Jag har gett upp hojåkandet för gott!!!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Elleer åtminstone för några år framåt :)
Igår körde jag in en annan leksak i garaget som stjäl all plats-tid-pengar och vett!

2,3liters 4:a med dubbelturbo, sekvensiell 4-petad låda, ca 450hk i detta utförande (som kommer byggas vidare på) och ett gruvligt ljud!!!!!! Och den går rätt gôtt också :D

kommer iofs sakna tvåhjulingarna också, och man ska ju aldrig säga aldrig för rätt som det är nästa år så kanske man får ett ryck och köper nåt billigare att piska runt på småvägarna.

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    110.1 KB · Visningar: 1,535

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Brorsan undrar vart all olja rinner ifrån

Bifogat

• 3.jpg
    3.jpg
    57.7 KB · Visningar: 1,398

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Mattias skrev:
Jaa, vad ska man säga? Felsatsning efter felsatsning.

Möjligt, men både jag och brorsan är frälsta i fyrhjuliga saker med massor av hästkrafter, min första båge var ett felsteg i "rätt" riktning så att säga :)

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
fy fan va ball! är den bes. och reggad med dubbelturbo?
det var ingen blyg IC du hade...sån bil vill jag ha...men jag vill inte se prislappen..

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
besiktad-ja, med den motorn-nej :D Står i pappret att det är 78 kw, hehe....
Dock reggad med bur, lättning, en passagerare, bromsar osv.
Vi bygger på en annan pv som vi ska flytta över allt till sen, den här karossen är kass. Sen ska vi ha en bil som vi kan åka lite längre med, inte bara köra bana med hjälm på sig :) Även lite ljudisolering ska i den andra karossen, den här hör du knappt vad du tänker i. Man ser halva motorn från kupen :D

Bifogat

• 4.jpg
    4.jpg
    95.2 KB · Visningar: 1,334

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Det är inte så att han som "byggt" den kommer från Åmål?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Skönt, så slipper man dig höll jag på att säga :cool:

Jag känner lite medkänsla faktisk. Jag e trött på att bara köra runt i skitbilar och ska själv köpa en bil som kommer sätta undan hojåkandet lite åt sidan. Kommer nog bara köra på SRW nästa år kanske.

Fast å andra sidan kommer min bil dra din så... :cool:
Om inte så ska jag sätta ihop 950R så den gör det åtminstone :D

Ganska cool bil det där faktiskt :hej

750RR

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Zam skrev:
Det är inte så att han som "byggt" den kommer från Åmål?

Nix, han ägde den dock. En micke från norrland har byggt den, han som byggde abarthen med R1-motor i.

Mavve: Du är välkommen att rejsa mot mig närsomhelst! :D Fast om du väntar till nästa sommar istället, nu har den inte så mycket att komma med. Eller jo, det har den iofs, men med ETT stort aggregat så kommer man nog kunna plocka ut 550-600hk ur den. Fast nu är den grymt körbar, man stampar gasen i botten vid 1500varv så spinner den loss direkt. Laddar 1,6 bar nu, men ska ställa ner det snart för vi ska kitta om den till isbil :rock Där kommer den göra sig hemmastadd tor jag!

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Jag säger ju bara SHIT VA HÄFTIGT!

Det är ju nästan som en av mina drömmar!
Fast då en amazon med T6-motor, mattsvart och american racing fälgar :rock

Du måste ju komma till örebro för att visa upp den för krympling! ;)

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
vad är det för fel på den där karossen då? är det bara det att den inte är ljudisolerad? eller e det rost o skit?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Du... En EPA får inte framföras i högre hastigheter än 30 km/h, så vad ska du med 450 hp till? ;)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
intrepid skrev:
vad är det för fel på den där karossen då? är det bara det att den inte är ljudisolerad? eller e det rost o skit?

Den har gått i både rallycross och rally sen sent 70-tal= vridstyvhet som ett A4-ark :) Sen har den börjat spricka i torpeden, motorn är monterad rakt på rambenen, inga kuddar eller nåt alls.

Här i trivs man:

Bifogat

• 6.jpg
    6.jpg
    77.5 KB · Visningar: 1,288

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Dee_cati skrev:
Nix, han ägde den dock. En micke från norrland har byggt den, han som byggde abarthen med R1-motor i.

Mavve: Du är välkommen att rejsa mot mig närsomhelst! :D Fast om du väntar till nästa sommar istället, nu har den inte så mycket att komma med. Eller jo, det har den iofs, men med ETT stort aggregat så kommer man nog kunna plocka ut 550-600hk ur den. Fast nu är den grymt körbar, man stampar gasen i botten vid 1500varv så spinner den loss direkt. Laddar 1,6 bar nu, men ska ställa ner det snart för vi ska kitta om den till isbil :rock Där kommer den göra sig hemmastadd tor jag!

Aha, det var så det var. Jag känner personen litegranna bara. Vi jobbade ihop och han sa att han skulle bygga en turboladdad Volvo snurra och när jag fick reda på att han hade denna så antog jag att det var den. Eftersom jag inte bor kvar i Åmål så har jag inte full koll. Kul att se bilen iaf. Tuff kan man ju lätt säga. Är det en ölback som passagerarplats fortfarande?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
NoicE skrev:
Jag säger ju bara SHIT VA HÄFTIGT!

Det är ju nästan som en av mina drömmar!
Fast då en amazon med T6-motor, mattsvart och american racing fälgar :rock

Du måste ju komma till örebro för att visa upp den för krympling! ;)

Med tanke på att den drog ca 15 liter på 2,5-3 mils körning idag så vill jag inte åka till örebro med den :) Kan nog komma under 2 liter/milen om man kör lugnt men jag har inte lärt mig det än :D

Här i ryms 30 liter soppa, räcker ca 5-6 mil :crash

Bifogat

• 5.jpg
    5.jpg
    84.6 KB · Visningar: 1,370

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
okej...ja då förstår jag...inte så rolig att köra då alltså...får man fråga hur mycket den kostade?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy