Jag (Du) Klarade uppkörningen/teorin

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Vilken dag.. Vaknar kl 11. försöker stänga av väkarklockan men inser att det var mobilen som ringde, det va från körskolan som undra om jag hade tid att övnings köra kl 14 ja sa att jag. Och somna om vaknar kl 12 kommer på att ingen är hemma förutom jag så jag måste fixa skjuts till körskolan själv...

efter mkt om och men så konstaterar jag att det ända sättet att komma till körskolan är genom att låna en polares lillebrors moped..
så ja kör på en derbi senda drd sm unlimted edtion (enligt han så va de modell namnet skulle aldrig frågat...) in till ystad och trafikskolan kommer ca 6 km sen soppatorsk ringer min mor som får åka från jobbet och fixa bensin till mig.
Kommer ca 20 minuter sent till körlektionen.ställer saken på andra sidan gatan så ingen ska veta att jag kör moped till körskolan. övningskör där allt går bra tills en bil bara satsar rakt ut i gattan från sin infart och ställer sig mitt i vägen, jag tvär nittar så körläraren (som åkte bak på) slog huvudet i min hjälm och spräckte en liten plast detalj. ja missar bilen med en halv meter. min lärare stiger av och går å frågar idioten vafan han höll på med.. sen när vi kom tillbacka berömde han mig för reaktions förmågan och sa att jag i alla fall inte skulle ha några problem med broms provet.. sen efter kör letionen går jag över vägen och ska stiga på mopeden då kommer min körskole lärrare och berömer mig för vilken fin moped jag har..

och som inte allt det vore nog så har ja nog aldrig åkt så långsamt hem från ystad nån gång.. vägen ditt hade ja samma tempo som bilarna (lät förjävligt men gick..) men på väg tillbaka hade jag mot vind och helvetes maskinen gick inte i mer än typ 70 om jag hade tur... lagom kul på en 2-1 väg med vajer räcke och hastighets gräns på 90.. :4skrika :4skrika
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
prulle skrev:
Vilken dag.. Vaknar kl 11. försöker stänga av väkarklockan men inser att det var mobilen som ringde, det va från körskolan som undra om jag hade tid att övnings köra kl 14 ja sa att jag. Och somna om vaknar kl 12 kommer på att ingen är hemma förutom jag så jag måste fixa skjuts till körskolan själv...

efter mkt om och men så konstaterar jag att det ända sättet att komma till körskolan är genom att låna en polares lillebrors moped..
så ja kör på en derbi senda drd sm unlimted edtion (enligt han så va de modell namnet skulle aldrig frågat...) in till ystad och trafikskolan kommer ca 6 km sen soppatorsk ringer min mor som får åka från jobbet och fixa bensin till mig.
Kommer ca 20 minuter sent till körlektionen.ställer saken på andra sidan gatan så ingen ska veta att jag kör moped till körskolan. övningskör där allt går bra tills en bil bara satsar rakt ut i gattan från sin infart och ställer sig mitt i vägen, jag tvär nittar så körläraren (som åkte bak på) slog huvudet i min hjälm och spräckte en liten plast detalj. ja missar bilen med en halv meter. min lärare stiger av och går å frågar idioten vafan han höll på med.. sen när vi kom tillbacka berömde han mig för reaktions förmågan och sa att jag i alla fall inte skulle ha några problem med broms provet.. sen efter kör letionen går jag över vägen och ska stiga på mopeden då kommer min körskole lärrare och berömer mig för vilken fin moped jag har..

och som inte allt det vore nog så har ja nog aldrig åkt så långsamt hem från ystad nån gång.. vägen ditt hade ja samma tempo som bilarna (lät förjävligt men gick..) men på väg tillbaka hade jag mot vind och helvetes maskinen gick inte i mer än typ 70 om jag hade tur... lagom kul på en 2-1 väg med vajer räcke och hastighets gräns på 90.. :4skrika :4skrika

Låter som en kannon dag heöt enkelt, eller inte :hihi
 

asskicker89

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
vås
Hoj
husaberg fe 501 sm
klarat!!!!

FYFAN VAD SKÖNT..klara uppkörningen idag 2a gången gilt...fyfan känslan är som ett MVG upphöjt i tusen!! finns det några västeråsare som vill ut och åka??
 

zooL

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
CBR 125 -04 gått 20mil!!
prulle skrev:
Vilken dag.. Vaknar kl 11. försöker stänga av väkarklockan men inser att det var mobilen som ringde, det va från körskolan som undra om jag hade tid att övnings köra kl 14 ja sa att jag. Och somna om vaknar kl 12 kommer på att ingen är hemma förutom jag så jag måste fixa skjuts till körskolan själv...

efter mkt om och men så konstaterar jag att det ända sättet att komma till körskolan är genom att låna en polares lillebrors moped..
så ja kör på en derbi senda drd sm unlimted edtion (enligt han så va de modell namnet skulle aldrig frågat...) in till ystad och trafikskolan kommer ca 6 km sen soppatorsk ringer min mor som får åka från jobbet och fixa bensin till mig.
Kommer ca 20 minuter sent till körlektionen.ställer saken på andra sidan gatan så ingen ska veta att jag kör moped till körskolan. övningskör där allt går bra tills en bil bara satsar rakt ut i gattan från sin infart och ställer sig mitt i vägen, jag tvär nittar så körläraren (som åkte bak på) slog huvudet i min hjälm och spräckte en liten plast detalj. ja missar bilen med en halv meter. min lärare stiger av och går å frågar idioten vafan han höll på med.. sen när vi kom tillbacka berömde han mig för reaktions förmågan och sa att jag i alla fall inte skulle ha några problem med broms provet.. sen efter kör letionen går jag över vägen och ska stiga på mopeden då kommer min körskole lärrare och berömer mig för vilken fin moped jag har..

och som inte allt det vore nog så har ja nog aldrig åkt så långsamt hem från ystad nån gång.. vägen ditt hade ja samma tempo som bilarna (lät förjävligt men gick..) men på väg tillbaka hade jag mot vind och helvetes maskinen gick inte i mer än typ 70 om jag hade tur... lagom kul på en 2-1 väg med vajer räcke och hastighets gräns på 90.. :4skrika :4skrika

När gick mc:en sönder?? jag menar om det var samma dag...
 

^XceeD^

Drive it like you stole it!
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Kävlinge
Hoj
Ingen hoj för tillfället, Cagiva Mito -97 (7 speed) *såld* plus en sketen Yamaha Virago 535 -97 *såld*
va ett tag sen man va på SH...så längesen att nu har man fixat sej mellankort ;)
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Anser att denna tråd är alldeles onödig och förslår att någon skriver en körkorts-FAQ som denne sedan skickar till mig via PM, så slipper vi en massa frågor om det. Dessutom kan man ju passa på att i den tråden skriva att man klarat teorin/uppkörningen
 

Tegenfeldt

Medlem
Gick med
28 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Snart Fz6-n
Ja, då kan man ansluta sig till en i gänget då!! Klarade mig idag :) Känns så jävla SKÖÖÖNT! Andra gången gilt :tungan




...nu ska jag ut och köra... :yoparty
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
Tegenfeldt skrev:
Ja, då kan man ansluta sig till en i gänget då!! Klarade mig idag :) Känns så jävla SKÖÖÖNT! Andra gången gilt :tungan




...nu ska jag ut och köra... :yoparty


Härligt och grattis :tummenupp
Du lyckades få en tid tidigare ändå?
 

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Nattsvart Racing Devil, förklädd cross.
Itakka är skyldig mig en glass :mattias .
Klarade teorin för en timme sen! :banana
 

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
klara min Teo för 3 dagar sen jag med :D så nu är det uppkörning den 19 sep :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top