Jag fick 1 mån fängelse för fortkörning!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Automan99 skrev:
2168086 :huvet blir redigt Spyfärdig på alla Moralkärringar i denna tråden .
Jag hade också brassat helvet om det hade vart en mordgalen apsnut i backspegeln i över 200 blås .bara av ren rädsla . :gnissla

jElp! Du är Tuff! jEtetuff!

You are
supertough.gif

Gabor

Guest
avfartsgatan skrev:
2168024 Och officer judge dred hade inget möjlighet att påverka situationen då hans FOT RÅKADE VARA FASTLIMAD PÅ PEDALEN OCH KONSTIG KRAFT PÅVERKAD AV NÅGOT SLAGS PERSONLIG VENDETTA I HANS SKALLE TVINGADE HONOM ATT PRESSA PEDALEN. Eller du kanske är som dom pariotistiska hökarna i USA där man hävdar THE END JUSTFIES THE MEANS! Offra vad som helst för att upprätthålla lagen.
Det är faktiskt så att det är polisens uppgift att ta hand om kriminalitet, i alla dess former....
Och vad säger att inte mcn var stulen , en brottsling som måste stoppas ???

Vart står det att polisen offrade vad som helst ?? tror du skulle vara lika glad som alla ndra om din hoj var stulen, du har haft inbrott i ditt hem, någon smitit från olycka, och polisen tar sitt jobb på allvar ......det skriks jävligt mycket på polis i ena stunden, nästa är det fan att dom gör sitt jobb..

Väx upp och se själv vart du står...men det är klart, drabbas du inte själv är det lätt att se åt andra hållet....

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
avfartsgatan skrev:
....men när polisen dra efter på det sättet dom gjorde, då äventyrar dom med sin bil mer liv än vad han gör.

På vilket sätt äventyrar en bil fler liv än en motorcykel?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Teo skrev:
2168149 300kg kontra 1800kg i samma fart... :va

En hoj i tvåhundra blås klyver lätt en bil... Så morsan som ser sina ungar krossade av en hoj skiter nog rätt högaktningsfullt i om en bil hade kunnat göra större skador..

crash4.jpg

AlexH skrev:
2167684 Uppenbarligen fattar du inte att man kan missa se en en hoj som kommer upp bakifrån i 200blås när man ex ska göra en omkörning. "En titt i backspegeln - fritt- blinkers och påbörja omköring - en hoj i sidan". Min farbror omkom i en liknande olycka. Killen som körde hojen är ett kolli idag.

....något som detta inlägg är ett exempel på. :fakta
Tror den MC-föraren hade varit rätt nöjd om han "bara" fått fotboja.

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Hoj
svart sebeärr 600
Efter att ha läst alla rapporter och lyssnas på ljudupptagningarna..

jävligt dålig historia du ljög ihop :huvet
att stanna bakom en container och halvgömma sig.. sen skylla på att du skulle kolla om motorn var trasig.. :rolleyes: m.m. m.m. m.m.

alla har vi kört över 200 och mer.. tycker synd om dig att du åkte fast MEN att göra de där omkörningarna (om det nu va så tight som polisen hävdar) är idiotiskt såvidade man inte är intresserad av att känna på hur det känns att bli klämd mellan en bil och en vajjer :hihi

sen är det ganska idiotiskt att slösa på skattepengar istället för att erkänna, speciellt med en så pass dålig historia. enligt mig råder det inget tvivel om att det var du som körde hojen.. kläderna på marken..att du var så nervös när dom hittade dig gömmandes bakom en container.. grannen hade inte sett nån mörk bmw passera.. osv osv

ps är det du som ställer frågor till herr svensson? FAAAN va gay du låter isf :lol

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Kan vi inte vara vuxna nu och lägga ner detta?
Det är ju samma fjortisar som tjatar om att de är "riktiga sporthojare" etc. En riktig sporthojsförare kör med hjärnan, han eller hon kan hantera sitt fordon och vet vad höga hastigheter kan orsakaoch anpassar sitt körsätt och sin hastighet till situationer så att faror är minimerade. Tror ingen av er kullösa småpojkar som tjatar i denna tråd om hur tuffa ni är kan något av detta som de RIKTIGA sporthojs åkarna kan. SÅ LÄGG NER NU FÖR FAN! Det är pinsamt att läsa ert tjat.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Nursey skrev:
2168208 Kan vi inte vara vuxna nu och lägga ner detta?
Det är ju samma fjortisar som tjatar om att de är "riktiga sporthojare" etc. En riktig sporthojsförare kör med hjärnan, han eller hon kan hantera sitt fordon och vet vad höga hastigheter kan orsakaoch anpassar sitt körsätt och sin hastighet till situationer så att faror är minimerade. Tror ingen av er kullösa småpojkar som tjatar i denna tråd om hur tuffa ni är kan något av detta som de RIKTIGA sporthojs åkarna kan. SÅ LÄGG NER NU FÖR FAN! Det är pinsamt att läsa ert tjat.

sporthojsåkarna... :tungan Jag hajjar bara inte vad grejen är, han har ju sagt att han var skylldig. sen att det inte försvara att köra 200+ förbi bilar i rusning, men där har vi sen berömda dubbelmoralen som hänger på SH som ett gammalt spöke. Återigen som någon sa, det här med det klassiska "köra fort på rätt ställen" är ju bara skitsnack, har alla här inne förmåga att avgöra var dessa ställen är? finns dom över huvettaget?

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Teo skrev:
2168149 300kg kontra 1800kg i samma fart... :va

Vem löper störst risk att utplåna hela vänstersvängande familjen Svensson i minibussen - En högfartsMC med klen visabilitet som kommer i 200 blås , kontra den stora synliga blåljusblinkande bilen?

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Kia skrev:
2168038 ....men vad är det som inte går in... Hade inte han kört i 200 så hade inte polisen behövt göra det heller... Hade han bara stannat och tagit sitt straff på en gång så hade det gått mycket smidigare... Vad har vi våra trafikpoliser till?? Att försöka hålla vägarna lite säkrare... å då behövs det rensas från såna här idiotfasoner.... :fatta!

Men som polis bör man väl ta det lite lungt och inte köra lika oansvarigt som galningen man jagar. De tog ju inte fast honom genom att "köra ifatt" i alla fall, det gick ju på tips.

Här i stan körde poliserna ihjäl en kvinna bara för att man skulle "brassa på av satan" och jaga någon.

Det är ju som att säga att ändamålen helgar medlen, det är ok att köra ihjäl lite folk bara för att stoppa andra.

Jag fösvarar inte galningarna med tycker polisen borde visa lite mera försiktighet.

Har sett flera olyckor där polisen kraschat oskyldiga bara för att man djävlaranåda inte ska släppa nått...

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Hoj
Suzuki
Teo skrev:
2168234 sporthojsåkarna... :tungan Jag hajjar bara inte vad grejen är, han har ju sagt att han var skylldig. sen att det inte försvara att köra 200+ förbi bilar i rusning, men där har vi sen berömda dubbelmoralen som hänger på SH som ett gammalt spöke. Återigen som någon sa, det här med det klassiska "köra fort på rätt ställen" är ju bara skitsnack, har alla här inne förmåga att avgöra var dessa ställen är? finns dom över huvettaget?
Friskt kört, ja visst, men grejen är ju den att dom inte tog honom på bar gärning, och då finns det ju en teoretisk chans att han är oskyldig. Alltså borde han inte ha blivit dömd.

Japp, med tanke på hur somliga predikar, så är det inte utan att man funderar på hur DOM så säkert kan avgöra vilka 70/90-vägar som är "rätt ställe" att köra 150-200+ på... :brinnerup

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Teo skrev:
2168234 sporthojsåkarna... :tungan Jag hajjar bara inte vad grejen är, han har ju sagt att han var skylldig. sen att det inte försvara att köra 200+ förbi bilar i rusning, men där har vi sen berömda dubbelmoralen som hänger på SH som ett gammalt spöke. Återigen som någon sa, det här med det klassiska "köra fort på rätt ställen" är ju bara skitsnack, har alla här inne förmåga att avgöra var dessa ställen är? finns dom över huvettaget?

Det är ju klart att det finns ställen som har mindre olycksrisk än andra. Det fattar väl vem som helst. Jag referade inte till trådskaparen utan till alla tuffa små hellraisers som dömmer lika mycket som "moraltanterna" sägs göra.

Inget kommer att ändras för att vi sitter o tjafsar om det såhär. En bra förare justerar sin hastighet till situationen runtomkring (i alla sorters fordon) och jag har tagit avancerade (advanced?!) körkurser både på hoj och i bil och samma sak gäller för båda..att kunna läsa av en situation och köra säkert...både för dig och din omgivning.

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Nursey skrev:
2168308 Det är ju klart att det finns ställen som har mindre olycksrisk än andra. Det fattar väl vem som helst. Jag referade inte till trådskaparen utan till alla tuffa små hellraisers som dömmer lika mycket som "moraltanterna" sägs göra.

Inget kommer att ändras för att vi sitter o tjafsar om det såhär. En bra förare justerar sin hastighet till situationen runtomkring (i alla sorters fordon) och jag har tagit avancerade (advanced?!) körkurser både på hoj och i bil och samma sak gäller för båda..att kunna läsa av en situation och köra säkert...både för dig och din omgivning.

Fast allt sånt handlar väl om perspektiv, äv väl det som är problemet med alla som bara stöter alla olycker från sig och vet att det inte händer dom. Dom vet minsann allt som skicklig mc förare och därav skapar sina egna hastighetsregler då dom lätt kan se farorna o undvika dom

Om man ska hård dra det utsätter du dig själv och andra för en risk så fort du träder över hastighetsgränserna.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Chii skrev:
2168329 Fast allt sånt handlar väl om perspektiv, äv väl det som är problemet med alla som bara stöter alla olycker från sig och vet att det inte händer dom. Dom vet minsann allt som skicklig mc förare och därav skapar sina egna hastighetsregler då dom lätt kan se farorna o undvika dom

Om man ska hård dra det utsätter du dig själv och andra för en risk så fort du träder över hastighetsgränserna.

Du har rätt..men nu blir du ju också en moraltant :skrämd

:rolleyes:

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Nursey skrev:
2168336 Du har rätt..men nu blir du ju också en moraltant :skrämd

:rolleyes:

Bli som jag, en personlighetskluven moralmänniska.

Ignorance is Bliss :hihi

Last edited:

Erol

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2003
Hoj
Såld
Johnsen skrev:
2166783 Här i sunne där jag bor var det en känd alkolist/narkoman som körde för fort på fel sida vägen och frontade med en kompis flickvän.
Hon dog och hennes två kompisar blev allvarligt skadade.
Alla var 18 år.
Han gick fri den jäveln..
Brotten var inte grova nog att häkta honom..
Grov vårdlöshet i trafik, rattfylla, vållande till annans död, grov vållande till kroppskada tror jag dom anklagade honom för.
Känd för att förse sunne med tjack var han också.
Häromdagen såg en kompis honom stå med sina jävla värdelösa alkopolare och dricka öl.
Sen tog dom honom efter två veckor för att han hade kört bil till ett inbrott.
Tror han blev häktad för det.

Så om ni vill mörda någon, köp en bil med airbag, sup dig full och frontalkrocka med personen, du får inget straff ändå.

Rättssystemet i detta avlånga land är helt sjukt.

Sorry för OT.

Fick precis lust att mörda någon...

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
duckie skrev:
2168261 Vem löper störst risk att utplåna hela vänstersvängande familjen Svensson i minibussen - En högfartsMC med klen visabilitet som kommer i 200 blås , kontra den stora synliga blåljusblinkande bilen?

Självklart, men om man utgår ifrån att hojåkaren i och med 250 märlor är korkad så ligger ett ansvar på poliserna att i vissa situationer avbryta en jakt, de har förmåga att öka på allmänhetens risk och med det menar Jag inte att mc-piloten är skuldfri i sammanhanget men Jag tar exemplet då en polis stod i traffikmagasinet för år sen och förklarade hur kompetenta de var när de Jagade en stulen bmw mitt i stan... Den bilen svängde åt fel håll i en rondell och smällde sekunderna senare. Visst är det surt att låta den löpa för att senare köra lugnare och försvinna än att gripa vederbörande men att skydda allmänheten är enligt mig högre prioritet.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept