Jag har gett upp hojåkandet för gott!!!

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
För tankarna till den där kofiber PV:n med en B21:a på 770kusar. Skippa lågprofil däcken och kebab-vingen så kommer den blir hur ball som helst!. :tummenupp

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Dee_cati skrev:
Jodå, den ska vara körklar för gata till nästa sommar. Sen om det blir till att besikta med annan motor är en annan femma.

mavve: Toppfart är inte allt, jag drar nog en 740 upp till 200knyck iaf :D Och på bana har du inget behov av mer fart oftast, men gärna schysst acc och det är det nu. 1-2-3-4:an på 12-14sekunder sen varvar du ur den :) fort går det iaf!

Och på strippen räcker det med en schysst start, bra 60-fotare och sen kan man gärna köra på varvstoppet över mållinjen.

nja, nog gör en 450hk tomburk 402m på lägre än 12-14 sek?

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Ser ut som en jättedyr epa TRAKTOR,,trist bara att d så iinihelvete mycke skruva med en såndär bil. O va ska du använda den till? Inte direkt dragracing,sporta på kurviga vägar den e väl mest cruisa runt i arboga city o slösa däck. Hmm tur att man får välja!

Hoppas den håller o att du inte ångrar bytet,, välkommen tillbaka till hojarna sen när du kommer till insikt.

pops

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 1000 k7
Dee_cati skrev:
Ta dig till arboga/kolsva i vinter så får du se den på isen, annars kanske den kan ses på strippen nästa år. Iaf om brorsan får bestämma, han äger ju halva, men jag vill helst köra på banor runt i sverige. Fast det är billigare med strippen iofs, och nån gång måste det provas. Den har kört 8.27/201 meter vilt spinnande och med knepiga växlingar. Totalt kass tid men kanske kan den köra en låg 12:a när man har lärt sig känna den och med bättre däck.
Jag skulle köra den till v-ås i söndags, där polaren skulle köra den på 402 meter med nästan nya 11.5" breda mickey thomson-slicks på. Men vi kom ca 3 kilometer innan den började spruta olja vilt omkring sig :(

8,27på 201 är ju som låg 12a på 402 så kass tid var det ju inte

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Hightuned skrev:
För tankarna till den där kofiber PV:n med en B21:a på 770kusar. Skippa lågprofil däcken och kebab-vingen så kommer den blir hur ball som helst!. :tummenupp

Tänkte också på den, det är lagom fet kärra :fakta

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Fy faaan vicken cool leksak!!
SÅ ska en hobbybil se ut, sen kan alla dessa cipstrimmade gubb-bilar med shoppingturbo säga vad de vill! Helvete vad fräckt....

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Men var är stereon och cd-växlaren ? Doftgranar ?

Mechanic_D

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ja
Helt klart en fräck bil! :cool:
Va fick du ge för den där leksaken då?
Om ett år eller två funderar jag på att importera en Toyota Supra 94-97 från Tyskland. Begagnade kostar mellan 2-300.000 kr så finns de ju turbokit som ger ungefär 900hk å kostar drygt 100.000kr. Om plånboken håller så blir det en!

:banana :hej :banana

Zeeall

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen...
Dee_cati skrev:
Elleer åtminstone för några år framåt :)
Igår körde jag in en annan leksak i garaget som stjäl all plats-tid-pengar och vett!

2,3liters 4:a med dubbelturbo, sekvensiell 4-petad låda, ca 450hk i detta utförande (som kommer byggas vidare på) och ett gruvligt ljud!!!!!! Och den går rätt gôtt också :D

kommer iofs sakna tvåhjulingarna också, och man ska ju aldrig säga aldrig för rätt som det är nästa år så kanske man får ett ryck och köper nåt billigare att piska runt på småvägarna.

åååfan! ere duuuuu som har den där! :rock :rock :rock :rock

Wheeler

Natural Born Streetracer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z750-09
Ja nu är det han som har den där, tidigare var det Mattep på Zatzy som ägde skönheten!!

Den kommer bli så jävla cool med viper ränderna som lackas i skrivande stund :tummenupp

Att ge upp hoj åkande helt skulle man nog inte göra, om man inte hittar en bil som Anders, som accar snabbare än en R1:a

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Bara några 14-isar samt en Sibylla kiosk som fattas för att fullända bildern :crash

Wheeler

Natural Born Streetracer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z750-09
Vilken jävla avundsjuka :finger

Sen när fan blev en Pv med 450hk en fjortis raggar bil?? lr är det för att det är en volvo??

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Jag säger bara.....Volvo power i den bilen :cool:
Får nog lite problem att hänga på den med min 250+ Hkr S40 he he..... :crash

Men alltså.....ge inte upp hojåkandet så....kör både bil och hoj !

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Rodentboy: lite hänger ju på lådan också, men vi har ju ingen hastighetsmätare så det kanske är så att den toppar mindre. Det räcker till på bana iaf, men en 4:27'a vore inte fel.

Hightuned: Lågprofilarna är ju ett måste för våghållningen, blir bara MT-däck på strippen :) Och kebabvingen är till för att jag ska kunna köra längre än dig på bakhjulen :D *inte så snygg, men den är rätt så rå med den på*

Silwer: Möjligt, men inte med vare sig jag eller brorsan bakom ratten och nån annan kommer inte ratta den :) Sen är inte bakaxeln optimerad för strippen :( Men jag har hellre en bil som kör 12:eek:r och kan köras till och från träffarna, än en bil som måste köras på kärra.

HAYABUSAHENKE: Den är byggd för bana, och det är där jag vill hårdköra den mest. Men som sagt, vi ska bygga ihop en annan pv med dessa delar och då blir det en snygg potent pv som ska användas dagligen. Inget speciellt område direkt, förutom isen såklart!

Chrille: en till med bra smak :D Retro är det enda rätta :)

Hubbabubba: alldeles för mycket :( Därav skippar jag hojåkandet då jag antagligen inte har råd *buhuuuuu*
personligen gillar jag inte supror, men visst går det att få fart i dem. Men man kan få grymt mycket roligare och snyggare bil för pengarna...... Om man frågar mig då :)

Zeeall: Sen i söndags så är det jag och brorsan som har den ihop, var en polares innan det. Så hör du nåt som kommer på fullt ställ med vrålande motor och ett dumpljud som kan skrämma livet ur en döv 90-åring så är det antagligen jag :) Och jag skriver gärna autografer i form av konstiga formationer på nalles-parkeringen :D *måste skaffa däcksponsor!!!*

Och så här ser den ut nu, jag lackade den i kväll och slet precis bort maskeringen. Jag tycker det blev skitbra förutom lite tidigare repor i plasten men vi ska inte ha bögputs på den iaf så det kvittar:

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    95.3 KB · Visningar: 142

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Riktigt fin tycker jag att den blev :)

Bifogat