Jag (Du) Klarade uppkörningen/teorin

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Snabb
The Editor skrev:
Lycka till! går säkert fint :tummenupp

Tackar, de gick skitfint.. :D 53p :) Sen har jag inte betalat de där heller :p de ska man väll betala innan annars får man inte skriva eller hur? så risken finns att jag slipper betala för uppskrivningen :) Än så länge har de bara kostat 200 för k.k.boken då.. :p
 

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 640 sm
Finns det någon som kört upp med en stor hoj, som tex. en Aprilia rs 125? Jag har ju även den äldre modellen, som är ännu större...
Testade o mekka ihop krypkörningen med egna koner, känns helt omöjligt o köra den med RSen :S , försökte flera gånger, extreeemt svårt..! :O trodde jag aldrig, får nog bli att man lånar en MC av ngn körskola eller en polares SM kanske.. :p
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
mp_87 skrev:
Finns det någon som kört upp med en stor hoj, som tex. en Aprilia rs 125? Jag har ju även den äldre modellen, som är ännu större...
Testade o mekka ihop krypkörningen med egna koner, känns helt omöjligt o köra den med RSen :S , försökte flera gånger, extreeemt svårt..! :O trodde jag aldrig, får nog bli att man lånar en MC av ngn körskola eller en polares SM kanske.. :p

Körde upp med min tzr.. Mycket svårare än DTR´en jag provade, men de är bara öva
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
mp_87 skrev:
Finns det någon som kört upp med en stor hoj, som tex. en Aprilia rs 125? Jag har ju även den äldre modellen, som är ännu större...
Testade o mekka ihop krypkörningen med egna koner, känns helt omöjligt o köra den med RSen :S , försökte flera gånger, extreeemt svårt..! :O trodde jag aldrig, får nog bli att man lånar en MC av ngn körskola eller en polares SM kanske.. :p
Om du kan, låna en offroad/sm, mycket lättare att kontrollera i lågfartsmomenten.
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
KalleNorton skrev:
Om du kan, låna en offroad/sm, mycket lättare att kontrollera i lågfartsmomenten.

Jag har en SM :hihi

Med min kan jag ha styret mot styrstoppet och krypköra i ringar, kom till 30 sen vurpade jag nästan för jag blev så jäkla yr.. Men man måste ju träna sig till uppkörningen :rolleyes:
 

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
r6-02
mp_87 skrev:
Finns det någon som kört upp med en stor hoj, som tex. en Aprilia rs 125? Jag har ju även den äldre modellen, som är ännu större...
Testade o mekka ihop krypkörningen med egna koner, känns helt omöjligt o köra den med RSen :S , försökte flera gånger, extreeemt svårt..! :O trodde jag aldrig, får nog bli att man lånar en MC av ngn körskola eller en polares SM kanske.. :p

körde upp nsren hade hellre kört upp med en gammal cb 125 men ingenting är omöjligt
 

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
r6-02
philsson skrev:
Klarade A begränsad idag..!!.. :banana


grattis, men jag har en fråga behöver man söka nytt körkortstillstånd när man kör upp för A-begränsad? på mitt tillstånd står det A1B känns lite onödigt att skicka in ett till papper för 3:e gången
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Ogre skrev:
grattis, men jag har en fråga behöver man söka nytt körkortstillstånd när man kör upp för A-begränsad? på mitt tillstånd står det A1B känns lite onödigt att skicka in ett till papper för 3:e gången
när jag sökte tillstånd första ggn så sökte jag för A1, A samt B så jag behövde inte söka nytt..
Tack alla grabs.. känns skitgött!.. nu ska bara ventilerna ställas in så man får lite mer power i hojen.. (ställde aldrig in vid senaste montering).. :tungan
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Padde skrev:
philsson grattis grattis!

Film på din RGV? :tummenupp :tummenupp
om jag ändå hade en kamera så.. den går för övrigt inte så bra nu sen jag pillat med ventilerna.. De kan ju vara bra om dom öppnar också.. :rolleyes: så änsålänge får jag nöja mig med typ 30hk.. :(... ska titta på det imorn.. kul när hojen toppar 160!. ingen mening med uppkörningen.. :hihi
 

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 640 sm
Att ta körkort är nog de värsta som finns.. Andra gången jag kuggade idag, första gången fick jag 51 rätt.. 1 poäng ifrån, nu andra gången, 4 veckor senare fick jag bara 43 :p..
Det här suger verkligen, men sämst är ändå att det tar sån jävla tid mellan bokningarna, liksom varför kan man inte bara göra om provet en gång till direkt efter, om man nu kuggar? :S
Äckel-VV .... Är trött på att övningsköra... vill ju slänga av blinkerserna, modda bort bögläppen, slänga in en mini-skylt och gasa som fan :mad:
 

Bjellan88

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Huddinge
Hoj
Honda Crf 450
Extreem_ skrev:
Klarade teorin idag, wihoo! :fyllisar
Skrev 54 av 65, dvs 83% rätt. Skrev 50 förut så nu är man glad! :) Fixade uppkörningstid nyss, den 15 Juli 08:30 här i Västerås.. Spännande! Första tiden efter den jag tog var sen i augusti... :död Så nu gäller det, kuggar jag då är det nästan kört... (Kört... Hehe.. :D )

Trevlig sommar! :banana
/mvh Johan

Körde också upp i västerås.. de var en skön slinga o schysst lärare :) Hur gick det föresten?
/Niklas
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
mp_87 skrev:
Att ta körkort är nog de värsta som finns.. Andra gången jag kuggade idag, första gången fick jag 51 rätt.. 1 poäng ifrån, nu andra gången, 4 veckor senare fick jag bara 43 :p..
Det här suger verkligen, men sämst är ändå att det tar sån jävla tid mellan bokningarna, liksom varför kan man inte bara göra om provet en gång till direkt efter, om man nu kuggar? :S
Äckel-VV .... Är trött på att övningsköra... vill ju slänga av blinkerserna, modda bort bögläppen, slänga in en mini-skylt och gasa som fan :mad:

du kan ju skriva på annan ort så får man tid mycket fortare om man har tur, jag missade i karlstad åkte till örebro fick tid 2 månader tidigare än i karlstad:)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top