Jag är min egen doktor

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag satsar själv på att detta är nån sorts allergireaktion som brustit ut pga nedsatt immunsvar, som i sig är orsakat av att jag varit "småsjuk" i en vecka snart.

Här är en bild på utslagen för beundrarna där ute, ursäkta att 6-packet är lite otrimmat:

Bifogat

• IMAG0002.JPG
    IMAG0002.JPG
    24 KB · Visningar: 195

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Swedie du bör lägga dig ner och vila, inte bra att springa runt på en massa aktiviteter när man är sjuk.

Din kropp skriker efter vila och din hjärna skriker efter adrenalin, lägg dig ner och vila tills snön är borta så kommer du att bli bra.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Kan nån dra en snabbresume?, det där var för långt och svårt att läsa.
Är du sjuk Swedie? Om du är det så gå till en läkare.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
soppatorsken skrev:
Kan nån dra en snabbresume?, det där var för långt och svårt att läsa.
Är du sjuk Swedie? Om du är det så gå till en läkare.
sjuk sen en vecka tillbaka. i lördags började tydligen detta skitet bryta ut...

Jag har nu dock kommit på att jag bytta lakanet (endast) i sängen (nej jag vätte inte sängen) i fredags eller lördags... Det måste vara nått tvättmedel som jag reagerar på! Det är nämligen endast på höger sida av kroppen och jag sover alltid på höger sida av kroppen.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Satt i fredags.. och lördags och undra vafan som hänt mina händer eftersom de va typ strama utan hår.. sen kom ju flashbacken från fyllan då jag tror jag brände händerna i närmast kokande vatten ur kranen en längre period.. jaa ni vet hur känseln och reaktionsförmågan funkar. :huvet

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Skulle nog sätta några spänn (dock ej en tumme) på nåt allergiskt.

Har varit med om samma kör med vårdcentralen det är en tragisk komedi. Hade vägarna förbi vårdcentralen en morgon och pep in där då jag mått lite taskigt några veckor. Fick också rådet att åka hem och ringa (för systemet byggde på det) men lyckades tjata mig till att få hamna på en väntelista för att få prata med någon.

Hände nu inget på styva halvtimmen så jag sa till i luckan att jag pyser nu men ta mitt nr och ring upp. Nä sa hon, jag måste stryka dig från denna listan och så får du ringa när du kommer hem... Skumt men gjorde så och knappade in numret och dem ringde tillbaka efter en stund och meddelade att dagens läkartider var slut. Sen hade vi en diskution om vad som är akut eller inte. Man får inte vara för djäkla sjuk om man ska orka med sånt där. :huvet

MikkE

Guest
låter som en allergisk reaktion. typ som fel tvättmedel.

OT: och det där med att vänta länge.. förra SH-Puben väntade Johanjulgran och Bertborge i 10 timmar på akuten på SöS, jag i 8 timmar!!! sjukt och det var inte många där inte!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vården är ju dock GRATIS i sverige.... så vi får väl ta o acceptera bara.

Varför kan vi alla inte bara betala 500kr var om året så att det går lite fortare? Det skulle jag inte ha några problem att göra.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Inte jag heller, men man ska ju fimpa alla skatter... typ. Mindre skatter o mindre service ligger i tiden.

Swedie skrev:

Varför kan vi alla inte bara betala 500kr var om året så att det går lite fortare? Det skulle jag inte ha några problem att göra.

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Swedie skrev:

Finns det inte privata ställen att gå till om man är villig att slanta upp lite?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Accelerated skrev:
Finns det inte privata ställen att gå till om man är villig att slanta upp lite?
I USA är det så att har du inte hälsoförsäkring (där måste man betala en HÖG månatlig avgift för att få hälsoskydd), så finns det mindre bra sjukhus dit du kan gå och du kan få bli omhändertagen, även fast du är utan hälsoförsäkring, men då är säkert väntetiderna 3 dagar även fast du sitter med armen i knät o vill ha den fastsydd igen.

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Swedie skrev:
I USA är det så att har du inte hälsoförsäkring (där måste man betala en HÖG månatlig avgift för att få hälsoskydd), så finns det mindre bra sjukhus dit du kan gå och du kan få bli omhändertagen, även fast du är utan hälsoförsäkring, men då är säkert väntetiderna 3 dagar även fast du sitter med armen i knät o vill ha den fastsydd igen.

Jasså. Vad gjorde du i staterna förresten (OT!)?

Har iallafall fått för mig att det finns ställen som inte ligger under Landstinget, men jag är inte speciellt påläst på området... Krya på dig!

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Jag ställer mig bakom mikkes idé om tvättmedel eller nått sån't.

MEN kan osså tillägga att det kanske kan vara så att om det är under armen
så kanske du har varit varm där och det är små värmeblåsor som är fyllda med
vatten eller nån annan vätska.

TIPS!

Köp Essex kräm (mjukgörande hudkräm) för irriterad hud + Kroppspuder.
Tvätta dig...ta på Essex kräm sen när det sugits in så ta kroppspuder.
Sen kanske du märker vilket som funkar bäst och använder bara en utav dom.

Detta tror jag funkar garanterat! :tummenupp

Skadar ju inte att prova.... :rolleyes:

Last edited:

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Swedie skrev:

220:- per besök. :mattias

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Swedie skrev:

Mnja, gratis är att ta i, vi betalar x % i skatt för vården. Men man kan alltid "extraförsäkra" sig för att kunna få ett privat alternativ som komplement.
Men skit samma.
Liknande har hänt mig också, då var det tjejen som hade tjackat nytt tvättmedel (något "jag är jättebra för naturen, men ger roliga utslag på kroppen" alternativ). Om det nu är det, var glad att du inte har bytt örngotten också, det hade jag = HaHa!

Vila är viktigt, men studier visar att allt över 5 1/2 timme är onödigt, men det kan ta ett tag att vänja sig med den mängden sömn. Jag vill helst sova mellan 7-8 h, annars blrir jag kinkig.

Krya på dig!

//D

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...