Jag är världs historiens största pucko.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
prulle skrev:
Självklart va jag tvungen att köra förfort på en grus väg, dock bromsade jag i gooood (extremt tidigt) tid men fick inte ner farten nämnvärt och körde av vägen rakt in i skånes sista träd...
Du bromsade bara med bakbromsen va? :)

Shit happends. På't igen bara, för nästa provkörning kommer väl antagligen gå lite lugnare.

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Hoj
st1100 -00
jag tror att xr 600 har likadana gaffelben på dom i samma årsmodell

ser misstänkt lika ut iaf

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
om du mäter inner och ytterben och läng så kan jag kolla på min xr om det är likadana.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
:rofl
härlig tråd, vet själv den underbara känslan av att piska på på en rak grusväg, med huskyn, som har landsvägsdäck....sen.... ska man bromsa med, det går liksom inte :D Har dock aldrig lyckats gjort bort mig så det gått åt skogen, hehe... :tummenupp

Hoppas det löser sig med hojen...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Speedsoda skrev:
Ja det gick ju bra det där! :lol
Inte hårdkör man väl om man tjuvkör?? Då kopplar man ur hastighetsmätarwiren så att trippmätaren inte ändras, kör försiktigt, tvättar hojen noggrant när man kommer hem så att inge smuts syns och slutligen ställer man tillbaks den på exakt samma ställe som den stod på tidigare med hänsyn till hjulens position och att låset sitter exakt likadant som när man åkte :mattias !

jo de va plannen... sen kom verkligheten ikap...

crashtestdummy skrev:
Som "vuxen" tänker man, "gud vad korkat att köra utan kort,, tänk på försäkrigar om något händer, etc etc" samtidigt minns man lite svagt hur man pressade morsans mazda så fort hon inte var hemma när jag var i din ålder. hör till åldern antar jag. MEN FÖR HELVETE VÄX UPP NU INNAN DET BLIR FÖR DYRT.
Skål :fyllisar

Haha, har redan blivit lite för dyrt..

storken skrev:
:hördu är inte körkortet bevis på att man kan ta sig säkert fram itrafiken eller på vägen? hahaha

tråkig men vad ska man göra..

hmm ett bra tips är:

gör inte om det! :rofl

körkort betyder att nu är du mogen att lära dig resten själv :mattias

AndersJohansson skrev:
Hur gick det för dig då?
Bilder på den eller?
Gaffelben/ram och sånt då?

En bild vore som sagt bra men leta begagnat på skrotar, nytt kan det blir dyrt... :död

ja klarade míg oförskämt bra precis som allt utom gaffelben, styrkrona, fälg (och den redan kassa skärmen.. bilder kommer..
JoS skrev:
Du bromsade bara med bakbromsen va? :)

Shit happends. På't igen bara, för nästa provkörning kommer väl antagligen gå lite lugnare.

ja bromsa mest med bakbromsen å lite med fram till en början sen när de inte tog stop kramma ja åt båda för kung å fosterland.
DJM skrev:
om du mäter inner och ytterben och läng så kan jag kolla på min xr om det är likadana.

tack ska ut och mäta pm:ar sen

Last edited:

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
prulle skrev:
ja klarade míg oförskämt bra precis som allt utom gaffelben, styrkrona, fälg (och den redan kassa skärmen.. bilder kommer..

Ok, vad bra då, hojjen går ju alltid att laga även om det svider lite i börsen :(

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
AndersJohansson skrev:
Jo... det gör ju det.
Vad sa mamma och pappa då? :tungan

Skriver jag va pappa sa blir jag avstängd...

Mor va bara rädd att jag hade skadat mig och börja svamla nått om hennes mormor (wtf?)

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Usch fy faan va jobbigt.. Men klart man ska ut och köra lite! Det är härligt pirrigt!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Skåda min skicklighet.. mitt mellan dom två träden kommer ja med hjulet

Bifogat

• crm-krach-011.jpg
    crm-krach-011.jpg
    24.3 KB · Visningar: 194
  • crm-krach.jpg
    crm-krach.jpg
    51.9 KB · Visningar: 395
  • crm-krach-001.jpg
    crm-krach-001.jpg
    40.3 KB · Visningar: 259

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
illa.. Det första jag tänkte när jag läste inlägget var att jag läste ennu ett bevis på att körkort faktiskt är nödvändigt/bra/viktigt på alla sätt och vis. Inte minst hastighetsbedömning och bromsteknik.
Men gjort är gjort.. inget att grina över.. Fick några kommentarer av farsan jag också när jag provade maxxa min nyinköpta 125a för några år sen förbi en skola. Ärligt talat så tänkte jag inte på vad jag gjorde just då. Tur att inga andra trafifkanter eller medmänniskor kom till skada och att du klarade dig bra. Matteriella saker kan alltid ersättas. Själv klotade jag aldrig men skammen var enorm. Förtroendet hos far min var nollställt i nivå med backen. Har tagit ett tag att bygga upp det.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln