Jag fick 1 mån fängelse för fortkörning!

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Savage skrev:
2167389 Åklagaren i Hovrätten hade ju en jävla koll på bilar :rofl
Att hon inte kan ge sig? Och hur kan hon vara så dum så hon tror att nån går och memorerar nummerplåtar?! Mycket underhållande ilsken tant :hihi

Misstänker att det kommer att vara skinande rent i det bmwska hushållet i en månad framöver, med färdig middag när gumman behagar komma hem...

hon var jävligt jobbig faktiskt. åklagaren alltså. kom med helt idiotiska påståenden. verkligen noll koll på bilar

janeinar

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
letar febrilt
bmwjohan skrev:
2166277 Det förekommer lite lögner i den från polisens sida, men inte så farligt. .

Har råkat ut för en liknande sak i rätten, snutar verkar ljuga lika bra som alla andra fast bättre!
:dummer
(jag va dock oskyldig, på riktigt asså)

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Ojje skrev:
2167409 Har svårt att tro att polisen hänger efter i över 200 blås!
QUOTE]

jag här har du motbeviset. om jag hade kört i 200 hade dom åkt åttor runt mig. var tvungen att köra rejält mycket snabbare. att jag överhuvudtaget kom ifrån dom har jag vajerräckena att tacka för.

sandstream

Guest
bmwjohan skrev:
det fanns verkligen inte bevis alls mot att jag hade kört. min historia skulle faktiskt ha kunnat vara sann. det är lite skrämmande tycker jag. man kan alltså bli helt oskyldigt dömd till trafikbrott
Ja, man kan bli helt oskyldigt dömd, har hänt tidigare och kommer att hända igen (var väl en stackars invandrarkille som satt fler år för ett mord han inte begått).
Tack och lov är det inte alltför vanligt och istället går det rätt till och folk som du får sitt straff.

Ditt resonemang om att din historia kunde ha stämt är bara skrattretande.

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
bebbe skrev:
2167477 Har du varit straffad tidigare :confused:

nej jag är helt ostraffad. förutom tre milda fortkörningar. typ 20 för fort tre gånger. jag skulle inte ens kunna tänka mig att snatta en godis från lösviktsdisken. fortkörning ser jag inte som ett brott. synd bara att resten av samhället inte delar min mening :hihi

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
bmwjohan skrev:
2169235 det fanns verkligen inte bevis alls mot att jag hade kört. min historia skulle faktiskt ha kunnat vara sann. det är lite skrämmande tycker jag. man kan alltså bli helt oskyldigt dömd till trafikbrott

Om din historia hade varit sann hade även bevisen pekat på det.

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Mr_Mike skrev:
2167499 Nästan lite kul, när man läste polis rapporten... Hade du plockat av dig skinstället och allt och satt dig och kurrat bakom en container :rofl

Varför inte försöka kört vidare och sluppit bojan och böter....

Rätt så komisk historia... Pga att förneka och säga att någon annan kört, Lånade han även din ryggsäck??? :hihi

Men men så kan livet vara... Synd med bojan bättre lycka nästa gång...

///M

jag stod inte gömd bakom någon conteiner. hojen stod inte heller gömd bakom någon container. dettar har bara poliserna blåljugit ihop för att få mig att se mer skyldig ut. jag stod mitt ute på en grusplan när dom kom och hojen stod lutad mot en container fullt synlig. det var en grusplan så den kunde inte stå på stödet.

Badger skrev:
2167515 Har skummat lite i tråden.

Om jag har förstått det rätt, BMX johan blev jagad mellan Norrköping och Katrineholm och var aldrig under 200 blås. Väg 55 således.

Får inte det att gå ihop med den hastigheten, låg riskmedvetenhet, vilken skicklighetsgrad föraren har (?) och polisen.

Får ursäkta, men det låter som en lite "vinklad" och "kryddad" historia. Till vilket syfte?

Badger, ej moralkärring men en med förståndet kvar hoppas jag.

Edit: BMW - BMX (f-n var för snabb med tangenterna :huvet)

japp det var på väg 55. går att köra precis hur fort som helst på den vägen. lite äckligt bara att köra toppfart när man ligger närma vajerräcken.

Rocky skrev:
2167531 Ha ha ha ha ha, sitter du bakom en container och gömmer dig för farbror polisen.
Du får fan skylla dig själv!!!!!!!
Sluta lipa och kom in i matchen, att du överhuvudtaget undrar varför du åkte dit är så jävla löjligt.
Nej har man bestämt sig för att åka ifån "harry-haffa" så stannar man inte föräns man är på "trygg mark", inte fan sitter man bakom en container och hoppas på att läget skall bli bättre, möjligtvis så hade du kunnat hoppat in i containern och stannat där!

:tummenupp

lite sen med att svara här men som sagt, jag satt inte och gömde mig bakom någon container. detta är bara ljug alltihopa från snutarna. jag stod mitt på grusplan och låtsades som att det regnade.

FJS

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Italia-twin
Credit!

bmwjohan skrev:
2169390 nej jag är helt ostraffad. förutom tre milda fortkörningar. typ 20 för fort tre gånger. jag skulle inte ens kunna tänka mig att snatta en godis från lösviktsdisken. fortkörning ser jag inte som ett brott. synd bara att resten av samhället inte delar min mening :hihi
Tja , credit för att du inte snattar hos mig.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Nursey skrev:
2168208 Kan vi inte vara vuxna nu och lägga ner detta?
Det är ju samma fjortisar som tjatar om att de är "riktiga sporthojare" etc. En riktig sporthojsförare kör med hjärnan, han eller hon kan hantera sitt fordon och vet vad höga hastigheter kan orsakaoch anpassar sitt körsätt och sin hastighet till situationer så att faror är minimerade. Tror ingen av er kullösa småpojkar som tjatar i denna tråd om hur tuffa ni är kan något av detta som de RIKTIGA sporthojs åkarna kan. SÅ LÄGG NER NU FÖR FAN! Det är pinsamt att läsa ert tjat.

Shit, hårda ord :tuttar Vem bryr sig seriöst om anpassat körsätt? Äkta sporthojsförare kör så det ryker, bara så du vet. Resten hör hemma på en.. ja vad. bandit? ;) :4skrika

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
AlexH skrev:
2167684 Sorry, men du får inte ett uns sympatier från mig.
Är du så korkad och uppför dig så nonchalant får du fan skylla dig själv.

Bara för att du, i ditt tycke, kan köra fort utan att ha varit involverad i någon incident så betyder det inte att du kommer att klara dig i framtiden. Uppenbarligen fattar du inte att man kan missa se en en hoj som kommer upp bakifrån i 200blås när man ex ska göra en omkörning. "En titt i backspegeln - fritt- blinkers och påbörja omköring - en hoj i sidan". Min farbror omkom i en liknande olycka. Killen som körde hojen är ett kolli idag.

I ditt fall var det kanske det bästa som kunde hända att du belv stoppad för 1-2 km längre fram hade kanske du satt hojen i sidan på en bil.

jag är inte ute efter sympatier. jag ville bara berätta om en kanske inte allt för vanlig händelse.

jag kommer inte att smälla i nån bil i 200. det gäller att läsa av trafiken

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
En fråga bara.... Är det lätt att få av och på strumpan med fotbojan?

silverpilen740

Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Gick med
4 May 2004
Hoj
GSXR-1000 K6
Själv är jag mycket glad över att du skrev detta inlägg äntligen något spännande att läsa =) Tycker som det låter som du haft extremt otur.. smarta poliser.. frågan är varför nån ring och sagt att du svängt av ? sedan undrar jag också om det var som polisen sa att du förmodligen vänt och svängt över till andra sidan? Undrar också varför jag inte kunnalt ladda hem HD rättegången ? vill höra nya åklagaren :banana

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Olof Eriksson skrev:
2167900 Nu är det säkert nån annan som tagit upp detta men de e ju jättesmart att erkänna att man ljugit i rätten... :7peta

som anklagad får man ljuga hur mycket man vill. man svär inte ed eller nått. det är vittnen som måste tala sanning samt svär ed

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
bmwjohan skrev:
2169531 jag är inte ute efter sympatier. jag ville bara berätta om en kanske inte allt för vanlig händelse.

jag kommer inte att smälla i nån bil i 200. det gäller att läsa av trafiken

Coolt att du tycker du är odödlig. I mina ögon är du faktiskt inte det ;)

Henke85

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
CBR 600F
Den dagen det springer ut en unge på vägen när du kör i 200 på 50 väg så kanske du ändrar inställning. Har du något bakom pannbenet så ändrar du inställning innan det händer. (Vad sägs om..... NU!?)

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Ooops skrev:
2168193 Efter att ha läst alla rapporter och lyssnas på ljudupptagningarna..

jävligt dålig historia du ljög ihop :huvet
att stanna bakom en container och halvgömma sig.. sen skylla på att du skulle kolla om motorn var trasig.. :rolleyes: m.m. m.m. m.m.

alla har vi kört över 200 och mer.. tycker synd om dig att du åkte fast MEN att göra de där omkörningarna (om det nu va så tight som polisen hävdar) är idiotiskt såvidade man inte är intresserad av att känna på hur det känns att bli klämd mellan en bil och en vajjer :hihi

sen är det ganska idiotiskt att slösa på skattepengar istället för att erkänna, speciellt med en så pass dålig historia. enligt mig råder det inget tvivel om att det var du som körde hojen.. kläderna på marken..att du var så nervös när dom hittade dig gömmandes bakom en container.. grannen hade inte sett nån mörk bmw passera.. osv osv

ps är det du som ställer frågor till herr svensson? FAAAN va gay du låter isf :lol

du får ursäkta att jag varit långsam att svara men som sagt, jag gömde mig ej bakom någon container och jag var inte nervös osv. bara lögner.
dock kunde jag absolut ha hittat på en bättre historia. jag kände dock inte till att man kunde begära rådrum vid detta tillfälle så jag hittade på så bra jag kunde på plats.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag tyckte att det var intressant läsning. Kul att du delade med dig. Inget jag skulle försöka själv dock. Att vissa håller på att tuppa av framför tangentbordet för att de är så upprörda är lite kul det också.

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Ozena skrev:
2168538 Det är ju fullständigt uppenbart vad du är ute och fiskar efter, publicitet och någon/några likasinnade som på något snedvridet sätt sitter hemma framför datorn och tycker att du är en helhäftig kille. Skulle du även valt att publicera en berättelse om det brott du begått exempelvis varit stöld eller snatteri? Det är ett jäkla skitsnack att du stoltserar med din berättelse för att moraltanterna ska få något att klanka på. Att du dessutom lägger ut vittnesmål beviser ju endast att du njuter av att vi på sh.com får reda på dina fulllständigt omdömeslösa bravader! Skämmes :fatta!

jag la ut denna tråd för att underhålla er. inte för att någon ska tycka att jag är häftig eller för att få sympatier. det är ju för fan ingen som vet vem bmwjohan är på riktigt. tänkte att det kanske kunde vara intressant att höra alla detaljer om mitt mål då det på många sätt berör sporthojsåkare

Nautilus

Livsnjutare
Gick med
13 May 2006
Hoj
Triumph Sprint RS
Angående juristers syn på rättssäkerhet och liknande: Det är nog ingen tillfällighet att juristerna vid universiteten (åtm i Stockholm) har den klart största andelen anmälda fall av fusk.. Att de gömmer/snor referenslitteraturen från biblioteken för att deras kursare inte ska kunna plugga inför tentor, etc..

Jag har varit vittne i en rättegång (och som vittne får man ju inte höra vad som sägs innan man ska in), men inte haft någon annan domstolskontakt. Så jag kan inte säga så mycket om hur det egentligen går till.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA