ett gonatt SMS... somnade med mobilen i handen och 2 SMS hade tydligen kommit efter jag somnat å jag vaknade inte ens upp. Sov i sträkc 10 timmar. Vilket inte är dåligt alls. Känner mig pigg.

Kan förresten kroppen få sänkt immunförsvar pga "oväsen"? Alltid när jag är hemma så är antingen MTV på eller så har jag musik i stereon på halvhög volym. STÄNDIGT ljud alltså! Jag tror mig hört något om att detta kan få kroppen att reagera. Kanske där pga jag ibland spelar snyftmusik :rofl Böl!

Just nu är virusena i min kropp riktigt aktiva känner jag... jisses vad dom vill att jag ska klia på dom. Men de skiter jag i... jag ska inte falla för det!

Snart kommer dessa "saker" att "vulkanisera" hehe.. de kommer explodera o börja släppa ut sin .. lösning. Utlösning? :p Rock n roll! Kladdigt o härligt.

... hmm! Sen klickar det även till i örat ibland. Som om virusena spelar trumma på min trumhinnan. :banana

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Swedie skrev:
Kan förresten kroppen få sänkt immunförsvar pga "oväsen"? Alltid när jag är hemma så är antingen MTV på eller så har jag musik i stereon på halvhög volym. STÄNDIGT ljud alltså!

Nej, men stress och "vilande" infektioner tär naturligtvis på immunförsvaret.

Sov så mkt du kan och försök att ta det lugnt i några dagar.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Swedie skrev:
hum! De där pillrena jag fick, var det sömntabletter? Jag råkade typ bara sätta mig i sängen o föll över och typ somna direkt. Detta var vid kl0:30. Sjukt tidigt för mig.. hehe. Svarade på några girly-sms.. men han inte ens skriva ett gonatt SMS... somnade med mobilen i handen och 2 SMS hade tydligen kommit efter jag somnat å jag vaknade inte ens upp. Sov i sträkc 10 timmar. Vilket inte är dåligt alls. Känner mig pigg.

Kan förresten kroppen få sänkt immunförsvar pga "oväsen"? Alltid när jag är hemma så är antingen MTV på eller så har jag musik i stereon på halvhög volym. STÄNDIGT ljud alltså! Jag tror mig hört något om att detta kan få kroppen att reagera. Kanske där pga jag ibland spelar snyftmusik :rofl Böl!

Just nu är virusena i min kropp riktigt aktiva känner jag... jisses vad dom vill att jag ska klia på dom. Men de skiter jag i... jag ska inte falla för det!

Snart kommer dessa "saker" att "vulkanisera" hehe.. de kommer explodera o börja släppa ut sin .. lösning. Utlösning? :p Rock n roll! Kladdigt o härligt.

... hmm! Sen klickar det även till i örat ibland. Som om virusena spelar trumma på min trumhinnan. :banana

Har du testat att slicka alt olla på dina blämmor? kan hjälpa,du för iaf tankarna till något annat för en stund.
scratch on scratch off.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
twinner, du e gay.

Jag hittade just en halvstor spindel på golvet. Som jag verkar ha haft ihjäl på nått sätt. Kan det varit så att spindeln var i min säng och jag la mig på den, varpå den försvarade sig genom att bita. Kan detta medfört överföring / reaktivering av just Bältros? tyckte allt spindeln såg lite arg ut, fast iofs död.

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Orkade inte läsa hela tråden men sökte igenom och jag tror inte att någon har skrivit det. Men tänkte på det du skrivit när jag hade natur idag.
Nässelfeber. Du får typ rodnade små svullnader var som helst på kroppen, Kan vara pga en allergisk reaktion mot något i din omgivning. Många gånger kommer man inte på vad, typ så stod det. Men lycka till om du inte redan vet vad det är. :tummenupp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Finns inga nässlor här, öh. Jag har en gång för länge sedan testat äta nässelsoppa. Då höll jag på att spy. Nä, men jag bli diagnoserad med Bältros, och det uppför sig precis som bältros. Så bältros är det o förblir det. Nässelfeber vore nog mer utslag från samt skulle klia mer. Detta kliar, men jag skiter i o klia tillbaka. Ont gör det oxå ibland.

Sen slår det smäcker det till i örat ibland som om jag vore under vatten. Klick plopp!

Säkert spindeln som jiddrade i armhålan på mig. Kanske byggt bo o grejer. Kanske en hel spindelfarm innuti min kropp just nu. Yay! Ska allt begära skatt upp i mandlarna på dem!

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Swedie skrev:
twinner, du e gay.

Jag hittade just en halvstor spindel på golvet. Som jag verkar ha haft ihjäl på nått sätt. Kan det varit så att spindeln var i min säng och jag la mig på den, varpå den försvarade sig genom att bita. Kan detta medfört överföring / reaktivering av just Bältros? tyckte allt spindeln såg lite arg ut, fast iofs död.

:lol

Bältros är samma virus som vattkoppor. Humant herpesvirus typ 3 eller Varicella-zoster som det också kallas.

Skyll inte på spindeln. :tungan

När du haft vattkoppsinfektion så lägger sig viruset vilande i nervceller. Det kan reaktiveras vid nedsatt immunförsvar och vandra ut längs nerven de sovit i och ge bältros...

Synd om dig är det i allafall! :(

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
foobar skrev:
Med tanke på bilden han postade skulle jag gissa på bältros... ;)

Erkänner,
Jag är så dum i huvudet att jag faktiskt missade rebusen. Trodde att han sörjde sin överkörda tama husdjurs-bälta, eller kanske nåt djur han kört över i samband med en 12-o´clock-övning, och ville hedra minnet med en blomma.
:3freak

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...