Jag fick 1 mån fängelse för fortkörning!

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Hoj
svart sebeärr 600
Nursey skrev:
2168411 I tried but I couldnt ignore it.. :lol "bliss" (heter det)

Ignorance dessutom, slå upp vad det ordet betyder och tänk på det nästa gång.. :rofl

Teo skrev:
2168429 Självklart, men om man utgår ifrån att hojåkaren i och med 250 märlor är korkad så ligger ett ansvar på poliserna att i vissa situationer avbryta en jakt, de har förmåga att öka på allmänhetens risk och med det menar Jag inte att mc-piloten är skuldfri i sammanhanget men Jag tar exemplet då en polis stod i traffikmagasinet för år sen och förklarade hur kompetenta de var när de Jagade en stulen bmw mitt i stan... Den bilen svängde åt fel håll i en rondell och smällde sekunderna senare. Visst är det surt att låta den löpa för att senare köra lugnare och försvinna än att gripa vederbörande men att skydda allmänheten är enligt mig högre prioritet.

Jag tycker bara poliser ska få lov att köra efter hastighetgränsen när dom jagar fortkörare.

:rolleyes:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ooops skrev:
2168431

Jag tycker bara poliser ska få lov att köra efter hastighetgränsen när dom jagar fortkörare.

:

Svart eller vitt... Läs! Min polare flög över en polismotorhuv i höstas då de skulle köra fort i ett nybyggnadsområde... Poliserna har ett stort jäkla ansvar för vi betalar dom med våra skattemedel för att ha det. Jag har inget sagt om att inte Jaga folk som kör på fyllan eller för fort men någonstans går en gräns och då syftar Jag inte på det här fallet.

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
IronMike skrev:
2166828 På vilket sätt stressas andra förare.. Antingen hinner dom inte reagera innan man är förbi och långt bort. Eller så tänker man som billist, fan va tufft.

Visst, eller så sitter din hoj i baken/sidan på bilen eller så pressas du mot vajern eller så försöker någon flytta sig lite för snabbt och slår runt eller så tänker någon fan vad dumt att riskera min hälsa för lite fart eller så...

Ni som säger att det är dubbelmoral att själv köra fort och samtidigt försöka få folk att ta det lugnt runt andra har nog inte riktigt förstått;

Klart som faen att man kan minimera andras risker när man kör! Eliminera dem helt går inte men man ska ju göra det bästa av det.

Se risken att skada andra som:

chansen att någon annan dyker upp * den skada du kan göra med farten du har.

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
För att kasta in en pinne i brasan och för att bara vara dryg :tomten

Efter att ha ögnat igenom denna tråden så förstår jag inte hur vi kan ha så mkt högfartsrelaterade olyckor i Sverige :va

Inte heller hur premierna kan vara så dyra på försäkringar?

För den minoritet som hyllat trådskaparen borde ju inte räcka till varje års premieunderlag eller högfartsrelaterade olyckor :rolleyes:

Alla övriga borde ju kunna ändra på den "attityd" som det tjatas om att sh åkare har, vart fan är den attityden, alla kör ju lagligt förfan eller på rätt platser som mig veterligen inte existerar utanför de banor som finns? Rätta mig om jag har fel!!!!!

Edit: Jag säger varken bra eller anus

Shoot and kill me :tummenupp

Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
TukTuk skrev:
2168450 Visst, eller så sitter din hoj i baken/sidan på bilen eller så pressas du mot vajern eller så försöker någon flytta sig lite för snabbt och slår runt eller så tänker någon fan vad dumt att riskera min hälsa för lite fart eller så...

Ni som säger att det är dubbelmoral att själv köra fort och samtidigt försöka få folk att ta det lugnt runt andra har nog inte riktigt förstått;

Klart som faen att man kan minimera andras risker när man kör! Eliminera dem helt går inte men man ska ju göra det bästa av det.

Se risken att skada andra som:

chansen att någon annan dyker upp * den skada du kan göra med farten du har.
Precis det jag menade :)

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte
Om man nu verkligen ska hårddra det så utsätter du dig själv och andra för en risk så fort du ger dig ut i trafiken ... det är ju knappast helt riskfritt å vara ute i trafiken även om man håller hastigheten som råkar stå på skylten.

Chii skrev:
Om man ska hård dra det utsätter du dig själv och andra för en risk så fort du träder över hastighetsgränserna.

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
k9
bmwjohan skrev:
2166277 Det har efterlysts här på sporthoj om det inte finns någon som har åkt fast för en riktigt rejäl getaway. Jag har nu gjort det och tänkte dela med mig lite om detta.

Jag var på väg hem på motorvägen och låg och gled i 200 som vanligt men det var mycket trafik så det blev en hel den slalomkörning. Efter ett tag ser jag att det ligger en snutbil bakom och blinkar blått. Ser även att det står en snutbil och väntar på mig i vägkanten. Jag lägger ner rejält och viker snabbt av på en avfart och drar sedan på ganska mycket. bränner på rätt mycket på en raka och ligger väl runt 230 och tänker att nu är dom redan långt efter. Kollar i backspegeln och snutbilen ligger typ 3 meter bakom. What the fuck!!. Växlar ner och drar sedan på så in åt helvete. Jag var verkligen tvungen att köra som satan för att komma ifrån. Mätaren i botten på rakorna samt riktiga GR-omkörningar vid vajerräcken. Efter 1,5 mil har jag skakat av mig dom och åker ut och halvgömmer mig i skogen. Med hjälp av en massa privatpersoner som ringer och skvallrar så hittar polisen mig. Har dock gått en 20 minuter från att de tappade mig ur synhåll så det ska ju vara lungt. Poliserna är totalt vansinninga och det råder lynchstämning. Jag säger att det var en annan kille som provkörde hojen. Jag förlorar både i tingsrätten och i hovrätten och får 12 månaders körkortsindragning samt 1 mån fängelse.

Ja, vad ska man nu säga om det här. Jag är skyldig så det är helt ok att jag blir dömd, dock tycker jag att det är helt sjukt att man kan döma någon skyldig utan att det finns några bevis på att det är jag som har kört. I rättegång framgår det att det absolut inte finns någon som har sett mig köra hojen samt att det skulle ha kunnat skett hur många förarbyten som helst. Det som fällde mig i rätten var att rätten inte ansåg det troligt att man skulle låna ut sin motorcykel till någon annan. Jag sa att jag stod med provkörarens bilnycklar i fickan, nycklarna till en bil som är värd 3 gånger så mycket som min hoj, men det var ändå inte trovärdigt. Väldigt konstigt beslut tycker jag.

Jag har alltid trott att det räcker med att köra ifrån snuten så att dom inte ser vem som kör för att man ska klarar sig, men det gör det tydligen inte. Även om man åker ifrån dom med mycket god marginal.

Alla ni moraltanter som hatar mig på detta forum, ni får verkligen njuta nu, för nu fick jag smaka nederlag till max. För er skull bifogar jag en bild på min bojade fot. :hihi

Jag har en kompis som gillar att dokumentera saker och han har lagt ut polisrapport med mera på sin hemsida så in kan gå in där och kolla. Adressen är http://www.out4speed.com/simonstorp_index.htm
Det förekommer lite lögner i den från polisens sida, men inte så farligt. För er som inte orkar läsa allt, så läs promenoria 1 och 2. Det är poliserna som beskriver händelseförloppet.
HÄHÄ dus ka va glad att du fick fotboja stället för finkan sitter inne me våldtäks män och rånare och mördare. så du får ta d elugnt nästa gång om d eblir nogån nästa gång hähä

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Alla som tror att en MC i 200 km/h inte gör någon skada förutom på en själv, ombeds bläddra tebax 1-2 sidor och studera bilden som Korvgubbe pejstade. Den är autentisk (dvs den är hämtad från en riktig trafikolycka, med de inblandades anhörigas tillstånd). Det enda de gjort med fordonen är att tvätta dem rena från blod och dylikt. Såvitt jag minns, strök såväl motorecyklisten som samtliga i bilen med. MCn färdades i ca 200km/h har jag för mig. Korvis kommer att rätta mig om jag har fel.

Även om det bara är 200kg så är det en ofattbar mängd rörelseenergi i paketet när man susar fram i 200. När det blir tvärstopp måste denna energi ta vägen någonstans.

Ozena

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Kawasaki ZRT 1100
bmwjohan skrev:
2166277 Det har efterlysts här på sporthoj om det inte finns någon som har åkt fast för en riktigt rejäl getaway. Jag har nu gjort det och tänkte dela med mig lite om detta.

Det är ju fullständigt uppenbart vad du är ute och fiskar efter, publicitet och någon/några likasinnade som på något snedvridet sätt sitter hemma framför datorn och tycker att du är en helhäftig kille. Skulle du även valt att publicera en berättelse om det brott du begått exempelvis varit stöld eller snatteri? Det är ett jäkla skitsnack att du stoltserar med din berättelse för att moraltanterna ska få något att klanka på. Att du dessutom lägger ut vittnesmål beviser ju endast att du njuter av att vi på sh.com får reda på dina fulllständigt omdömeslösa bravader! Skämmes :fatta!

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Är det ingen mer än Johan som dragit snuten och tyckt att det var ett jävla besvär att bli av med dom?
Det låter så enkelt för dom flesta.

Bomanrd skrev:
2167243haha, du skulle ha gjort som Basil i Fawlty Towers när dom hittade dig bakom containern. "ohh, im am just checking the walls" :D
:lol :lol

Fist Woman

Guest
Jag garvar mig harmynt över att du kan vara så infernaliskt korkad att du först lyckas hänga av snuten mellan Norrköping och Simonstorp, och sedan stannar i Simonstorp av alla ställen, de enda riktiga återvändsgränden på hela vägen. Det finns 23 utmärkta flyktvägar från vägsträckan mellan Katrineholm och Åby.
Klantarsle eller självplågare?

Att sedan ställa sig och ljuga för polisen likt en finnig tonåring som försöker få ut på systemet fullbordar historien!

Tack för underhållningen en regnig onsdag!!

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
bmwjohan skrev:

Jag var på väg hem på motorvägen och låg och gled i 200 som vanligt men det var mycket trafik så det blev en hel den slalomkörning. Efter ett tag ser jag att det ligger en snutbil bakom och blinkar blått. Ser även att det står en snutbil och väntar på mig i vägkanten. Jag lägger ner rejält och viker snabbt av på en avfart och drar sedan på ganska mycket. bränner på rätt mycket på en raka och ligger väl runt 230 och tänker att nu är dom redan långt efter. Kollar i backspegeln och snutbilen ligger typ 3 meter bakom. What the fuck!!. Växlar ner och drar sedan på så in åt helvete. Jag var verkligen tvungen att köra som satan för att komma ifrån. Mätaren i botten på rakorna samt riktiga GR-omkörningar vid vajerräcken. Efter 1,5 mil har jag skakat av mig dom och åker ut och halvgömmer mig i skogen. Med hjälp av en massa privatpersoner som ringer och skvallrar så hittar polisen mig. Har dock gått en 20 minuter från att de tappade mig ur synhåll så det ska ju vara lungt. Poliserna är totalt vansinninga och det råder lynchstämning. Jag säger att det var en annan kille som provkörde hojen. Jag förlorar både i tingsrätten och i hovrätten och får 12 månaders körkortsindragning samt 1 mån fängelse.

Ja, vad ska man nu säga om det här. Jag är skyldig så det är helt ok att jag blir dömd, dock tycker jag att det är helt sjukt att man kan döma någon skyldig utan att det finns några bevis på att det är jag som har kört. I rättegång framgår det att det absolut inte finns någon som har sett mig köra hojen samt att det skulle ha kunnat skett hur många förarbyten som helst. Det som fällde mig i rätten var att rätten inte ansåg det troligt att man skulle låna ut sin motorcykel till någon annan. Jag sa att jag stod med provkörarens bilnycklar i fickan, nycklarna till en bil som är värd 3 gånger så mycket som min hoj, men det var ändå inte trovärdigt. Väldigt konstigt beslut tycker jag.

Jag har alltid trott att det räcker med att köra ifrån snuten så att dom inte ser vem som kör för att man ska klarar sig, men det gör det tydligen inte. Även om man åker ifrån dom med mycket god marginal.

Alla ni moraltanter som hatar mig på detta forum, ni får verkligen njuta nu, för nu fick jag smaka nederlag till max. För er skull bifogar jag en bild på min bojade fot. :hihi

Jag har en kompis som gillar att dokumentera saker och han har lagt ut polisrapport med mera på sin hemsida så in kan gå in där och kolla. Adressen är http://www.out4speed.com/simonstorp_index.htm
Det förekommer lite lögner i den från polisens sida, men inte så farligt. För er som inte orkar läsa allt, så läs promenoria 1 och 2. Det är poliserna som beskriver händelseförloppet.

:corn

1)Du har ju själv skrytit tidigare trådar hur du cruisar i 240-300 knyck, så varför blir man inte förvånad...

2)På eran FJOLL sida är så verkar ni ju t om skryta över hur dumma ni är som får böter dessutom.

3) Tyvärr så är nog du en så kallad statestikpojke, dröjer nog inte så länge innan vi får läsa om din sista resa. Då kan du inte "underhålla" oss på sporthoj längre, inte för att jag kommer sakna dina inlägg....

Last edited:

sandstream

Guest
Skalman skrev:
2168520 Alla som tror att en MC i 200 km/h inte gör någon skada förutom på en själv, ombeds bläddra tebax 1-2 sidor och studera bilden som Korvgubbe pejstade. Den är autentisk (dvs den är hämtad från en riktig trafikolycka, med de inblandades anhörigas tillstånd). Det enda de gjort med fordonen är att tvätta dem rena från blod och dylikt. Såvitt jag minns, strök såväl motorecyklisten som samtliga i bilen med. MCn färdades i ca 200km/h har jag för mig. Korvis kommer att rätta mig om jag har fel.
Dina uppgifter stämmer, hände en bit ifrån där jag bor.
Min kompis kollega var en av de första poliserna på plats och fick försöka ta reda på vad som hade hänt, han var rätt låg efter det.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Nursey skrev:
2166881 Men det handlar ju lite om VAR man kör så. Kanske inte för laserpistolerna men om man tänker med hjärnan istället för handleden så inser man hur lätt det kan smälla i tät trafik och hur din stora busiga motorcykel kan flyga upp i luften o krasha in i en motkommande bil.

Det kan ju vara kul för en helt oskyldig människa att få en R1 eller vad ni nu kör, i nyllet genom vindrutan :rolleyes:. Inte omöjligt hänt. Skedde på motorvägen här för inte så länge sedan, tät trafikerat o hög fart på hojen. Menar bara..välj plats som är "lämpligare" för sånna hastigheter.

det hela handlar ju om att läsa trafiken på rätt sätt. jag släppar alltid av där jag vet att det finns utfarter o.s.v. men jag lyckas ändå hålla rejält höga snittfarter. om jag skulle videofilma en av mina söndagsturer så skulle du nog inte tycka att det såg så jävla farligt ut även om det går minst dubbla hastighetsbegränsningen hela tiden.

FJS

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Italia-twin
sandstream skrev:
2169105 Dina uppgifter stämmer, hände en bit ifrån där jag bor.
Min kompis kollega var en av de första poliserna på plats och fick försöka ta reda på vad som hade hänt, han var rätt låg efter det.
Ja tycker diskussionen verkar lite splittrad. En hoj klyver lätt en bil vid kollision, då ligger alla risigt till levnadsmässigt.
Det här med att skryta med sina brott är väl lite too much. ISTÄLLET:Har någon koll på om jag tog A-kort för 3 år sen (B-kort 16 år sen) vid en ev. fortkörning blir jag av med kortet och måste göra om allt då??

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
GSXR1100R skrev:
2166975 Skönt att det finns folk som har både SH och hjärna, nu ska man inte tro allt vad BMX Johan skriver, han är och förblir en mytoman, men han växer kanske till sig med åren.

jag börjar faktiskt bli lite trött på det här jävla mytomansnacket. skämtar du hela tiden eller tror du verkligen att jag sitter och ljuger? va fan skulle jag få ut av att sitta och ljuga? skulle jag har förfalskat alla polisrapporter och rättegångsupptagningar eller vad menar du?

robb skrev:
2166984 jävla skit att du stannade då.. du skulle ju ha fortsatt o inte stannat i skogen..

men men..

man måste ju stanna någon gång och jag var rädd för att dom skulle ha satt upp vägspärr längre fram, vilket sedan polisen sa i rättegång att dom skulle ha gjort. hade jag haft bättre lokalkännedom hade jag åkt in på andra vägar

FTW skrev:
2167032 JAG!
Med bil är det en annan historia dock.. men så kan de va. Är du coolare än mig nu? :rolleyes:

Edit: Måste ju bidra till debatten också:

4. Han blev dömd utan riktigt hårda bevis, okej. Men han VAR ju skyldig? Det verkar ju som om rätten gjorde det den skulle för en gångs skull. Och sen tog han sitt straff, och skrev till och med en rätt underhållande tråd här om det... vilket var bra gjort. Alla glada?

det fanns verkligen inte bevis alls mot att jag hade kört. min historia skulle faktiskt ha kunnat vara sann. det är lite skrämmande tycker jag. man kan alltså bli helt oskyldigt dömd till trafikbrott

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
bmwjohan skrev:
2169235 jag börjar faktiskt bli lite trött på det här jävla mytomansnacket. skämtar du hela tiden eller tror du verkligen att jag sitter och ljuger? va fan skulle jag få ut av att sitta och ljuga? skulle jag har förfalskat alla polisrapporter och rättegångsupptagningar eller vad menar du?

man måste ju stanna någon gång och jag var rädd för att dom skulle ha satt upp vägspärr längre fram, vilket sedan polisen sa i rättegång att dom skulle ha gjort. hade jag haft bättre lokalkännedom hade jag åkt in på andra vägar

Ja är du inte mytoman, så kommer du snart vara nedgräven...då kan du inte underhålla oss på sporthoj med dinna inlägg.

Har du kört bana någon gång? Du borde tävla i Rookie, el ERF men du kanske är FÖR duktig så du kanske kan gå på Vedic direkt :tomten

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Teo skrev:
2167085 Jag tycker allt var skitkul, specielt din instälning till det hela. Du har skrivit en del tveksamma inlägg bmwjohan ur moralsynpungt men det här var ju sjuukt kul!
trist dock att inte få köra på ett år men men...

:tummenupp

tack så mycket!

jag har dock så fruktansvärt dålig moral så jag kör även utan körkort så körkortsindragningen är inte så farlig. bil vågar jag dock inte riktigt köra och det suger

4cY skrev:
2167125 Mr Fotboja tycker tydligen att det är helt ok att som han alltid gjort kryssa fram i 200 blås på allmän väg. det tycker inte jag.

Har Johan nån gång tänkt på vad som händer om en bil plötsligt gör en vänster sväng när Joahn kommer i 200 och ska om? Nu kanske inte Johan kör 200 på 90 väg? eller? spelar inte nån större roll, säg 170 kanske bara på 90 väg då.

Johan kommer kryssandes mellan bilarna och plötsligt svänger en bil precis när johan ska köra om, Johan kör in och parkerar sin hoj i bilen där kanske en familj sitter. Nu verkar ju Johan vara en gud på att köra hoj så han hinner förstås vika undan och klara bilen med ett par mm. tur tänker Johan och gasar lite till?

Ta och åk till en bana och gasa istället, tänk efter både en och flera gånger när du kryssar som vanligt mellan bilarna.
Hur fort kör du i stan på 50 väg? utanför skolor och dagis där det är 30? ligger du och kryssar "bara" i 100 blås då? Det krävs inte speciellt mycket för att en olycka ska hända, bara för att du har klarat dig i många år så innebär ju inte det att olyckan inte kommer drabba dig? det värsta är ju att du förmodligen kommer ta med dig andra i olyckan.

Detta är antagligen slöseri med tid eftersom Johan anser sig vara en vägens kung på sin hoj och skiter fullständigt i vad han kan utsätta andra människor för. Det är bara att hoppas att ingen annan blir drabbad när Johan kommer kryssande.

jag kör aldrig om en bil överhuvudtaqet om det finns en avfartsväg till vänster. jag kör om när det inte finns avtagsvägar till vänster.

under 200 vill man aldrig vara på 90 vägar. tyvärr måste jag släppa av innan så gott som alla kurvor för jag vågar inte lägga ner specielt mycket på allmän väg.

vid dagis kör jag i kanske 10km/h. på något annat ställe på 50 väg kanske jag kör i 200. beror helt på korsningar och liknande.

Homo skrev:
2167168 jag tycker du gjorde rätt o drog på lite. det hade jag med gjort, dom hade ju dej redan för 200. dumt o stanna då. synd bara att du stannade och inte hade vassare hoj. jag skulle nog aldrig stannat förren det va helt säkert, långt långt borta. straffet.. tja du är ju skyldig, man blir inte straffad för man begår brott i detta land, man blir straffad för att man klantar sej o snuten får tag i en. bra tips förresten på sidan :hihi hade lite funderingar på en gammel-cbr som förstahoj nästa år fast jag tror jag behöver nåt vassare nu

när jag svängde av och gömde mig så hade jag god marginal till snuten. efter att dom hade tappat mig ur synhåll åkte jag förbi rejält många avfarter. det som gjorde att dom hittade mig var en bilist som ringde till polisen och sa att han blivit omkörd i hög fart och berättade var jag svängt in. låtsaspoliserna är ibland de farligaste poliserna

Bomanrd skrev:
2167243 Du kan ju alltid kvittera ut filmen (offentlig?) som polisbilarna spelat in och sälja den som Ghostrider 5 :rolleyes:

haha, du skulle ha gjort som Basil i Fawlty Towers när dom hittade dig bakom containern. "ohh, im am just checking the walls" :D

Men den som ger sig in i spelet...

Ha det så kul med fotbojjan

fanns tyvärr ingen kamera i polisbilen

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...