Jag har gett upp hojåkandet för gott!!!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Zam skrev:
Aha, det var så det var. Jag känner personen litegranna bara. Vi jobbade ihop och han sa att han skulle bygga en turboladdad Volvo snurra och när jag fick reda på att han hade denna så antog jag att det var den. Eftersom jag inte bor kvar i Åmål så har jag inte full koll. Kul att se bilen iaf. Tuff kan man ju lätt säga. Är det en ölback som passagerarplats fortfarande?

haha, näe men första gången jag åkte med i den så satt jag på en pripps-back och det var inte lätt att hålla i sig vid gaspådrag! :)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Dee_cati skrev:

Mavve: Du är välkommen att rejsa mot mig närsomhelst! :D Fast om du väntar till nästa sommar istället, nu har den inte så mycket att komma med. Eller jo, det har den iofs, men med ETT stort aggregat så kommer man nog kunna plocka ut 550-600hk ur den. Fast nu är den grymt körbar, man stampar gasen i botten vid 1500varv så spinner den loss direkt. Laddar 1,6 bar nu, men ska ställa ner det snart för vi ska kitta om den till isbil :rock Där kommer den göra sig hemmastadd tor jag!

Snälla säg att du inte ska göra den där till en glassbil!!!! :skrämd

Nästa sommar ska du och jag rejsa i våra bilar :fakta (nu tvingar du mig att kita min bil med juh :mad: )

750RR

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
intrepid skrev:
okej...ja då förstår jag...inte så rolig att köra då alltså...får man fråga hur mycket den kostade?

Jodå, det får man. Fast man får inget svar :cool: Men vi resonerade som så att det skulle kosta oss ca 120-150k att bygga ihop våran med likvärdig prestana/hållbarhet så i det fallet var det billigare för oss att köpa så här än att bygga själva. Fast som leksak så var den väldigt dyr :eek:
Bara stakarna i motorn, smidda verdi, kostar 11 000:- för fyra stycken :skrämd

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Dee_cati skrev:
haha, näe men första gången jag åkte med i den så satt jag på en pripps-back och det var inte lätt att hålla i sig vid gaspådrag! :)

Ha ha, jo jag har hört folk som åkte på den backen och det var tydligen lite jobbigt =). Det var lite problem med fästet också hörde jag. Det brukade gå rätt brett om jag fattat det hela rätt

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
maverick_750rr skrev:
Snälla säg att du inte ska göra den där till en glassbil!!!! :skrämd

Nästa sommar ska du och jag rejsa i våra bilar :fakta (nu tvingar du mig att kita min bil med juh :mad: )

750RR

Jag rejsar gärna, oavsett vinst eller ej. Vad är det för bil du ska ha nästa sommar? Ingen bmw-turbo va? Börjar tröttna på alla såna nu, det dräller ju av dem numera :D

Wheeler

Natural Born Streetracer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z750-09
Den går BRETT :rock

Och den där backen har man sutit på, och det är ingen höjdare!!

Jag ser att på en av bilderna så speglar sig mitt turbo monster i en av skärmarna :D

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Dee_cati skrev:
Med tanke på att den drog ca 15 liter på 2,5-3 mils körning idag så vill jag inte åka till örebro med den :) Kan nog komma under 2 liter/milen om man kör lugnt men jag har inte lärt mig det än :D

Här i ryms 30 liter soppa, räcker ca 5-6 mil :crash

Jo det är inte gratis att åka sånt där...
Min farbrors kompis hade en viper, den drog 3-4L milen
Om man latjade lite i stan...
Men den kunde gå under 2L om man körde 110-140
En viper gör ju 80 på tomgången på 6:an :D
Rätt grym bil är det i alla fall, åkte med en gång 'wheee'

Nån gång så måste bilen ses i alla fall ;)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Wheeler skrev:
Den går BRETT :rock

Och den där backen har man sutit på, och det är ingen höjdare!!

Jag ser att på en av bilderna så speglar sig mitt turbo monster i en av skärmarna :D

Ähh, så brett gick den inte! Det var ju tom mönster kvar på 18-tummarna!!!!

Ditt monster måste du ju skicka upp bild på! En äkta sleeper!

Här står wheeler och posar framför kameran :cool:

Bifogat

• 7.jpg
    7.jpg
    78.1 KB · Visningar: 507

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Dee_cati skrev:
Jag rejsar gärna, oavsett vinst eller ej. Vad är det för bil du ska ha nästa sommar? Ingen bmw-turbo va? Börjar tröttna på alla såna nu, det dräller ju av dem numera :D

Säger jag inte :whip
För tänk om jag tar mitt förnuft till fånga och lägger alla pengar så 950R hinner bli klar istället.
Fast då finner jag väl ingen mening med livet längre antar jag, så den får vänta liiiite till. :p

Rejs med eller utan vinst spelar ingen roll, rejs blir det :rock

750RR
edit: Hur mycket toppar din bil? 300+? :skrämd

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
NoicE skrev:
Jo det är inte gratis att åka sånt där...
Min farbrors kompis hade en viper, den drog 3-4L milen
Om man latjade lite i stan...
Men den kunde gå under 2L om man körde 110-140
En viper gör ju 80 på tomgången på 6:an :D
Rätt grym bil är det i alla fall, åkte med en gång 'wheee'

Nån gång så måste bilen ses i alla fall ;)

Ta dig till arboga/kolsva i vinter så får du se den på isen, annars kanske den kan ses på strippen nästa år. Iaf om brorsan får bestämma, han äger ju halva, men jag vill helst köra på banor runt i sverige. Fast det är billigare med strippen iofs, och nån gång måste det provas. Den har kört 8.27/201 meter vilt spinnande och med knepiga växlingar. Totalt kass tid men kanske kan den köra en låg 12:a när man har lärt sig känna den och med bättre däck.
Jag skulle köra den till v-ås i söndags, där polaren skulle köra den på 402 meter med nästan nya 11.5" breda mickey thomson-slicks på. Men vi kom ca 3 kilometer innan den började spruta olja vilt omkring sig :(

Mavve: Lägg pengar på bilen istället nu, du har redan lagt för mycket pengar på den där moppen :slicka

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
toppar bara 200-210 med nuvarande utväxling. tror det är 5:13 i bakaxeln, vet inte vad det är på chrysler-lådan som sitter på plats.

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Dee_cati skrev:
Ta dig till arboga/kolsva i vinter så får du se den på isen, annars kanske den kan ses på strippen nästa år!

Jo man får väll se =)
Ska du inte ha den gatreggad för nästa säsong alltså?

Mavve: Vad e det för fel på 950R egentligen?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Dee_cati skrev:
toppar bara 200-210 med nuvarande utväxling. tror det är 5:13 i bakaxeln, vet inte vad det är på chrysler-lådan som sitter på plats.

Då ska du vara RÄDD.... MYCKET RÄDD :brynad

Va fan... då drar ju en standard 740 kombi dig på motorvägen juh :eek:
Hade jag aldrig tålt om jag hade haft 450HK+ eller 600 vaddetnublir.

750RR :confused:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
NoicE skrev:
Jo man får väll se =)
Ska du inte ha den gatreggad för nästa säsong alltså?

Mavve: Vad e det för fel på 950R egentligen?

Jodå, den ska vara körklar för gata till nästa sommar. Sen om det blir till att besikta med annan motor är en annan femma.

mavve: Toppfart är inte allt, jag drar nog en 740 upp till 200knyck iaf :D Och på bana har du inget behov av mer fart oftast, men gärna schysst acc och det är det nu. 1-2-3-4:an på 12-14sekunder sen varvar du ur den :) fort går det iaf!

Och på strippen räcker det med en schysst start, bra 60-fotare och sen kan man gärna köra på varvstoppet över mållinjen.

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Dee_cati skrev:
Jodå, den ska vara körklar för gata till nästa sommar. Sen om det blir till att besikta med annan motor är en annan femma.

Haha, då börjar det bli avancerat :D
Jag tyckte jag byggde om min hoj ganska mkt för att besiktiga!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
NoicE skrev:
Haha, då börjar det bli avancerat :D
Jag tyckte jag byggde om min hoj ganska mkt för att besiktiga!

njae, det räcker ju iofs med ett standardgrenrör från en sugis och sen bygga ett avgassystem till det och sist göra en ny mapp så att den går framåt också :) Så det är inte avancerat alls, men det är ju lite grejjer runt omkring de kan klaga på. Tex så är de nog inte så pigga på sidepipes, bromsarna (apracing, 4kolvsok) är tydligen inte godkända för gata, bromsvåg, stummonterad motor osv. Så det ligger några timmar framför, men å andra sidan så kan jag ju köra i två år med den efter besiktning.
Och tanken är att bygga färdigt andra pv'n, göra den lite hemtrevlig och sen slänga över alla prylar och regga in den med turbo. Kostar dock 7000:- att regga som ombyggt fordon, men det är iofs en engångskostnad. Men denna kaross kommer köras denna vinter och kanske hela nästa säsong.

Badtoy: Måste faktiskt hålla med, den är grymt cool, speciellt med den vingen på :) Den väcker uppmärksamhet iaf, både på gott och ont....... *farbror blå gillar den nog inte lika mycket som jag*

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Dee_cati skrev:

Inte illa att toppa över 200km/h med 5:13 i utväxling...

Cudan jag pillar med ibland har 4:56 o toppar dryga 220km/h med 675-700hk i runda slängar...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy