Omg den hojen är tråååkig!!!
Nödvändig kommentar!
Jag har tidigare bytt ganska frekvent hojar, men nuförtiden hinner jag inte köra värst mycket. Blir istället att jag under sommaren snurra lite(läs sällan) i närområdet, gör en helgtur+1 dag med tema "vänder när vägen tar slut" i Nordnorge....och sen gör jag i månadsskiftet aug/sept en rejäl tur.(typ +1000 mil)
Kändes därför lite meningslöst att byta hoj konstant, specielt när man inte har dedär intresset/tiden mer(förutom när packningen är på )
Nåja, har i alla fall köpt på mig en R1. Den hade inte körts på cirka 5 år så den gick som en påse nötter. Började med att besikta den, plockade sen bort lite prylar på den och lät den stå så i ett antal veckor. Ville inte skruva isär den eftersom jag drog iväg på långtur. Tillbaka så har jag då bytt vätskor, kollat ventilerna samt inte minst....rengjort förgasarna(oldschool, tror inte på ultratvätt) och synkat dom. Så, nu går den som en dröm!
Bytt drivpaket och "gjort" färdigt ett bakdäck.(landsvägsdubbat) I helgen är det framdäckets tur och hoppas att ett 100% höjd(tumdäck) med dubb går dit utan problem, annars så får jag hitta på nåt annat.
Fick också hem styrhöjaren idag. Liten hjärna som man har så beställde jag bara en tub
Världens vackraste sporthoj vacker/krona.....efter ZX-10R årsmodell 2004 förståss!
Satan i gatan vad jag längtar!
I helgen blev jag äntligen klar med mitt "nyförvärv". Trots bak 352 st 3,4 mm utatick(varav 120st 5mm) så spinner det bara och sladdar på motorbroms.....precis som det ska vara då?
Ser att du kör med sidostödet nere också...GALNING!
Att de inte lägger liiiiite mer på just chassi är märkligt. Eller gör som Trajja där man kan köpa en dyrare modell med Öhlins.
Bild på gamla o nya bågen kommer nedan. Gillar enkelsvingar som ni märker
View attachment 425060
View attachment 425061
Kul du är Du är på en sporthoj sida så det finns nog en och annan som tycker din GS är en jäkla gubbhoj
Soppan har blivit så jäkla dyr och i samma veva som jag funderat på att trappa ner lite på kubiken(används för långresor), så har jag i alla fall faktiskt sneglat lite på just 700:an, fast då X-modellen.
I helgen blev jag äntligen klar med mitt "nyförvärv". Trots bak 352 st 3,4 mm utstick(varav 120st 5mm) så spinner det bara och sladdar på motorbroms.....precis som det ska vara då?
Blev en Aprilia RSV4R-10 igår. Har dock inte hämtat den än så kan inte lägga upp nån bild. Firman startade upp den i butiken åt mig. Vilket jävla ljud med kort gpr pipa..
Nope har inte provkört den. Bara startat upp. Pedantskick 598 mil. Provsatt den och satt bra på den tyckte jag. Bättre än min zx10r 06.Grym hoj, grattis!
Körde du den innan du slog till? Intryck....
5år gammal och så få mil?Nope har inte provkört den. Bara startat upp. Pedantskick 598 mil. Provsatt den och satt bra på den tyckte jag. Bättre än min zx10r 06.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|