Jävlar vad du slösarFör att komma tillbaka till trådämnet
En Ducati Multistrada V4 Rally
Jävlar vad du slösarFör att komma tillbaka till trådämnet
En Ducati Multistrada V4 Rally
Nja, detta är inte en enduro version av V4:an. Snarare har Ducati varit lyhörda och gjort förbättringar, där V4S:en fått kritik. Att de sen slår mynt av detta, och släpper en dyrare och exklusivare modell, är ju som vanligt. (Panigale V4, V4 S, V4 SP2 och V4 R som ett exempel).Högtryck på ducces marknadsföringsavdelning.
De har ju redan lovat att de inte ska göra en "Enduro" version av V4 Multi, för att folk ska köpa direkt och inte vänta på den.
... Lika bra vi kallar den "Rally" den här gången....
Nå skämt (nåja) åsido, det blir säkert en asfin sak att toura runt på.
Jag väljer att vända på det. Det gäller att inte "slösa" bort tid och möjligheter. Vem har nytta av pengar på hög, på ålderns höst? Lev nu, sen kan vara för sent!Jävlar vad du slösar
Större tank - längre fjädringsväg... Jag är inte så säker.Nja, detta är inte en enduro version av V4:an. Snarare har Ducati varit lyhörda och gjort förbättringar, där V4S:en fått kritik. Att de sen slår mynt av detta, och släpper en dyrare och exklusivare modell, är ju som vanligt. (Panigale V4, V4 S, V4 SP2 och V4 R som ett exempel).
Löjligt dyr, men den perfekta hojen för mig.
RÄTT inställning.Jag väljer att vända på det. Det gäller att inte "slösa" bort tid och möjligheter. Vem har nytta av pengar på hög, på ålderns höst? Lev nu, sen kan vara för sent!
Fy fan vilken brutal jävla hoj!
Brutal och ganska ful!Fy fan vilken brutal jävla hoj!
Grattis, 173hk eller den nyare 177hk med LCD-skärm? Tycker kåpan ser ut som den nya men små skillnader
2022, dvs 7 tums Tft och det är väl 175 hk, bör räcka.Grattis, 173hk eller den nyare 177hk med LCD-skärm? Tycker kåpan ser ut som den nya men små skillnader
Ja, sjukt att man lägger så mkt pengar på nåt som ser krockat ut från fabrik....Nästan brutalt ful Men den där kommer du garanterat ha många kul mil med!
Det är keyless som standard på nya generationen va? Är själv intresserad av en 1290 GT men har svårt att bestämma mig om nya generationen är värd de extra slantarna. Har nog ärligt talat hellre analog varvräknare och gammaldags nyckel. Men samtidigt är ju quickshift+ lite coolt som bara finns på nya, och mer effekt kan ju inte skada heller2022, dvs 7 tums Tft och det är väl 175 hk, bör räcka.
Japp, Keyless, tror att det kom från 2019.Det är keyless som standard på nya generationen va? Är själv intresserad av en 1290 GT men har svårt att bestämma mig om nya generationen är värd de extra slantarna. Har nog ärligt talat hellre analog varvräknare och gammaldags nyckel. Men samtidigt är ju quickshift+ lite coolt som bara finns på nya, och mer effekt kan ju inte skada heller
Quickshift+ är både upp och nedväxling och kom 2019 vad jag läst. Innan var det bara för att växla uppJapp, Keyless, tror att det kom från 2019.
Håller med dig ang analog varvräknare och keyless, keyless är bara ett jävla trams på hoj enligt mig och ytterligare en felkälla. Även Quickshift kan jag leva utan men den tror jag var standard sen Gen 1?
Men, personligen tycker jag att KTM instrumentering pre 2019 ser förjävlig ut och då var valet lätt för mig trots de extra pengarna...
Tror att köpa en 2019-2021 är sweetspoten, modernt men en bra mkt billigare än 2022 som fick en lätt revidering.
Grattis.Det blev denna
Ska hämta den på fredag, gått 600mil.
Ett märke på högersidan av framskärmen och ytrost på kedjan då någon vari smart och avfettat den. Men i övrigt ser den ut som ny.
Vägde länge mellan gen1 (2016-2018) och 2 (2019-2021) men blev en gen1 trots allt, litar inte på keyless (dessutom jobbigt stor nyckel att ha i fickan de dagar man kör med skinnstället)
Sen är ju TFT skärmen på den nyare lite ball, men både motorrad och mcn fick byta sin skärm under deras långtest så litar inte på den heller. Sen stör jag mig på att man måste köpa till track pack för 4000 spänn för att kunna stänga av anti wheelie, är ju stört att man ska betala pengar för att få möjlighet att stänga av en funktion.
Sen är ju ingen generation direkt vacker, men tycker 2019 modellerna är ännu fulare än den tidigare.
Hade gärna haft quickshift+, de smarta förvarings-facken i framskärmarna och den uppdaterade motorn med avgasventiler av titan, men kändes ändå som en gen1 passar mig bättre.
Håller med om varvräknaren, men samtidigt lite tråkigt med de gamla röd-svarta LCD-displayerna. Det hade ju varit riktigt trevligt om man gjorde en kombination av gen1 och 2, med gen1 layout'en med analog varvräknare men de små TFT panelerna i färg.Grattis.
Väldig trevlig motor i de där, men jag håller med dig om att man behöver vänja sig vid utseendet på många av KTM's modeller. Har själv haft en 1290 SA-S i några år nu och den är inte heller någon vidare skönhet.
Gällande TFT vs traditionell instrumentering är det ju alltid snyggare med analog varvräknare.
Fint, men tjugondag Knut var för en vecka sedan, din hedning.View attachment 480244
Då var den hemma!
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |