Efter drygt 10 år utan hoj så köpte jag i slutet på sommaren en Trident 660. Jättefin hoj, gillade trippeln, men efter inkörning kände jag att jag ville ha lite "mer". Det blev därför en MT09-24! Beställde i februari, hämtade i förra veckan. Lite extragrejs med liten kåpa, tankpads och värmehandtag blev det också.
Hittills känns den kanonbra! Riktigt bra och "oryckig" insprutning och allmänt lätthanterlig. Får precis ner båda fossingarna helt och hållet, är 174 cm. Väldigt lite vibrationer och riktigt fläskigt mellanregister
Nu kör jag fortfarande lite lugnt på grund av inkörning, men det känns som att det kommer dröja länge innan man tröttnar! Man fattar varför CP3-trippeln blivit så populär.
Väldigt mycket teknik med appar, navigationsgrejs, körlägen och annat. Antispinn, Antiwheelie, ABS.... Upp till en själv hur mycket man vill pilla med grejorna, men möjligheter finns. Bromsar och fjädring känns helt klart ett steg upp från Tridenten, utan att den förra alls var dålig.
Den lilla skärmen jag valde till styr bort en hel del fartvind från bröstet, så lite nytta gör den.
Blir en kul säsong!