Jag å kärringen köpte en ny bil idag!

Mie

Vart är solen?
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
Sålt den....
Jag åker i en C30 och det är en underbar bil på alla dess sett, den är snygg, mycket körglädje... jag är helnöjd faktiskt!
När det gäller AWD modellerna så kanske de inte var så kalas bra förut när det var viscokoppling på dem, dock nu när det är Haldex så är Volvo med i matchen igen.

Jag tycker att du har valt en riktigt bra bil, med de rätta option. V70:n är en mycket bra och driftsäker bil till ett just nu riktigt bra pris. Snygg färg!! Som jag tror kommer att hålla även i framtiden.

Den nya V70 kommer komma framåt maj, dock kommer den kosta lite mer än nuvarande V70.
Vill man åka Volvo V70 ska man nog slå till nu..

USID

Snön är död! Fast nu lever den igen!
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
Turistbuss för grus.
Fin bil, men hade det inte vart bättre att vänta lite om det inte var akut med ny bil? Det är ju en ny version p G av V70.

Kommer till sommaren om jag inte minns fel.

...eller så va det klokt att köpa den gamla modellen som säljs till bra pris nu innan den nya kommer.

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Drivpaketet håller tydligen inte och är svindyrt att reparera.

Svindyrt att reparera stämmer, men att det är vanligt att det går sönder tror jag inte. Har kört en V70 AWD -03 stenhårt i 8000 mil utan större problem, enda problemet som var relaterat till fyrhjulsdriften var en givare på bakaxeln som smälte.

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Näe :3freak volvo av alla bilar :huvet

Nej visst,det är kanske inte den snyggaste kombin på marknaden.Men har du tips på va jag skulle ha valt istället för dom pengarna:confused: Det är tänkt att vi ska behålla den i några år också(å sen det här med värdeminskning).Då vi har provkört en massa nya bilar så föll det på en V70,oslagbar komfort å kvalite för dom pengarna.Tyvärr så hade jag bara 300k att avsätta till en bil,jag hade gärna kört runt i en Audi Merca eller Bmw men då pratar vi andra summor.

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Nya V70.n som kommer ut slår alla lyxmärken i kombiklassen utan tvekan. Dessutom är den mycket billigare än dem.

Gabor

Guest
Näe... sorry men, " att pimpa en volvo är som att sminka en gris" :rolleyes:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Nya V70.n som kommer ut slår alla lyxmärken i kombiklassen utan tvekan. Dessutom är den mycket billigare än dem.

Jag har visserligen inte åkt, eller ens provsuttit nya V70, men att den skulle slå ut motsvarande bilar i premiebilssegmentet har jag förbannat svårt att se. Skulle vara intressant att veta vad du grundar detta på.
Att bilen säkert både är bra, säker och kommer bli populär tvivlar jag inte en sekund på, men att den skulle få det där lilla extra som den där hundringen (eller två) dyrare Mercedes, BMW eller Audi exempelvis har känns inte speciellt troligt.

ceicli

Jag kör så långsamt jag vill!!! *basta*
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
Honda CBX600E-83
grattis till sossecontainern:tummenupp
Sossecontainern är en vit 740 sedan...

Vad skönt att åka i en ny bil! (Det är det faktiskt)

V70 är ok för att vara ny bil.
Hållbarheten har jag inga funderingar på, är väl ungefär som för alla andra nya bilar. Jag räknar med att elekronikboxarna lägger av så småningom och de är dyra. Så är det bara...

Jag är kvar på 240-stadiet (eller Amazon för roligare körning).
De går ju att fixa med om det skulle behövas.
Är knappast lika bekväma, mer traktorlika.... :D

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Nej visst,det är kanske inte den snyggaste kombin på marknaden.Men har du tips på va jag skulle ha valt istället för dom pengarna:confused: Det är tänkt att vi ska behålla den i några år också(å sen det här med värdeminskning).Då vi har provkört en massa nya bilar så föll det på en V70,oslagbar komfort å kvalite för dom pengarna.Tyvärr så hade jag bara 300k att avsätta till en bil,jag hade gärna kört runt i en Audi Merca eller Bmw men då pratar vi andra summor.

jasså ni har skaffat familj förstår jag.. grattulerar:)

bilen till västervik i år då?

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Tyvärr så försvann bilderna,men har lagt upp dom igen.Ni som tycker bilen är skitful"styla.....volvo....sminka en gris" osv behöver inte kommentera,jag är nöjd,thats the point:pannkyss Nu kan ju inte en mobilkamera reflektera hur snyggt det egentligen blev men ialf::

394911_113_full.jpg

394911_114_full.jpg

394911_116_full.jpg

394911_115_full.jpg

B80.jpg

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Vart har du fått tag på dom fälgarna ? Snygga som faen !

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA