Jokke_ skrev:Klarade min livs första uppkörning idag ;D wiiiiie
Pga av en väldigt snäll instruktör måste ja säga
rosena skrev:Grattis !!!, du vill inte sticka ut och köra någe ?
Nån dag skriv till mig eller adda msn
DeinneMan skrev:ja klara uppkörningen ja!! på första försöket också! aldrig varit så nervös i mitt liv tror ja som dom timmarna med restvarande uppkörningselever utanför burger king i västerrås!
philsson skrev:jag har ju inte kortet än så jag kan inte lova nåt datum.. men slutet på lovet har jag kort.. fyller ju inte förens 17e juli. om jag inte får låna någons 125cc såklart.. kanske någon med mellankort utan hoj kan förbarma sig över RGVn.. *suck
Svanen skrev:Måste bara skriva av mig lite
Det jobbiga är att han inte har fixat uppkörningstid.
På han verkar det som att när han är nöjd med mig så fixar han en tid..
Kan jag skita i honom och boka tid själv?
Hur fungerar det med uppkörningen egentligen?
Jag beställer en tid hos VV, får plats mm.
Jag tar med min hoj och åker dit och bara kör upp helt enkelt?
Tror ni att dom blir griniga pga av att min hoj inte är strypt?
Den låter inte farligt mycket eller så..
Kör man först konbana och allt det och sen en sväng i staden med en hoj bakom sig?
Tjet skrev:Ja, du kan skita i honom och boka tid själv. Återbud, återbud, återbud.
Man kommer dit i tid, sätter sig en stund och väntar på att de ska dricka upp sitt kaffe. Sen hälsar man så trevligt som möjligt och går igenom id-kontroll, hur provet är utformat och lite sånt. Griniga över att hojen är ostrypt tror jag inte de blir, han jag hade hånade mig nästan när han sa att ifall han kör om så ska jag försöka köra om honom.
Han bedömer efter att du kört manöverdelen ifall du är "värd" att åka ut i trafik med. Ifall du får det så dricker han en kopp kaffe till och ber dig vänta en stund. Efter det får du öronsnäcka att stoppa i örat, och sen bär det av ut i trafiken och resten har du nog läst dig till...
edit: Och glöm inte att betala in avgiften, jag betalade till postbilen på gatan på väg till uppkörningen.
Svanen skrev:Okej, jag fattar
Vart ringer man (nummret)?
Jag gör nog så att jag kör på onsdag, sen säger jag till honom att jag ska beställa uppkörningstid och kollar om han ballar ur eller blir förbannad!
Hur mycket kostar en uppkörning?
Tjet skrev:http://www.vv.se/templates/page3____1666.aspx
840kr kostade den förra året. Inte så mycket om man sätter det i relation till vad lektioner kostar...
Alex.J skrev:Så killar nu har man A begränsad!!! kommer lämna 125-forumet nu för inköp av 600
HA DET FINT!!!!!!!!
Jag betalar 350 kr för en lektion, hur kan det vara så dyrt för dig?Svanen skrev:Kostar den 840kr så är det 40kr mer än vad en lektion kostar för mig, men då kostar bussen 40kr in och 40kr hem
Jag beställer en tid på onsdag och tar uppkörningen som en lektion, och sen blir jag skitglad om jag skulle klara det
Alex.J skrev:Så killar nu har man A begränsad!!! kommer lämna 125-forumet nu för inköp av 600
HA DET FINT!!!!!!!!
sismo skrev:Jag betalar 350 kr för en lektion, hur kan det vara så dyrt för dig?
Tjet skrev:GRATTIS!
Jag klarade också ett körkort idag, B. Förlåt mig för mina synder grabbar.
Alex.J skrev:Tog med B för ca 2 mån sedan. Härligt att ha dom man vill ha!!!!
YoMatic skrev:ja nu var det ett tag sedan jag klarade min Teori iallafall, har redan lyckats missa en uppkörning och det är riktigt svårt att få tid så här års. men har lyckats fått en andra uppkörningstid den 27:e. Tack å hej tills dess
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|