Jag överlevde vajerräcket

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
Gottschalk skrev:
2258420 Ska vi köra en aktion mot vajjerräcken???!!!
Vad sägs om att alla med båge ger sig ut en bestämd tid och dag och kör riktigt långsamt (dvs blockerar trafiken i typ 50 blås) i bägge filerna under ca 2-3 timmar och har texten Hojåkare mot livsfarliga vajjerräcken på stora skyltar bak på ryggen, helst i rusningstrafik på alla vägar runt om i sverige med vajjerräcken.
Får givetvis dra igång ett gigantiskt mediauppbåd för att få ut max publicitet!!

Ähh.. Jag drar igång en tråd om detta!! VV får ta och vakna nu!!!!

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
vi som kör hoj måste gå ut och protostera mot dom dära j_vla vajerräckena.
så att vv förstår hur farligt det är för hoj åkare.

ursäkta felstavningen :)

GuruPower

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2005
Hoj
CBR 600
Skönt att höra att du klarade dig.
Hoppas att läkarna kan fixa till knät oxå.

Själv är jag livrädd för de där jvl räckena!

Lillen79

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2006
Hoj
Suzuki GSF 600
Glad att du klarade dej relativt bra ivf !!
Dax att ta o åka o klippa dom där JÄ-LA räckerna .. till slut kommer dom att ta bort dom :confused:

David Lundin

Hade Jehu levat idag hade han kört hoj!
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
VFR 750 -95
Skönt att det gick såpas väl som det gjorde!

Läste en insändare där en billist tyckte att en lämplig lösning var att förbjuda motorcyklister från att köra på vägar med vajerräcken. :rolleyes:

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Laban skrev:
2258175 Det är väl inte så konstigt med tanke på att vi inte knappast hörs så mycket i debatten (den obefintliga)...

En rejäl mc-kortege på fullt varv utanför Rosenbad skulle kanske kunna ta skruv. :)

Och krya på dig Ugglan!

Ja det tror jag det skulle. BRA IDÈ

Det finns ju nämligen en enkel lösning på problemet. Förbjud MC på svenska vägar. Eftersom de inte tillför något...dvs det är endast ett nöjesfordon så har de ju faktiskt inget logiskt berättigande att få köra där.

:tummenupp

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Fy fan vilken tur! Hojen såg inte så rolig ut. :3freak Krya på dig, jag hoppas att du blir helt återställd, och det så fort som möjligt.

Är det bara jag som inte är emot vajerräcken förresten? :va

IronMike

Guest
Ugglan skrev:
2257956

Kanske, kanske inte. Har inge minne av olyckan. Jag svängde ut från Östersjö-rastan (vad den nu heter. Innan Vilda Vättern!...tror jag). Sen låg jag på rygg på assfalten...

Som vilken pub-kväll som helst egentligen! :tungan

Jag har fakta!! :D
Fyfan asså :S ...krya på dig iaf. Om inget haveri med hojjen hände, så verkar kastvindarna som brukar vara där kunnat få dig ur kurs. Jag var nära själv en gång, just på samma ställe. Skulle ner till en polare i Jönköping. Fyfan. Skönt att det gick såpass bra som det gjorde!!

Hård

Retro-sportis
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
YZF 600
Skönt att du klarade dig med livet i behåll iaf!
Och tack för rapporten... Jag kommer för egen del försöka ta det lite lugnare på vajer-sträckor i fortsättningen. Så - tack. Och lycka till med rehabiliteringen.

sweden123

sweden123
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
750 es special med 1186 r motor,Isr.Marvic etc..Byggd och ägd av grottis innan jag pga omständigheter fick ta över.Samt en 84 1100+ Katana som fått nytt hjärta nu;)
räckjävlar!

Tjena mannen glad för att du kan svara på mitt inlägg!! jävulsk tur du måste ha..har setat o funderat massa ggr när jag åkt på dåliga motorvägar med räcken i mitten..man måste fan få göra ett misstag eller klantighet utan att bli strimlad i småbitar när det händer..Jag ställer upp på att ha en text på min rygg som säger: ge oss säkrare vägar.
Ps krya på dig killen :) o ses kanske på en träff nära dig..
mvh Pär www.bushmenriders.se

Ugglan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
:-( Farfars trampcykel; Monark -68
MC Doktorn skrev:
2258154 Du hade tur min vän energin att skrota hojen på det viset räcker att döda en människa många ggr om.

Kul att du klarade dig vi kanske ses i rehab fasen då risken är väl stor att du dyker upp på Orto Mott: nån gång här i stan.

/M

Hmm... det beror på!
Låg inne på Ryhov (Tror det hette så, i Jönköping) fram till Midsommar. Sen tjatade jag mig hem. Hem till Eskilstuna då.

Så, om du är doktor i E-tuna så kan det hända! Trevligt att i sånna fall få en kunnig person som förstår vardagen för oss dödliga!

sweden123 skrev:
2259136 Tjena mannen glad för att du kan svara på mitt inlägg!! jävulsk tur du måste ha..har setat o funderat massa ggr när jag åkt på dåliga motorvägar med räcken i mitten..man måste fan få göra ett misstag eller klantighet utan att bli strimlad i småbitar när det händer..Jag ställer upp på att ha en text på min rygg som säger: ge oss säkrare vägar.
Ps krya på dig killen :) o ses kanske på en träff nära dig..
mvh Pär www.bushmenriders.se

Jag vet inte om det kommer bli nån demostration. Men det skulle för tusan behövas. Och ju mera man tänker på det, desto mera syns behovet.

Vi betalar i alla fall skatt för eländet.

Ps.
Pratade med en Sjuksyster på Jönköpings lassarett. Hennes kompis hade kört in i vajjerräcket med bil, då hon blivit trängd in i den. Den andra bilen smet och kom undan. Medans hon fick betala skadestånd på vajerräcket.
Fan om det kommer en sån lapp till min brevlåda... :argpådato :mad:
Ds.

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
skönt att du klarade dig "så pass bra"...lycka till med rehab, och kanskydd låter som en grej som "nollvisions-gänget" borde ta och genomföra...

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
lorkan skrev:
2258935Är det bara jag som inte är emot vajerräcken förresten? :va

Nej, jag är för vajerräcken mellan körfälten. Det är ändå bättre med den risken än att fronta vid en av de idiotomkörningar som brukar vara orsaken att räckena kommer upp till att börja med.

Däremot är jag väldigt mycket mot att de inte vidtar de relativt enkla och billiga åtgärder som skulle kunna göra räckena säkra för alla trafikanter! Allt för att ärendet har fastnat i en byråkratisk papperskvarn där de vill utvärdera om de är farliga först.

Det ÄR farligt att kana in i en T-profil i 100 km/h. Det ÄR farligt att fastna i en krökt bit armeringsjärn i 100 km/h. Det är inte så svårt att inse - men det skall ändå "utvärderas" i några år. Allt medan hojåkare dör och blir lemlästade.

Jag är vidare väldigt mycket mot de vajerräcken som åkt upp där de inte behövs. Vajerräcken har dykt upp i ytterkant av kurvor där det finns fina avåkningszoner och liten eller ringa risk för en bil som far av. Förmodligen är det mindre risk för skador totalt sett om man riskerar att en avåkande bil voltar i en slänt.

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Yamaha * X
Ugglan skrev:
Tack!!

Jo, jag väntar på tid till första återbesöket i Eskilstuna lassarett. Kommer kanske att behöva operera vänster tumme, då den också är trasig.

Men rehab är det jag kommer ägna mig åt. Kommer också att vara tvungen att gymma 3 ggr i veckan med benen. Äntligen har jag en anledning! :)
Skönt att höra att du dessutom håller humöret uppe.
keep up the good work :tummenupp

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Skönt att du klarade dig! Med tanke på hur motorcykeln ser ut så kan det fanimej inte vara nyttigt med vajerräcken för motorcyklister.

Krya på dig nu! :pannkyss

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 -05
Ugglan: Skylten på din avatar, snodde du den från varjerräcket när du klotade eller?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln