checkster
Gudomlig sporthojare
Huaqvarna TE?
Nej, det är inte den typen av hoj, mindre hjul än Husqvarna TE och inte lika bra fjädring
Huaqvarna TE?
BB3 ?
Nääähää, mindre effekt var det ju. TRX, fast jag vet inte vad den gjorde i Tyskland i s f.
En röd BMW F650...?Nej, något mindre effekt och från Tyskland men byggd i Italien
En röd BMW F650...?
Funduro?
Den var väl syskon med Pegaso om jag inte minns fel.
BMW C1 då - små hjul, under 300cc, Rotax... Fast var den är byggd har jag ingen aning omNej, Funduro fanns väl till -00 , hojen jag har köpt är en -02
BMW C1 då - små hjul, under 300cc, Rotax... Fast var den är byggd har jag ingen aning om
Nej. Jag förstår inte heller vad de andra pratar om när de säger att den är snygg.Är det bara jag som tycker att T7 ser ut att ha kört in i en vägg?
Om du kör den hit ner (Rom) så lovar jag att provköra denGrattis, nu måste du prova den
Föredrar utseendet på den före 790/890:n som inte är vacker alls även om man är bakom styret i vanliga fall, sen är det som Uncle tom skrev underligt dragna ljuddämpare på dom flesta typ både tenere o 790/890 åt helvete för lågtÄr det bara jag som tycker att T7 ser ut att ha kört in i en vägg?
Haha. Nä jag har ju kvar min harley. Sen när det gäller att åka grus så följer hon helst inte med på sånt.#578, Mäkinen ".. bara jag som tycker att T7 ser ut att ha kört in i en vägg?"
Jag tror att ögat blir lite lurat av hojens framkåpa, den är aningens för vertikal för att designen ska säga "streamline", T7an är hur som helst inte avsedd att köra i så höga hastigheter, i nuvarande konfiguration dvs, motorn är ju kapabel. Jag tror att Teneren är menad som en grusvägshoj med potentialen för längre och bekvämare vägutflykter. Kollar man youtube ser man hur folk använder T7an mest på grusvägar, med några klumpiga försök till off-road. Den enda som eventuellt kan få T7an att se aningens smidigare ut är Pol Tarres (se "the Seeker movie").
#579, Plast: "... min sambo förmodligen kommer lägga dom flesta milen på den"
- Delar ni hoj? Hur f ... trivs du med det?
Om du kör den hit ner (Rom) så lovar jag att provköra den
Så där. Jag tog på mig att modifiera Teneren lite åt er som säger att det inte är en "snygg hoj". Ordet "snygg" tycker jag borde reserveras åt glidare, klassiker och dylikt, ett terrängfordon ska inte vara snyggt utan snarare funktionellt i sin groteskhet, vilket då resulterar i skönheten. Se på t ex arbetshästar, jämför med gallophästar. Bra design visar sig alltid i föreställningen av dess effektivitet för funktionen. Alltså *design för funktion*.
För att framhäva skönheten ur den annars enkla designen har jag plockat av lite prylar från teneren, bl a är kåpan ersatt med en aningens fult ritad strålkastarhink (ursäkta den breda penseln i fotoshop), samt har jag förkortat hojen typ en decimeter, plockat bort den löjligt onödiga lilla framskärmen, flyttat upp och rätat ut ljuddämparen (vem hos Yamaha har placerat den DÄR NERE??), samt sänkt styret och tanken så att dom hamnar i en mildare linje över 'manken' på hojen. Vi betraktar nu T7an i dess nakna tillstånd. Jag tycker att det ryker feng-shui om den.
View attachment 460477
:-(Nej, en sån hade nog varit roligare, men denna är på under 300cc och över 170kg
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |