Jag dödade inte Bambi...

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
Hörde igår att du hade smällt med ett rådjur. Phuuu!
Blev lite svettig där o trodde de gått illa.

Skönt att du är ok MEN gå till Dr!!!

Skönt att du har ssk Anja nu.

Tat lungt!
RocketQ.

303

Twin Wanker
Gick med
22 May 2003
Hoj
748R -02
RoLLER skrev:
Prexist det jag menade.... 99,99% av alla här på SH skulle ha bromsat med varenda hantag & pedal dom kunde hittat + lite till i den situationen.

Tror du på det själv att man hinner tänka ut det där i de farterna? Nog för att Mattias kan köra men nu handlar det om reaktionshastighet och där ligger du på MINST 1sek.

100km/t = 28m/s
150km/t = 42m/s
200km/t = 55m/s

Skönt att det nu gick bra för Mattias med tanke på omständigheterna :tummenupp

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
Mattias skrev:
Nu har jag varit ute och kört igen. Inga problem förutom att vad jag än ska göra så gör det ont. Åsså blev jag trött fort. Så har jag konstigt nog en ny noja för saker som kommer emot mig fort. Jag ryggade för insekter och grejer. Mesigt.

Som nån nämnde så borde ru gå till läkare bara för att få det på papper... blire nå skit längre fram så fåru zip ersättning om det inte finns dokumenterat att du klotat och undersökts.

Häng med mig till HS i morgon, ska in på den sjutielfte kollen på mitt ben sen jag blev mosad av en 125:a på slingerbulten... så nu har man frikort på öppenvården till nästa sommar.. :tummenupp gips i 3 veckor till..

sen en annan sak.. har juh en del rutin nu mer gällande klot å de... för ett år sen lowsajda jag pga. grus på boge.. landa på rygg å dunka i skallen rätt hårt... kände inte mer än att jag hade ont i huvvet precis som du säger att du har. Åkte vidare hela dan dock... på kvällen drog jag in på KS å kollade upp knoppen. De magnetröntga skallen och upptäckte att skålen, dvs den del av kraniet som ögat ligger i hade spruckit. Det känns inte någe speciellt alls, men ganska scary att få reda på. sååå
kontenta: dra å kolla skallen! =) :D

Elaka du.. stackars bambi...

:D

RAVESMURF

Var är min bensindunk?
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
En norsk DBS med reflexer och dynamo
du e störd mattias, sluta mörda stackars oskyldiga rådjur...det är faktiskt sadistiskt

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
KaZ skrev:
Häng med mig till HS i morgon, ska in på den sjutielfte kollen på mitt ben sen jag blev mosad av en 125:a på slingerbulten... så nu har man frikort på öppenvården till nästa sommar.. :tummenupp gips i 3 veckor till..

Åhå? Vad har man nu missat? Blivit påkörd?

gamle svarten

Avliden medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
GIXXER 750 -00 såld och en risig sp1:A_00 STULEN
vart riktigt iskall när ja fick höra vad som hänt! missuppfattade lite vad som hänt ,jag trodde att vi hade passerat dig när du hade smällt,men så va det ju inte....puuuh...

skönt att det gick så bra med dig,synd på hojjen,fast du kan väl låna lite delar av Anja va? :D

och som dom andra säger.......åk till gynekologen och undersök dej!

// svarten

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
303 skrev:
Tror du på det själv att man hinner tänka ut det där i de farterna? Nog för att Mattias kan köra men nu handlar det om reaktionshastighet och där ligger du på MINST 1sek.
100km/t = 28m/s
150km/t = 42m/s
200km/t = 55m/s

Jo eftersom jag pratade med Mattias så vet jag det.

En normalt funtad människa utan någon som helst träning reagerar på dryga 2 tiondelar av en sekund. dvs. i runda slängar 0,25 sekunder.

Är din reaktionstid MINST 1 sekund förexten så rekomenderar jag varmt att du återlämnar ditt körkort till myndighterna och lägger in dig själv på ett ålderdomshem.

Som en fotnot kan jag berätta att man hinner tänka väääääääääääääääääldigt mycket i en paniksituation. Hela liv kan passera förbi i revy.

Men som sagt..... in på hemmet med dig!

303

Twin Wanker
Gick med
22 May 2003
Hoj
748R -02
RoLLER skrev:
En normalt funtad människa utan någon som helst träning reagerar på dryga 2 tiondelar av en sekund. dvs. i runda slängar 0,25 sekunder.

Ja, om man VET att det ska hända något så är man så snabb.. du och Mattias kanske är synska? Det verkar helt klart som ni två passar in i "Ripleys beleive it or not!" då ni är supermänniskor. :Bugar

Sätter mig på vårdhemmet istället... :fyllisar

Last edited:

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Krya på dig snubbe :näsblod :tummenupp

Förresten, du skrev aldrig hur det gick med mjukisdjuret på hojen? (dvs det djur som redan satt på mc´n)

Bifogat

• bambi.jpg
    bambi.jpg
    112.8 KB · Visningar: 30

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Hmm.. Rådjur ska man äta inte köra på! :fatta!

Förövrigt tycker jag att du skall gå till farbror doktorn ifall du får ont i nacken om nått år så kan du se dig i stjärnorna efter någon hjälp från försäkringsbolaget utan att olyckan är dokumenterad :mattias

Krya på dig!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Motorcyklar är mjuka, rådjur är hårda. Bambi har dödat mina gaffelben! Jag behöver nya NUU!!! Känner du någon som har en CBR som han/hon inte använder så köper jag gärna gaffeln och lite kåpdelar.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Mattias skrev:
Motorcyklar är mjuka, rådjur är hårda. Bambi har dödat mina gaffelben! Jag behöver nya NUU!!! Känner du någon som har en CBR som han/hon inte använder så köper jag gärna gaffeln och lite kåpdelar.

Kan du inte bara ta Anjas hoj?

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
Mattias skrev:
Sammanfattning
Olyckan orsakades av olyckliga omständigheter. En rådjurskollision i laglig hastighet hade sannolikt haft en likartad utgång.

Naturligtvis INTE :kocko :kocko

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
toca1 skrev:
Naturligtvis INTE :kocko :kocko

Hade han kört i laglig hastighet hade han förmodligen suttit och slappnat av, du vet med ena handen på knäet.
Då tar det sketalång tid innan man börjar bromsa.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM