ayrton skrev:
2065759 Men ärligt, var stoppas alla skattekronor?
Våra vägar ser ut som dom kommer från östeuropa...
Polisen är värdelös
Vi har enorma vårdköer
Arbetslösheten verkar aldrig gå mot rätt håll
Skolan och elevernas resultat verkar bli sämre, år för år
Bostadsbrist i storstäder
Vi har knappt något försvar längre
Det är la bara några punkter, men trotts alla besparingar på dessa områden och ökade skatter så blir vi ständigt sämre på allt.
Så känns det i alla fall.
Jo, jag har länge velat ha en sida på Internet där jag i träddiagram kan gå ner på 50' när på kommunnivå och 500' på stadsnivå för att se var de gör av pengarna.
Det är enligt grundlagen inte hemligt, politikerna kan knappast hävda att de "inte vet", de kan heller inte säga att "de inte vill".
Så, varför finns det inte en sådan URL?
Om man köper en bil, hoj, hus eller annat så är det som regel en stor investering. Man kollar då noga på vad man köper och tar reda på fakta.
Nu är det så att min enskilt största utgift, och så är det för alla som arbetar och får lön, är skatten och den försvinner ner i ett svart hål som jag har noll koll på. Det är dessutom praktiskt omöjligt att ta reda på det om man heltidsarbetar.
Nu kan ju politikerna hävda att "det skulle bli dyrt med en sådan Internetsida", men jag kan garatera er medborgare att om vi alla fick se hur de handskas med våra pengar så skulle det bli sån't satans liv att de till slut hade fått skärpa sig och vi skulle få bättre samhällsservice till lägre kostnad, dvs sänkt skatt!