Jag å kärringen köpte en ny bil idag!

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-

Kanske finns en anledning?Kanske halva befolkningen har blivit tvingade av en massa Ufos :confused:

Jag har inget agg mot Volvo, dom gör bra bilar och väl i topp när det gäller krocksäkerhet etc.
Men att använda argumentet du gör ovan är fel.
Varför folk köper dessa könlösa (ja, i min mening) bilar är för att majoriteten inte vågar köpa något annat.
Det finns många serviceverkstäder, enormt utbud av reservdelar och kunnande för dessa bilar.
Men att det är den bästa bilen i den prisklassen råder det delade meningar om!

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Svart v70 slår allt. Tonade rutor runt om. Svarta fälgar med silverkant på. Fint som smöret

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det blir till att skaffa volvos egna barnstolar när det blir så dags. De är tyvärr lite trånga i kupen de där rackarna... ;)

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Jag har inget agg mot Volvo, dom gör bra bilar och väl i topp när det gäller krocksäkerhet etc.
Men att använda argumentet du gör ovan är fel.
Varför folk köper dessa könlösa (ja, i min mening) bilar är för att majoriteten inte vågar köpa något annat.
Det finns många serviceverkstäder, enormt utbud av reservdelar och kunnande för dessa bilar.
Men att det är den bästa bilen i den prisklassen råder det delade meningar om!
Det är inte lätt att köpa ny bil kan jag säga,jag kunde ha valt Saab,Mazda,Bmw,Audi eller vilken annan kombi som helst.Vi har tittat runt,provkört en massa olika bilar i olika prisklasser,men tyvärr så blev det en V70:tummenupp Jag hade vågat att köpa vilken bil som helst egentligen,men när vi summerade läget så föll det på en V70 :)

Det blir till att skaffa volvos egna barnstolar när det blir så dags. De är tyvärr lite trånga i kupen de där rackarna... ;)
Hehe,dom är säkert gratis va:)

Last edited:

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Last edited:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Det är inte lätt att köpa ny bil kan jag säga,jag kunde ha valt Saab,Mazda,Bmw,Audi eller vilken annan kombi som helst.Vi har tittat runt,provkört en massa olika bilar i olika prisklasser,men tyvärr så blev det en V70:tummenupp Jag hade vågat att köpa vilken bil som helst egentligen,men när vi summerade läget så föll det på en V70 :)

Det där var ett bra svar. Må den bringa många problemfria mil! :tummenupp

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Svart v70 slår allt. Tonade rutor runt om. Svarta fälgar med silverkant på. Fint som smöret

:kär

Nej volvo när sjyssta bilar. Oftast är det ju för dom som inte har något större intresse av bil, utan bara köper en för att de är väl beprövade.

Ska det vara volvo ska det vara något beprövat- 240, 142, 7/940 & Amazon! Riktiga grejjor! :tuttar

MC Doktorn

Guest
Bilen ifråga är en V70 classic momentum 170Hk-07 Lunar guldmetallic.Jag valde till automatlåda,delbartdrag,vinge,17" Tucana fälgar,tonade rutor,och momentum paketet(backsensor,regnsensor,Bi-xenon osv)Vad tror ni om färgen?Jag personligen tycker att den inte ser ut som grannens dvs silver,jag tycker den är snygg ialf(man ska ha sett den i verkligheten)Vad tycker du?
Skickar med en bild exakt hur den kommer att se ut:
394911_96_full.jpg

Jag tycker det här är en skryt tråd som titta vilken fin bil ja har köpt.

Sanningen så tycker jag det är en fin bil måhända en dussinbil men grattis:)

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Nej du killen, där var det inte många rätt.

Jag har rätt i att den är billigare och att motorn är betydligt trevligare, kvalitetsmässigt så är det ju Audi delar i en Skoda. Jag har kört flera stycken bilar av båda modellerna och tycker personligen inte att skoda är lång efter Volvo i kvalitetskänsla. Men du har tydligen erfarenhet av något annat. 2 rätt av 3 är väl ändå ganska många rätt ?:tungan

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Hehe,dom är säkert gratis va:)

Nåja, så farligt är det inte prismässigt - men för att hitta något som får plats i baksätet så är det nästan enbart de egna märkesstolarna som funkar när ungarna blir lite större och ska ha de största bakåtvända varianterna.

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Har V70 2,4 T -02, automat, vinge, tonat, business, yadi yadi... Det som däremot suger är

1. Biljäveln drar 1,18 förvisso mycket stadskörning och lättrycksturbo, men vafan, jag har inte köpt en Hummer...
2. Bilia... jävla tattare! Först får man inte ut bilen när man skulle fått den, den "var inlåst på verkstan ochhon som hade nycklar var på väg hem. Dessutom försöker de jämt blåsa en när man lämnar in på service. Missljud i framvagnen. 650:- för "felsökning", inget fel, för att lämna in för samma skit 2 månader senare, 650:- för felsökning, för att konstatera fel i styrjoxdelskomponent. 2,700 rövknullar senare kom bilen tillbaka. Var ljudet borta...? NEJ! Smart som man är fick jag gå upp till chefen på Bilia Haga Norra för att få en "ursäkt". Men alla pengar fick jag tillbaka efter att ställt till ed en scen.
Som sagt, bra bil, men skippa Bilia :finger

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
Jag har kört flera stycken bilar av båda modellerna och tycker personligen inte att skoda är lång efter Volvo i kvalitetskänsla.

Du har såååååååå fel. Jämför du 07:ans Octavia med 82:ans 240 eller?

Men eftersom att du skriver att det är din personliga åsikt så respekterar jag det. :tummenupp ...men fel har du :)

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Företaget där sambon jobbar skulle ha nya tjänstebilar så det tittades på nya C30.

I vanlig ordning så bjöds det till VIP-kvällar och provkörningar ,vi hade tom en sådan där C30 hemma ett par dagar som vi kuskade runt i.

Efter det och en massa turer runt omkring det hela så är min personliga mening att dom är överprissatta skitbilar,dessutom så måste dom gå på knark hos Bilia.

Det hela slutade i att sambon tackar nej till ny tjänstebil och vi köper något privat istället.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA