Jag blir trött och förbannad!!!

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
rallyfisken skrev:
2065692
man kanske skulle ordna en seriös demonstration?
:rofl
Ja, gör det. Eller ännu bättre, starta en protestlista på nätet!
Då skulle skatten sänkas ögonblickligen.

Edit: Ögona-böj? Ögonböj?
Vad fan är det för ord? Hur böjs det om det är ett verb?

Dark_Messenger

Guest
Ooops skrev:
2065694 När medelsvensken ska betala 100kr mer i månaden för bensin snackas det om uppror osv men när någon mördar eller vårdtar och får 6 år och är ute efter 4 så är det ingen som gör uppror. Är inte (vissa) människor härliga varelser? :va
Lever vi inte i ett underbart land..?? :rolleyes:

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
gthyni skrev:
2065657 Vägverket omsätter 18,5 miljarder,
lägg till miljöskador och ffa skadekostnader
som relaterade till biltrafik, både rena sjukdoms-
och rehab-kostnader och kostnader för sjukskrivningar
och förlorade arbetstimmar så ser det inte så solklart ut
längre.

Trafiken är nödvändig för att samhället ska fungera men börjar
man räkna trångt kronor in och ut så bär det sig ine.

Sen har, återigen, bensinskatten ungefär samma nivå i alla EU-länder
oavsett regering, men det passar inte i vissas världsbild.

Sen känns det inte så MC-relaterat mer bilrelaterat IMHO,
för hur många som gapar här pendlar med MC?

VV omsatte t.om 23,3 miljarder 2004. Utfallet för 2005 hittar jag inga siffror på.

dny

Guest
tror vi kommer köra på bensin så länge det finns olja...

ayrton

Ny medlem
Gick med
20 May 2005
Hoj
Ducati
Men ärligt, var stoppas alla skattekronor?
Våra vägar ser ut som dom kommer från östeuropa...
Polisen är värdelös
Vi har enorma vårdköer
Arbetslösheten verkar aldrig gå mot rätt håll
Skolan och elevernas resultat verkar bli sämre, år för år
Bostadsbrist i storstäder
Vi har knappt något försvar längre

Det är la bara några punkter, men trotts alla besparingar på dessa områden och ökade skatter så blir vi ständigt sämre på allt.
Så känns det i alla fall.

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Hoj
svart sebeärr 600
ayrton skrev:
2065759 Men ärligt, var stoppas alla skattekronor?
Polisen är värdelös
Vi har enorma vårdköer

Det är la bara några punkter, men trotts alla besparingar på dessa områden och ökade skatter så blir vi ständigt sämre på allt.

Jo men det är tur att inte alla behöver vara fattiga!

persson.jpg

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
ayrton skrev:
Polisen är värdelös
Vi har enorma vårdköer

Jo, jag har länge velat ha en sida på Internet där jag i träddiagram kan gå ner på 50' när på kommunnivå och 500' på stadsnivå för att se var de gör av pengarna.
Det är enligt grundlagen inte hemligt, politikerna kan knappast hävda att de "inte vet", de kan heller inte säga att "de inte vill".
Så, varför finns det inte en sådan URL?
Om man köper en bil, hoj, hus eller annat så är det som regel en stor investering. Man kollar då noga på vad man köper och tar reda på fakta.
Nu är det så att min enskilt största utgift, och så är det för alla som arbetar och får lön, är skatten och den försvinner ner i ett svart hål som jag har noll koll på. Det är dessutom praktiskt omöjligt att ta reda på det om man heltidsarbetar.

Nu kan ju politikerna hävda att "det skulle bli dyrt med en sådan Internetsida", men jag kan garatera er medborgare att om vi alla fick se hur de handskas med våra pengar så skulle det bli sån't satans liv att de till slut hade fått skärpa sig och vi skulle få bättre samhällsservice till lägre kostnad, dvs sänkt skatt!

Folköl

Åt 25 ostron och drack en hel pomac
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
Husa 650-05
ayrton skrev:
Polisen är värdelös
Vi har enorma vårdköer

Vi har ju nästan ingen stadsskuld heller och det är ju bra. Vi ska ju leva för i morrn och hjälpa alla andra som vill ha det lika bra som oss eller helst ännu bättre. Såklart att vi ska ha det ruttet för det har ju "resten" av världen som vi ska hjälpa, det är det som är solidaritet och sossarnas paroll.

Doh, hur många länder har inte en stadsskuld som är större än våran och hur går det för dom länderna? Inte faan lika dåligt som i Sverige iaf! Det går inte att sitta på 2 stolar längre i denna världen och tro att alla är så naiva och hjälpsamma. Nej, vill Sverige ha det bra så krävs det aktiva åtgärder, aktivt handlande och mindre tramsande. Faan, klarar ju inte ens av att hålla rent runt en soppcontainer.

Jag vet inte men är det verkligen värt att ha en polis som inte klarar av att ta hand om våldtäksmän mm och allt annat förfall bara för att vi inte ska ha ngn statsskuld. Planera för framtiden? Jo visst, brottslighet och allmänt förfall brukar ju bli värre och kosta ju längre det får pågå. Är det planering inför just framtiden?

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Olof.B skrev:
2065219 Du hade inte fördragit att lägga pengarna på något annat?
Nej, man kan bara äta en tournedos om dagen ändå.

Lam-Kaka skrev:
Ja förstår ditt resonemang fjollor som du lär ju inte köra mer än <-800mil om år på hoj, o har den som prydnad, sen att vi som har lite längre att åka för att komma till något ställe ska straffas det e ta me fan skamligt.
Du saknar ett par hästar i hagen och dina tomtar har samlats uppe på loftet. Sen får du fixa hissen för den går fan i mig inte ända upp.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
sgtpepper skrev:
2066167 Nej, man kan bara äta en tournedos om dagen ändå.

Du saknar ett par hästar i hagen och dina tomtar har samlats uppe på loftet. Sen får du fixa hissen för den går fan i mig inte ända upp.

:tummenupp :hihi

SkyNard

Knugen
Gick med
14 Dec 2005
Hoj
Yamaha XV Virago 125
sgtpepper skrev:
2065193 Vad är en lärieunge för något?

Jag har råd att tanka, så jag välkomnar prisökningar. Det innebär ju att jag slipper dela vägarna med fattiga.

jag får 950 kr/mån om du nu så gärna vill ha mer skatt så kan du väll köpa lite åt mig också :)

heathrow

Lev varje dag som om det vore den sista!
Gick med
30 Aug 2005
Hoj
Suzuki SV 1000, Honda Hornet 900
Firefly skrev:
2065029 Räcker det inte med att försäkringen är hög?
Nu ska bensinpriserna höjas till nya "rekord"-priser i sommar...
:mad: :huvet :mad:
http://www.n24.se/dynamiskt/nyheter/did_12300346.asp

Vart fan ska detta sluta?

Jävla helvette dom vill ta död på hojjfolket! Tänk er en hojj preppad på rapsolja? Hur fan skulle det se ut! Jag tror iaf jag skulle tanka än om det så skulle kosta 30 kronor litern =)

För det är värt! HOJJ HOJJ HOJJ!

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
Intressant fakta:

Dröjer inte så fasligt länge innan oljan är slut ( tror det handlar om årtionden )
hur som helst, man har tekniken för att framställa diesel ur kol, ännu miljöfarligare än att framställa det ur råolja.

Landet som lobbar för den lösningen, och som så klart även sitter på världens största lager av kol (redan bruten) är...............( take a wild guess, a small hint ........"the great country in the wes...")

Blir det den nya lösningen kommer vi att få se miljöproblem som får dagens att blekna i jämförelse.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Maax skrev:
2066312 Intressant fakta:

Dröjer inte så fasligt länge innan oljan är slut ( tror det handlar om årtionden )
hur som helst, man har tekniken för att framställa diesel ur kol, ännu miljöfarligare än att framställa det ur råolja.

Landet som lobbar för den lösningen, och som så klart även sitter på världens största lager av kol (redan bruten) är...............( take a wild guess, a small hint ........"the great country in the wes...")

Blir det den nya lösningen kommer vi att få se miljöproblem som får dagens att blekna i jämförelse.
Sydafrika har varit självförsörjande på diesel i 50 år genom att SASOL utforskt och industrialiserat metoderna. Shell har också anläggningar som tillverkar syntetisk diesel. Det går åt energi att göra det, men varför miljöfarligare ?

nicce

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
hojlös
rallyfisken skrev:
2065692 dags att dumpa skit framför rosenborg då ja, nä men alvarligt, det är dags att man gör nått åt detta, av priset på bensin ligger ju typ 300% skatt per liter.
man kanske skulle ordna en seriös demonstration?
de skulle man absolut ha gjort. men man kan ju inte göra så mycket som enskild person. men nånting måste ju göras. samma gäller ju elpriserna.

Last edited:

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
När man studerar nivån på inläggen och folks förmåga att resonera och se orsak och verkan så är det rent utav skrämmande. Det verkar vara en kraftig majoritet som skapar sin världsbild endast genom att läsa kvällstidningarnas löpsedlar.

Det verkar vara mer en regel än undantag att sporthojsägare+popcornhjärna=sant.

För att citera ett svenskt band:"Youth is wasted on the young"

Dark_Messenger

Guest
Magnus-Sthlm skrev:
2066536 När man studerar nivån på inläggen och folks förmåga att resonera och se orsak och verkan så är det rent utav skrämmande. Det verkar vara en kraftig majoritet som skapar sin världsbild endast genom att läsa kvällstidningarnas löpsedlar.

Det verkar vara mer en regel än undantag att sporthojsägare+popcornhjärna=sant.

För att citera ett svenskt band:"Youth is wasted on the young"
Please enlight us!

nabbor

An old UNMO who´s fading away
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Ducati 1200S Multistrada PIKES PEAK -14, Ducati 848 STREETFIGHER -13
Beredd på påhopp, men vem bryr sig i detta vackra demokratiska land :rolleyes:
Sänk bensinskatten och tokskatta SUV:s, stora fritidsbåtar och andra törstiga saker istället som både kostar miljö och gör slut på soppan...

Mer V-twin åt folket :yoparty

Dark_Messenger

Guest
bullerobban skrev:
2066566 Beredd på påhopp, men vem bryr sig i detta vackra demokratiska land :rolleyes:
Sänk bensinskatten och tokskatta SUV:s, stora fritidsbåtar och andra törstiga saker istället som både kostar miljö och gör slut på soppan...

Mer V-twin åt folket :yoparty
WORD :fakta

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM