Jag överlevde vajerräcket

Ugglan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
:-( Farfars trampcykel; Monark -68
RogeRetta skrev:
2257710 att allt gick "bra" :3freak

dom där dj***la räckena är inte bra....

varken för bilister eller mc-åkare


man borde kolla med nån fiffig advokat om man

inte kunde dra skiten för EU-Domstolen eller nån

liknande instans... :va

ev. klä räckena med nån sorts aluskivor så ytan blir slät :tummenupp

ps. krya på dig :yoparty


Jo, för bilister är de nog toppen. Kompisen har fastnat i dem vid omkörning av långtradare. Det gick hur bra som helst för honom. Men inte för oss MC-förare!
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Man får gratulera eller vad man skall säga!
Jäkligt otrevlig upplevelse kan jag tänka mig.
Har lyckats med det mesta sj:näsblod

Se upp bara nu du kommer säkert o få kortet dragit pga vårdslöshet i trafik.
:argpådato
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Marcus74 skrev:
2257687 FY FAN vad förbannad jag blir! Glad att du överlevde! Är det inte dags för ett upprop mot vajerräckena snart? :mad:

En utredning i EU ska avgöra vajerräckernas öden.. Eventuellt får man ta bort allt sånt. Tror att jag läste det via en länk här på Sporthoj.

Tur att det gick bra för dig. Gött att du körde med skydd :tummenupp
Inte alltid det hjälper i de farterna men det känns som en väldigt billig livsförsäkring.

Kör själv med en rätt så billig hjälm, ska nog byta det till något bättre.
 

Ugglan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
:-( Farfars trampcykel; Monark -68
Lindén skrev:
2257744 Man får gratulera eller vad man skall säga!
Jäkligt otrevlig upplevelse kan jag tänka mig.
Har lyckats med det mesta sj:näsblod

Se upp bara nu du kommer säkert o få kortet dragit pga vårdslöshet i trafik.
:argpådato

Polisen har avskrivit brott. Enligt vittne så har jag kört på något på vägbanan som fått mig att vingla till. Sten, kanske? ...och höll 120 km/h!

Och så var jag inte drogpåverkad, och inte trött, då jag rastat ca 1,5 mil inan olyckan!
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Gjorde vi inte nån namninsamling mot vajerräcken här för ett tag sen? Blev det nåt av det?
 

Ugglan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
:-( Farfars trampcykel; Monark -68
2fast4hjo skrev:
2257747 Som om att inte vajerräcken i mitten vore nog så sätter :dummer vv ut räcker på HÖGER sida :huvet

Många krya på dig :krama från mig.

Det kanske var för få som klagade på mittenräckena. Så om dom dubblar (tripplar?) på med vajerräcken, så hamnar VV i centrum. Jävla dampbarn!!

tack för :krama !! :)
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Vilken tur att det gick så bra som det faktiskt gick.
Jag är själv väldigt medveten om vad som kan hända när man
kör på vägar med vajerräcken men som tur är har inget hänt.... än!

Hoppas att du blir helt återställd!
Ett stort krya på dig!

/Johanna
 

Max©

pannkaka
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Karlstad
Hoj
R1
Någon där uppe måste ha bestämt sej för att det inte var din tur :Bugar

Vad är dessa KANskydden för något då? Plastsargar?! Får verkligen hoppas att pappa EU sätter fart o ställer VV i skamvrån.. Jag körde av kedjan på avfarten från en vajerräcksväg i höstas, detta var mitt i natten och på väg hem från jobbet. Någon sa att kedjor går inte av under 200km/h så mest troligt är ju att ett brott hade skett strax innan avfarten och vid nerväxling så small det... Kan ju säga att det har gett mej en funderare!

Hoppas du blir helt återställd både fysiskt o psykiskt!
 

Ugglan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
:-( Farfars trampcykel; Monark -68
Max© skrev:
2257791 Någon där uppe måste ha bestämt sej för att det inte var din tur :Bugar

Vad är dessa KANskydden för något då? Plastsargar?! Får verkligen hoppas att pappa EU sätter fart o ställer VV i skamvrån.. Jag körde av kedjan på avfarten från en vajerräcksväg i höstas, detta var mitt i natten och på väg hem från jobbet. Någon sa att kedjor går inte av under 200km/h så mest troligt är ju att ett brott hade skett strax innan avfarten och vid nerväxling så small det... Kan ju säga att det har gett mej en funderare!

Hoppas du blir helt återställd både fysiskt o psykiskt!

Kanskydd är nån slaggs veckad plåt som går efter marken och täcker vajrarna. Hård nog för en mc-förare. och mjuk nog för en bil. Tror de har sånt i Tyskland.

Fysikt återställd, kanske inte. Men nog fan ska jag upp på en hoj igen. Har en CB 750 F som ska renoveras. Får köra på den tills jag har råd att köpa nått häftigare.

Parantes:
När jag vaknade upp vid lunch första dagen på sjukhuset, bad jag om en rullstol. De tyckte att jag skulle ligga stilla, men jag tjatade till mig en. Sakta men säkert (ca 40 minuter) åkte jag ner till servicebutiken och köpte MC-börsen. Skötorskarna tyckte att jag var lite skruvad i bollen, och frågade om jag visste varför jag låg på sjukhuset. Jag svarade som alla här hade gjort: "Jag är en biker" !! :tuttar :)
 

yamahabert

mc turer på yamahan
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Norsborg
Hoj
Honda cb 900 1982
hejsan

usch vilken berättelse . men tur att det gick bra med dig i alla fall
de här vireräcken är ett dumt påhitt tror jag hoppas att eu kan se till o få bort dessa , hur orkar du med o skriva så utförligt ,jag hade nog inte pallat o skriva efter en sån luftfärd o landning en änglavakt utan like måste du haft i alla fall ? ! mvh cbxnordberg o krya på dig
:tummenupp
 

Ugglan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
:-( Farfars trampcykel; Monark -68
cbxnordberg skrev:
2257807 usch vilken berättelse . men tur att det gick bra med dig i alla fall
de här vireräcken är ett dumt påhitt tror jag hoppas att eu kan se till o få bort dessa , hur orkar du med o skriva så utförligt ,jag hade nog inte pallat o skriva efter en sån luftfärd o landning en änglavakt utan like måste du haft i alla fall ? var detta på dagtid eller på kväll det hände ! mvh cbxnordberg o krya på dig
:tummenupp

Natten mellan söndag och måndag. Var påväg till Jönköping för att avlägga Gesäll-Brev för Gjutning. Men så blev det inte. Får vänta ett år tills nästa gång. Men då i en armerad lastbil.

..att jag orkar!? Antingen har jag ett starkt psyke, eller dum i huvet! :tomten
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Ugglan skrev:
Parantes:
När jag vaknade upp vid lunch första dagen på sjukhuset, bad jag om en rullstol. De tyckte att jag skulle ligga stilla, men jag tjatade till mig en. Sakta men säkert (ca 40 minuter) åkte jag ner till servicebutiken och köpte MC-börsen. Skötorskarna tyckte att jag var lite skruvad i bollen, och frågade om jag visste varför jag låg på sjukhuset. Jag svarade som alla här hade gjort: "Jag är en biker" !! :tuttar :)

Krya på dig så du kommer på benen igen fort som tusan.

Ang din parantes, när jag i min insulinkoma lyckades paja och dra min axel ur led o låg o kved på akuten som ett litet barn med massor av morfin i mig så gav jag min oroliga hustru fulla instruktioner om hur hon skulle köpa ett par bromsskivor på tyska ebay, jag missade inte någonting alls. Det gäller att prioritera rätt saker. Hon tycker fortfarande jag var lite störd då, fattar inte varför :gnissla
 

norda

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Kramfors
Hoj
2005, KTM 640 SM
Dom måste fan göra något åt det där, det är ju som en strimmel maskin för oss hoj åkare..Du hade en ruggig tur som överlevde det där.. Fiii fan
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Ugglan skrev:
2257755 Polisen har avskrivit brott. Enligt vittne så har jag kört på något på vägbanan som fått mig att vingla till. Sten, kanske? ...och höll 120 km/h!

Och så var jag inte drogpåverkad, och inte trött, då jag rastat ca 1,5 mil inan olyckan!
Då så=)
Fasen så skönt att du klarade dig bara.
Materiella saker går ju att ersätta.
Hoppas bara knät ditt blir 100% igen.
Man lär sig nya saker var dag i trafik oavsett erfarenhet.

Nu får vi i sammlad trupp åka med elverk o skära ner alla vajjer räcken för dem skadar mer än vad dem räddar.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top