Jag (Du) Klarade uppkörningen/teorin

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
Klarade min livs första uppkörning idag ;D wiiiiie :banana

Pga av en väldigt snäll instruktör måste ja säga :Bugar
 

rosena

speedskiiare
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
diverse
Jokke_ skrev:
Klarade min livs första uppkörning idag ;D wiiiiie :banana

Pga av en väldigt snäll instruktör måste ja säga :Bugar

Grattis !!!, du vill inte sticka ut och köra någe ? :tummenupp
Nån dag :D skriv till mig eller adda msn :tungan
 

DeinneMan

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Ort
enköping
Hoj
suzuki rgf
ja klara de!

ja klara uppkörningen ja!! på första försöket också! aldrig varit så nervös i mitt liv tror ja som dom timmarna med restvarande uppkörningselever utanför burger king i västerrås! :)
 

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
DeinneMan skrev:
ja klara uppkörningen ja!! på första försöket också! aldrig varit så nervös i mitt liv tror ja som dom timmarna med restvarande uppkörningselever utanför burger king i västerrås! :)


Hehe härligt! ;D Grattis! :tummenupp du var då inte ensam om att vara nervös!.. fyfan vilken lättnad när man fick höra att körningen var godkänd. Aldrig varit så nervös under så lång tid.. hyffsat sliten man vart dagen efter :rolleyes:
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
philsson skrev:
jag har ju inte kortet än så jag kan inte lova nåt datum.. :4skrika men slutet på lovet har jag kort.. fyller ju inte förens 17e juli. :huvet om jag inte får låna någons 125cc såklart.. :rolleyes: kanske någon med mellankort utan hoj kan förbarma sig över RGVn.. *suck

fan ja fyller inte år förens den 20 juli....

annars e ja fet på att åka till öland! men de skulle bli i agusti för min del.. :huvet
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Måste bara skriva av mig lite :lol

Det har gått lite sisådär med uppkörningen, missade en körlektion för 2veckor sedan men körskoleläraren tyckte nog lite synd om mig så han har fixat 2st rätt täta körlektioner nu.

Det jobbiga är att han inte har fixat uppkörningstid.
På han verkar det som att när han är nöjd med mig så fixar han en tid..
Kan jag skita i honom och boka tid själv?

Hur fungerar det med uppkörningen egentligen?
Jag beställer en tid hos VV, får plats mm.
Jag tar med min hoj och åker dit och bara kör upp helt enkelt?
Tror ni att dom blir griniga pga av att min hoj inte är strypt?
Den låter inte farligt mycket eller så..
Kör man först konbana och allt det och sen en sväng i staden med en hoj bakom sig?

För övrigt så övningskör jag på en ostrypt hoj, det är lite smaskens :hihi
En TZR av äldre modell, den utan kåpa fram, enbart en strålkastare..

Jag känner inte att jag lär mig sådär jättemycket längre, jag åker mest dit och kör en sväng med honom..

Jag ska iallfall köra konbanan och lite annan skit på onsdag!
Har kört en hel del i stad nu, enkelriktat och sånt trams :rolleyes:
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Svanen skrev:
Måste bara skriva av mig lite :lol

Det jobbiga är att han inte har fixat uppkörningstid.
På han verkar det som att när han är nöjd med mig så fixar han en tid..
Kan jag skita i honom och boka tid själv?

Hur fungerar det med uppkörningen egentligen?
Jag beställer en tid hos VV, får plats mm.
Jag tar med min hoj och åker dit och bara kör upp helt enkelt?
Tror ni att dom blir griniga pga av att min hoj inte är strypt?
Den låter inte farligt mycket eller så..
Kör man först konbana och allt det och sen en sväng i staden med en hoj bakom sig?

Ja, du kan skita i honom och boka tid själv. Återbud, återbud, återbud.
Man kommer dit i tid, sätter sig en stund och väntar på att de ska dricka upp sitt kaffe. Sen hälsar man så trevligt som möjligt och går igenom id-kontroll, hur provet är utformat och lite sånt. Griniga över att hojen är ostrypt tror jag inte de blir, han jag hade hånade mig nästan när han sa att ifall han kör om så ska jag försöka köra om honom. :3freak
Han bedömer efter att du kört manöverdelen ifall du är "värd" att åka ut i trafik med. Ifall du får det så dricker han en kopp kaffe till och ber dig vänta en stund. Efter det får du öronsnäcka att stoppa i örat, och sen bär det av ut i trafiken och resten har du nog läst dig till...

edit: Och glöm inte att betala in avgiften, jag betalade till postbilen på gatan på väg till uppkörningen. :D
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Tjet skrev:
Ja, du kan skita i honom och boka tid själv. Återbud, återbud, återbud.
Man kommer dit i tid, sätter sig en stund och väntar på att de ska dricka upp sitt kaffe. Sen hälsar man så trevligt som möjligt och går igenom id-kontroll, hur provet är utformat och lite sånt. Griniga över att hojen är ostrypt tror jag inte de blir, han jag hade hånade mig nästan när han sa att ifall han kör om så ska jag försöka köra om honom. :3freak
Han bedömer efter att du kört manöverdelen ifall du är "värd" att åka ut i trafik med. Ifall du får det så dricker han en kopp kaffe till och ber dig vänta en stund. Efter det får du öronsnäcka att stoppa i örat, och sen bär det av ut i trafiken och resten har du nog läst dig till...

edit: Och glöm inte att betala in avgiften, jag betalade till postbilen på gatan på väg till uppkörningen. :D


Okej, jag fattar :hihi

Vart ringer man (nummret)?

Jag gör nog så att jag kör på onsdag, sen säger jag till honom att jag ska beställa uppkörningstid och kollar om han ballar ur eller blir förbannad!

Hur mycket kostar en uppkörning?
:)
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Svanen skrev:
Okej, jag fattar :hihi

Vart ringer man (nummret)?

Jag gör nog så att jag kör på onsdag, sen säger jag till honom att jag ska beställa uppkörningstid och kollar om han ballar ur eller blir förbannad!

Hur mycket kostar en uppkörning?
:)

http://www.vv.se/templates/page3____1666.aspx

840kr kostade den förra året. Inte så mycket om man sätter det i relation till vad lektioner kostar...
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Tjet skrev:
http://www.vv.se/templates/page3____1666.aspx

840kr kostade den förra året. Inte så mycket om man sätter det i relation till vad lektioner kostar...

Kostar den 840kr så är det 40kr mer än vad en lektion kostar för mig, men då kostar bussen 40kr in och 40kr hem :tungan
Jag beställer en tid på onsdag och tar uppkörningen som en lektion, och sen blir jag skitglad om jag skulle klara det :yoparty
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Så killar nu har man A begränsad!!! kommer lämna 125-forumet nu för inköp av 600 :yoparty


HA DET FINT!!!!!!!!
 

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Ort
Trosa
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Svanen skrev:
Kostar den 840kr så är det 40kr mer än vad en lektion kostar för mig, men då kostar bussen 40kr in och 40kr hem :tungan
Jag beställer en tid på onsdag och tar uppkörningen som en lektion, och sen blir jag skitglad om jag skulle klara det :yoparty
Jag betalar 350 kr för en lektion, hur kan det vara så dyrt för dig?
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Alex.J skrev:
Så killar nu har man A begränsad!!! kommer lämna 125-forumet nu för inköp av 600 :yoparty


HA DET FINT!!!!!!!!

GRATTIS! :yoparty :yoparty :yoparty

Jag klarade också ett körkort idag, B. Förlåt mig för mina synder grabbar. :(
 

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
ja nu var det ett tag sedan jag klarade min Teori iallafall, har redan lyckats missa en uppkörning och det är riktigt svårt att få tid så här års. men har lyckats fått en andra uppkörningstid den 27:e. Tack å hej tills dess
 

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
YoMatic skrev:
ja nu var det ett tag sedan jag klarade min Teori iallafall, har redan lyckats missa en uppkörning och det är riktigt svårt att få tid så här års. men har lyckats fått en andra uppkörningstid den 27:e. Tack å hej tills dess


Ja Lycka till då! :tummenupp Skaffa mc kort är nog det bästa jag gjort :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top