Jag dödade inte Bambi...

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
McB skrev:
Har du varit hos läkare och undersökt dig då? :7peta

Tänk att exakt samma sak sade jag. Fast frågan är om det kan bli värre än det är? (Hör av dig om du vill att jag ska blåsa, Mattias...)

Det värsta av allt med olyckan var förresten att han fick en rimlig ursäkt att utebli från kvällspicknicken. :gnissla

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Fast vad ska jag göra hos doktorn? Jag har inte livshotande ont nånstans. Huvet värker, men nåt ska jag ju ha det till också. Det går nog över.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Macho Woman skrev:
Tänk att exakt samma sak sade jag. Fast frågan är om det kan bli värre än det är? (Hör av dig om du vill att jag ska blåsa, Mattias...)

Passa på nu Mattias, här har du ett erbjudande om ett blåsjobb. :tomten

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
Mattias skrev:
Fast vad ska jag göra hos doktorn? Jag har inte livshotande ont nånstans. Huvet värker, men nåt ska jag ju ha det till också. Det går nog över.

Jag rekomenderar att du går till en läkare bara för att ha det gjort, man vet aldrig, skador kan visa sig långt senare. Gå o gör en undersökning så har du det på papper ifall försäkringsbolaget skulle bråka senare...

kul o höra att du mår bra förresten! Krya på dig.

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
Bra att du klarade dig!
..& bra rapport

Hade inbillat mig att krock med rådjur i +100 = :död pilot.
Finns ju en ***** massa råddiga djur här, ser nått springa över vägen närpå varje gång jag ska hem (ute i skogen) på kvällen. Borde börja jaga, som farsan vill att man ska.. :machinegu finns ett antal skyttetorn på omkringliggande åkrar :tummenupp (svammel svammel)

P.S GÅ TILL LÄKARE !

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Tur i oturen iaf. Bra du är hel iaf, hemförsäkringen tar ju hand om dina skyddskläder.
Fort på gatan blir ofta sådär, saker man inte direkt råder över :(

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Skönt att höra att du mår förhållandevis bra. Håller nog med ovanstående att du ska gå till läkaren :7peta

Kram på dig vännen :krama

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Mattias skrev:

Det är standard att ligga på observation ett dygn om man varit medvetslös, eller åtminstone kollas upp av läkare. Chansa inte!

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
stavgren skrev:
Några tips kanske?

Gôtt att det gick bra med dig!

Nu gav ju markägaren bort djuret till jägaren som sköt det, så det är nog redan styckat och klart om det nu fanns tillräckligt att stycka av.
Bambi var betydligt mer trasig än Mattias, det kanske hade varit läge med skinnställ och hjälm där också.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Ninjaboy skrev:
Det är standard att ligga på observation ett dygn om man varit medvetslös, eller åtminstone kollas upp av läkare. Chansa inte!

det är ingen fara med Mattias. han är öm och så, men det är ju inte konstigt. inget brutet, allt fungerar, inga blåmärken. han har inte spytt och inte ens varit illamående. och jag har haft honom under observation.

/ssk-stud anja

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nu har du kört för sakta igen. Kör fortare, så hinner inte djuren hoppa ut på vägen.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
:skrämd men fan Mattias... gå sta o bli medvetslös på det där viset.

Skönt att höra att du är vid förhållandesvis god vigör...jag utgår från att du inte blir ödmjuk bara för det här. ;)

Kram på dig :krama

//Madelene

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
anja skrev:
det är ingen fara med Mattias. han är öm och så, men det är ju inte konstigt. inget brutet, allt fungerar, inga blåmärken. han har inte spytt och inte ens varit illamående. och jag har haft honom under observation.

/ssk-stud anja

Ok, då är den vårdmässiga biten omhändertagen rent praktiskt men skulle han få men av detta senare, t ex rygg eller nackbesvär, så kan han glömma ersättning om han inte kollat det officiellt vid olyckstillfället. Bara ett råd från en som varit med om samma sak, fast det var inte ett gulligt djur utan en ful rysk bil.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Åk till sjukan nu, gubbe. De kan kolla blodtryck och prostata när du ändå är där.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM