Jag (Du) Klarade uppkörningen/teorin

rosena

speedskiiare
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
diverse
Bramstedt skrev:
JAAA!

Klarade uppkörningen idag. På första :)
Fick den "svåra" lågfartsdelan och den "enkla" högfartsdelen.
Inga problem alls. :lol

Men det va ju en liten grej som han sa.. Jag kollade för mycket!!! Över axlarna när jag bytte fil! Men ffs, bara för att man va privatist så var han tvungen att hacka på något :mad: Men men, köra som fan hela dagen imorgon!
Lycka till alla utan kort :hihi

Nån som vet vad för grejer som är bra att tänka på vid uppkörning, finns små grejer som avgör mkt har jag hört !! tacksam för svar
,,, har körning 11 juni :p

Bramstedt

GT-R Owner
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
Nissan Skyline R32 GT-R V-Spec
philsson skrev:
Gött mannen.. fin hoj dessutom .. :tummenupp vi får ut och bränna nån dag.. ska bara få mitt kort också.. :rolleyes:

Tack tack!
Självklart kan vi ut å bränna lite :tungan
Lycka till med kortet!

Bramstedt

GT-R Owner
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
rosena skrev:
Nån som vet vad för grejer som är bra att tänka på vid uppkörning, finns små grejer som avgör mkt har jag hört !! tacksam för svar
,,, har körning 11 juni :p

Till lågfartsdelen: Håll blicken långt fram å sitt stabilt.. Jag parerade mina "vingel" genom att spänna benen och luta mig lite.
Högfartsdelen: Inga problem.. bromsa i god tid innan vändningen bara.
Bromsprovet: Nyp mer och mer med frambromsen.. bara låt foten vila på forbromsen, blicken upp och långt fram så e allt lungt. :yoparty

Stadskörningen: Kolla allt! :tungan Hela tiden två fingar på bromsen när du kör inne i samhällen.. Rulla skitsakta över järnvägar.. Vrid på huvudet när du kollar backspeglarna..

Lycka till :tummenupp

rosena

speedskiiare
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
diverse
Bramstedt skrev:
Till lågfartsdelen: Håll blicken långt fram å sitt stabilt.. Jag parerade mina "vingel" genom att spänna benen och luta mig lite.
Bromsprovet: Nyp mer och mer med frambromsen.. bara låt foten vila på forbromsen, blicken upp och långt fram så e allt lungt. :yoparty

Stadskörningen: Kolla allt! :tungan Hela tiden två fingar på bromsen när du kör inne i samhällen.. Rulla skitsakta över järnvägar.. Vrid på huvudet när du kollar backspeglarna..

aa fan ska göra allt för att klara =) annárs försvinner ju hela sommaren :huvet , om man inte får någon återbudstid =(

,, nån mer som har några bra tips, är den enkelriktade körningen petig =P :)

rosena

speedskiiare
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
diverse
Bramstedt skrev:

föressten, blir man underkänd på en gång om man råkar sätta ner foten i lågfarts testet ;D :banana

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Bramstedt skrev:
Tack tack!
Självklart kan vi ut å bränna lite :tungan
Lycka till med kortet!
Jo de måste vi verkligen göra.. så får storebroren till din hoj vara med och leka lite.. ;)
rosena skrev:
föressten, blir man underkänd på en gång om man råkar sätta ner foten i lågfarts testet ;D :banana
Du får ett försök till på dig.

_mini_

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Hoj
2015 Kawasaki ER6F
rosena skrev:
nej det stämmer inte! det beror på vilket humör besitkningsmanen är och hur du gör resten av banan.. vet en som fick motorstop och satte ner båda fötterna och klarade sig ändå!

Bramstedt

GT-R Owner
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
rosena skrev:

Nej, Du ska få 2st chanser.. Är han/hon snäll kanske du får 3.
Men gör du det du ska så behövs bara en chans.. det är inte så svårt. Nervositeten släpper när du är där. Jag kunde inte sova alls knappt kvällen innan. :gnissla Låg i sängen och skakade av rädsla för att kugga. :kocko

Men allt sånt släpper som sagt :hihi

Bramstedt

GT-R Owner
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
philsson skrev:
Jo de måste vi verkligen göra.. så får storebroren till din hoj vara med och leka lite.. ;)

Japp, klart vi ska det. Om du ska till Kalmar / Öland i sommar så lär du se mig. Kör inte så lungt om man säger så. :yoparty Och sen e man ju ute typ hela tiden :tungan

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Bramstedt skrev:
Japp, klart vi ska det. Om du ska till Kalmar / Öland i sommar så lär du se mig. Kör inte så lungt om man säger så. :yoparty Och sen e man ju ute typ hela tiden :tungan
du kör inte så lungt?.. :rolleyes: ska vi se om du hänger på mig då.. :tungan
Kalmar säger du.. fint fint.. jag ska till öland i sommar så det är lika bra att plocka på sig ett gäng.. inget datum bestämt än tyvär..

_mini_

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Hoj
2015 Kawasaki ER6F
philsson skrev:
du kör inte så lungt?.. :rolleyes: ska vi se om du hänger på mig då.. :tungan
Kalmar säger du.. fint fint.. jag ska till öland i sommar så det är lika bra att plocka på sig ett gäng.. inget datum bestämt än tyvär..
Kan vi inte bestämma ett datum som alla kan åka över till öland å ha lite kul? :fyllisar dra ihop ett gäng? vore skit kul. :confused:

zippo

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
ingen för tillfället
så har man fått körkort idag då! :) va mycke lättare än ja trott...
de som va lite jobbit va att ja fick sitta o vänta i typ 4 timmar innan de va min tur att köra ut i trfiken... men när det väl kom så gick de gör bra! :banana

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
_mini_ skrev:
Kan vi inte bestämma ett datum som alla kan åka över till öland å ha lite kul? :fyllisar dra ihop ett gäng? vore skit kul. :confused:
jag har ju inte kortet än så jag kan inte lova nåt datum.. :4skrika men slutet på lovet har jag kort.. fyller ju inte förens 17e juli. :huvet om jag inte får låna någons 125cc såklart.. :rolleyes: kanske någon med mellankort utan hoj kan förbarma sig över RGVn.. *suck

Bramstedt

GT-R Owner
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
philsson skrev:
jag har ju inte kortet än så jag kan inte lova nåt datum.. :4skrika men slutet på lovet har jag kort.. fyller ju inte förens 17e juli. :huvet om jag inte får låna någons 125cc såklart.. :rolleyes: kanske någon med mellankort utan hoj kan förbarma sig över RGVn.. *suck

Jag e på å köra en sväng på Öland i sommar.. Mini och jag kan nog fixa iaf 10-15st 125:eek:r som vill haka på tills dess.
Hoppas flera vill joina oss :tungan

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Bramstedt skrev:
Jag e på å köra en sväng på Öland i sommar.. Mini och jag kan nog fixa iaf 10-15st 125:eek:r som vill haka på tills dess.
Hoppas flera vill joina oss :tungan
haha ¨så många! :banana menar du alvar eller bara är du ironisk.. låter som skitmånga.. sen m åste ju alla kunna samtidigt också.. jag ställer närsomhälst efer uppkörningn bara jag kan planera i tid så.. i tid är typ 1 dag innan.. :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln