Jag har gett upp hojåkandet för gott!!!

Zeeall

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen...
Dee_cati skrev:
Zeeall: Sen i söndags så är det jag och brorsan som har den ihop, var en polares innan det. Så hör du nåt som kommer på fullt ställ med vrålande motor och ett dumpljud som kan skrämma livet ur en döv 90-åring så är det antagligen jag :) Och jag skriver gärna autografer i form av konstiga formationer på nalles-parkeringen :D *måste skaffa däcksponsor!!!*

niiice, kanske sticker dit å tar en bild på autografen :D

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Dee_cati skrev:
Rodentboy: lite hänger ju på lådan också, men vi har ju ingen hastighetsmätare så det kanske är så att den toppar mindre. Det räcker till på bana iaf, men en 4:27'a vore inte fel.

Vore väl trevligt för bensinförbrukningen också. Du borde väl kunna komma ner till åtminstone 3-3½ l/mil med en sån utväxling??

Ruggigt coolt bygge är det iallafall..bara att gratulera.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
maverick_750rr skrev:
Skönt, så slipper man dig höll jag på att säga :cool:

Jag känner lite medkänsla faktisk. Jag e trött på att bara köra runt i skitbilar och ska själv köpa en bil som kommer sätta undan hojåkandet lite åt sidan. Kommer nog bara köra på SRW nästa år kanske.

Fast å andra sidan kommer min bil dra din så... :cool:
Om inte så ska jag sätta ihop 950R så den gör det åtminstone :D

Ganska cool bil det där faktiskt :hej

750RR

Here we go again....... :rolleyes:
Action speaks louder than words någon?

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
No offence Dee_cati men det där var nog bland det fulaste jag har sett i bilväg. Den är säkert skitkul att köra det tvekar jag inte en sekund på men anskrämligt ful var den.
Men det är väl tur att smaken är olika, hur kul skulle det vara om det bara rullade samma typ av bilar överallt. :tummenupp

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
MrGooFy skrev:
No offence Dee_cati men det där var nog bland det fulaste jag har sett i bilväg. Den är säkert skitkul att köra det tvekar jag inte en sekund på men anskrämligt ful var den.
Men det är väl tur att smaken är olika, hur kul skulle det vara om det bara rullade samma typ av bilar överallt. :tummenupp

Som sagt, smaken är som baken. Och ska jag vara ärlig så tycker inte jag heller den är vacker :) Men den är rå och brutal, det som räknas. Och det är synd att göra så här med en pv men jag kan iaf skylla på att det inte är jag som har gjort det :D "Brutus2" kommer däremot bli en skönhet!

Rodentboy: Iofs, men just nu påverkas soppaförbrukningen av tung fot och nuvarande utväxling är hyffsat hysteriskt kul :)
Och det sitter lite rattar i bilen där jag kan ställa tändning, soppa, bromsar osv så ska man köra lugnt kan man ju ställa ner soppatrycket, men nuvarande mappen tillåter inte under 4bars soppatryck vid ett visst laddtryck så då bryter systemet istället. Eller nåt sånt :) Håller precis på och lär mig Haltec, inte så jättelätt direkt :(

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Dee_cati skrev:

Rodentboy: Iofs, men just nu påverkas soppaförbrukningen av tung fot och nuvarande utväxling är hyffsat hysteriskt kul :)
Och det sitter lite rattar i bilen där jag kan ställa tändning, soppa, bromsar osv så ska man köra lugnt kan man ju ställa ner soppatrycket, men nuvarande mappen tillåter inte under 4bars soppatryck vid ett visst laddtryck så då bryter systemet istället. Eller nåt sånt :) Håller precis på och lär mig Haltec, inte så jättelätt direkt :(

Insprutning är en främmande värld för en annan. Pillar hellre med nån rolig fyrportare eller dyl. En Holley 950 Dominator är nästa steg att peta in i en av bilarna..:)

Sån utväxling kan inte vara annat än kul, men ack så kostsamt..;)

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Dee_cati skrev:
Jag rejsar gärna, oavsett vinst eller ej. Vad är det för bil du ska ha nästa sommar? Ingen bmw-turbo va? Börjar tröttna på alla såna nu, det dräller ju av dem numera :D

En dekaltrimmad, sänkt

Bifogat

• hemglass.gif
    hemglass.gif
    3.6 KB · Visningar: 74
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
jotack, den har jag sett :) Men vi vill ha en åkbar även på gatan, även om 950hk ur en b21 är maffigt *dreggel*

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Jag orkar inte läsa igenom hela tråden så bli inte sur om någon redan frågat, okej? :)

Vad säger dom på besiktningen? :notme Dom lär ju inte missa de där stora snäckorna (turbo).

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Conrad skrev:
Jag orkar inte läsa igenom hela tråden så bli inte sur om någon redan frågat, okej? :)

Vad säger dom på besiktningen? :notme Dom lär ju inte missa de där stora snäckorna (turbo).

Dom säger ingenting, för de sitter inte på plats vid besiktning :)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy