JT
I feel the need, the need for speed!
bmwjohan skrev:2166277Det har efterlysts här på sporthoj om det inte finns någon som har åkt fast för en riktigt rejäl getaway. Jag har nu gjort det och tänkte dela med mig lite om detta.
Jag var på väg hem på motorvägen och låg och gled i 200 som vanligt men det var mycket trafik så det blev en hel den slalomkörning. Efter ett tag ser jag att det ligger en snutbil bakom och blinkar blått. Ser även att det står en snutbil och väntar på mig i vägkanten. Jag lägger ner rejält och viker snabbt av på en avfart och drar sedan på ganska mycket. bränner på rätt mycket på en raka och ligger väl runt 230 och tänker att nu är dom redan långt efter. Kollar i backspegeln och snutbilen ligger typ 3 meter bakom. What the fuck!!. Växlar ner och drar sedan på så in åt helvete. Jag var verkligen tvungen att köra som satan för att komma ifrån. Mätaren i botten på rakorna samt riktiga GR-omkörningar vid vajerräcken. Efter 1,5 mil har jag skakat av mig dom och åker ut och halvgömmer mig i skogen. Med hjälp av en massa privatpersoner som ringer och skvallrar så hittar polisen mig. Har dock gått en 20 minuter från att de tappade mig ur synhåll så det ska ju vara lungt. Poliserna är totalt vansinninga och det råder lynchstämning. Jag säger att det var en annan kille som provkörde hojen. Jag förlorar både i tingsrätten och i hovrätten och får 12 månaders körkortsindragning samt 1 mån fängelse.
Beklagar sorgen!
Jag råkade ut för en liknande sak med moppen för 100 år sedan, gömde mig också i skogen i ca 20 min efter att kört ifrån snutarna med min och trodde allt var lugnt, då hoppar två snutar fram bakom ett träd och skriker åt mig som galningar! Rena Rambo snutarna!
Men den gången slutade det med en rejäl utskällning...
Sensmoral=Göm er aldrig i skogen!