Jag dödade inte Bambi...

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
Rådjuren är extra aktiva i skogarna vid den här tiden på dygnet, pga att det är mitt i deras parningstid. Vet inte om du haft erfarenhet av såna här situationer tidigare, men i vilket fall som helst så vet du nu hur fort ett rådjur kan ta sig upp på vägen.

Visst är det skillnad om man håller 90 km/h eller 150 km/h.....

Skönt att det gick bra och bra skrivet :)

Vad var det för rådjur? (Bock, get, smaldjur eller kid)

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Djuret du stämde träff med var säkert samma självmordsbenägna djur jag tydligen skulle träffa igår, som tur va kom jag 5sek försent till träffen och Rådjuret hann smita ner i gräset. Detta skedde bara några få hundra meter ifrån din olycksplats om jag fattat allting rätt. Tur att du klarade dig iaf, djur av den kalibern kan inte vara roliga att träffa, speciellt inte i dom farterna....

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Hoppas det var samma päls-helvete som skrämde ner mig i diket förra året.
Där fick han äntligen så han teg! :gnissla

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Mattias skrev:
Förresten vill jag säga "tack" till alla som har hjälpt mig idag. Jag har slagit i huvet, så jag kanske glömmer nån. Tom, MrGooFy, oljekyld gsxr minns jag i alla fall. Jag har tydligen lånat ett släp av bikerbitch också. Lessen att det blev smutsigt, men du vet, det är hål i min motorcykel.

Alla glada omkringboende var väldigt trevliga också. Tacktack.

*host* Kanske nån hjälpsam trafikant som stannade och undrade hur farbror mådde och varför han inte satt på sin moped *host*

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
EBS skrev:
*host* Kanske nån hjälpsam trafikant som stannade och undrade hur farbror mådde och varför han inte satt på sin moped *host*

Du var ju där absolut sist av alla ditt fucko :fatta! Inte ens med på körningen.
Jag fick iallafall äran att köra hem liket (ja, hojen alltså, eller jag körde ju hem Mattias med, men det är hojen som är ett lik, ja ni fattar....), förmodligen för att det var 500 grader varmt ute och min bil har en trasig ac-pump :huvet Jag är iallafall glad att Mattias lever! :tummenupp

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Ajajaj. Trist att höra, du verkar dock ha klarat dig väl med tanke på omständigheterna.
Minns du att jag frågade för några dagar sedan om du hållit dig på hjulen i sommar. Jag skulle ha sagt "peppar peppar ta i trä" också.
Ha det...

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Avsluta det där eländiga gatåkat och håll dig till banan nu. Där behöver du bara se upp för Micke med spettet och Vält-Gustav...

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
jävla_typ skrev:
vafan..håller du bara 150 genom kurvorna?? inte konstigt att bambi hann upp på vägen! :3freak

Vi (Mattias) och resten har alltid hunnit förbi tidigare.... Men nu hade dom tydligen laddat och gett sig sjutton på att hinna före....

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Mille-R skrev:
Hmm, jag blev just väckt av polisen.

Huh?

Ja du Mattias. Rådjursjäveln bad ju uppenbarligen om det. NAKCSKÅT!
Skönt att du klarade dig så pass bra. Jag tycker Rapporten bör innehålla adekvat information om dina försök att vid VARJE krön få hojen att gå på bakhjulet. :D

Hoppas du inte är för stel idag.

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
OLJEKYLD GSXR skrev:
Du var ju där absolut sist av alla ditt fucko :fatta! Inte ens med på körningen.
Jag fick iallafall äran att köra hem liket (ja, hojen alltså, eller jag körde ju hem Mattias med, men det är hojen som är ett lik, ja ni fattar....), förmodligen för att det var 500 grader varmt ute och min bil har en trasig ac-pump :huvet Jag är iallafall glad att Mattias lever! :tummenupp

Om du hjälper mig att skruva på dragkroken på min lillmoppe så slipper du bli kokt nästa gång det är transportbehov :)

Det är tydligen en hel del rådjur som passerar på vägen just där i den svackan, kan vara värt att tänka på för de som kör vägen över Svinninge.
Det är inte alltid man kan räkna med att det går så bra som för Mattias.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Ajajaja Mattias, inte hålla på och köra på Rådjur.
Skönt att det gick bra med dig iaf :tummenupp
Hur känns det idag då, brukar alltid vara lite värre dagen efter när likstelheten har infunnit sig :)

Dea

En potatis
Gick med
20 May 2003
Hoj
R1
Klippte själv ett rådjur förra året. Man hinner bara bli jävligt förvånad och sen smäller det. Skönt att du är ok i alla fall. Lite tur måste man ha också.

Vad hade du för skyddsutrustning? Alltid intressant att veta vad som funkar UA.

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Dea skrev:
Klippte själv ett rådjur förra året. Man hinner bara bli jävligt förvånad och sen smäller det. Skönt att du är ok i alla fall. Lite tur måste man ha också.

Vad hade du för skyddsutrustning? Alltid intressant att veta vad som funkar UA.

second that.
Lista vad du hade på dig...bra att veta inför kommande köp.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Hjälm: Arai RX7 Corsair (7500:)
Skinnställ: Arlen Ness (top-of-the-line racingstället från 2003, vetefan vad modellen heter) (10995:)
Stövlar: Dainese Age-In (2795:)
Handskar: Dainese T-Age (2495:)
Ryggskydd: Dainese BAP[siffra in här] (~1500:)

Hittade en bild på en samling vurpfuckon. Benkar har plåtat.

Bifogat

• vurpfuckon.jpg
    vurpfuckon.jpg
    96.6 KB · Visningar: 424

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
Tur att du klarade dig Mattias. Rådjurskrock är nog det enda som känns som en helt slumpmässig risk när man kör hoj. Tre av mina mc-bekanta har smällt de senaste två säsongerna (en på just Svinningevägen) med rådjur. Inga allvarliga personskador men skrotade hojar. :brinnerup

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
när jag ringde Mattias för att gnälla över att min (mammas) bil är paj, och han sa att han kraschat med bambi blev jag så orolig för att han var död. :brinnerup min logik är inte den bästa. han är hel och fin men lite chockad och vi ska ta en lugn terapi-tur på min hela motorykel snart.

vi har två cbrer till salu, förresten.

ouaaaaahhhh. Mattias upptäckte precis att bambi har käkat upp samtliga blommor på min rosa pelargon som står nedanför vardagsrumsfönstret. JÄVLA BAMBI!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Nu har jag varit ute och kört igen. Inga problem förutom att vad jag än ska göra så gör det ont. Åsså blev jag trött fort. Så har jag konstigt nog en ny noja för saker som kommer emot mig fort. Jag ryggade för insekter och grejer. Mesigt.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Mattias skrev:
Nu har jag varit ute och kört igen. Inga problem förutom att vad jag än ska göra så gör det ont. Åsså blev jag trött fort. Så har jag konstigt nog en ny noja för saker som kommer emot mig fort. Jag ryggade för insekter och grejer. Mesigt.

Har du varit hos läkare och undersökt dig då? :7peta

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...