Jag å kärringen köpte en ny bil idag!

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Företaget där sambon jobbar skulle ha nya tjänstebilar så det tittades på nya C30.

I vanlig ordning så bjöds det till VIP-kvällar och provkörningar ,vi hade tom en sådan där C30 hemma ett par dagar som vi kuskade runt i.

Efter det och en massa turer runt omkring det hela så är min personliga mening att dom är överprissatta skitbilar,dessutom så måste dom gå på knark hos Bilia.

Det hela slutade i att sambon tackar nej till ny tjänstebil och vi köper något privat istället.

Den ser rätt cool ut,trodde den kanske skulle konkurrera med Golf och dylikt?
Vad det gäller Bilia har jag ingen aning om faktist,då jag har handlat/haft att göra med Rejmes.Vi har Rejmes ca 1mil härifrån(Torup)där var vi förra veckan,klev in,skymtade 2st säljare som stog och snackade med varandra.Vi provsatte 5st bilar,va där i ca 20 min,säljarna brydde inte ens om oss,hade det vart mkt folk så hade man förstått men att va så jävla arrogant mot kund.....Jaja,vi klev ur affären ialf,körde 4mil till Rejmes Halmstad,där tog det inte 2sec innan en säljare kom fram och hjälpte oss.Så jag menar att det kan nog skillja ifrån ställe till ställe.

Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Den gick bra va?(V70 D5 07)

Den gick som F_N spöade en V40 T4 och en V50 T5 med den.... Ställde upp KCR chippet på steg 9 alltså max. Hade då ut 510Nm Och 225hk i en automat som var ruskigt snabb att växla och den drog ju enda ner till varvstopp på alla växlar HEHE....

Tror du kommer bli grymt nöjd med bilen. Bättre kvalité och andvändbar bil får man leta efter.

Och alla de som säger att den är ful ljuger ju bara för alla dem är drabbade av den såkallade sverige sjukan. AVUNDSJUKA... Jag skulle me villja gå och köpa en ny bil men jag har helt inte råd med det just nu iallafall, finns massor av annat man vill ha med :mad:

///Micke

Företaget där sambon jobbar skulle ha nya tjänstebilar så det tittades på nya C30.

I vanlig ordning så bjöds det till VIP-kvällar och provkörningar ,vi hade tom en sådan där C30 hemma ett par dagar som vi kuskade runt i.

Efter det och en massa turer runt omkring det hela så är min personliga mening att dom är överprissatta skitbilar,dessutom så måste dom gå på knark hos Bilia.

Det hela slutade i att sambon tackar nej till ny tjänstebil och vi köper något privat istället.

Om man har tjänste bil blir man ju inte tvingad till just ett märke eller en modell. Det är ju fritt att välja vad man vill.

Själv åkte man en V70 D5 07:a ++ det gäller bara att ha råd med förmånsbeskattningen som blir väldigt hög efter 300 000:- eftersom lyxbils räkningen går in då min bil kostade 447 000:- så den kostade lite med...:va

///Micke

Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Du mennar inte saab gubbbeghie? Det är nog den tråkigaste färgen jag har sätt..(saab 900 -94 med den färgen och beghie teddy inreddning :zpy)

Hazelnöt fanns inte 94:a utan gjordes endast i ett visst antal ex 02. Och den är inte brun utan skiftar i silver, stålgrå, stålgrå guld metallic. Och jag hade inte Beige tyg inredning utan svart viggen inredning med elstolar och alla annan utrustning som gick att få..

Kan lova att den gick bra med maptun steg 3 och 3" avgas samt Koni och H&R chassi 280Hk + hehe

kolla här....... http://www.garaget.org/?car=11754&image=167279

///Micke

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Bilen ifråga är en V70 classic momentum 170Hk-07 Lunar guldmetallic.Jag valde till automatlåda,delbartdrag,vinge,17" Tucana fälgar,tonade rutor,och momentum paketet(backsensor,regnsensor,Bi-xenon osv)Vad tror ni om färgen?Jag personligen tycker att den inte ser ut som grannens dvs silver,jag tycker den är snygg ialf(man ska ha sett den i verkligheten)Vad tycker du?
Skickar med en bild exakt hur den kommer att se ut:
394911_96_full.jpg

Bara att grattulera!!Vi fick själv hem vår Nya volvo V70 för en månad sedan, 140 mils njutning hittils, dock snilvariant, med 15 tumsfälgar...Bekvämt och bilen känns lyxigt påkostad, en riktig premiumbil med snudd på Bmw och mercedeskomfort:tummenupp

Dropkick

Meningen med livet
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
xt660x LT-Z400 GASGAS 250txt
Ser precis ut som grannen "Svenssons" bil här på gatan.

Han är också jäääättestolt över sin fina volvo... :tummenupp

Volvo, villa, vovve och vitt staket.... till sommaren ska han köpa en Kabe husvagn... då jäklar blir det åka av. :tummenupp

Äsch, du är bara avundsjuk för att du måste köra runt i en saab:D

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Hoj
Honda oldschool - i bitar
Jag har en svart V70 årsmodell -00, turbodiesel och automat..

Den är skön att köra,
praktiskt när man ska lasta och dra mycket,
typ hästen men.. så tråkig!

Den är ju inte slö på nåt vis, men lite tam. :rolleyes:
Men den fyller sitt syfte och det är bra.

Den har rullat otroliga 60.000 mil och gått hyffsat bra,
jag har inte ägt den alla de milen såklart, men den gick bra hos förra ägarna också, inga större problem.

Dock så rasade växellådan och den kostade ca 30.000:-
:huvet :näsblod :gnissla

Det är lättare att hitta en nål i en höstack än att hitta en beg v70 automatlåda! :gnissla

Det var ju mindre kul, men volvo har ju japanska automatlådor och de är kända för att krångla på just v70'n.
Hoppas nya v'70 modellen som lanseras har bättre låda. :)

Summa sumarum, bra bil som är rätt trevlig och inte fulast på marknaden.
Men skulle jag köpa en ny, skulle jag köpa manuell låda.

Dropkick

Meningen med livet
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
xt660x LT-Z400 GASGAS 250txt
Det är inte lätt att köpa ny bil kan jag säga,jag kunde ha valt Saab,Mazda,Bmw,Audi eller vilken annan kombi som helst.Vi har tittat runt,provkört en massa olika bilar i olika prisklasser,men tyvärr så blev det en V70:tummenupp Jag hade vågat att köpa vilken bil som helst egentligen,men när vi summerade läget så föll det på en V70 :)

Hehe,dom är säkert gratis va:)

Tror inte du kommer bli besviken på din nya bil, nya v70in är en helt underbar bil:)
Riktigt snygg färg också:tuttar

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Är Kleeman å Haaman turkar?

Om jag inte är ute och cyklar så stavas det Hamann? Och dom sysslar väl med att förstöra bilar med måsvingedörrar och annat skräp.

Kleeman är väl dessutom Merca-tuner och mig veterligen säljer dom inte speciellt mycket fälgar till V70.

Jag syftade mer på att svarta V70 & S80 140hk med tonade rutor och dekaltrim är en slags idealbil för ganska många pizzabagare.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Jag syftade mer på att svarta V70 & S80 140hk med tonade rutor och dekaltrim är en slags idealbil för ganska många pizzabagare.

Va en kebbabräser är väll ändå en gammal stylad bmw, gärna m3 speglar,tonade rutor,kjolpaket etc.
Helst ska den vara från tyskland för att få den dära extra poengen!
Så är det iaf i Karlstad.

Last edited:

Paradoxy

Guest
Va en kebbabräser är väll ändå en gammal stylad bmw, gärna m3 speglar,tonade rutor,kjolpaket etc.

Här i Varberg så har dom riktiga pizzeriaägarna riktigt fina bilar.
Men dom alla unga gangsterz har ju självklart en bmw 316 med M3-emblem och M3-speglar och tonade rutor.

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld

Här åker dom som tättingar till Skobes i Motala för att handla Volvo's på kredit.

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Tror liksom många andra att du kommer att bli nöjd. Farsan kör en V70 D5 -06 med lite extra grejer. Tycker att den går riktigt fint för att vara en så stor bil. Bränsleförbrukningen är också helt ok 0.5-0.6.

Långa farbron skrev:

Hade också en C30 hemma som vi provkörde för några helger sen. Tyckte att det va en grymt fin bil som var pigg och hade skön väghållning. Designen är ju också riktigt snygg. Enda nackdelen är väl priset. Förstår inte hur du kan tycka att det är en skitbil :va

Menmen smaken är som baken.

//paco

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Hoj
XT660R - 11
Fin bil, men hade det inte vart bättre att vänta lite om det inte var akut med ny bil? Det är ju en ny version p G av V70.

Kommer till sommaren om jag inte minns fel.
v70ett.jpg

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08

Summa sumarum, bra bil som är rätt trevlig och inte fulast på marknaden.
Men skulle jag köpa en ny, skulle jag köpa manuell låda.
Varför skulle du välja en manuell?Dom flesta jag känner som har automat påstår att jag alldrig kommer vilja ha manuell igen.När man tänker på det,varför vill man sitta å rycka idendär spaken helatiden:) En sportbil ska det definitivt vara en manuell men detta är ju en *host* gobbabil :)

Fin bil, men hade det inte vart bättre att vänta lite om det inte var akut med ny bil? Det är ju en ny version p G av V70.

Kommer till sommaren om jag inte minns fel.

Ja den är fin,inget snack,lite lik Subarus legacy i röven.Men somsagt att V70in blir inte bättre än den är nu,den har ju funnits i 7år.Plus att denna jag köpte är ju prissänkt:tummenupp

Last edited:

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Hoj
XT660R - 11
Varför skulle du välja en manuell?Dom flesta jag känner som har automat påstår att jag alldrig kommer vilja ha manuell igen.När man tänker på det,varför vill man sitta å rycka idendär spaken helatiden:) En sportbil ska det definitivt vara en manuell men detta är ju en *host* gobbabil :)

Ja den är fin,inget snack,lite lik Subarus legacy i röven.Men somsagt att V70in blir inte bättre än den är nu,den har ju funnits i 7år.Plus att denna jag köpte är ju prissänkt:tummenupp

Jo det klart. Känner en del som har V70 och alla verkar nöjda. Så det är säkert ett bra köp.

Har dock hört att AWD modellerna inte håller måttet riktigt.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA