Jag (Du) Klarade uppkörningen/teorin

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Teorin avklarad! Ojojoj, vilken väntetid det var på uppkörning... Min lärare förutspådde att, om jag hade tur, kanske kunde få en tid i år...

Jag fick tid den 11:e Augusti, dvs mindre än 2 veckor väntetid..

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
sismo skrev:
Teorin avklarad! Ojojoj, vilken väntetid det var på uppkörning... Min lärare förutspådde att, om jag hade tur, kanske kunde få en tid i år...

Krattis!

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
sismo skrev:

Grattis! :tummenupp

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
sismo skrev:

2 veckor är ju inga problem. Hoppas det går bra!
Lycka till.
Grattis till teorin! Hur många rätt? :tungan

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
sismo skrev:

Jag fick tid den 8onde Augusti :)
Imorgon ska jag övningsköra en sista gång, för att vara på säkra sidan!

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
köra upp!

är det så mycket svårare att ta mc kortet en bil! för jag har hört rykten om att det är svårare att ta mc kort! :3freak

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
Honke skrev:
är det så mycket svårare att ta mc kortet en bil! för jag har hört rykten om att det är svårare att ta mc kort! :3freak

Mja beror väl på, kan du cykla så har du väl lite "fealing" för att köra hoj också så...

Jag vet inte, tror det är från person till person...

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Honke skrev:

Jag tycker det var svårare. Anledningen var inte att själva körningen var svår utan garagesvängen och banan under 20 s tog en j-vla tid att öva in. Samt en del på bromsningen. Tog cirka 15 körtimmar på körskolan och 40 minuter av dessa var i trafiken. Resten bana....

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Fattar inte varför alla klagar på långa väntetider jag, ringde om teorin ja, fick tid dan efter, fick åka några mil men ändå, nu ringde jag om uppkörning fick tid om en vecka, åka några mil igen men vem bryr sej, man är väll intresserad, så den som säger att de finns dåligt om tider kan knappast engagera sej..

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
Saabmosare skrev:
Fattar inte varför alla klagar på långa väntetider jag, ringde om teorin ja, fick tid dan efter, fick åka några mil men ändå, nu ringde jag om uppkörning fick tid om en vecka, åka några mil igen men vem bryr sej, man är väll intresserad, så den som säger att de finns dåligt om tider kan knappast engagera sej..

jag blev kuggad 9/6-04
Ny tid 16/8-04

Trots att körskolan tryckte på att jag skulle få en tidigare tid eftersom jag blivit kuggad på en skit sak. Jag ringde varje morgon under hela sommare och frågade på VV om du fått in några återbuds tider. Nej. Så jag fick vänta hela sommaren.

STFU :kocko

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
AndersJohansson skrev:
jag blev kuggad 9/6-04
Ny tid 16/8-04

Trots att körskolan tryckte på att jag skulle få en tidigare tid eftersom jag blivit kuggad på en skit sak. Jag ringde varje morgon under hela sommare och frågade på VV om du fått in några återbuds tider. Nej. Så jag fick vänta hela sommaren.

STFU :kocko

:s Fattar inte de här ja, alla bara säger hela tiden så, kompisar med som ringer och ringer, jag bara slog en bling och vips fanns de 3 lediga platser på teorin sen nu fick jag en på uppkörningen ja, kan ju omöjligt ha tur båda gångerna..:S

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Saabmosare skrev:

Saabmosare skrev:
:s Fattar inte de här ja, alla bara säger hela tiden så, kompisar med som ringer och ringer, jag bara slog en bling och vips fanns de 3 lediga platser på teorin sen nu fick jag en på uppkörningen ja, kan ju omöjligt ha tur båda gångerna..:S

tur och inget annat

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
en blåvit
AndersJohansson skrev:
jag blev kuggad 9/6-04
Ny tid 16/8-04

Trots att körskolan tryckte på att jag skulle få en tidigare tid eftersom jag blivit kuggad på en skit sak.
:kocko

Vad kuggade du på då? Jag ska ha uppkörning snart jag med :) satte mig första gången i mitt liv på en mc för 2 veckor sedan..

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Mahti skrev:
Vad kuggade du på då? Jag ska ha uppkörning snart jag med :) satte mig första gången i mitt liv på en mc för 2 veckor sedan..

Jag har inte kört nån än ja.. :p Går de här vägen så kommer nån att få höra mina historier hela livet, moped och epa i ett år och ett halft år, de är allt, jag tror de kan gå.. Annars kör jag upp en gång till efter lite övning på riktig hoj..

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Japp, nu har JAG fått körkort :hihi

Imorse runt 08:15 började jag!

Allt gick galant, inte ett fel förutom att jag körde rakt fram när han sa sväng vänster :brinnerup

Jag har kört precis hela dagen..
Vet inte hur många mil det har blivit men nu måste jag vila rumpan för den har ont :3freak :rolleyes:

Jag tror att det bästa receptet på en lyckad uppkörning är att vara förberedd.

Om någon i skaraborgsområdet är sugen på att köra, vilken dag som hellst fram till den 15onde så är jag PÅ :banana

Sofiiaa

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Honda CB400N
Jag vill veta hur redo man är att ta teorin. Har någon provat spelet "Bonniers trafikspel" eller vad det nu heter. Där finns det ett låtsas teori-prov man kan ta. Om man klarar det och har läst MC-boken, är man redo då? Jag har nämligen gjort det, men jag vill inte flonka. Så hur vet man när man är redo?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln