Jag är tjej tyck synd om mig!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Äh, ex e fan inte farliga. Random ragg på puben är fan värre. >.< Har fått samtal två ggr (hur de nu fick mitt nummer) efter att ha vart och doppat lite lösnummer. Med kondom. Från rfsu.
Jösses vilken jävla infarkt man får när en brud ringer och säger "Duuuu, jag är gravid." Och sedan tar en konstpaus. Och fortsätter med "Men jag ska göra abort, är det okej?" Jävlar i det! Ring inte mig om du ska göra abort efter ett engångsligg! Och ska det absolut ringas, ge fan i konstpausen!

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Äh, ex e fan inte farliga. Random ragg på puben är fan värre. >.< Har fått samtal två ggr (hur de nu fick mitt nummer) efter att ha vart och doppat lite lösnummer. Med kondom. Från rfsu.
Jösses vilken jävla infarkt man får när en brud ringer och säger "Duuuu, jag är gravid." Och sedan tar en konstpaus. Och fortsätter med "Men jag ska göra abort, är det okej?" Jävlar i det! Ring inte mig om du ska göra abort efter ett engångsligg! Och ska det absolut ringas, ge fan i konstpausen!

Sluta peta hål på dongorna kanske?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Googla lite, jag har för mig att fisk blev infertil av det.

Men det är inget jag har fördjupat mig i, jag hörde det i förbifarten, det kan ha varit ett miljötroll som argumenterade men jag tyckte det lät som en vedertagen sanning i sammanhanget.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Googla lite, jag har för mig att fisk blev infertil av det.

Men det är inget jag har fördjupat mig i, jag hörde det i förbifarten, det kan ha varit ett miljötroll som argumenterade men jag tyckte det lät som en vedertagen sanning i sammanhanget.

Nä jag passar nog på det. Jag är helt säker på att man kan hitta en vinklad artikel som beskriver hur sterilt havet blir på grund av sittkissarnas preventivmedelsvanor :tuttar

Visst är det inte bra att spola ner något annat än rent urin och bajs. Om ens det. Men nu ser det ut som vi gör det ändå. Det vi sysslar med på hobbynivå spyr ut långt mycket mer skit så ska man vara miljövänlig kanske man ska börja med det som påverkar mest.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Visst är det inte bra att spola ner något annat än rent urin och bajs. Om ens det. Men nu ser det ut som vi gör det ändå. Det vi sysslar med på hobbynivå spyr ut långt mycket mer skit så ska man vara miljövänlig kanske man ska börja med det som påverkar mest.

Ja för om man åker hoj så är det tekniskt omöjligt att inte förstöra så mycket som möjligt på alla andra sett? :va

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Hoj
babsan <3
Nä jag passar nog på det. Jag är helt säker på att man kan hitta en vinklad artikel som beskriver hur sterilt havet blir på grund av sittkissarnas preventivmedelsvanor :tuttar

http://web.abo.fi/meddelanden/forskning/2004_03_hormonfisk.sht

och argumentet att börja i någon annan ände köper inte jag, jag gör vad jag kan och tycker det är bra. Tråkigt att alla inte har den inställningen men jag kan inte göra så mycket mer.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Se där, mitt finetunade bullshit/miljömuppfilter hade sorterat rätt.
Men det var ju ett ordentligt sidospår på tjejdiskutionen som tråden startade med.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe

0scar

Guest
Det där är ju så jävla uttjatat så det är inte sant.

Redan på 70talet tjafsade feministerna om det där.

Rakbidraget är direkt jämförbart, även om kvinnor numera rakar sig också så är det valfritt, det finns män som rakar region syd också.

Men det är ju överspelat, riktiga feminister använder menskopp, sedan diskar dom den och ställer den på tork tillsammans med övrig disk, då blir dom ensamstående och bittra precis som riktiga feminister ska vara...

Definiera pliz.

Jag kan inte skillnaden mellan riktiga och oriktiga feminister.

0scar

Guest
Nej men det är ju givetvis bättre med en stålgrej uppkörd i livmodern som ökar både risken för svamp och upp till 20% mer mens, det är skitroligt! Hade det inte varit en sådan erotikdödare och så jävla dyrt så hade micke fått plocka fram dem varenda gång, det lovar jag!

Nja for min del ar tanken pa allt det en mojlig graviditet innebar en varre erotikdodare an att grava fram gummit.

For mig ar det uteslutet med hormoner oavsett vilket form det ska intas likval som att fa ett kopparhelvete uppkort. Been there done that, med precis allt och jamfort med biverkningar och nackdelar med alla dom ar kondomer :tummenupp

Killen min far garna prova sig fram med piller, metaller i kroppen eller vad det nu kan finnas men for min del ar det ett avklarat kapitel.

Enda alternativet ar sterilisering (getting there!).

Då har du aldirg fått ett sms där det står "Jag är på smällen" :tummenupp

Vad är det för fel på vanliga P-piller?

Helt klart sa har du aldrig proppat i dig hormoner:tummenupp

Last edited:

0scar

Guest
Vet en tjej som gjorde så, hon ville sååååå gärna ha barn och det ville inte hennes kille så det tog slut, hon började då flirta med honom igen och det blev åka av, det han inte visste var att hon dels ljög om att hon tog piller och dels att hon väl planerade in liggandet så jodå, hon blev på smällen och vart såååå lycklig och han såg sitt liv bli förstört.

När vi fick reda på vad hon gjort så klippte vi all kontakt med människan.

Genomruttet. Forhoppningsvis ar tjejer som hon en absolut minoritet, hur kan man vara sa javla falsk?

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Fan det skulla man dumpa i den kommunala vattentäkten ju.:yoparty

Näe. Tycker jag inte. Det är ju onödigt att göra hela befolkningen infertila.:gnissla

Haha om du pladdrar lika mycket som du skriver så blir det väl aldrig någon ligga utan bara massa pladder....muhahahaha.
Inga manliga P-piller är således nödvändiga for you my friend :D

Vaddå. Min grej är att jag pratar omkull dom. :yoparty

Kan inte förstå hur killar kan vara så naiva att dom verkligen tror på allt tjejerna säger till dom. Det är väl upp till var och en att avgöra sitt öde och vad man vill med sitt liv. Vill man inte ha barn så är det bådas skyldighet att se till så man har skydd. Precis som du säger så finns det tjejer som gör vad som för att bli gravida och ljuger sig gul o blå för att få det där barnet, spelar ingen roll med vem det är.

Och precis som du säger så är det rätt lätt o säga i förväg att man inte vill ha barn men när man väl står där på smällen så är det inte lika lätt. Har aldrig blivit gravid o behövt tänka på om jag ska göra en abort eller inte, men känner flertalet tjejer som gjort det och det är ingen lätt sak, att göra abort. Därför ser jag till att absolut inte bli gravid och skyddar mig.

Tycker det är kasst av killar att säga att dom inte har ett val eller inte får bestämma om de ska få bli pappa. Alla har ett val, vill du inte bli pappa skaffar du dig en kodis innan du doppar snorren. Är d inte lika skönt me kodis, skit i att borra då!

Förhoppningsvis inleder man ett förhållande med en person som har samma tankesätt när det gäller barn o graviditet som en själv, dvs antingen skyddar man sig tills båda är redo eller så går man var sin väg. Tjejer är rätt lätta o genomskåda när det gäller deras synsätt på barn o vad dom vill, oftast delar dom med sig av sitt synsätt rätt tidigt i förhållandet.

ONS får man helt skylla sig själv om man varit så dum att man inte skyddat sig o tjejen blivit gravid.

Jag håller helt och fullt med. Det är bådas ansvar att förhindra en graviditet om man inte vill ha barn. Den principen går jag efter.
Det finns ju dessutom andra saker att oroa sig för om man kör utan kondom som kan vara nog så jobbiga.

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...