Jag är rädd för kvinnor!

:tessan:

Återfallsmedlem
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
Suzuki -07
Antog... förstod det som... Om du läser det Jag skriver och svara på det i stället och inte hittar på eller försöker knåpa ihop en egen version av inlägget inkluderande uppgifter till 30% från inlägget, 30% från övriga inlägg skrivna samma vecka (även från andra som vi erfarit) samt 40% beroende på dagsformen, sömntimmar, hormon/vätskebalans, så kan diskussionen faktiskt leda någonstans.

Det jag skrev vad att Jag vill inte erfara den beskrivna situationen. Det var allt jag menade med det. Inte att ALLA tjejer kräver att Jag ska dra på mig pappaoverallen och öppna lädret. Så vet Jag att det inte är.

Ha ha! Fantasi har vi tydligen gott om båda två. :lol

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Men det är ju upp till dig om du vill betala barnens fritidsaktiviteter. Jag säger definitivt inte att det är fel, tvärtom! Men du är ju inte tvingad att göra det, utan det du betalar i underhåll "ska" täcka barnens behov tillsammans med mammans inkomster. Ofta betalar inte pappan mer än underhåll, och då finns det inte en chans att mamman går plus på att barnen bor hos henne.

Om det är som jag gissar (bara ett antagande) att mamman inte har råd med fritidsaktiviteterna innebär inte faktumet du betalar för dem att mamman får mer pengar över, utan det gör ju att barnen får syssla med det de gillar och vill hålla på med.

Hur man än vrider och vänder på det går man inte plus ekonomiskt på att ha barn...

Och jag vet inte varför du inte får chansen att ha dina barn halva tiden, jag kan inte komma på en enda anledning att inte låta barnen träffa sin pappa lika mycket så länge pappan är "frisk".

Tack, jag vet precis hur underhållet och barnbidrag funkar. Sitter med min dom och kan inget göra åt saken.

Du kan bli ålagd att betala fritidsaktiviteter ändå om det blir klubbat i tingsrätten. Sen kan du baserat på imkomst och liknande bli ålagd att betala MER än vad försäkringskassan har som tak (1273:).

Nä, man går inte plus och det har jag aldrig sagt. Men att VÄGRA ge den andre föräldern chansen BARA för att få "kamma" hem stålarna är ruttet och en fördel som kvinnor har i det svenska rättssamhället idag.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Kamma hem pengarna??

Barnbidrag+lagstadgat underhåll är på 2323,- i månaden.
Tror du på fullaste allvar att man går plus på att ha barnet 24/7 och få 2323,- i månaden?

Då är det billigare att låta barnet bo hos den andra föräldern och betala 1273,- i månaden.

Ta och räkna lite på nettoskillnad för barnets omständigheter i respektive hushåll istället. Det där resonemanget är bara så löjeväckande taffligt.

Eftersom du framstår som den schablonmässiga "ensamma mamman", läser jag dina inlägg för det höga underhållningsvärdet från en totalt egoistisk och insiktslös människa. Enda ursäkten är den fostran som åstadkommits av 40-50 års riktigt kass familjepolitik. Indien har heliga nötkreatur, våra går på 2 ben när de inte är åtskilda...

Ensamma mammor borde rimligen stå under förmyndare.

Varför skulle det gå att "klara" en situation ni i 8 fall av 10 valt på de pengarna? Hur mycket bidrar du med? Hur mycket tillförs det för barnets välbefinnande i det andra hushållet? Inbillar du dig att utgifterna för den andre föräldern slutar med underhållet när de tvärtom börjar efter det?

...eller fortsätt leva med ett glatt "Pappa betalar", vilken brukar inte vara så noga.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Som förälder har du inga rättigheter bara skyldigheter. Rättigheterna tillhör barnen. Glöms gärna bort.

Exakt och det jag försöker säga är att detta även bör vara rådande status innan ägget befruktats så att säga.
När ungen fötts så är det ungens bästa man ser till men i stadiet då det är en tanke hos kvinnan är det kvinnans ego som står högst. Om vänninorna har barn så ska hon också ha.

Så man har misslyckats med att skaffa rätt partner. Jag håller med.

:rofl Du ger dig inte. och det funkar.

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Gängse normen i mitt umgänge är att man har lyckats som förälder om man har ett (eller flera) barn som är glada och mår bra och som får det de behöver.
Inte en enda jag känner anse att en person är misslyckad eller har misslyckats för att ett förhållande har spruckit.

Jag vet många ensamma som har lyckats bättre, både yrkesmässigt och med att uppfostra ett barn som mår bra, än vissa som fortfarande är ett par.

Svara på det jag frågade istället. Är det ett misslyckande eller ej att bli ensamstående, att skilja sig eller att flytta isär?

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Är man inte överens om barnen så ska man inte ha gemensam (delad) vårdnad. Då får man ta en vårdnadstvist och gå till rätten och förklara där vad man är missnöjd med så får man ju en dom över både boende och umgänge. Även om jag tycker personligen att man i det längsta ska undvika en vårdnadstvist. Men ett barn har rätt till både mamma och pappa. Mamma och pappa är skyldiga att se till barnens bästa. Som förälder har du inga rättigheter bara skyldigheter. Rättigheterna tillhör barnen. Glöms gärna bort.

Tack, jag vet. Jag har suttit där själv. Har du? :va

Så bara för att boendet inte kan görs upp utan tinget så ska inte vårdnaden kunna vara lika? Då kan jag ju tycka att båda föräldrarna ska ges chansen att få prova FÖRST och sen se om det funkar. Gör det inte det med halvtids boende då får man komma överens om att förlägga barnens boende till merparten av tiden (ofta hos mamman, vilket jag tycker är fel många gånger).

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Ta och räkna lite på nettoskillnad för barnets omständigheter i respektive hushåll istället. Det där resonemanget är bara så löjeväckande taffligt.

Eftersom du framstår som den schablonmässiga "ensamma mamman", läser jag dina inlägg för det höga underhållningsvärdet från en totalt egoistisk och insiktslös människa. Enda ursäkten är den fostran som åstadkommits av 40-50 års riktigt kass familjepolitik. Indien har heliga nötkreatur, våra går på 2 ben när de inte är åtskilda...

Varför skulle det gå att "klara" en situation ni i 8 fall av 10 valt på de pengarna? Hur mycket bidrar du med? Hur mycket tillförs det för barnets välbefinnande i det andra hushållet? Inbillar du dig att utgifterna för den andre föräldern slutar med underhållet när de tvärtom börjar efter det?

...eller fortsätt leva med ett glatt "Pappa betalar", vilken brukar inte vara så noga.

:banana:klappar

Återfallsmedlem
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
Suzuki -07

Du vet verkligen inte hur fel du har. Du har så fel så det nästan blir roligt, fast mest blir det bara dumt eftersom du inte har en aning om vad du pratar om.

Svara på det jag frågade istället. Är det ett misslyckande eller ej att bli ensamstående, att skilja sig eller att flytta isär?

Nej, det tycker jag inte, det har jag förklarat för dig flera gånger. Skulle man tänka så så är ju i princip alla vuxna människor misslyckade.

Last edited:

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
:tessan: har du barn och genomlidit en separation med tvist i tinget?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Du vet verkligen inte hur fel du har. Du har så fel så det nästan blir roligt, fast mest blir det bara dumt eftersom du inte har en aning om vad du pratar om.

Jaha, förlåt då. Ett par små saker bara:

-Vad är det jag har så fel om?
-Vad har jag inte en aning om?
-Eftersom jag pratar om enkel vardagsmatte och uppgifter som är offentliga vad beträffar underhåll och moderskapspenning och dess användande som styrmedel, undrar jag vad du menar?

Dr.Bike

Guest

-Eftersom jag pratar om enkel vardagsmatte och uppgifter som är offentliga vad beträffar underhåll och moderskapspenning och dess användande som styrmedel, undrar jag vad du menar?

Preciiiiis vad jag satt och tänkte på! :tummenupp

Jag menar: Hur svårt är det med logiiiiiik för en del?

En vanlig blyertspenna och ett papper, samt tillgång till vem som betalar vad är väl ingen rymdforskning direkt?
(men här i denna tråd, precis som i en annan jag lämnat, så tycks vissa tro att man alltid själv måste ha upplevt vad man pratar om för att fösrstå... :rolleyes: )
Men inte behöver jag sitta med en frånskild morsa i andra änden och ett par ungar för att kunna lägga ihop ett och ett...

Har själv en vän vars hagga kräver "allt" och inte bidrar själv med ett piss.
Han får köpa kläder, extra prylar, SAMT betala underhåll trots delad vårdnad och att ungarna bor 50/50.
Dessutom behåller haggan HELA barnbidraget...utan att det synbarligen kommer ungarna till del.
Han har klagat i rättsinstans, och fått svaret: Vi kan inget göra...
VA? Kvinnan begår ju lagstridiga gärningar? Vaddå inget göra?

Men...en man är ju rättslös i Sverige efter separation eller vårdnadstvist som det tycks.
Nämndekärringarna och soc.tanterna är väl samma gäng som jobbar på kvinnojourerna oxå kan man tro... Idel manshatare.
Å de känns ju "neutrala" i sina domslut. Not.
Lagen är lika för alla - pyttsan.

N'uff said...

Last edited:

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
popcorn.jpg

:D :D :D

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Bara det här tjafset fram och tillbaka mellan :tessan + dom andra av kvinnligt kön och männen på forumet visar varför det måste gå så långt som till domstol. Kvinnorna tycker synd om sig själva och männen förstår inte varför dom får ta så mycket skit när det oftast är kvinnorna som är drivande och mest hämndlystna. Oftast tycker kvinnorna att dom är den mognare i förhållandet men när det gäller att ha rätten på sin sida och att ge igen så är nog kvinnor mer barnsliga och envisa för dom ger sig inte fast det kanske hade kunnat gå att lösa på ett smidigare sätt. Männen vill oftast bara ha det ur världen. Eller?

Tycker alla har sagt sin åsikt ett par gånger nu, move on!

Återfallsmedlem
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
Suzuki -07

Det är jag inte.

Precis som alla ensamma pappor och alla föräldrar som inte vill träffa barnen eller?

1. Varför skulle det gå att "klara" en situation ni i 8 fall av 10 valt på de pengarna? Hur mycket bidrar du med?
2. Hur mycket tillförs det för barnets välbefinnande i det andra hushållet?
3. Inbillar du dig att utgifterna för den andre föräldern slutar med underhållet när de tvärtom börjar efter det?

1. Jag har aldrig påstått att det ska gå, eller hur? Jag har bara sagt att man definitivt inte tjänar på att "kamma hem pengarna" som nån tidigare uttryckte det.

2. Ingenting utöver de lagstadgade 1273 kronorna.

3. Jag inbillar mig inte, jag vet ju faktiskt mer om min situation än du.

Den enorma summan av 1273,- som kommer från honom hade vi klarat oss lika bra utan.

Inte en mening av det där stämmer in på min livssituation. Var jag tillräckligt tydlig nu?

Bara det här tjafset fram och tillbaka mellan :tessan + dom andra av kvinnligt kön och männen på forumet visar varför det måste gå så långt som till domstol. Kvinnorna tycker synd om sig själva och männen förstår inte varför dom får ta så mycket skit när det oftast är kvinnorna som är drivande och mest hämndlystna. Oftast tycker kvinnorna att dom är den mognare i förhållandet men när det gäller att ha rätten på sin sida och att ge igen så är nog kvinnor mer barnsliga och envisa för dom ger sig inte fast det kanske hade kunnat gå att lösa på ett smidigare sätt. Männen vill oftast bara ha det ur världen. Eller?

Tycker alla har sagt sin åsikt ett par gånger nu, move on!

Ja, generaliseringar stämmer ju alltid på alla. :rolleyes:

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jisses! Om man inte var rädd för kvinnor innan så blir man ju verkligen rädd efter att läsa vissa kvinnliga åsikter i den här tråden...

Vart går man för att sterilisera sig?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Rädd för kvinnor!? Den här tråden får mig att bli mer och mer rädd för barn :näsblod

Barn kan verkligen plocka fram det där "speciella" ur människor/sina föräldrar, the thread says it all :brinnerup :hihi

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...