Jag (Du) Klarade uppkörningen/teorin

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Sofiiaa skrev:
Jag vill veta hur redo man är att ta teorin. Har någon provat spelet "Bonniers trafikspel" eller vad det nu heter. Där finns det ett låtsas teori-prov man kan ta. Om man klarar det och har läst MC-boken, är man redo då? Jag har nämligen gjort det, men jag vill inte flonka. Så hur vet man när man är redo?


be nån förhöra dig på körkortsboken, kan du den kan du provet.

Du ska ju inte förbereda dig för provet, du ska förbereda dig för livet i trafiken

kul att stå där och fundera "får man parkera här öööö?"
 

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Ort
Mullsjö (Jönköping)
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Sofiiaa skrev:
Jag vill veta hur redo man är att ta teorin. Har någon provat spelet "Bonniers trafikspel" eller vad det nu heter. Där finns det ett låtsas teori-prov man kan ta. Om man klarar det och har läst MC-boken, är man redo då? Jag har nämligen gjort det, men jag vill inte flonka. Så hur vet man när man är redo?

När du åker bil med dina föräldrar, sätt dig och tänk på skyltar och trafiksituationer, om du är helt säker på allt hela tiden är det ett gott tecken. :tummenupp
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Vad sägs om att ta bort den här tråden och skapa en ny "Vägen till körkortet"-tråd, där man även kan passa på att skryta om att man tagit kortet?
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
Anton_Ljunghusen skrev:
Vad sägs om att ta bort den här tråden och skapa en ny "Vägen till körkortet"-tråd, där man även kan passa på att skryta om att man tagit kortet?


kan vi inte ha en där man skryter om när man tappat det eller hur nära?

Möte idag en blåvit bil i ca 160. Dom vinkade mycket, jag vinkade tillbaka :rolleyes:
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Sofiiaa skrev:
Jag vill veta hur redo man är att ta teorin. Har någon provat spelet "Bonniers trafikspel" eller vad det nu heter. Där finns det ett låtsas teori-prov man kan ta. Om man klarar det och har läst MC-boken, är man redo då? Jag har nämligen gjort det, men jag vill inte flonka. Så hur vet man när man är redo?

Bonniers körde jag, det hjälpte inte mycket, eller jo lite tafiksimualtioner då. Men be någon förhöra dig på boken, det är bäst! Du ska kunna massa småsaker du knappt lägger märke till när du läser, kom ihåg allt och läs lite i taget.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
AndersJohansson skrev:
kan vi inte ha en där man skryter om när man tappat det eller hur nära?

Möte idag en blåvit bil i ca 160. Dom vinkade mycket, jag vinkade tillbaka :rolleyes:

haha, men de är ju bara att köra förbi och sen bromsa.. dom kan inte mäta din hastighet vid möte
 

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Ort
Trosa
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Jag läste teoriboken 3-fyra gånger, sedan satt det jävligt hårt i skallen... Mitt tips är att riktigt ordentligt nöta in teorin.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
sismo skrev:
Jag läste teoriboken 3-fyra gånger, sedan satt det jävligt hårt i skallen... Mitt tips är att riktigt ordentligt nöta in teorin.

Det lär ta ordentligt med tid att läsa HELA teoriboken 3-4 gånger, eller jag missat något?
 

Sofiiaa

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Borås
Hoj
Honda CB400N
Pr0bz skrev:
Bonniers körde jag, det hjälpte inte mycket, eller jo lite tafiksimualtioner då. Men be någon förhöra dig på boken, det är bäst! Du ska kunna massa småsaker du knappt lägger märke till när du läser, kom ihåg allt och läs lite i taget.


Fan också, jag har verkligen inget läshuvud. Reglerna kan jag ju. Men kanske inte kan komma ihåg vad allt kallas och så..
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
H4 skrev:
Det lär ta ordentligt med tid att läsa HELA teoriboken 3-4 gånger, eller jag missat något?

Inte mer än du pluggar till dina prov ;-)

Nä men det tar inte så lång tid sålänge man skippar allt lössnack om hur människan fungerar osv
 

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Ort
Trosa
Hoj
Hamas kom och sprängde den
H4 skrev:
Det lär ta ordentligt med tid att läsa HELA teoriboken 3-4 gånger, eller jag missat något?
Några timmar... Om man sedan slår ut det på ett par-tre dagar, så blir det ju inte alls mkt..
 

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Ort
Trosa
Hoj
Hamas kom och sprängde den
AndersJohansson skrev:
Precis, jag gjorde också det. Slog dock ut det på ett par månader :)

BTW är du brottare?
Hahaha... Näää, du mindre fysiskt aktiv kille får du leta länge efter...

Men min polare, vars brottardräkt det där är, är två:a i Sverige i sin viktklass.
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
SolitudE skrev:
GRATTIS!!


Laga nu hojen så kommer JKPG-gänget upp och åker med dig! :tummenupp

Det låter bra det :)
Hojen är nerplockad nu och jag ska in med cyllen till ett ställe i Ldkp imorgon för att få en bedömning om den behöver lagas eller inte och sen ringer jag VRM och beställer kolv och ja.. sen går den förhoppningsvis :yoparty

Ang teorin så är bästa tipset från mig att övningsköra i bil väldigt mycket om man har den möjligheten annars är det bara att läsa, läsa och läsa!
 

zooL

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
CBR 125 -04 gått 20mil!!
Jag läst igenom boken en gång precis.. Gjorde testen på körskolan 2ggr st och klarade testet med god marginal.. Har inte kört mycket bil heller.. Men det räckte att tänka igenom logiskt på reglerna och liknande.. Får se hur det går med uppkörningen nu då, har precis köpt mig en cbr.
 

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Nyköping
Hoj
GS 500E
me skrattar fick veta att alla som går på stures ska göra 15st teoriprov innan dom får köra det verkliga LoL stackarna! Det är 70 fråger på alla och minst 63 av 70 för att få godkännt =D har mobbat min vänn massor han nästan grät när han kom o sa det! *FNiZz*
 

klingberg

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Härnösand
Hoj
Honda NSR -97
vikto000 skrev:
me skrattar fick veta att alla som går på stures ska göra 15st teoriprov innan dom får köra det verkliga LoL stackarna! Det är 70 fråger på alla och minst 63 av 70 för att få godkännt =D har mobbat min vänn massor han nästan grät när han kom o sa det! *FNiZz*

Är det inte bara att boka en privat tid då om man inte orkar? :tungan
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
vikto000 skrev:
me skrattar fick veta att alla som går på stures ska göra 15st teoriprov innan dom får köra det verkliga LoL stackarna! Det är 70 fråger på alla och minst 63 av 70 för att få godkännt =D har mobbat min vänn massor han nästan grät när han kom o sa det! *FNiZz*


Är du fjortis på riktigt eller? :va
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top