Jag fick 1 mån fängelse för fortkörning!

Sledge B

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2004
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -08
morecore skrev:
2167117 "Man väljer sina tillfällen" tror man, tills man åker fast och polisen står där de aldrig brukar stå. FLera av er kan säkert åka dit ni med, men ni som kör i 120kmh kan ju fortsätta med det...
Jag kör sporthoj, det händer ganska ofta att man kommer upp i höga farter. Jag försöker också välja mina tillfällen, men man vet ju aldrig ändå!

...att ni orkar svara på allt o allas inlägg...

När jag skrev att jag "väljer mina tillfällen bättre" så syftade jag inte på att jag har mindre risk att åka dit för snuten, snarare risken att jag skadar någon annan eller i andra hand mig själv förhoppningsvis blir mindre...

bara en reflektion...

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
FJS skrev:
2169224 Ja tycker diskussionen verkar lite splittrad. En hoj klyver lätt en bil vid kollision, då ligger alla risigt till levnadsmässigt.
Det här med att skryta med sina brott är väl lite too much. ISTÄLLET:Har någon koll på om jag tog A-kort för 3 år sen (B-kort 16 år sen) vid en ev. fortkörning blir jag av med kortet och måste göra om allt då??

Nej. Endast om du blir av med kortet längre än 12 månader måste du ta om allt. Då får du dessutom ny prövotid, 2 år. Har du ingen prövotid när du tar ny behlrighet, så får du ingen ny prövotid då heller.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Fist Woman skrev:
2168991 Jag garvar mig harmynt över att du kan vara så infernaliskt korkad att du först lyckas hänga av snuten mellan Norrköping och Simonstorp, och sedan stannar i Simonstorp av alla ställen, de enda riktiga återvändsgränden på hela vägen. Det finns 23 utmärkta flyktvägar från vägsträckan mellan Katrineholm och Åby.
Klantarsle eller självplågare?

Att sedan ställa sig och ljuga för polisen likt en finnig tonåring som försöker få ut på systemet fullbordar historien!

Tack för underhållningen en regnig onsdag!!

detta har jag tänkt mycket på i efterhand. jag hittar inte alls på dessa vägar så jag chansade bara. jag lyckades välja den enda avfart som inte funkar. snacka om otur.

sporTlovEr skrev:
2169265 Ja är du inte mytoman, så kommer du snart vara nedgräven...då kan du inte underhålla oss på sporthoj med dinna inlägg.

Har du kört bana någon gång? Du borde tävla i Rookie, el ERF men du kanske är FÖR duktig så du kanske kan gå på Vedic direkt :tomten

jag har kört bana en enda gång. det var roligt. på hemvägen fick jag en månads fängelse för grov vårdslöshet i trafik. ha ha.. oj va bra det funkar att gasa av sig på bana

2Wheeldrive skrev:
2169566 En fråga bara.... Är det lätt att få av och på strumpan med fotbojan?

ha ha, nej inte problem

McB skrev:
2169443 Om din historia hade varit sann hade även bevisen pekat på det.

jag ska väl inte behöva bevisa att jag är oskyldig. det är väl dom som måste bevisa att jag är skyldig och det tycker inte jag att dom lyckades med

silverpilen740 skrev:
2169573 Själv är jag mycket glad över att du skrev detta inlägg äntligen något spännande att läsa =) Tycker som det låter som du haft extremt otur.. smarta poliser.. frågan är varför nån ring och sagt att du svängt av ? sedan undrar jag också om det var som polisen sa att du förmodligen vänt och svängt över till andra sidan? Undrar också varför jag inte kunnalt ladda hem HD rättegången ? vill höra nya åklagaren :banana

jag vet vilken bilförare som ringde snuten för den omkörningen var lite tight och han blinkade med helljus som satan. precis innan jag svängde av.

nej jag körde inte som dom trodde.

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Fist Woman skrev:
2168991 Jag garvar mig harmynt över att du kan vara så infernaliskt korkad att du först lyckas hänga av snuten mellan Norrköping och Simonstorp, och sedan stannar i Simonstorp av alla ställen, de enda riktiga återvändsgränden på hela vägen. Det finns 23 utmärkta flyktvägar från vägsträckan mellan Katrineholm och Åby. QUOTE]

Sad but true! hade du bara fortsatt en liten bit till & tagit första vänster, så hade du klarat dig, då kommer du till Rejmyre & kan välja mellan flera olika vägar sen..

rollex

Guest
Automan99 skrev:
2168086 :huvet blir redigt Spyfärdig på alla Moralkärringar i denna tråden .
Jag hade också brassat helvet om det hade vart en mordgalen apsnut i backspegeln i över 200 blås .bara av ren rädsla . :gnissla
:yoparty KÖR I FRÅN SVINEN ALLTID !!! AMEN. :yoparty

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Sålda
duckie skrev:
2168125 På vilket sätt äventyrar en bil fler liv än en motorcykel?

Den har större träffyta och gör betydligt mer skada än en mc då den är så mycket tyngre.

korvgubbe skrev:
2168160 En hoj i tvåhundra blås klyver lätt en bil... Så morsan som ser sina ungar krossade av en hoj skiter nog rätt högaktningsfullt i om en bil hade kunnat göra större skador..

crash4.jpg

....något som detta inlägg är ett exempel på. :fakta
Tror den MC-föraren hade varit rätt nöjd om han "bara" fått fotboja.

En V70 in där så hade inte morsan heller levt.

Teo skrev:
2168234 sporthojsåkarna... :tungan Jag hajjar bara inte vad grejen är, han har ju sagt att han var skylldig. sen att det inte försvara att köra 200+ förbi bilar i rusning, men där har vi sen berömda dubbelmoralen som hänger på SH som ett gammalt spöke. Återigen som någon sa, det här med det klassiska "köra fort på rätt ställen" är ju bara skitsnack, har alla här inne förmåga att avgöra var dessa ställen är? finns dom över huvettaget?

Tack! Äntligen en som förstår och som inte propagerar för dubbelmoralen!

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
bmwjohan skrev:
2169729jag har kört bana en enda gång. det var roligt. på hemvägen fick jag en månads fängelse för grov vårdslöshet i trafik. ha ha.. oj va bra det funkar att gasa av sig på bana
Stopp...stanna...backa...

Nu skrev du något intressant minsann.

sandstream

Guest
bmwjohan skrev:
jag ska väl inte behöva bevisa att jag är oskyldig. det är väl dom som måste bevisa att jag är skyldig och det tycker inte jag att dom lyckades med
Bojan du har runt foten är väl ett ganska bra bevis på att de faktiskt lyckades, eller?

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
Har haft synpunkter på dina inlägg tidigare Johan.

Du ska hur som helst ha en eloge för att du delar den här erfarenheten med folk här på forumet. Vet flera som råkat ut för liknande saker men ingen som vågat skriva om det på SH (med länkar till ljudupptagningar från rättegång). För det ska du ha cred.

/Olzki

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
bmwjohan skrev:
jag ska väl inte behöva bevisa att jag är oskyldig. det är väl dom som måste bevisa att jag är skyldig och det tycker inte jag att dom lyckades med.
Vad du tycker är ganska oväsentligt i sammanhanget.

För övrigt tycker jag reaktionerna i denna tråd är lite av en storm i ett vattenglas. Jag bryr mig ganska lite om vilken hastighet folk håller på breda motorvägar. Vad jag däremot bryr mig om är hur folk kör på 30- och 50 sträckor i allmänhet och de vägar min dotter passerar på väg till dagis i synnerhet.

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
selin skrev:
Inte mer? Trodde de hade trimmade Volvo R-motorer.. Schysst, att vara polis och ha som en del av jobbet att stoppa fartsyndare och så får man en klen j*vla bil som blir frånåkt av nästan allt som används för att köra för fort med, löjligt..

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
J.Porta skrev:
2166878 Det fanns en sån avdelning..... :D

Det gjorde ju det...å fan va kul jag hade när jag läste den. Skrattade så tårarna rann när GSX1100 R rocka loss med "Outlaw för nybörjare".

"Smitnotor är ett måste, tanka fullt och dra, ge svinen fingret om dom jävlas med dig, du vet att du är kung och det enda du kräver är respekt."

:rofl :rofl :bow

Trist att den delen försvann. Hade gärna läst mer. Och skrattat hjärtligt. :)

/Olzki

Last edited:

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Sålda
Stuff skrev:
2169905 Vad du tycker är ganska oväsentligt i sammanhanget.

För övrigt tycker jag reaktionerna i denna tråd är lite av en storm i ett vattenglas. Jag bryr mig ganska lite om vilken hastighet folk håller på breda motorvägar. Vad jag däremot bryr mig om är hur folk kör på 30- och 50 sträckor i allmänhet och de vägar min dotter passerar på väg till dagis i synnerhet.

Försvinnande lite MC olyckor inträffar på Motorvägar. De flesta sker på 50 och 90 vägar, med t.ex. dolda utfarter mm. Så att ligga och pressa i 250 på motorvägen är enligt mig inte! värre än att dra 50 k/h över hastighetgränsen på landsvägar med dolda utfarter (och då menar jag inte att dom behöver vara speciellt dolda, för stoppsträckan som blir är alldeles för lång för att man skall hinna göra nåt åt saken ändå).

Edit: Håller alltså med i ditt resonemang

Kawaski

Kawasakiprintad hjärna
Gick med
27 May 2005
Hoj
Kawasaki ZX9R-00, Kawasaki1200 Voyager XII -87
Fundering :va

Om någon gjort ett allvarligare brott (t.ex mord) före jakten och polisen vet att det är rätt person de jagar så undrar jag om den personen blivit dömd för något brott efter att blivit fast på detta sätt och med de bevisen. :va

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
RedBaron skrev:
2169855 Stopp...stanna...backa...

Nu skrev du något intressant minsann.

det som denna tråd handla om intrfäffade alltså på vägen hem från min första bankörning

sandstream skrev:
2169856 Bojan du har runt foten är väl ett ganska bra bevis på att de faktiskt lyckades, eller?

när jag körde hojen med snuten hack i häl kunde de inte se vem som körde.
ingen annan har heller sett vem som körde.
när polisen tappade mig ur syhåll så tog det mer än 20 minuter innan de hittade mig. på den tiden kan man ha bytt förare minst 20 gånger.
för att jag ska bli dömd skyldig så måste det bevisas att det är jag som har kört och så som detta fall ser ut så är det helt omöjligt att säga att det är ställt utan att rimligt tvivel att det är jag som har kört. det måste du väl hålla med om?

tobbe1

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2004
Hoj
Z1000
KGK skrev:
2166489 inte roligt bli dömd på svaga grunder...

Svenska domstolar dömer för många oskyldiga till fängelse. Orsaken kan bland annat sökas i juristutbildningen, som börjat åsidosätta rättssäkerheten. Det hävdar justitiekanslern, JK, Göran Lambertz.

- När jag själv arbetade som domare på 1980-talet sade man att man aldrig skulle fälla någon om man inte var 100 procent säker. Men i dag släpps en del åtal igenom väl lätt. Enbart med hjälp av indiciekedjor och trovärdighetsbedömningar.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=545488&previousRenderType=6
Det är ju tvärt om. Verkar ju knappt gå att bli fälld för nåt i det här landet :7peta

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Olzki skrev:
2169898 Har haft synpunkter på dina inlägg tidigare Johan.

Du ska hur som helst ha en eloge för att du delar den här erfarenheten med folk här på forumet. Vet flera som råkat ut för liknande saker men ingen som vågat skriva om det på SH (med länkar till ljudupptagningar från rättegång). För det ska du ha cred.

/Olzki

tack så mycket

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
avfartsgatan skrev:
2169820 Den har större träffyta och gör betydligt mer skada än en mc då den är så mycket tyngre.

En V70 in där så hade inte morsan heller levt.

Tror du det var någon som överlevde i den smällen som du nu refererar till? Svar: Nej. De flesta av dina inlägg i den här tråden är fulla av sakfel och oriktiga påståenden/antydningar (exempelvis påståendet att man blir åtalad för grov vårdslöshet om man kör 50km/h för fort). Kanske dags att läsa på lite och koppla in hjärnkontoret innan foderluckan öppnas?

FaSt jAg tyKer igenTlligEn Ni e jettecoooOOoOOoolla sOm kaN dra sNuttEn.

Med ert resonemang bör man inte heller försöka stoppa bankrånare eller mördare, det kan ju utbryta skottlossning som kan skada allmänheten. Bättre kanske att ge bankrånare poliseskort till deras gömställe så att ingen kommer till skada under flykten, om någon civil person får för sig att leka vigilante? Personligen tycker jag 1 mån fotboja var alldeles för lindrigt. Men som sagt, evolutionen tar antagligen ut sin rätt så småningom på ett eller annat sätt.

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
Ozena skrev:
2168538 Det är ju fullständigt uppenbart vad du är ute och fiskar efter, publicitet och någon/några likasinnade som på något snedvridet sätt sitter hemma framför datorn och tycker att du är en helhäftig kille. Skulle du även valt att publicera en berättelse om det brott du begått exempelvis varit stöld eller snatteri? Det är ett jäkla skitsnack att du stoltserar med din berättelse för att moraltanterna ska få något att klanka på. Att du dessutom lägger ut vittnesmål beviser ju endast att du njuter av att vi på sh.com får reda på dina fulllständigt omdömeslösa bravader! Skämmes :fatta!

Det är väl bättre att en sån här sak kommer fram för en gångs skull. Det finns inget försvar för Johans sätt att köra hoj. MEN...få personer i hans kategori skulle våga prata om en sån här sak. Han har torskat och hamnat i finkan. Det är ju knappast något att skryta med och det förefaller mycket märkligt att du inte begriper det. :3freak

Tycker som sagt att det finns en prestiglöshet i att de facto våga skriva om detta.

/Olzki

Last edited:

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2005 KTM 625
bmwjohan skrev:
2169729
jag har kört bana en enda gång. det var roligt. på hemvägen fick jag en månads fängelse för grov vårdslöshet i trafik. ha ha.. oj va bra det funkar att gasa av sig på bana
Inte så konstigt att det inte hjälpte med en bankörning för din del så sakta som du körde där.... Ja jag var där o såg när du körde, prova ett par bankörningar till så kanske du får ut något av det. I övrigt orkar jag inte ens kommentera varken din körning eller all pajkastning som förekommer i denna tråden.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln