Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Klipsch?
Snygg hoj, klart bättre look än de senaste.
Kommer dock själv inte överens med SuperDuke körmässigt. Hög och okultiverad.
Men gillar man Honda (äger) och BMW (ägt) så är SD lite ovant minst sagt.
Klipsch yes, RF-82

Faktiskt rätt snygg från den vinkeln, men framifrån ser den ju ut som en påse skriskor. Men håller med om att den är bättre än senare modellerna utseendemässigt.

Provade superduke 990 när den kom ut och var riktigt överraskad över hur dålig den var. Hade vid tillfället en TL1000S från 97 och kunde inte förstå hur KTM nästan 10 år senare försöker sälja en hoj med så i jämförelse dålig motor. Ryckig och jobbig gång på lågvarv och riktigt kort register, inget varvtal så direkt man gasa slog man i varvstoppet. Medans min gamla TL var hur mjuk som helst från typ 2000rpm, och drog iväg rejälv från 7000-11000 medans den nya KTM'en var märkbart tröttare och slog i varvstopp vid typ 9500. Chassi och fjädring var ju såklart bättre men minns fortfarande den usla trötta skakiga skitmotorn. Även jämfört med VTR var den ju kass.

Men nu har de ju haft lite mer tid på sig att lyckas bygga en fungerande V-twin så förhoppningsvis kommer jag trivas med 1290-motorn. Har kört rad4'a senaste 12 åren nu (gsxr750, kawwa 636, BMW K1200S) så dags för en twin igen. Hade iofs en Ducati 750 ett kort tag paralellt och den lät också rätt najs men fick kramp av att köra den.

Får hoppas det blir lite sol och plusgrader snart så man kan ut och prova :D
 
Klipsch yes, RF-82

Faktiskt rätt snygg från den vinkeln, men framifrån ser den ju ut som en påse skriskor. Men håller med om att den är bättre än senare modellerna utseendemässigt.

Provade superduke 990 när den kom ut och var riktigt överraskad över hur dålig den var. Hade vid tillfället en TL1000S från 97 och kunde inte förstå hur KTM nästan 10 år senare försöker sälja en hoj med så i jämförelse dålig motor. Ryckig och jobbig gång på lågvarv och riktigt kort register, inget varvtal så direkt man gasa slog man i varvstoppet. Medans min gamla TL var hur mjuk som helst från typ 2000rpm, och drog iväg rejälv från 7000-11000 medans den nya KTM'en var märkbart tröttare och slog i varvstopp vid typ 9500. Chassi och fjädring var ju såklart bättre men minns fortfarande den usla trötta skakiga skitmotorn. Även jämfört med VTR var den ju kass.
Kul, RF-82 är riktigt trevliga. Själj är jag en JBL-nörd.
Märkligt att du inte gillade 990'n, den brukar få bra kritik
 
Japp, Keyless, tror att det kom från 2019.

Håller med dig ang analog varvräknare och keyless, keyless är bara ett jävla trams på hoj enligt mig och ytterligare en felkälla. Även Quickshift kan jag leva utan men den tror jag var standard sen Gen 1?

Men, personligen tycker jag att KTM instrumentering pre 2019 ser förjävlig ut och då var valet lätt för mig trots de extra pengarna...

Tror att köpa en 2019-2021 är sweetspoten, modernt men en bra mkt billigare än 2022 som fick en lätt revidering.
Hade samma åsikt om keyless tills jag fick erfara det själv på BMW:n. Fantastiskt smidigt ju! Min hoj har strax gått 10000 mil och det har inte krånglat än, och då är ju ändå BMW kända för elkrångel.
 
Hade samma åsikt om keyless tills jag fick erfara det själv på BMW:n. Fantastiskt smidigt ju! Min hoj har strax gått 10000 mil och det har inte krånglat än, och då är ju ändå BMW kända för elkrångel.
Hade keyless på min Multistrada, glömde nyckeln i packväskan och ner jag klev av hojen så sparkade jag sönder nyckeln.

I somras stod jag på ngn suspekt bakgata i söderhamn, på morgonen hittade jag inte nyckeln. Satt kvar i cuts låset.

Jag hanterar inte keyless :tungan
 
Hade samma åsikt om keyless tills jag fick erfara det själv på BMW:n. Fantastiskt smidigt ju! Min hoj har strax gått 10000 mil och det har inte krånglat än, och då är ju ändå BMW kända för elkrångel.

Är också bortskämd med Keyless på GSA-n. Nyckel på de andra hojarna.

Måste jag välja: Keyless. Det är inte krångligare.
 
Man är ju inte körd om man tappat (sparkat sönder) nyckeln. Multistradan har ju en pinkod man kan använda.
 
Jaja, förstår att att folk tycker att fantastiskt med keyless, men för en förvirrad typ som mig ställer det bara till problem.

Och både min Mullti samt Triumph saknade det på tanklocket - dumt....
 
Jag har keyless på min SLR650 från -97. Någon bröts sönder tändningslåset så jag satte dit en switch istället.
 
Idag blev jag ägare till en sprillans ny Moto Guzzi V100-S Mandello!
?????
Jag är inte förste köpare i landet som hämtat ut sin hoj, men om inte @driverinblack har kunnat köra på vägarna än så är jag först ut i landet att köra denna nya modell.
Temperatur och väglag hämmar minst sagt nyttjandet på de flesta håll i landet…
Enligt Probike som bara fått in de första få kundhojarna denna vecka så är det kamp runt om mellan länderna att få hojar levererade.
Så att det kom hit några hojar till Sverige redan var tydligen både oväntat och tidigt internationellt sett!
1679087162206.jpeg
 
Idag blev jag ägare till en sprillans ny Moto Guzzi V100-S Mandello!
?????
Jag är inte förste köpare i landet som hämtat ut sin hoj, men om inte @driverinblack har kunnat köra på vägarna än så är jag först ut i landet att köra denna nya modell.
Temperatur och väglag hämmar minst sagt nyttjandet på de flesta håll i landet…
Enligt Probike som bara fått in de första få kundhojarna denna vecka så är det kamp runt om mellan länderna att få hojar levererade.
Så att det kom hit några hojar till Sverige redan var tydligen både oväntat och tidigt internationellt sett!
View attachment 482008
Grattis!
Och nu vill vi ju ha en revy!... Eh, jag menar recension!
 
Nyheter
Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Back
Top